חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה זה פילאטיס קלאסי?

מאת: אורלי אורןפילאטיס10/03/20091295 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה זה פילאטיס קלאסי?

הפילאטיס הקלאסי הינו שיטת אימון המשלבת מכשירים שונים לצורך חיזוק השרירים העמוקים, אילו הקרובים לעצמות ולמפרקים תוך דגש על חיזוק ה-POWERHOUSE ושרירי הבטן העמוקים.

בשיטת הפילאטיס הקלאסי, אנו מאמנים תוך התייחסות למנח הגופני הנכון עפ'י פרמטרים אנטומיים.

אנו מעוניינים ליצור מרווח מפרקי נכון בין החוליות הגביות ובמפרקי הגוף השונים, לשם שיפור טווח התנועה, הגברת הסירקולציה, הגדלת הגמישות ושיפור היציבה.

בשיטת הפילאטיס הקלאסי אנו מספקים יציבות למפרקים שונים ומאתגרים את היציבות באחרים.

כמו כן, אנו מכוונים ל-workout, אימון גופני ממשי. פילאטיס קלאסי הוא למעשה ספורט המתחשב בבריאות הגוף. מנעד השיטה נע בין אימון גופני לחיזוק, חיטוב ועיצוב הגוף לשיקום פציעות והחזרת טווחי תנועה, תנועות שקשה לבצע וכן סיוע בהתנהלות יומיומית קלה ונכונה יותר.

כמו כן, שיטת הפילאטיס הקלאסי נותנת מענה לפציעות גופניות שונות כגון: גב, צוואר, כתפיים ועוד.

 

האם כדאי להתאמן עם פציעה?

מומלץ, חשוב וחיוני להתאמן גם כאשר קיימת פציעה. בעזרת שיעורים פרטיים הניתנים בתחילת האימון  יוכל המורה לתת את מלוא תשומת הלב והיחס. השאלה החשובה האם המצב אקוטי או כרוני.

ההבדל בין כרוני לאקוטי: כרוני- פציעה ישנה הקיימת בגוף כמגבלה. ניתן לתפקד אך טווחי התנועה מוגבלים בדר'כ מלווה בכאב. אקוטי- עצם הפציעה, הטראומה, המתאמן מצוי בשלב בו לדוגמא הדיסק פרץ/ התקפת כאב. במצב זה טווחי התנועה מוגבלים מאוד, המתאמן סובל מכאב רב, ישנו קושי בתנועה. אנו מאמינים שיש להתאמן במצב כרוני.

במצב אקוטי ניתן להתאמן כאשר המורה והתלמידים מכירים או בהמלצת איש מקצוע כגון רופא אורטופד ו/או פיזיותרפיסט. פרט לכך, כל פציעה מכל סוג מחייבת אימון גופני מבוקר. אני בעד האימון משום שבעזרתו אנו מחזקים את הגוף, בעיקר כאמור את מרכז הגוף. חלק מהסיבות לבלט/פריצת דיסק, היא חולשה שרירית באזור חוליות הגב המותניות והבטן. באורלי אורן הסטודיו לפילאטיס קלאסי, מאמינים בשיטת הפילאטיס הקלאסי ובחיזוקה, אנו מחזקים את שרירי הבטן והגב ובכך מונעים את התפרצות התקף הכאב הנגרם כתוצאה מהפציעה ובעיקר מחזקים את הגב התחתון והבטן.

במצב של כאב חמור אנו ממליצים על שיעור פרטי למקסימום תשומת לב ומקסימום תוצאות.

כדאי ומומלץ טרם תחילת האימון להתייעץ עם בעל מקצוע בר סמכא אשר יכול לתת מענה והוראות מדוייקות באשר לפציעה.

 

האם השיטה דומה לאימון ביוגה?

ביוגה קיימים מס' זרמים. החל באשטנגה יוגה, האתה יוגה ועוד. כל שיטה מביאה עימה עיקרון/ רעיון שונה. אולם, אפשר לאמר בביטחון, כי ג'וזף פילאטיס ממציא השיטה סיפר שהושפע ושאל תנועות ומנחים מהשיטה משום שבין היתר התאמן ביוגה, ואכן, ישנם תרגילים רבים המזכירים בתנועות את היוגה.

הדומה בין השיטות פרט לתנועות מסויימות הוא שביוגה ובפילאטיס יש סדר לתרגילים על פיו מאמנים.

לטעמי השוני העיקרי הוא בכך שביוגה ישנן תנוחות ומצבים בהם נשארים ללא תנועה מס' שניות-דקות, מה שאין בפילאטיס וכן אופן הכנסת הבטן. בפילאטיס הבטן נשאבת תמיד פנימה ולמעלה.

 

מדוע הסדר חשוב?

פילאטיס טען כי יש תחילה לחמם את הגוף ולעבוד אותו בסדר מסוים ולהציג במהלך השיעור תרגיל מסוים כאשר הגוף מוכן לו ולא קודם. עפ'י ראיה זו, אנו מלמדים בסדר אשר עובר עפ'י רמת הקושי מתרגיל לתרגיל כאשר התרגיל הראשון הינו נדבך לשני וכו' הלאה. כך הגוף מוכן ובבטיחות מירבית אנו נותנים מענה לחיזוק הגוף בביטחה. כמו כן פילאטיס נהג לאמר "from horizontal to vertical",  כלומר, אנו מתחילים בשכיבה כאשר הגוף נינוח, בריא ובטוח ומסיימים בעמידה להיות מוכנים עם הגוף להמשך היום. במהלך השיעור נעבור בין התנוחות השונות הכוללות מס' סוגי ישיבה, שכיבה, עמידה וכו.

 

בפילאטיס יש המון מתיחות?

תלוי באיזה סוג של תרגיל.

בגדול כן, יש מתיחות. אבל המתיחה תהיה אקטיבית וע'י המתאמן ולא בעזרת גומיות לדוגמא.

אנו מכנים מתיחה זו "מתיחה אקטיבית"- מתיחה זו מתבצעת תמיד עם קיבוע איבר מרוחק או מנוגד לכיוון המתיחה ותוך הכנסת הבטן פנימה ולמעלה. אנו אוהבים לאמן עם ניגודים היוצרים מרכז חזק, קרי מרכז בטן חזק ו/או מרכז איבר מסוים חזק.

יש הבדל בין פילאטיס מזרון למכשירים?

ג'וזף פילאטיס האיש התחיל פיתח והמציא את התרגילים המבוצעים על המזרון. בשנות המלחמה, המציא את המכשיר הראשון, ה-cadillac, וזאת על מנת לסייע לא לאמן את הפצועים.

קיימים מס' הבדלים בין האימון במזרון ובמכשירים. אולם החוט המחבר בין השניים הינו עבודת ה-POWERHOUSE. הכל נובע ומתבצע משם.

ההבדל נוסף הינו, באופן טיבעי, ההתנגדות הקפיצית הקיימת במכשירים ואינה קיימת בתרגילי המזרון.

בכל מקרה, ישנם תרגילים שנלמד תחילה על הרצפה ואחרים על מכשיר. אנו נשאף להיות מסוגלים לבצע את מגוון התרגילים על שלל המכשירים.

בנוסף, פילאטיס המציא שיטה שלמה הכוללת תרגילי רצפה- מזרון ותרגילי מכשירים, כאשר שלמות השיטה בא לידי ביטוי בכלליות, הוליסטיות וכוללניות הכוללת את מגוון המכשירים כמו גם מכוון המכשירים.

תוך כמה זמן רואים תוצאות בפילאטיס?

ג'וזף פילאטיס נהג להגיד לתלמידיו כי "בתוך עשרה שיעורים תחוש בהבדל, תוך עשרים שיעורים אחרים יחושו בו... ותוך 30 שיעורים יהיה לך גוף חדש לגמרי...". פילאטיס אף דרש מתלמידיו להגיע מינימום שלוש פעמים בשבוע. תשובתי מושתת על סמך הציטוטים הללו: יש להתמיד, 30 שיעורים הינם בהחלט בבחינת המינימום ע'מ לראות בתוצאות. וע'מ לראות תוצאות כמו בכל סוגי הספורט הקיימים, יש להגיע לסטודיו מינימום מסוים. כמו כן, פילאטיס כסוג ספורט הינו אימון אותו יש להכניס לשגרת היום. אין זה מספיק להתאמן שבוע/ חודש אלא לקחת את האימון כדרך חיים.

פרטים נוספים אצל אורלי אורן הסטודיו לפילאטיס קלאסי www.orlyoren.co.il או בטל'  0778320073

כל הזכויות שמורות© לאורלי אורן הסטודיו לפילאטיס קלאסי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורלי אורן, מורה בכירה לשיטת הפילאטיס הקלאסי, בעלת סטודיו לפילאטיס קלאסי.

מורה מוערכת בתחום מזה 12 שנים, בעלת רקע, ניסיון וידע רב.

ניתן ליצור קשר בטלפון 8320073 077 או באתר www.orlyoren.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורלי אורן

מאת: אורלי אורןפילאטיס20/04/101050 צפיות
מתוך הספרים Return To Life Your Health & מאת ג'וזף ה. פילאטיס פילאטיס, ממציא ומייסד השיטה, שלא היה אב בעצמו, התייחס לאימון, חינוך ודרך חיים גם בנוגע לילדים ונוער, והאמין כי יש להטמיע את הרעיונות העומדים בבסיס השיטה, כבר בילדות המוקדמת. פילאטיס טען כי השיטה תחייה לעד, ותפקידה וייעודה להיות חלק ממערך הלימודים כבר בבית הספר היסודי. בימים אילו, פועל מערך שלם בארה'ב להכנסת אימון עפ'י השיטה בבתי הספר היסודיים. לשימחתי נטלתי חלק במטרה חשובה זו, ולימדתי בשנת 2006, 27 מורים לחנ'ג קורס פילאטיס רצפה לילדים ונוער.

מאת: אורלי אורןפילאטיס20/04/104712 צפיות
שנייה לפני שהרמת את הטלפון, שנייה לפני שהגעת לשיעור הניסיון ושנייה לפני שנרשמת... מה הכי חשוב וכדאי לדעת?

מאת: אורלי אורןפילאטיס10/03/091645 צפיות
פילאטיס טען כי "הציוויליזציה מחלישה את הכושר הגופני civilization impairs the physical fitness" והפך את whole body movement, תנועתיות הגוף כולו, לעיקרון המוביל בבסיס שיטתו. בסטודיו שלי, אורלי אורן אני מייחסת חשיבות לפילוסופיה ולרוח של ג'וזף וקלרה פילאטיס ונותנת את הכלים המרביים לכל מתאמן ע'מ להתחזק, להתעצב וכן להשתקם מפציעות שונות וקיימות.

מאמרים נוספים בנושא פילאטיס

מאת: simply smartפילאטיס31/01/215213 צפיות
בין אם את/ה חדש/ה בפילאטיס ובין אם אתה מקצוען מנוסה, תוכלו לעקוב אחריו ולבצע שינויים או תפקידים מתקדמים יותר. השלימו אימון פילאטיס מזרון לתוצאות מיטביות לגוף.

מאת: איציקפילאטיס01/01/148871 צפיות
אימון לחיטוב הגוף הוא אימון שעובד על קבוצות שרירים ועל אזורים שונים בגוף, אימון שמטרתו העיקרית היא לשפר את המראה החיצוני שלנו כמו לדוגמא הצרת היקפים

מאת: ענת רביפילאטיס17/11/1310064 צפיות
חוגי פילאטיס שונים מתקיימים היום במסגרות רבות ומוענקים לילדים, מבוגרים, גברים ונשים כאחד.

מאת: מיכאל רומנסקיפילאטיס02/09/132360 צפיות
קיימים כיום שני סוגים מרכזיים של אימון במסגרת שיטת הפילאטיס - אימון על מזרן ואימון פילאטיס מכשירים. האימון היותר נפוץ הוא אימון על המזרן, המשלב כלי עזר כמו גומייה, משקולת וכדור. גם באימון המזרן וגם באימון המכשירים, בנויה השיטה על כוח עזר, אשר מפעיל התנגדות על שריר המתאמן ומאפשר לו לגדול ולהתארך בצורה מדויקת ונכונה.

מאת: טלי גלפילאטיס12/11/128533 צפיות
בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נרשמים אל שיעורי פילאטיס, חלק בוחרים להירשם אל שיעורים שהתרגילים בהם נעשים על מזרון ומערבים ציוד כמו למשל חישוק וכדור ואחרים בוחרים בשיעורי פילאטיס מכשירים.

מאת: בתיה כץפילאטיס06/08/128443 צפיות
שיטת התעמלות בפילאטיס זוהי שיטת התעמלות שהמטרה שלה היא לגרום לשיפור של היציבות ותפקוד הגוף במציאות היומיומית. השיטה הזאת קרויה על שם ממציא שיטה זו והוא ג'וזף פילאטיס.

מאת: ז'אנה פילאטיספילאטיס18/04/128848 צפיות
סטרס הוא לחץ ומתח נפשי הנובע ממנגנון אבולוציוני וסטרס לאורך זמן פוגע במערכת החיסונית. בחברה המערבית יש המון גורמי לחץ המעיבים על חיינו. במאמר יוסבר כיצד שיטת הפילאטיס יכולה הלוריד את רמת הסטרס בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica