חפש מאמרים:
שלום אורח
24.08.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פייסבוק בספריה ציבורית

על הספריות הציבוריות בישראל להבין שפייסבוק כיום הוא  אחד מהאתרים הפופולאריים ביותר עם כ-2 מיליון משתמשים ישראלים. התפוצה הרחבה שלו מאפשרת למצוא בו את קהלי היעד המתאימים לעסקים ומטרות שונים, ולייצר בו פעילות שיווקית מוצלחת , ולכן הוא הכרחי גם לספריות ויכול להפוך לכלי שיווקי ויראלי עבורן כאשר המטרה היא לשווק את הספריה. רשתות חברתיות ושיתוף מידע נוסח פייסבוק הפכו להיות חלק משימושי האינטרנט הנפוצים עבור הגולשים. ובמקום בו הגולשים מבלים את שעותיהם במקום שבו הם מדברים, וחולקים מידע, שם כדאי להשתלב ולהיטמע. להגיע לאן שהם כבר ממילא נמצאים.

בדף האוהדים של ספריה ציבורית בפייסבוק צריכים להיות,

חדשות הספריה.

חידושים בספריה כמו למשל תהליך הארכת ספרים באתר הספריה.

שעות פתיחה , דרכי התקשרות ומיקום.

רשימת ספרים חדשים.

אירועים, הצגות ושעות סיפור. אירועים עתידיים וכן לספר עליהם ברגע אמת.

אנחנו נוהגים אף להביא אתרים מעניינים ורלוונטים, כמו אזהרות לגלישה בטוחה באינטרנט ביחוד בחופש הגדול ועוד.

ניהול שיחה עם האוהדים, לספק פלטפורמה למשתמשים להכיר אחד את השני וללמוד מה הספריה שלנו מציעה.

הפייסבוק לא אמור לשמש כעוד גישה למשאבי הספריה, הצלחתו תהיה אם ישמש ככלי מתווך בין הקוראים, לעזור לאוהדים לתקשר אחד עם השני.לעודד שיחה בין הקוראים ובינם לבין הספריה, כי את המאפיינים הרשומים מעלה אפשר למצוא גם באתר הספריה, אך תקשורת טובה בין הקוראים, ביחוד לא רשמית , אפשר לקיים רק במדיה חברתית נוסח פייסבוק, עקב היותו אתר מבוסס תוכן גולשים שיכולים לייצר את התכנים ולשתף עם גולשים אחרים, ובכך ליצור  קהילה מבוססת קשרים חברתיים, שמאפשרת לשתף חברים בתכנים מגוונים: עדכונים, תמונות, קטעי וידאו, קישורים, דיונים על ספרים, דיונים בנושאים רלוונטים שונים, חוויות מפעילויות בספריה, הערות ועוד.

   כדי שדף האוהדים יצליח חייבים לדאוג שהקיר יהיה פעיל על בסיס יומי. צריך לבנות מערכת יחסים עם האוהדים וכמו כל מערכת יחסים, יש לתחזק אותה באופן שוטף על מנת שהיא תעבוד ולבדוק איזה שירות נוסף אנחנו יכולים לתת דרך הפייסבוק, וכמה הוא יהיה יעיל טוב ומושך עבור קהל משתמשי הפייסבוק שלנו מקרב הקוראים, בסופו של דבר אנו חפצים להגדיל את מספר האוהדים בדף האוהדים שלנו , כי רק בכך נמדדת הצלחתו.

נשכיל לעשות אם נבנה שירותים בפייסבוק שיהיו באינטראקציה עם שימושי המחשב של קהל היעד שלנו. צריך להשתלב עם האוהדים, ליצור תוכן יצירתי, קומוניקציה דו צדדית, לוח תמונות ווידאו  פעילים, ושיחות לא רשמיות ונעימות  גם בצ'אט שיתאימו למדיה  ושיקרבו בין הקוראים לבין צוות הספריה. חשוב למשוך מעריצים, להעלות תמונות מאירועים בספריה תוך הקפדת טשטוש פני הילדים שהוריהם לא נתנו את הסכמתם להיחשף בפייסבוק. כדאי גם אולי להוסיף מדי פעם שירים או מילים של שירים שבאופנה, ביחוד בקרב הצעירים. צריך אולי לשקול, וידאו או משחקים ויראליים שישותפו ויפוצו במהירות רבה, אך ישמרו על רמה מסוימת.

   אני נוהגת לכתוב על הקיר בדף האוהדים של הספריה שלנו "מידעטק נהריה" , פתגמי הומור שיגרמו לאנשים לחייך בבוקר, אני נמנעת מפתגמים בוטים ואלימים או מלגלגים. למשל "את… את לא יכולה לזרוק אותי! אני משתמש בשם שלך בשביל כל הסיסמאות! מה בדיוק אני אמור לעשות עכשיו?! "- ג'סטין סימוני, או " כוח הוא היכולת לשבור חטיף שוקולד לארבעה חלקים עם הידיים בלבד – ואז לאכול רק חלק אחד."- דורותי פארקר.  מדי בוקר אני נוהגת לכתוב מה קרה היום לפני… שנים  על אירועים פיקנטיים שאירעו היום לפני…ומצרפת קובץ לתיאור האירוע. אני משתדלת להימנע  מאזכור מלחמות והרוגים, פיגועים, שפיכות דמים, מהפכות וכו'. כותבת על המצאות, עדיף ישנות מאוד עם טעם של נוסטלגיה כי אנשים מלאים בסיפורי אלימות וצער ביומיום, וישמחו יותר לראות בבוקרו של יום שהיום לפני…שנים "קפטן פייר בושר מצבא צרפת מוצא בכפר רוזטה שבמצרים את אבן הרוזטה" , אירועים שמרחיבים את הידע שלהם. או משהו כמו " נרשם פטנט על מגהץ קיטור על ידי הדון הופמן ",  אירועים על מידע מעניין נוסטלגי וחסר אלימות.

   אנו נוהגים לדווח בדף על הפעילויות המגוונות בספריה, וכן על מצב רוח רגעי בספריה. כמו למשל :" כרגע במרפסת המידעטק זוג סיקסקים מגנים בחירוף נפש על גוזלם, בכוחות משותפים של קוראת בספריה ושל ספרנית חילצנו את הגוזל מבור של מרזב והבאנו אותו להורים התוקפניים אך המאושרים, לגוזל שלום. ההתרגשות רבה!!!  "(יום 12 יולי‏ בשעה 11:11‏) . או:" צחוק מתגלגל עולה מהמפגש עם הסופר אורי פינק." (יום 13 יוני‏ בשעה 18:13‏).  אנחנו נוהגים לענות לילדים בדף ולא לתקן או להעיר על שגיאות כתיב, לענות בגובה העיניים גם לשטויות ולא למחוק אלא רק חלילה קללות.(לשמחתנו לא נחשפנו לזה עד כה). תמיד קיימת אצלנו התלבטות כאשר אנשים מעלים פרסומות פרטיות שלהם, האם למחוק במחיר הפסד של אוהד, או להשאיר את הפרסומת כמות שהיא,  מה גם שלעיתים היא מועלית על ידי גולש שאינו תושב העיר. אמנם דף הפייסבוק שלנו, של "מידעטק נהריה" עדיין צעיר מאוד, רק בן ארבעה וחצי חודשים (נולד במרץ 2010) אך אני כבר מצפה מאוד ליותר אוהדים, וליותר תגובות מקהל הקוראים. חסרה לי קומוניקציה דו צדדית, אינני רוצה להסתפק רק בלייקים, לצערי, עדיין לא הצלחתי נכון לעכשיו להעיר את  כלל האוהדים. בנוסף, לא רבים מתושבי נהריה רשומים לפייסבוק שלנו, כאשר אני מעניינת קוראים מתברר לי שלרבים אין בכלל חשבון בפייסבוק בגלל רתיעה ממנו. עם זאת אני אופטימית מאוד ומצפה בעתיד הקרוב להשתפרות משמעותית.   

  לסיכום, המגמה בפתיחת דף אוהדים היא להתחבב על אוהדינו, להיכנס לבתיהם דרך המחשב, להזכיר אותנו בכל פעם שהם נכנסים לפייסבוק, ולקוות כל הזמן להגדלת קהל האוהדים, כדי לשווק את הספריה. הספריות הציבוריות חייבות כיום כדי לזרום עם הקדמה לפתוח דף אוהדים בפייסבוק, לידע בדבקות על קיומו  בכל פרסום שלהן, באתר הספריה וכו'. לשים לב להתחייב לדף פעיל ומעודכן או שהכלי הזה לא יהיה מוצלח, ברור שהדף יהיה מוצלח יותר ככלי שיווקי בספריות עם פעילויות רבות יותר, יחד עם זאת ספריות צריכות להיות ערניות לרשת החברתית הבאה אם תתפשט ולהתחבר מיידית לכלי הבא שיתפשט בין קוראיה, בלי להצר על המלאכה הרבה שנעשתה בכלי הנוכחי.

 תודה לירדנה נפתלי שיעצה לי לכתוב על הנושא הזה.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילנה שקולניק-בקל

ilana shckolnick-backal

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילנה שקולניק-בקל

מאת: אילנה שקולניק-בקלתרבות דיגיטלית17/08/12752 צפיות
השפעותיו החיוביות של ניהול בלוג על הילד.

מאת: אילנה שקולניק-בקלשיווק באינטרנט12/06/101079 צפיות
מפרסמים ומשווקים יוכלו מעתה לבדוק שני פרמטרים שלא יכלו לבדוק עד כה, מה הסבירות שצרכנים משתמשים באינטרנט כדי לבצע סקר ורכישה של מוצרים שונים.ולהעריך את התפקיד שמהווה הסקר המקוון של הלקוח שהוא מבצע באינטרנט עד הרכישה בפועל, לעומת שימוש וחיפוש במקורות מידע צרכניים הודות לברומטר המסחר הצרכני כלי חדש שהשיקה גוגל ביוני 2010 בשיתוף עם ארגון לשכות הפרסום האינטראקטיבי.

מאת: אילנה שקולניק-בקלתעשייה04/06/10911 צפיות
תנאי ההעסקה במפעל פוקסקון קשים ביותר ואינם עומדים בתקנים המינימליים.

מאת: אילנה שקולניק-בקלאינטרנט - כללי27/05/101030 צפיות
כדי להתחרות ב- office של Microsoft ולאפשר עריכה משותפת בזמן אמת. גוגל השיקה לאחרונה גרסאות חדשות ל- Google Docs ולדבריהם " Now faster and easier to use than ever before"

מאת: אילנה שקולניק-בקלתרבות דיגיטלית21/05/10919 צפיות
Google יצאה באחרונה בהכרזה על פתיחה במהלך קיץ 2010 של חנות ספרים באינטרנט בשם Google Editions או "Google Editions e-book store". הספרים האלקטרוניים ימכרו בתשלום ברשת.

מאת: אילנה שקולניק-בקלאינטרנט - כללי15/05/10773 צפיות
נוכח התחרות המתמדת בין גוגל לבין מייקרוסופט והרשתות החברתיות, חלו שיפורים בחיפוש ב- google, על אחדים מהשיפורים אעמוד במאמר.

מאת: אילנה שקולניק-בקלאינטרנט - כללי05/05/101613 צפיות
על אף האפשרויות הרבות שמציע לנו האינטרנט, קיימת סכנת התמכרות העלולה לפגוע בתפקוד הגולש.

מאמרים נוספים בנושא רשתות חברתיות

מאת: יוסי לוירשתות חברתיות09/04/161773 צפיות
תמיד רציתם להשיג המון עוקבים באינסטגרם לעסק שלכם או סתם לכיף? לרשותכם מידע מלא על איך לקנות עוקבים באינסטגרם במחיר מוזל בלי להוריד את התחתונים.

מאת: רונית אלפסירשתות חברתיות07/05/151525 צפיות
קידום עסק, מותג או מוצר ברשתות החברתיות קיבל תאוצה משמעותית בשנים האחרונות. הרשת שוקקת בלקוחות פוטנציאליים והרשתות החברתיות מספקות מגוון הולך וגדול של אפשרויות פרסום, החל מיצירת פרופילים עסקיים, דפי נחיתה שיווקיים וקמפיינים ממומנים.

מאת: יגל עמר לגיסמורשתות חברתיות27/01/151130 צפיות
למה שלא נסתכל על החיים מנקודה של השפעה ורלבנטיות ולא רק כמירוץ של כאן ועכשיו?

מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות22/02/147367 צפיות
קרה לכם פעם שדיברתם עם בן אדם כלשהו על הרשת החברתית - פייסבוק והוא לא ידע שום דבר עליה? או שאין לו חשבון? לפי דעתי יש תשובה חד משמעית והיא לא! בגלל הפופולאריות שפייסבוק תפסה, אנשים התחילו לנצל אותה למען שיוווק, קידום ופרסום בנוסף לסטטוסים מצחיקים, סטטוסים על אהבה, סטטוסים יפים וכו'.

מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות19/02/147123 צפיות
מאמר זה בא לפרט על התופעה פייסבוק, וללמד את הגולשים ערכים חדשים

מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות16/02/146966 צפיות
כיום, שסטטוסים לפייסבוק תפסו תאוצה, ויותר ויותר אנשים מגלים את הפוטנציאל של סטטוסים לפייסבוק. לכאורה, אנשים רבים חושבים שהם סתם משפטים חסרי כל תועלת חוץ מהבעת רגש. אך אם תחקרו את זה תוכלו לגלות תופעה רחבה ותופתעו לגלות מספר דברים.

מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות05/02/147120 צפיות
סטטוסים לפייסבוק בדרך כלל משקפים את המצב הרגשי שלנו וכיום, בעצמאותם אנו מביעים את הרגשות שלנו לחברינו בפייסבוק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica