חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיפורים אחדים בחיפוש ב-Google

בשנה וחצי האחרונות יש שיפור משמעותי בחיפוש בגוגל, על אף שעדיין יש לגוגל בעיה ברשת הסמויה שעמדתי עליה במאמר שלי " הרשת הסמויה והרשתות החברתיות לשרות המודיעין התחרותי".

לפני כשנה הוכנסו כמה וכמה שיפורים בדף תצוגת הממצאים של גוגל .  בתחתית הדף מוצגות שאילות וחיפוש מידע בנושאים קרובים Searches related to  שמציעים  למחפשים רעיונות נוספים.

היסטורית אינטרנט -  גם אם לא נהיה מחוברים ל-   Google עדיין עלול להציג לכם תוצאות חיפוש מותאמות למחשב שלנו. לחיצה על כפתור היסטוריית האינטרנט בעמוד תוצאות החיפוש של Google תאפשר לנו לבטל את השימוש בהיסטורית האינטרנט במחשב שלנו ובכך להבטיח תוצאות חיפוש אובייקטיביות.

אפשרות, שהוצגה לראשונה לפני כשנה, הופיעה עד עתה רק אם המשתמש חפץ בכך.כיום היא מופיעה בכל שימוש בחיפוש בגוגל  כאשר אנחנו כותבים בחיפוש ערך כלשהו למשל "מהירות"  ולוחצים חיפוש מלבד החיפוש הרגיל נפתחת קישורית מצד ימין "הצג אפשרויות" כאשר נלחץ על הקישורית יפתחו לנו אפשרויות רבות  תחת כל התוצאות תפתח לנו אופציה שתציג  סוג התוצאות: תמונות, סרטוני וידאו,  חדשות,  בלוגים, עדכונים, ספרים, דיונים. תחת  סיווג זמן יש אפשרויות של עדכון אחרון ב-24 השעות האחרונות, בשבוע האחרון, בשנה האחרונה,  טווח תאריכים מסוים, אם בוחרים בעדכון אחרון מתווספת הערה "תוצאות חדשות יופיעו למטה, ברגע שיהיו זמינות." ואפשר להפסיק עדכונים ע"י לחיצה על  השהה . אח"כ ממשיכה הרשימה: דפים שביקרת בהם ,דפים שטרם ביקרת בהם. יש אפשרות לבחור את  גלגל הקסמים, בחירה בגלגל הקסמים תציג  לנו ביטויים ברמות חיפוש  גבוהות הקשורים לביטוי אותו חיפשנו .למשל בערך שלנו נקבל גלגל כזה : במרכז "מהירות" וממנו יוצאים : מהירות הקול, המחשת מהירות, מהירות מופרזת, מהירות אינטרנט, בדיקת מהירות, מהירות גלישה, משחקים מהירות, מלכודות מהירות. או אם נכניס לחיפוש "טניס" נקבל בגלגל הקסמים : איגוד הטניס, שחר פאר, ציוד טניס, משחקי טניס, מרכז הטניס, טניס משחקים, מחבטי טניס,tennis  כל לחיצה על אחד הערכים בגלגל הקסמים תפתח גלגל קסמים לערך הנבחר החדש. בחירת tennis בגלגל הקסמים בגוגל הכללי תפתח אפשרויות אחרות לחלוטין לפי קהל היעד המתאים על-פי הערכת גוגל.

ועוד אפשרויות, אתרים עם תמונות, תצוגות מקדימות של דפים , חיפוש מתורגם. ואף מצטרפת האפשרות בשם

 "משהו שונה" "Something different" שתאפשר למקד את תוצאות החיפוש אם הגולש אינו מרוצה מהתוצאות.למשל אם חיפשתי snow ואני לא מרוצה מהתוצאה יציע לי גוגל  Something Different  : rain,sleet,ice,wind,fog,

אנו נתקלים בתוצאות החיפוש בגוגל ביותר ויותר אתרים חברתיים בתוצאות כמו פייסבוק וטוויטר ועוד.

שני שיפורים בחיפוש הרגיל הם שיוך יעיל יותר של מילות המפתח והארכת תיאור של כל אחד מתוצאות החיפוש, בחיפוש יעלו תוצאות גם של תוצאות מתאימות שאינן מכילות בהכרח את מילות המפתח שהוזנו. השיוך מתבסס על טכנולוגיה של כריית נתונים. הארכת התיאור של כל אחת מתוצאות החיפוש המוצגות בדף התוצאות מסייע לעמוד על ההקשר של כל תוצאה שמוצגת  (הארכת התיאור /התצוגה נקראת  Meta Description).

עד לאחרונה שורת ה - URL הירוקה בדף תוצאות החיפוש בגוגל כללה רק את הכתובת המלאה של האתר ולא ספקה את המידע המספיק לשם הבנת המהות של הדף שמאפשר לגולש לדעת באיזה דף הוא נמצא ובאיזה חלק של האתר ואם כדאי לו להקליק על התוצאה,  לאחרונה  ה - URL בחלק מתוצאות החיפוש בגוגל הפך מפורט יותר, תוך הצגת פרטים המסייעים לנו לבדוק את הרלוונטית לתוצאת החיפוש שלנו. שורת הניווט הזאת מכונה    readcrumbs והיא מסייעת  לגולש לבחור אם להיכנס לאתר או לא .( השם נגזר מאגדת הילדים "עמי ותמי" שפיזרו פירורי לחם ביער כדי שיוכלו לשוב על עקבותיהם לפי שביל פירורי הלחם שהשאירו).

עלי לציין שבמאמרי זה אני מתייחסת אך ורק לחלק מהשיפורים באופציית החיפוש בגוגל.

הערת אגב: שינוי שנחשף לחדי העין מתרחש בדף הבית הרשמי של גוגל (לא הישראלי)  צללית האותיות בלוגו הוסרה .

 



תגיות המאמר: גוגל, Google


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילנה שקולניק-בקל

ilana shckolnick-backal

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילנה שקולניק-בקל

מאת: אילנה שקולניק-בקלתרבות דיגיטלית17/08/121214 צפיות
השפעותיו החיוביות של ניהול בלוג על הילד.

מאת: אילנה שקולניק-בקלרשתות חברתיות21/07/101666 צפיות
הספריות הציבוריות בישראל להבין שפייסבוק כיום הוא אחד מהאתרים הפופולאריים ביותר עם כ-2 מיליון משתמשים ישראלים. התפוצה הרחבה שלו מאפשרת למצוא בו את קהלי היעד המתאימים לעסקים ומטרות שונים, ולייצר בו פעילות שיווקית מוצלחת , ולכן הוא הכרחי גם לספריות ויכול להפוך לכלי שיווקי ויראלי עבורן כאשר המטרה היא לשווק את הספריה.

מאת: אילנה שקולניק-בקלשיווק באינטרנט12/06/101506 צפיות
מפרסמים ומשווקים יוכלו מעתה לבדוק שני פרמטרים שלא יכלו לבדוק עד כה, מה הסבירות שצרכנים משתמשים באינטרנט כדי לבצע סקר ורכישה של מוצרים שונים.ולהעריך את התפקיד שמהווה הסקר המקוון של הלקוח שהוא מבצע באינטרנט עד הרכישה בפועל, לעומת שימוש וחיפוש במקורות מידע צרכניים הודות לברומטר המסחר הצרכני כלי חדש שהשיקה גוגל ביוני 2010 בשיתוף עם ארגון לשכות הפרסום האינטראקטיבי.

מאת: אילנה שקולניק-בקלתעשייה04/06/101378 צפיות
תנאי ההעסקה במפעל פוקסקון קשים ביותר ואינם עומדים בתקנים המינימליים.

מאת: אילנה שקולניק-בקלאינטרנט - כללי27/05/101584 צפיות
כדי להתחרות ב- office של Microsoft ולאפשר עריכה משותפת בזמן אמת. גוגל השיקה לאחרונה גרסאות חדשות ל- Google Docs ולדבריהם " Now faster and easier to use than ever before"

מאת: אילנה שקולניק-בקלתרבות דיגיטלית21/05/101306 צפיות
Google יצאה באחרונה בהכרזה על פתיחה במהלך קיץ 2010 של חנות ספרים באינטרנט בשם Google Editions או "Google Editions e-book store". הספרים האלקטרוניים ימכרו בתשלום ברשת.

מאת: אילנה שקולניק-בקלאינטרנט - כללי05/05/102152 צפיות
על אף האפשרויות הרבות שמציע לנו האינטרנט, קיימת סכנת התמכרות העלולה לפגוע בתפקוד הגולש.

מאמרים נוספים בנושא אינטרנט - כללי

מאת: בנימין קלינגראינטרנט - כללי04/04/222988 צפיות
הצהרת נגישות אנו בקלינגר רישוי עסקים והתרי בניה רואים חשיבות עליונה בסיוע והנגשת אתר האינטרנט שלה לאנשים עם מוגבלויות, ובכך לאפשר למרבית האוכלוסייה לגלוש בקלות ובנוחות ולהנות מהאתר המושקע. בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תשנ"ח-1998 ולתקנות שהותקנו מכוחו, מושקעים מאמצים ומשאבים רבים בביצוע התאמות הנגישות הנדרשות שיביאו לכך שאדם עם מוגבלות יוכל לקבל את השירותים הניתנים לכלל הלקוחות, באופן עצמאי ושוויוני.

מאת: nirאינטרנט - כללי01/11/213467 צפיות
שיווק בגוגל עדיין נתפסת כחברה מגניבה וצעירה ברוחה שמשקיעה במשרדים ובעובדים הרבה יותר מהמתחרים, אבל רבים שוכחים שהיא פועלת בדיוק באותה סביבה תחרותית שבה ענקים אחרים ממהרים להדביק את התקדמותה.

מאת: רוןאינטרנט - כללי28/07/193841 צפיות
לימודי הסייבר פותחו בהתאם לצורך הלאומי להגנת מהקאינג, על מנת להבטיח רמה מקצועית גבוהה, מהימנות וידע עדכני לכל העוסקים בתחום.

מאת: רוןאינטרנט - כללי24/06/163154 צפיות
מאמר על אתר קופונים

מאת: יוסי לויאינטרנט - כללי02/05/163249 צפיות
כולם היום קונים צפיות ביוטיוב על מנת למתג את העסק שלהם, זה מתחיל בזמרים וממשיך לבעלי עסקים גדולים / קטנים, מומלץ בחום רב לבחון את האופציה לרכוש צפיות איכותיות ממשתמשים בחו"ל הריי שהדבר יכול לתרום לכם רבות למיתוג ולהפוך לגדולים, העין קובעת ומייצרת מציאות.

מאת: ליאוראינטרנט - כללי22/02/163186 צפיות
תרגום אתרים בעזרת חברת שירותי תרגום, בעלת מוניטין, מביא לתוצאה טובה מאוד. תרגום אתרים שמתבצע היטב, מאפשר להקים אתר חדש, שמיועד לקהל יעד חדש.

מאת: מאיר סוויסה אינטרנט - כללי07/01/163300 צפיות
מובילים בשרון כולנו זקוקים לחברת מובילים בשרון מקצועית ואמינה על מנת לעבור דירה, לשנע מטענים שונים ולהוביל חפצים ממקום למקום. חברת מובילים בשרון מספקת מעטפת שירותים רחבה הכוללת בין היתר הובלת דירות, הובלה עם מנוף לפינוי חפצים גדולים מקומה גבוהה ודירות גג, הובלת מטענים בעיר וברחבי הארץ וכן שירותי אריזה, פריקה ואחסון. חשוב לבחור חברה אמינה ובעלת מוניטין טוב בענף, מומלץ לחתום על חוזה מסודר הכולל פירוט העבודה, עלות, ביטוחים ואחריות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica