חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פילאטיס קלאסי לילדים ונוער "First educate the child"

מאת: אורלי אורןפילאטיס20/04/20101051 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"First educate the child" מאת ג'וזף ה. פילאטיס

פילאטיס קלאסי לילדים ונוער

"במהלך הילדות, הרגלים בקלות נטמעים- בין אם הם רעים או טובים. למה שלא נתרכז בהקניית הרגלים טובים כבר בגיל כה צעיר? אנו בקלות נושאים את גופינו במהלך היום. אך האם אנו נושאים את גופינו נכון? התיקונים השכיחים ליציבה נכונה, הינם, כתפיים לאחור, גו זקוף, ראש למעלה ועוד. הוראות אילו, כשלעצמן הינן בסיס הטעות הנפוצה. התיקון לא צריך להתרכז באיברים ספציפיים, אלא בגוף כולו תוך לימוד והתרכזות בלימוד דפוס נשימה נכון.

השיעור הראשון, יהיה לימוד נשימה. יש ללמד ילדים נשימה באופן הבא: לקחת המון אוויר, נשימה עמוקה המתרכזת בכל חלל הצלעות והריאות, להכניס את הבטן פנימה גם בשאיפה וגם בנשיפה.

כאשר נשימה נכונה נלמדת ומתוכה יציבה והתנהלות, הפעילות היומיומית של הילדים : ריצה, הליכה, קפיצה, טיפוס על עצים וכו', כפי שמזמנת אמא אדמה במהלך הילדות, תבוצע בחן, אלגנטיות ובאופן הנכון והטוב ביותר.

בשיטתי, Contrology, העתקתי תנועות רבות מעולם החי והתינוקות (I based my method on the baby and the cat), כך אני נותן לילדים מגוון תנועות עם דגש על נשימה בנפח מלא לשם חיזוק הגוף לשם חיים איכותיים"- מתוך Your Health.

עפ"י רעיונות אילו פעל פילאטיס, וידועים מס' לא מבוטל של ילדים אשר התאמנו אצל ג'וזף פילאטיס בסטודיו, תוך הקפדה על למידת רצף תרגילי הרפרטואר, שימוש בנשימה נכונה ושיפור היציבה.

בשנים האחרונות עם פריחת מכוני הפילאטיס, החל ביקוש רב לשיעורי ילדים ונוער.

מדוע החל ביקוש זה?

בשיעורי החנ'ג אשר בביה'ס, הילדים מתאמנים ומבצעים את התנועות, אותן דורש המורה. חלקם מבינים את התנועות, חלקם אינם מבינים. ולעיתים מבצעים את אותן התנועות ללא חיוניות, ריכוז מלא ומחשבה.אותו ילד אשר מבצע כך את השיעור נותר עד בגרותו וכל חייו לעיתים, עם זיכרון כי התעמלות לא עושה לו טוב, שהוא יוצלח וחסר קואורדינציה. וכך מתפספס חלק חשוב ביותר בחייו ובשמירה על בריאותו, האימון הגופני וכן האפשרות להכיר את גופו טוב יותר. עם פריחת מכוני הפילאטיס, גברה המודעות בקרב ציבור ההורים כי יש עוד דרך לאימון. הורים רבים הבינו כי כאשר נותנים לילד במסגרת שיעורי החנ'ג אפשרות לאימון נוסף, פרט לריצה אחרי כדור, קליעה לסל, או ריצה למרחקים קצרים/ארוכים, יש סיכוי רב יותר כי הילד ייהנה ויתמיד. יש לתת את הדעת כי על הילד להכיר את גופו, את המרחב בתוכו הוא חי. שיטת הפילאטיס עושה זאת מצויין. היא נותנת לך את האפשרות להכיר את גופך טוב יותר.

מה אימון עפ'י שיטת הפילאטיס יכול לתת לילדים ונוער?

האימון בשיטה נותן לילד/ נער אפשרות :

  • להכיר את הגוף
  • לאמן את הגוף תוך שמירה על כללי המנחהנכון והאנטומיה
  • חיזוק שרירי הבטן והגב אשר בעתיד יגרמולגוף חזק יותר
  • פיתוח המחשבה, קואורדינציה, שיווי משקלועוד
  • הקניית יציבה נכונה, מודעות ושמירה עליה
  • גמישות וחוזק
  • גוף חזק, יהיה עמיד יותר לפציעות בעתיד

האם ניתן ללמד ילדים פילאטיס?

התשובה היא בהחלט כן. פילאטיס אהב ילדים ואף אימן לא מעט מהם. הוא האמין כי אנו רוכשים הרגלי יציבה נכונים או לא, כבר בגיל הילדות, וטען, כי יש לתת לילדים את האפשרות לחיזוק הגוף כבר בגיל צעיר.

ואם כן, אז איך?

פילאטיס אימן ילדים בעיקר בשיעורי ה-MAT וב-WUNDA CHAIR. כאשר גופם גדל יותר, הוא שילב גם את שאר המכשירים. אורך השיעור יתחיל בכ-40 דק' עד 45 דק', ועם הזמן יתארך ל-55 דק'.

בשיעור ניתן לשלב משחקים, חידות ושאלות בעיקר עם הילדים הצעירים יותר.

אין זה מתחייב להפריד בין הגילאים והמינים אלא אם הילדים מראש דורשים זאת.

מקצועיות...

בחירת אימון על פי פילאטיס לילדים ונוער מחייב התייחסות כמו כל בחירה שקולה של חוג לילדים. על ההורה לקחת בחשבון מס' גורמים:

  1. מהי ההכשרה המקצועית של המורה/ מדריךבפילאטיס?
  2. האם קיימת הכשרה ספציפית להדרכת ילדיםונוער?
  3. אם כן, כמה ניסיון יש לו בהדרכת ילדים?
  4. האם ההורה ראה את המדריך מאמן? ואם לא ראההאם ניתן?

יש לתת לילדים מגוון אפשרויות לאימון על מנת שיכירו טוב יותר את הגוף בו הם חיים היום וילווה אותם לאורך כל החיים. אדם אשר מכיר את גופו היטב, מודע לו וחש אותו, בהכרח ירגיש טוב יותר.

"נפש בריאה בגוף בריא"- כבר מהילדות

מאת אורלי אורן © כל הזכויות שמורות לאורלי אורן הסטודיו לפילאטיס קלאסי

ניתן להשתלם בסדנאת ילדים ונוער בבית הספר לפילאטיס קלאסי של אורלי אורן

לפרטים והרשמה 8320073 077

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורלי אורן, מורה בכירה לשיטת הפילאטיס הקלאסי, בעלת סטודיו לפילאטיס קלאסי.

מורה מוערכת בתחום מזה 12 שנים, בעלת רקע, ניסיון וידע רב.

ניתן ליצור קשר בטלפון 8320073 077 או באתר www.orlyoren.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורלי אורן

מאת: אורלי אורןפילאטיס20/04/104728 צפיות
שנייה לפני שהרמת את הטלפון, שנייה לפני שהגעת לשיעור הניסיון ושנייה לפני שנרשמת... מה הכי חשוב וכדאי לדעת?

מאת: אורלי אורןפילאטיס10/03/091646 צפיות
פילאטיס טען כי "הציוויליזציה מחלישה את הכושר הגופני civilization impairs the physical fitness" והפך את whole body movement, תנועתיות הגוף כולו, לעיקרון המוביל בבסיס שיטתו. בסטודיו שלי, אורלי אורן אני מייחסת חשיבות לפילוסופיה ולרוח של ג'וזף וקלרה פילאטיס ונותנת את הכלים המרביים לכל מתאמן ע'מ להתחזק, להתעצב וכן להשתקם מפציעות שונות וקיימות.

מאת: אורלי אורןפילאטיס10/03/091297 צפיות
במהלך השנים השתנתה השיטה, התרגילים, אופן ההוראה וכל המיכלול הנ"ל עודן. מורים רבים הוסיפו ללימוד השיטה תרגילים וטכניקות מעולמות שונים ואחרים כגון: טאי-צ'י, יוגה, עיצוב, ריקוד ועוד. שיטת הפילאטיס הקלאסית נותנת מענה מדוייק יותר לבעיות הגופניות השונות. באופו אישי חקרתי את נושא הפילאטיס לעומקו ע'י קריאת הספרים של ג'וזף פילאטיס, צפייה בסרטים היסטוריים של ג'וזף פילאטיס והמתרחש בסטודיו שלו, ביקור בסטודיו של מורות אשר למדו ועבדו עם ג'וזף פילאטיס, כגון קאתי גראנט, רמונה קריצנובסקה ומארי בואן. בביקוריי אילו למדתי רבות ונהניתי לגלות עולם חדש ומעניין.

מאמרים נוספים בנושא פילאטיס

מאת: simply smartפילאטיס31/01/215225 צפיות
בין אם את/ה חדש/ה בפילאטיס ובין אם אתה מקצוען מנוסה, תוכלו לעקוב אחריו ולבצע שינויים או תפקידים מתקדמים יותר. השלימו אימון פילאטיס מזרון לתוצאות מיטביות לגוף.

מאת: איציקפילאטיס01/01/148871 צפיות
אימון לחיטוב הגוף הוא אימון שעובד על קבוצות שרירים ועל אזורים שונים בגוף, אימון שמטרתו העיקרית היא לשפר את המראה החיצוני שלנו כמו לדוגמא הצרת היקפים

מאת: ענת רביפילאטיס17/11/1310065 צפיות
חוגי פילאטיס שונים מתקיימים היום במסגרות רבות ומוענקים לילדים, מבוגרים, גברים ונשים כאחד.

מאת: מיכאל רומנסקיפילאטיס02/09/132361 צפיות
קיימים כיום שני סוגים מרכזיים של אימון במסגרת שיטת הפילאטיס - אימון על מזרן ואימון פילאטיס מכשירים. האימון היותר נפוץ הוא אימון על המזרן, המשלב כלי עזר כמו גומייה, משקולת וכדור. גם באימון המזרן וגם באימון המכשירים, בנויה השיטה על כוח עזר, אשר מפעיל התנגדות על שריר המתאמן ומאפשר לו לגדול ולהתארך בצורה מדויקת ונכונה.

מאת: טלי גלפילאטיס12/11/128534 צפיות
בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נרשמים אל שיעורי פילאטיס, חלק בוחרים להירשם אל שיעורים שהתרגילים בהם נעשים על מזרון ומערבים ציוד כמו למשל חישוק וכדור ואחרים בוחרים בשיעורי פילאטיס מכשירים.

מאת: בתיה כץפילאטיס06/08/128443 צפיות
שיטת התעמלות בפילאטיס זוהי שיטת התעמלות שהמטרה שלה היא לגרום לשיפור של היציבות ותפקוד הגוף במציאות היומיומית. השיטה הזאת קרויה על שם ממציא שיטה זו והוא ג'וזף פילאטיס.

מאת: ז'אנה פילאטיספילאטיס18/04/128849 צפיות
סטרס הוא לחץ ומתח נפשי הנובע ממנגנון אבולוציוני וסטרס לאורך זמן פוגע במערכת החיסונית. בחברה המערבית יש המון גורמי לחץ המעיבים על חיינו. במאמר יוסבר כיצד שיטת הפילאטיס יכולה הלוריד את רמת הסטרס בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica