חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תמה 38 – התמודדות נכונה עם רעידות אדמה

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין04/05/20101318 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תמה 38, או למעשה תמ"א 38 – בכל הקשור לפרויקט תוכנית מתאר 38 ההמלצה הכללית היא לשאול את הגולשים והמנהלים בפורום תמ"א 38>>

בניית המבנים בישראל טרם שנת 1975 לא הייתה מותאמת למצב של רעידת אדמה. במשך שנים, עובדה זו לא הטרידה איש אך החל משנת 2005 הבינה ממשלת ישראל כי ניצבת מולה בעיה לא פשוטה. מומחים טוענים כי ישנו סיכוי גבוה כי תתרחש רעידת אדמה בישראל בשנים הקרובות. בשל העובדה כי המדובר בחשש ממשי ולא בהשערות גרידא, הבינה ממשלת ישראל כי יש לפעול לחיזוקם של אותם מבנים אשר נבנו בישראל טרם נכנס לתוקפו תקן הבנייה המותאם גם למקרה של רעידת אדמה.

בשלב זה נכנסה לתמונה תמה 38 אשר מטרתה  לחזק מבנים והפיכתם למבנים עמידים בפני רעידת אדמה. העלות של חיזוק מבנים גבוהה ביותר ועל כן זוהי אינה פעולה פשוטה כלל וכלל. במצב דברים רגיל, בעלי מבנים אינם מסוגלים לעמוד במימון חיזוק מבנה ולכן קמה תמה 38 אשר מפעילה תמריצים על מנת לעודד בעלי מבנים לחזק את המבנה שלהם.

תמה 38 יוצרת שיתוף פעולה בין קבלנים אשר יבצעו את עבודת החיזוק לבין בעלי מבנים. תמה 38 בנתה למעשה עסקה פוטנציאלית עבור הצדדים אשר מעניקה לכל צד רווח אדיר ובאותה נשימה, ממשלת ישראל מקבלת את המטרה לה ייחלה – ביטחון התושבים.

תמה 38 – מה את מציעה?

תמה 38 מעניקה למשתתפים בה הטבות שונות אך כמובן כי הרווח הגדול ביותר הוא חיזוק מבנים מפני רעידת אדמה. משמעותו הישירה של חיזוק זה היא הצלת חיי אדם. נוסף על זאת, מבנה מחוזק ישמר גם את הרכוש המצוי בתוכו וימנע נזקי רכוש.

לולא התוכנית שמפעילה תמה 38 אין באפשרותם של רוב בעלי הבתים לחזק את המבנה שלהם ולהפכו לעמיד מפני רעידת אדמה. 

מעבר למטרה החשובה ביותר של הצלת חיים, מציעה תמה 38 הטבות נוספות לשני הצדדים המעורבים בתוכנית. תמה 38 למעשה יוצרת קרקע נוחה לעסקה כדאית בין בעלי מבנים לבין קבלנים. מהי התוכנית הזו? מיד נראה.

תמה 38  - התוכנית העסקית

בשל הסיכון לרעידת אדמה בישראל, הבינה הממשלה כי יש לפעול לחיזוקם של המבנים אשר אינם עמידים בפני רעידת אדמה. לאור העובדה כי חיזוק מבנה טומן בחובו עלויות רבות, הגתה הממשלה את תמה 38 אשר מאפשרת התמודדות עם רעידת אדמה אפשרית.

בזכות תמה 38 בעלי המבנים זוכים למבנה מחוזק וזאת ללא שהם נושאים בעלות היקרה של פעולה זו. הנושא בעלות הוא הקבלן. כל צד מקבל הטבות נהדרות להשתתפותו בתוכנית:

1. בעלי המבנים: הרווח הראשון והחשוב ביותר של בעלי מבנים מתוכנית תמה 38 הוא כמובן הצלחת חיים. מעבר לזאת זוכים בעלי המבנים לשיפוץ מקיף ביותר של המבנה אשר מעלה את ערך הנכס ב 20 עד 30 אחוז! מה עליהם לתת בתמורה? את זכויות הבנייה אשר מעניקה להם תמה 38.

2. הקבלן: הממשלה הבינה כי בעלי המבנים לא יוכלו לעמוד בעלויות החיזוק ועל כן במסגרת תמה 38, הקבלן נושא בעלות החיזוק וכן משפץ את המבנה. בתמורה, מקבל הקבלן זכויות בנייה מיוחדות אשר ניתנו לבעלי המבנים ואלו מוסרים אותן לקבלן. מבחינת הקבלנים, ההטבה הכלכלית המרבית היא האפשרות לבנות קומת מגורים נוספת על גג המבנה.

3. קבלת ייעוץ משפטי: תמה 38 היא תוכנית נפלאה אך מורכבת ועל כן יש צורך בייעוץ משפטי לכל אורך הדרך מטעם עורכי הדין הבקיאים בנהלי התוכנית.

הזכאות להשתתפות בתמה 38

בשל כדאיותה של תמה 38, נוצרה סביב תוכנית זו תשומת לב רבה ועניין רב. הצעד הראשון ליישום התוכנית על מבנה מסוים היא בדיקת הזכאות:

1. מבנה מאויש – תמה 38 פונה אל מבנים אשר מאוישים באופן תמידי. מטרתה של תמה 38 היא הצלת חיים ועל כן הזכאות הינה בעבור מבנה אשר מאויש על ידי אנשים באופן קבוע.

2. מבנים אשר נבנו טרם 1980 – התקן הישראלי הכולל עמידות בפני רעידות אדמה נכנס לתוקפו בישראל רק בשנת 1975. לשם מרווח ביטחון, קבעה הממשלה כי מבנים אשר נבנו טרם 1980 ועומדים בשאר התנאים, זכאים להשתתף בתוכנית תמה 38.

3. מבנה תקין – מבנים אשר קיבלו צו הריסה סופי מבית המשפט אינם מבנים הזכאים להשתתף בתוכנית תמה 38.

תמה 38 היא הדרך הנכונה להתמודד עם האיומים מפני רעידת אדמה בישראל. מדובר באיום ממשי שיש לתת לו את תשומת הלב המתאימה. בעלי מבנים אשר נבנו טרם 1980, צריכים לקחת אחריות על חייהם ולבדוק את זכאותם להשתתפות בתוכנית תמה 38. מן האמור לעיל, אנו רואים כי המדובר בתוכנית אשר לא רק מצילה חיים אלא גם משפרת את איכות החיים. תמה 38 מחזקת את מבנה המגורים, משפצת אותו באופן מקיף ומעלה את ערך הנכס בעשרות אחוזים.

 



תגיות המאמר: תמא 38, תמה 38


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי19/07/118273 צפיות
כדאי להכיר! מהם כללי האתיקה החלים על עורכי דין בישראל? מהי מטרתם? מה קורה כאשר עורכי דין מבצעים עבירת משמעת? על כללי האתיקה ועל דין משמעתי.

מאת: שירה אלהקנין רוחני09/06/112558 צפיות
מה קורה עם הפייסבוק?? האם חוק זכויות יוצרים מגן על הסטטוס בפייסבוק? זוהי אחת השאלות המשפטיות המעניינות ביותר בתחום זכויות יוצרים באינטרנט.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית26/05/111338 צפיות
נפגעת מרשלנות רפואית בניתוח? מה ניתן לעשות? מהי עמדת בתי המשפט לגבי רשלנות רפואית בניתוחים? כל המידע החשוב לנפגעי רשלנות רפואית בניתוח.

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין17/05/111650 צפיות
רוצה לחסוך כסף? לפני מכירת דירה, בדוק האם הנך זכאי לפטור מתשלום מס שבח. כמו כן, אין להקל ראש בחשיבותו של חוזה מכירת דירה ועל כן, יש לקבל ייעוץ וייצוג משפטי לעניין זה.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי17/05/111641 צפיות
נתפסת על מהירות מופרזת והוגש נגדך כתב אישום? מהי משמעות של משפט תעבורה? מהם שיקוליו של בית המשפט, במסגרת משפט תעבורה?

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין12/05/112407 צפיות
מה קורה כאשר שוכר אינו מתפנה מדירתכם? מהי הדרך הנכונה ביותר לפינוי שוכר? האם ניתן להגיש תביעת פינוי דייר מדירה? במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחקירות23/03/111572 צפיות
תמיד רציתם לדעת! מיהו הנוטריון ומדוע חתימתו כה חשובה? מהי משמעותה? האם נוטריונים בישראל, זקוקים לרישיון בכדי לתת שירותי נוטריון? שאלות ותשובות.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211700 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201325 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201518 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201313 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201597 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201006 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20963 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica