חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוקי ועד בית

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין04/05/20101774 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חוקי ועד בית קשורים גם לתמ"א 38, ובכל הקשור להתייעצות מקוונת בעניין, אמליץ לשאול בפורום תמ"א 38>>

אחריותו של ועד בית בפרויקט תמ"א 38 היא גדולה וחשובה. ועד בית, הפועל מתוקף חוקי ועד בית הוא זה שמופקד, לעיתים רבות על גיוס התמיכה של בעלי הדירות להצטרף לפרויקט תמ"א 38.

ועד בית אחראי על אחזקת הבית המשותף ועל ניהולו התקין. כאשר עולה היוזמה להצטרף אל תמ"א 38, בין אם על ידי ועד בית הפועל מטעם חוקי ועד בית ובין אם על ידי דייר אחר, יראו בוועד הבית כמי שירכז את ניהול הפרויקט אל מול בעלי הדירות.

למותר לציין כי לא תמיד מתאים ועד הבית, למרות שהוא פועל מתוקף חוקי ועד בית, להיות מנהל הפרויקט. תמ"א 38 דורשת עבודת הכנה רצינית, דקדוק בפרטים, מציאת בעלי מקצוע וכולי. על כן, במקרים שונים, בוחרים בעלי הדירות בנציגות אחרת המוסכמת על כל בעלי הדירות אשר כוחה מגיע מחתימה של בעלי הדירות על ייפוי כוח.

האם אתם יודעים מהי תמ"א 38? למה בעצם כולם מדברים על זה כל הזמן?

פרויקט תמ"א 38 – מהו?

תוכנית תמ"א 38 היא תוכנית מתאר ארצית אשר מטרתה אחת: לחזק מבני מגורים בישראל אשר עלולים לקרוס במקרה של רעידת אדמה.

כידוע לכל, ישראל מצויה תחת סיכון של רעידת אדמה ואין המדובר בהשערות בלבד אלא ישנן תחזיות מדעיות מבוססות הסבורות כי בישראל תתרחש בשנים הקרובות רעידת אדמה.

חלק מן ההיערכות לרעידת אדמה הוא חיזוק המבנים אשר אינם עמידים מספיק כדי לשרוד רעידת אדמה.

בפני הממשלה עמדה בעיה גדולה למימוש הרעיון הזה משום שחיזוק מבנים קיימים כרוך בהוצאות כספיות נכבדות. מובן היה כי לא ניתן להטיל הוצאות אלו על בעלי הדירות ולכן היה צורך בפיתרון לבעיה.

הפיתרון הוא בניית תוכנית עסקית בין בעלי דירות לבין יזמים:

1. עבודת היזם: במסגרת תמ"א 38 מופקד היזם על העלויות הבאות:

 א. חיזוק המבנה והפיכתו לעמיד בפני רעידת אדמה.

 ב.  שיפוץ בניין המגורים.

 ג.  הוספת מעלית לבניין.

 ד.  הוספת ממ"ד.

 ה. בניית מרפסת לכל דירה.

2. בעלי הדירות : לאחר סיום עבודתו של היזם, מקבלים בעלי הדירות נכס משופר ואיכותי אשר ערכו עלה בעשרות אחוזים! זהו רווח כלכלי טהור! כמובן כי הרווח הכי חשוב הוא הרווח הביטחוני שכן עתה גרים בעלי הדירות במבנה עמיד בפני רעידת אדמה.

3. רווחו של היזם : היזם משקיע מכספו ומממן את כל העבודות שפורטו לעיל. בתמורה לכך, הוא מקבל זכויות בנייה על גג בניין המגורים. היזם מנצל זכויות אלו על ידי בניית יחידות דיור על הגג אותן הוא מוכר.

תמ"א 38 – לא פלא כולם מדברים על זה!

מן הדברים שלעיל, עולה בברור כי תמ"א 38 הוא פרויקט אטרקטיבי לכל הצדדים, הן ליזם והן לבעלי הדירות. בעלי הדירות מקבלים נכס מוגן יותר, יפה יותר ומטופח יותר אשר שוויו עלה. מי יכול לסרב לתוכנית שכזו המעלה את ערך הנכס?

היזם מרוויח מתוכנית תמ"א 38 כאשר הוא מוכר את הדירות שבנה על גג המבנה. מעבר לזאת, קיים הסיפוק האישי של הגנה על ביטחון הדיירים שבבניין שגרים עתה במקום מוגן יותר.

נדגיש כי הצטרפות אל תמ"א 38 תלויה בעמידה בתנאים שנקבעו בחוק. התנאי הראשון והחשוב מכל הוא כי המדובר בבניין מגורים בלבד אשר נבנה לפני 1980. בניינים אשר אינם מאוישים באופן קבוע, לא יכולים להשתתף בפרויקט תמ"א 38.

עניין נוסף חשוב הוא הסכמת הדיירים. ועד בית הפועל מטעם חוקי ועד בית או הנציגות המוסכמת לא חייבים לגייס תמיכה של 100% מן הדיירים. באופן עקרוני נדרשת הסכמה רק של 60% אולם אין ספק כי הסמכה מוחלטת וגורפת של כל בעלי הדירות היא דרך המלך.

דיירים סרבנים עלולים להרים קשיים על ביצוע הפרויקט ולגרום לחיי שכנות בלתי נעימים. על כן, מומלץ להשקיע את הזמן והמאמץ בהשגת הסכמה מלאה של כל בעלי הדירות לפרויקט תמ"א 38.

על חוקי ועד בית ועל תמ"א 38

בעלי דירות אשר מעוניינים להצטרף אל תמ"א 38 יכולים להפקיד את ניהול הפרויקט בידיו של ועד בית הפועל מתוקפם של חוקי ועד בית או לחילופין בידיה של נציגות דיירים אחרת אשר מוסכמת על כולם. הבחירה של הצוות שינהל את הפרויקט וייצג את בעלי הדירות מול בעלי המקצוע היא בחירה חשובה ביותר.

במסגרת תמ"א 38 מתבצעים שינויים משמעותיים ברכוש המשותף של הדיירים ולכן יש צורך בקבלת החלטות רבות אשר משפיעות על כלל הדיירים. מכאן, חובה כי ימונה צוות אשר ידע לתת את האינפורמציה לדיירים וכמו כן לנהוג עמם בסבלנות והבנה.

מצטרפים אל תמ"א 38? בחרתם נציגות מוסכמת? נהדר! רק זכרו כי גם אם העדפתם נציגות מוסכמת ולא את ועד הבית לניהול הפרויקט, אין זה אומר כי חוקי ועד בית לא חלים עליכם! שמרו על כבוד הדדי אחד כלפי השני, שתפו פעולה בהחלטות שעליכם לקחת יחד ותראו – חוקי ועד בית יהפכו את חייכם לפשוטים יותר ולנעימים יותר.

 



תגיות המאמר: תמא 38, חוקי ועד בית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי19/07/118274 צפיות
כדאי להכיר! מהם כללי האתיקה החלים על עורכי דין בישראל? מהי מטרתם? מה קורה כאשר עורכי דין מבצעים עבירת משמעת? על כללי האתיקה ועל דין משמעתי.

מאת: שירה אלהקנין רוחני09/06/112558 צפיות
מה קורה עם הפייסבוק?? האם חוק זכויות יוצרים מגן על הסטטוס בפייסבוק? זוהי אחת השאלות המשפטיות המעניינות ביותר בתחום זכויות יוצרים באינטרנט.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית26/05/111338 צפיות
נפגעת מרשלנות רפואית בניתוח? מה ניתן לעשות? מהי עמדת בתי המשפט לגבי רשלנות רפואית בניתוחים? כל המידע החשוב לנפגעי רשלנות רפואית בניתוח.

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין17/05/111650 צפיות
רוצה לחסוך כסף? לפני מכירת דירה, בדוק האם הנך זכאי לפטור מתשלום מס שבח. כמו כן, אין להקל ראש בחשיבותו של חוזה מכירת דירה ועל כן, יש לקבל ייעוץ וייצוג משפטי לעניין זה.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי17/05/111641 צפיות
נתפסת על מהירות מופרזת והוגש נגדך כתב אישום? מהי משמעות של משפט תעבורה? מהם שיקוליו של בית המשפט, במסגרת משפט תעבורה?

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין12/05/112407 צפיות
מה קורה כאשר שוכר אינו מתפנה מדירתכם? מהי הדרך הנכונה ביותר לפינוי שוכר? האם ניתן להגיש תביעת פינוי דייר מדירה? במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחקירות23/03/111572 צפיות
תמיד רציתם לדעת! מיהו הנוטריון ומדוע חתימתו כה חשובה? מהי משמעותה? האם נוטריונים בישראל, זקוקים לרישיון בכדי לתת שירותי נוטריון? שאלות ותשובות.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211700 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201325 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201518 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201313 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201597 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201006 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20963 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica