חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הרשת הסמויה והרשתות החברתיות לשרות המודיעין התחרותי

מודיעין תחרותי הוא מעקב אחרי המתחרים כדי ללמוד את דרכם ומעשיהם במטרה לנצח בתחרות בין העסקים. המודיעין התחרותי עוסק בסביבה החיצונית של הארגון ובמסגרתו נעשית פעילות מודיעינית של איסוף חומר ובדיקת ביצועי החברות המתחרות כוונותיהם, דרכי פעולתם, יכולותיהם וחולשותיהם. עוקבים אחרי התרעות על מוצרים חדשים, מוצרים חלופיים, מיזוגים ורכישות, טכנולוגיות חדשות וכו’. כדי שהחברה תוכל להגיב על כל חידוש והתפתחות של המתחרים ולשמור על יתרון תחרותי מולם. יש לציין שהמודיעין פועל בצורה אתית ובצורה חוקית.
לאינטרנט הסמוי חשיבות רבה במודיעין תחרותי. המודיעין התחרותי לא יכול להתקיים בלי להיעזר ברשת הסמויה כי רק כך הוא יגיע למידע נכון ואמין. לצורך כך עליו להשתמש במנועי חיפוש מסוגים שונים ולאו דווקא הגלויים, עליו להיכנס לאתרים מקצועיים רלוונטיים שם ימצא המידע האמין ביותר. מנועי החיפוש המוכרים והגדולים זמינים רק לקצה הקרחון.והרי למדנו כבר שמעט מאוד מהמידע הקיים ברשת האינטרנט יכול להימצא בעזרת אותם מנועי החיפוש. החומר הטוב ביותר נמצא באותם מקומות אשר מנועי החיפוש הגדולים אינם מחפשים בהם. בנוסף על כך בחברות קיים מידע רגיש שהחברה אינה מעוניינת להביאו לנחלת הרבים. בעזרת האינטרנט הסמוי אפשר לאתר למשל טעויות אנוש שגורמות למסמך מסוים להיות זמין ברשת הסמויה, עובדים, מפיצים או ספקים אינם מודעים תמיד לרגישות של מידע עסקי. קובץ שהועלה לתיקייה לא נכונה, יכול להיות ללא ידיעת העובד פתוח למי שיודע לחפש את המסמך בדרך נכונה. לפעמים, מסמך שמיועד להגיע רק ללקוחות החברה או למפיצים ולא אמור להיחשף על יד הקהל הרחב ובודאי שלא על ידי מתחרים מוצא את דרכו לרשת האינטרנט הסמויה.
כאשר החוקרים במודיעין התחרותי עושים מלאכתם נאמנה הם עשויים להביא לחברה שלהם מידע בלעדי על המתחרים ובכך להיות תמיד במיטבם ולנצח בתחרות.
הרשתות החברתיות מאפשרות להגיע למידע על תוכניות העסקה, מימון, פיתוח ,שיווק ומכירות של עסקים וחברות, מחקר ופיתוח, ייצור, ניהול ידע, תמיכה טכנית, אוהדים ועוד. למשל, כאשר ארגון או עסק מפעיל טוויטר כדי לשמור על קשר ישיר ומהיר עם לקוחותיו, החומר ה”מצויץ” המעודכן בין הלקוחות והעסק יכול לשפוך אור על הארגון העסקי, התנהלותו ואף על מצבו לפי משוב הלקוחות. עסק הרוצה לשווק את עצמו ירבה לפרסם ברשת החברתית ודרכו יוכלו הלקוחות ללמוד על הארגון. הרשתות החברתיות מסייעות לשמירת קשרים הנחוצים לארגון כדי לקיים ולפתח את הפעילות העסקית שלו. הרשתות החברתיות מאפשרות לארגון שיתופיות, מהירות הפצה, נגישות וכמות תוכן . רשתות חברתיות נותנות לעיתים מענה לצורכי גיוס עובדים. הקלקה על השם (אם הוא ברשת) ובדיקת הרקע שלו. אך הרשתות החברתיות הופכות גם כר פורה למודיעין התחרותי שיכול לעקוב אחר מצב מתחריו.ככל שהארגון יותר גדול יהיה עליו יותר מידע, המתחרים יוכלו “לדוג” עובדים שעזבו את הארגון ולגייס אותם לעבודה. אפשר לראות מי בחברה הכי פופולארי ולהגיע עליו גם לצרכי שיתוף. אפשר לראות לעיתים את איכות העובדים לפי הרקע המקצועי/אקדמאי שלהם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילנה שקולניק-בקל

ilana shckolnick-backal

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילנה שקולניק-בקל

מאת: אילנה שקולניק-בקלתרבות דיגיטלית17/08/121217 צפיות
השפעותיו החיוביות של ניהול בלוג על הילד.

מאת: אילנה שקולניק-בקלרשתות חברתיות21/07/101668 צפיות
הספריות הציבוריות בישראל להבין שפייסבוק כיום הוא אחד מהאתרים הפופולאריים ביותר עם כ-2 מיליון משתמשים ישראלים. התפוצה הרחבה שלו מאפשרת למצוא בו את קהלי היעד המתאימים לעסקים ומטרות שונים, ולייצר בו פעילות שיווקית מוצלחת , ולכן הוא הכרחי גם לספריות ויכול להפוך לכלי שיווקי ויראלי עבורן כאשר המטרה היא לשווק את הספריה.

מאת: אילנה שקולניק-בקלשיווק באינטרנט12/06/101506 צפיות
מפרסמים ומשווקים יוכלו מעתה לבדוק שני פרמטרים שלא יכלו לבדוק עד כה, מה הסבירות שצרכנים משתמשים באינטרנט כדי לבצע סקר ורכישה של מוצרים שונים.ולהעריך את התפקיד שמהווה הסקר המקוון של הלקוח שהוא מבצע באינטרנט עד הרכישה בפועל, לעומת שימוש וחיפוש במקורות מידע צרכניים הודות לברומטר המסחר הצרכני כלי חדש שהשיקה גוגל ביוני 2010 בשיתוף עם ארגון לשכות הפרסום האינטראקטיבי.

מאת: אילנה שקולניק-בקלתעשייה04/06/101379 צפיות
תנאי ההעסקה במפעל פוקסקון קשים ביותר ואינם עומדים בתקנים המינימליים.

מאת: אילנה שקולניק-בקלאינטרנט - כללי27/05/101586 צפיות
כדי להתחרות ב- office של Microsoft ולאפשר עריכה משותפת בזמן אמת. גוגל השיקה לאחרונה גרסאות חדשות ל- Google Docs ולדבריהם " Now faster and easier to use than ever before"

מאת: אילנה שקולניק-בקלתרבות דיגיטלית21/05/101307 צפיות
Google יצאה באחרונה בהכרזה על פתיחה במהלך קיץ 2010 של חנות ספרים באינטרנט בשם Google Editions או "Google Editions e-book store". הספרים האלקטרוניים ימכרו בתשלום ברשת.

מאת: אילנה שקולניק-בקלאינטרנט - כללי15/05/101147 צפיות
נוכח התחרות המתמדת בין גוגל לבין מייקרוסופט והרשתות החברתיות, חלו שיפורים בחיפוש ב- google, על אחדים מהשיפורים אעמוד במאמר.

מאמרים נוספים בנושא אינטרנט - כללי

מאת: בנימין קלינגראינטרנט - כללי04/04/223009 צפיות
הצהרת נגישות אנו בקלינגר רישוי עסקים והתרי בניה רואים חשיבות עליונה בסיוע והנגשת אתר האינטרנט שלה לאנשים עם מוגבלויות, ובכך לאפשר למרבית האוכלוסייה לגלוש בקלות ובנוחות ולהנות מהאתר המושקע. בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תשנ"ח-1998 ולתקנות שהותקנו מכוחו, מושקעים מאמצים ומשאבים רבים בביצוע התאמות הנגישות הנדרשות שיביאו לכך שאדם עם מוגבלות יוכל לקבל את השירותים הניתנים לכלל הלקוחות, באופן עצמאי ושוויוני.

מאת: nirאינטרנט - כללי01/11/213489 צפיות
שיווק בגוגל עדיין נתפסת כחברה מגניבה וצעירה ברוחה שמשקיעה במשרדים ובעובדים הרבה יותר מהמתחרים, אבל רבים שוכחים שהיא פועלת בדיוק באותה סביבה תחרותית שבה ענקים אחרים ממהרים להדביק את התקדמותה.

מאת: רוןאינטרנט - כללי28/07/193846 צפיות
לימודי הסייבר פותחו בהתאם לצורך הלאומי להגנת מהקאינג, על מנת להבטיח רמה מקצועית גבוהה, מהימנות וידע עדכני לכל העוסקים בתחום.

מאת: רוןאינטרנט - כללי24/06/163158 צפיות
מאמר על אתר קופונים

מאת: יוסי לויאינטרנט - כללי02/05/163255 צפיות
כולם היום קונים צפיות ביוטיוב על מנת למתג את העסק שלהם, זה מתחיל בזמרים וממשיך לבעלי עסקים גדולים / קטנים, מומלץ בחום רב לבחון את האופציה לרכוש צפיות איכותיות ממשתמשים בחו"ל הריי שהדבר יכול לתרום לכם רבות למיתוג ולהפוך לגדולים, העין קובעת ומייצרת מציאות.

מאת: ליאוראינטרנט - כללי22/02/163191 צפיות
תרגום אתרים בעזרת חברת שירותי תרגום, בעלת מוניטין, מביא לתוצאה טובה מאוד. תרגום אתרים שמתבצע היטב, מאפשר להקים אתר חדש, שמיועד לקהל יעד חדש.

מאת: מאיר סוויסה אינטרנט - כללי07/01/163305 צפיות
מובילים בשרון כולנו זקוקים לחברת מובילים בשרון מקצועית ואמינה על מנת לעבור דירה, לשנע מטענים שונים ולהוביל חפצים ממקום למקום. חברת מובילים בשרון מספקת מעטפת שירותים רחבה הכוללת בין היתר הובלת דירות, הובלה עם מנוף לפינוי חפצים גדולים מקומה גבוהה ודירות גג, הובלת מטענים בעיר וברחבי הארץ וכן שירותי אריזה, פריקה ואחסון. חשוב לבחור חברה אמינה ובעלת מוניטין טוב בענף, מומלץ לחתום על חוזה מסודר הכולל פירוט העבודה, עלות, ביטוחים ואחריות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica