חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

Google Editions

 במסגרת הפרויקט Google Books, סרקה  Google בשנים האחרונות מאות אלפי ספרים, במטרה לאפשר לכל אחד לקרוא אותם בחינם, הסופרים ובעלי הזכויות הספרים לא הסכימו למהלך של גוגל בגלל זכויות יוצרים, ובגלל האפשרות של פגיעה בקניית ספריהם, ברור שעדיף לקרוא ספר נגיש כל העת ובחינם מאשר לרכוש אותו או לחפשו בספריה. משטורפדה כוונת גוגל שנמצאת במשפטים עם בעלי הזכויות , יצאה היא לאחרונה בהכרזה על פתיחה במהלך קיץ 2010 של  חנות ספרים באינטרנט  בשם "גוגל אדישנס" Google Editions או  "Google Editions e-book store".  הספרים האלקטרוניים ימכרו בתשלום ברשת , הספרים ימכרו גם על-ידי גוגל וגם הסופרים יוכלו למכור את יצירותיהם בעצמם, ולשמור לעצמם את מרבית הרווחים  . הקטלוג צפוי למנות בתחילה בין 400,000 ל- 600,000 כותרים חלק ניכר מהם מאותו פרוייקט גוגל ספרים השנוי במחלוקת . השירות הזה  יפורסם "בענן" - על שרתיה של Google , על ידי שיתוף יוכל הגולש לקרוא את הספר באופנים ובמכשירים שונים התנאי היחידי הוא שהם יהיו בעלי חיבור לרשת ודפדפן. השירות אמור להינתן דרך Google’s book-search , עדיין לא ברור באיזה פורמט גוגל תשתמש אבל סביר להניח שזה יהיה
הפורמט הפתוח Electronic Publication)  ePub )  פורמט  חופשי ופתוח שנתמך על ידי הפורום הבינלאומי להפקה דיגיטלית .

הספרים שיוצעו למכירה על ידי גוגל יהיו זמינים לקריאה בפורמט פתוח  ומקוון. מצב המתחרים פחות טוב,  ב"קינדל" של אמזון,  צריך לקנות מכשיר מיוחד כדי להוריד תוכן בקוד סגור למחצה שאפשר להורידו אמנם מלבד ב-  Kindle   וגם  באפלקציות לקריאת ספרים ב-iPhone , בiPad   ב-MAC  ובמחשב אבל אמזון שומרת לעצמה את הבחירה בפלטפורמות.  אפליקציית  iBooks   באייפד של אפל היא בקוד סגור, כי אפשר להשתמש אך ורק באייפד, ו בארנס אנד נובל (Barns and Noble) רשת סופר-סטורס בינלאומית למכירת ספרים מגזינים משחקי וידיאו ותוכנות. קורא הספרים שלה נקרא Nook (נוק),והוא  מבוסס על פלטפורמת אנדרואיד של גוגל.  לעומתם גוגל אדישנס  יאפשרו קריאה רציפה של ספרים גם כאשר המשתמש נמצא מחוץ לבית או ללא הספר האלקטרוני שלו.מכל אמצעי שיש לו חיבור לרשת ודפדפן כלשהו.

מו"לים גדולים עדיין לא הביעו בגלוי נכונות לקחת חלק בשירות החדש של גוגל, אולם יש להניח שגוגל לא צפויה להיתקל בקשיים מהותיים בצירופם היות שהם זקוקים להרבה אפשרויות כדי למכור יותר  ספרים.עד היום יותר מ-25 אלף מוציאים לאור וסופרים הצטרפו וזה מביא לערך שני מיליון כותרים.

ואם נביא בחשבון גם שני מיליון ספרים שפג זכות היוצרים שלהם וגוגל כבר הציע חינם הרי הגענו לארבעה מיליון כותרים. לשם השוואה לאמזון 500 אלף כותרים, לאפל 60 אלף ל- Barnes and Noble כמיליון כותרים עיתונים וכתבי עת אלקטרוניים.

בתחילה  תעלה גוגל לרשת רק כותרים שבמרחב הציבורי ומקווים שאחרי גמר המשפט בעניין פרויקט Google Books,  יצרפו עוד לספרים האלקטרוניים של גוגל . השירות המקוון יאפשר לקוראים  להגיע לתוכן בצורה יותר חופשית וזמינה עם כמה שפחות קשיים ומגבלות.הגולשים יוכלו להתחבר ולרכוש ספרים דיגיטליים ללא קושי מלבד אילוץ להיות בעל חשבון גוגל. ומן הסתם גם מחירי הספרים יוזלו. הספרים יופיעו עם מחיר מומלץ של המוציאים לאור. עדיין לא נחשפו פרטי המחיר שייגבה עבור העותקים ומי הם המפיצים איתם תעבוד גוגל. מה שכבר פורסם זה שגוגל מחזיקה בספרייה רחבה של כ-12 מיליון עותקים אלקטרוניים, אשר רובם אינם קיימים בעותק קשיח .

לכאורה התקדמות לטובת הגולשים רוכשי הספרים.

אבל האם זה באמת כך, האם טוב שיש תחרות בשוק הספרים הדיגיטאליים?האם תחרות היא תמיד לטובת הקונה? גוגל מכריזה :                                "buy anywhere, read anywhere you have Internet access"

או: “online access to million of books. This means you can read an entire book from any Internet-connected computer, simply by logging in to your Book Search account, and it will remain on your electronic bookshelf, so you can come back and access it whenever you want in the future.”

 האם  באמת הכל כל-כך טוב?

גוגל שעד פתיחת החנות הינה מנוע חיפוש שאמור להיות אובייקטיבי ולהנפיק לגולש מידע זמין וחופשי לא תוכל להישאר כזאת, היא תהפוך להיות מתווכת בין בעל זכויות הספר לבין הקונה, וככזאת היא אמורה לנהל קשרים מסחריים ותהיה  שותפה לחוזים עם מו"לים , יופעלו עליה לחצים של בעלי עניין שיביאו בהכרח לשינוי בתוצאות החיפוש בגוגל לטובתם. ממנוע חיפוש חינמי נגיש וחופשי היא תהפוך למוכרת תוכן אונליין. מו"לים ירכשו פרסום כדי לקדם מילות מפתח או שם כותר כדי שיצאו ראשונים בחיפוש בגוגל.

מה שנשאר לנו זה לחכות ולראות. האם כלקוחות נרוויח או נפסיד מהפרויקט.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילנה שקולניק-בקל

ilana shckolnick-backal

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילנה שקולניק-בקל

מאת: אילנה שקולניק-בקלתרבות דיגיטלית17/08/121217 צפיות
השפעותיו החיוביות של ניהול בלוג על הילד.

מאת: אילנה שקולניק-בקלרשתות חברתיות21/07/101668 צפיות
הספריות הציבוריות בישראל להבין שפייסבוק כיום הוא אחד מהאתרים הפופולאריים ביותר עם כ-2 מיליון משתמשים ישראלים. התפוצה הרחבה שלו מאפשרת למצוא בו את קהלי היעד המתאימים לעסקים ומטרות שונים, ולייצר בו פעילות שיווקית מוצלחת , ולכן הוא הכרחי גם לספריות ויכול להפוך לכלי שיווקי ויראלי עבורן כאשר המטרה היא לשווק את הספריה.

מאת: אילנה שקולניק-בקלשיווק באינטרנט12/06/101507 צפיות
מפרסמים ומשווקים יוכלו מעתה לבדוק שני פרמטרים שלא יכלו לבדוק עד כה, מה הסבירות שצרכנים משתמשים באינטרנט כדי לבצע סקר ורכישה של מוצרים שונים.ולהעריך את התפקיד שמהווה הסקר המקוון של הלקוח שהוא מבצע באינטרנט עד הרכישה בפועל, לעומת שימוש וחיפוש במקורות מידע צרכניים הודות לברומטר המסחר הצרכני כלי חדש שהשיקה גוגל ביוני 2010 בשיתוף עם ארגון לשכות הפרסום האינטראקטיבי.

מאת: אילנה שקולניק-בקלתעשייה04/06/101379 צפיות
תנאי ההעסקה במפעל פוקסקון קשים ביותר ואינם עומדים בתקנים המינימליים.

מאת: אילנה שקולניק-בקלאינטרנט - כללי27/05/101586 צפיות
כדי להתחרות ב- office של Microsoft ולאפשר עריכה משותפת בזמן אמת. גוגל השיקה לאחרונה גרסאות חדשות ל- Google Docs ולדבריהם " Now faster and easier to use than ever before"

מאת: אילנה שקולניק-בקלאינטרנט - כללי15/05/101147 צפיות
נוכח התחרות המתמדת בין גוגל לבין מייקרוסופט והרשתות החברתיות, חלו שיפורים בחיפוש ב- google, על אחדים מהשיפורים אעמוד במאמר.

מאת: אילנה שקולניק-בקלאינטרנט - כללי05/05/102155 צפיות
על אף האפשרויות הרבות שמציע לנו האינטרנט, קיימת סכנת התמכרות העלולה לפגוע בתפקוד הגולש.

מאמרים נוספים בנושא תרבות דיגיטלית

מאת: ציפורה בראביתרבות דיגיטלית19/07/185102 צפיות
המקום אליו מחוברים הילדים והצעירים בכלל וגם מבוגרים רבים הוא – הטלפון הנייד שלהם, החיבור הדיגיטלי שלהם לעולם. רק נסו לקחת אותו מהם. לא יעלה על הדעת!

מאת: רוני הכהןתרבות דיגיטלית08/12/172768 צפיות
הרבה יאמרו כי מן הרגע שבו הבית נעשה חכם ואינטראקטיבי עבור הדיירים שנמצאים בתוכו, כל בעלים של בית יכול למעשה להתחיל לקבל תפעול יותר נוח של המקום הזה שבו הוא גר ולשם כך ראוי לבצע עבור בית חכם השוואת מחיר חכמה גם כן.

מאת: ניב אבןתרבות דיגיטלית23/09/172563 צפיות
האם העולם הוירטואלי יהפוך להיות חלק בלתי נפרד מן העולם המעשי, ממש כמו טלביזיה משוכללת וטלפון חכם בכיס של כל בן אדם כמעט? קראו הלאה.

מאת: רוני הכהןתרבות דיגיטלית29/03/172466 צפיות
הדרך לשחרר קצת מן התחושות הטבעיות של הלחץ להספיק את הכל מבלי להוציא יותר מידי כסף על טיסות לחוץ לארץ וטיפולים אצל הפסיכולוג? פשוט נכנסים אל חדר מציאות מדומה שלוקח לכל יעד אפשרי.

מאת: אליתרבות דיגיטלית08/02/172035 צפיות
כרטיס ביקור דיגיטלי מדמה כרטיס ביקור "רגיל" אך עם יתרונות שיש לעולם הטכנולוגיה להציע כמובן. כרטיס דיגיטלי מתקדם במרבית המקרים מכרטיס רגיל וכלל הרבה יותר מידע ודרכי התקשרות עבור בעלי הכרטיס או מי שמקבלים אותו.

מאת: שאול כהןתרבות דיגיטלית29/06/152967 צפיות
בעולם המודרני המערבי, הנשלט באופן מאוד ברור על ידי האינטרנט והטלפונים הסלולאריים, המידע מעולם לא היה נגיש בצורה מהירה, פשוטה ונוחה יותר. לאורך כל ההיסטוריה האנושית לא היה לאדם גישה כל כך רחבה למידע. כשאנו מדברים על מידע, אין הכוונה רק לצד הטוב של העניין, אלא גם לצדדים אחרים ולתופעות לוואי שבאו איתו. אחת מתופעות הלוואי האלה היא – פורנו באינטרנט...

מאת: עדי גלתרבות דיגיטלית14/04/152234 צפיות
הקמתו של הרדיו בישראל הייתה בשנת 1940, בתקופת המנדט הבריטי שאז היה משודר מאניית אקסודוס שעגנה בחופי חיפה. אז היו אלו פעילי ההגנה ששידרו לתושבים בישראל והרדיו נקרא אז קול ישראל. לפני כן היו מספר שידורים לפרקי זמן קצרים כמו בשנת 1932 כשהיה אז יריד האביב שכונה יריד המזרח שעסק בתעשיה ומסחר כשאלפים מתושבי הארץ מכל הדתות הגיעו ליריד זה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica