חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השפעת ניהול בלוג על ילדים

אחרי קורסים לניהול בלוג למבוגרים שקצרו הצלחה מרובה, החלטנו במידעטק נהריה לפתוח קורסים כאלה לילדים במסגרת פעילות הקיץ, והיות שזה כבר המחזור השני של קורס לניהול בלוג ילדים שאני מעבירה,  יש לי כבר פרספקטיבה מסוימת מתוך מעקב שלי ומתוך תגובות הוריהם, על השפעת הבלוג על הילדים, מעבר לזה ראיינתי בלוגרים צעירים  ואף התייעצתי עם אנשי חינוך מקצועיים .

ניהול בלוג מלמד את הילדים את נושא התקשורת, כיון שהבלוג מחייב אותם לא רק לכתוב פוסטים, אלא גם להגיב וליצור אינטראקציה עם ילדים אחרים.

עלידי איטרקציה זו לומד הילד את נושא השיתוף, הבלוג הופך ליומן אישי של הילד בו הוא יכול לשתף חוויות ובעיות אישיות,  שיתוף שעשוי לתת לילד לגיטימציה לרגשותיו, תחושותיו ובעיותיו, והבנה שהוא לא היחיד בעולם עם בעיה מסוימת ויש עוד ילדים שעוברים בעיות/חוויות כמוהו, הבלוג מהווה מקום  "לשפוך אתהלב"  ללא ביקורת, ללא מחסומים, ללא עכבות,  הילד יכול לעבור תהליך תרפויטי, להגיע להקלה מעצם הכתיבה עצמה- בתנאי שאנו דואגים כמובן להזהירו ולעקוב אחרי כתיבתו, כדי להמנע מחשיפת יתר של פרטים אישיים שמא יפלו לעיניים לא רצויות, רגשותיו הגלויים לנו ינחו אותנו כאשר יהיה צורך בהתערבות של ההורים, או אפילו גורמים מקצועיים רלוונטים.

הבלוג יכול לספק סובלימציה , כלי לעידון התנהגויות ודחפים בלתי רצויים, ילד עם זעם ואגרסיות יכול לפרוק את דחפיו בפוסט, ולשתף ברגשותיו ילדים אחרים.

הילד יודע שהוא לא כותב למגירה, שהוא נקרא ברשת ולכן הוא יקדיש מחשבה בטרם כתיבה ,וכך כתיבתו בבלוג תעודד אותו לפתוח המחשבה וליצירתיות,  לשיפור השפה,לשכלול מיומנות הכתיבה, להגדלת אוצר המילים, להמנעות משגיאות כתיב, להעשרתהשפה, ואף להרחבת אופקים עקב רצונו להעשיר את כתיבתו הגלויה לכל.

כדי לנהל את הבלוג יזדקק הילד למיומנויות ברשת אליהם יחשף  ואותם ילמד, מיומנויות הכרחיות למאה ה-21.

מתוך העובדה  שהילד מנהל בלוג, הוא ירגיש חשוב, ילמד לקבל אחריות ויפתח יכולת ניהול פרויקט, יכולות שיביאוהו להעצמה אישית, לחיזוק הביטחון העצמי, להגשמה עצמית.

ילד, תוך כדי כתיבתו, עשוי להגיע למטא-קוגניציה- מימנות חשיבה ברמה גבוהה עם יכולת לבקורת עצמית, גם עקב השקעתו בחשיבה וגם כתוצאה  מתגובות הגולשים באתרו.

ילדים מופנמים עשויים תוך כדי התפתחות והעשרת הבלוג להגיע לפתיחות.

מעבר לכל זה ניהול בלוג הוא תחביב לעסוק בו בשעות הפנאי, תחביב שלפי עדות תלמידי הצעירים מעניק להם כוח עקב הרגשתם שהם משפיעים ברשת, נותן להם סיפוק מעצם אהבתם לספר, לשתף ולעזור.

אם בקורסים לניהול בלוג לילדים שאני מעבירה, אצליח לגרום אפילו לחלק קטן מההשפעות החיוביות שציינתי למעלה, אשרי וטוב לי. וכמו שציינתי באחד הפוסטים הקודמים שלי אשרי שזכיתי לשתף וללמד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילנה שקולניק-בקל

ilana shckolnick-backal

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילנה שקולניק-בקל

מאת: אילנה שקולניק-בקלרשתות חברתיות21/07/101665 צפיות
הספריות הציבוריות בישראל להבין שפייסבוק כיום הוא אחד מהאתרים הפופולאריים ביותר עם כ-2 מיליון משתמשים ישראלים. התפוצה הרחבה שלו מאפשרת למצוא בו את קהלי היעד המתאימים לעסקים ומטרות שונים, ולייצר בו פעילות שיווקית מוצלחת , ולכן הוא הכרחי גם לספריות ויכול להפוך לכלי שיווקי ויראלי עבורן כאשר המטרה היא לשווק את הספריה.

מאת: אילנה שקולניק-בקלשיווק באינטרנט12/06/101506 צפיות
מפרסמים ומשווקים יוכלו מעתה לבדוק שני פרמטרים שלא יכלו לבדוק עד כה, מה הסבירות שצרכנים משתמשים באינטרנט כדי לבצע סקר ורכישה של מוצרים שונים.ולהעריך את התפקיד שמהווה הסקר המקוון של הלקוח שהוא מבצע באינטרנט עד הרכישה בפועל, לעומת שימוש וחיפוש במקורות מידע צרכניים הודות לברומטר המסחר הצרכני כלי חדש שהשיקה גוגל ביוני 2010 בשיתוף עם ארגון לשכות הפרסום האינטראקטיבי.

מאת: אילנה שקולניק-בקלתעשייה04/06/101378 צפיות
תנאי ההעסקה במפעל פוקסקון קשים ביותר ואינם עומדים בתקנים המינימליים.

מאת: אילנה שקולניק-בקלאינטרנט - כללי27/05/101584 צפיות
כדי להתחרות ב- office של Microsoft ולאפשר עריכה משותפת בזמן אמת. גוגל השיקה לאחרונה גרסאות חדשות ל- Google Docs ולדבריהם " Now faster and easier to use than ever before"

מאת: אילנה שקולניק-בקלתרבות דיגיטלית21/05/101306 צפיות
Google יצאה באחרונה בהכרזה על פתיחה במהלך קיץ 2010 של חנות ספרים באינטרנט בשם Google Editions או "Google Editions e-book store". הספרים האלקטרוניים ימכרו בתשלום ברשת.

מאת: אילנה שקולניק-בקלאינטרנט - כללי15/05/101144 צפיות
נוכח התחרות המתמדת בין גוגל לבין מייקרוסופט והרשתות החברתיות, חלו שיפורים בחיפוש ב- google, על אחדים מהשיפורים אעמוד במאמר.

מאת: אילנה שקולניק-בקלאינטרנט - כללי05/05/102151 צפיות
על אף האפשרויות הרבות שמציע לנו האינטרנט, קיימת סכנת התמכרות העלולה לפגוע בתפקוד הגולש.

מאמרים נוספים בנושא תרבות דיגיטלית

מאת: ציפורה בראביתרבות דיגיטלית19/07/185098 צפיות
המקום אליו מחוברים הילדים והצעירים בכלל וגם מבוגרים רבים הוא – הטלפון הנייד שלהם, החיבור הדיגיטלי שלהם לעולם. רק נסו לקחת אותו מהם. לא יעלה על הדעת!

מאת: רוני הכהןתרבות דיגיטלית08/12/172764 צפיות
הרבה יאמרו כי מן הרגע שבו הבית נעשה חכם ואינטראקטיבי עבור הדיירים שנמצאים בתוכו, כל בעלים של בית יכול למעשה להתחיל לקבל תפעול יותר נוח של המקום הזה שבו הוא גר ולשם כך ראוי לבצע עבור בית חכם השוואת מחיר חכמה גם כן.

מאת: ניב אבןתרבות דיגיטלית23/09/172559 צפיות
האם העולם הוירטואלי יהפוך להיות חלק בלתי נפרד מן העולם המעשי, ממש כמו טלביזיה משוכללת וטלפון חכם בכיס של כל בן אדם כמעט? קראו הלאה.

מאת: רוני הכהןתרבות דיגיטלית29/03/172462 צפיות
הדרך לשחרר קצת מן התחושות הטבעיות של הלחץ להספיק את הכל מבלי להוציא יותר מידי כסף על טיסות לחוץ לארץ וטיפולים אצל הפסיכולוג? פשוט נכנסים אל חדר מציאות מדומה שלוקח לכל יעד אפשרי.

מאת: אליתרבות דיגיטלית08/02/172031 צפיות
כרטיס ביקור דיגיטלי מדמה כרטיס ביקור "רגיל" אך עם יתרונות שיש לעולם הטכנולוגיה להציע כמובן. כרטיס דיגיטלי מתקדם במרבית המקרים מכרטיס רגיל וכלל הרבה יותר מידע ודרכי התקשרות עבור בעלי הכרטיס או מי שמקבלים אותו.

מאת: שאול כהןתרבות דיגיטלית29/06/152962 צפיות
בעולם המודרני המערבי, הנשלט באופן מאוד ברור על ידי האינטרנט והטלפונים הסלולאריים, המידע מעולם לא היה נגיש בצורה מהירה, פשוטה ונוחה יותר. לאורך כל ההיסטוריה האנושית לא היה לאדם גישה כל כך רחבה למידע. כשאנו מדברים על מידע, אין הכוונה רק לצד הטוב של העניין, אלא גם לצדדים אחרים ולתופעות לוואי שבאו איתו. אחת מתופעות הלוואי האלה היא – פורנו באינטרנט...

מאת: עדי גלתרבות דיגיטלית14/04/152229 צפיות
הקמתו של הרדיו בישראל הייתה בשנת 1940, בתקופת המנדט הבריטי שאז היה משודר מאניית אקסודוס שעגנה בחופי חיפה. אז היו אלו פעילי ההגנה ששידרו לתושבים בישראל והרדיו נקרא אז קול ישראל. לפני כן היו מספר שידורים לפרקי זמן קצרים כמו בשנת 1932 כשהיה אז יריד האביב שכונה יריד המזרח שעסק בתעשיה ומסחר כשאלפים מתושבי הארץ מכל הדתות הגיעו ליריד זה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica