חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זכויות יוצרים באינטרנט

מאת: עו"ד חגית לבדיני אינטרנט11/05/20101371 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קיימת אי בהירות, בגלל חידושו וחדשנותו של האינטרנט בשאלת חוק זכויותהיוצרים בכל הקשור ליצירות הקיימות בדפי האינטרנט. לעתים נדמה כי האינטרנטהוא תחום די פרוץ, מעין מערב פרוע אשר ביכולתו של כל אחד לעשות בו כרצונו,אולם מסתבר שלא כך הדבר ואכן יש ניסיון לשמור על זכויות יוצרים באינטרנט.

זכויות יוצרים באינטרנט – קרקע בתולית


1.התחום לוט בערפל - רשת האינטרנט מעלה שאלות שלא היו קיימות עת נחקקו החוקיםאשר עסקו בזכויות יוצרים. בשל כך נושא זכויות היוצרים באינטרנט לוט מעטבערפל. ישנם דברים אשר על פניו נראים לכם מובנים מאליהם בכל הקשור לתחוםהאינטרנט ויש צורך להפעיל קצת שיקול דעת בטרם אתם מבצעים אותם. אולם ישלהיזהר ולשים לב כי אקט שאתם מבצעים בתחומי האינטרנט אינו פוגע בזכויותהיוצרים של אדם אחר.

2. האם ניתן להעתיק תמונות – לדוגמה, אם אתם חושבים שאתם יכולים לקחתתמונה אקראית באינטרנט ולהציג אותה תחת השם שלכם, אתם טועים. מאחורי אותהתמונה יש אדם אשר צילם אותה וזכויות היוצרים של התמונה נמצאות בבעלותו אובבעלות האתר אשר הועתקה ממנו התמונה. לכן אם ברצונך להעתיק תמונה עלייךלבקש תחילה את הזכויות מהצלם או מהאתר בו פורסמה התמונה לראשונה. חשובלציין שגם אם ציינת את שם הצלם מתחת לתמונה, אין זו ערובה לכך שיצאת ידיחובה, ובכל זאת עליך להקפיד על בקשת אישור מאתר המקור.

3. מה לגבי מיילים – על זכויות היוצרים באינטרנט מקפידים עד כדי כךשלמעשה משתמשים אף אינם מורשים לפרסם באינטרנט תוכן של מייל פרטי אשר הועבראליהם באמצעות חבר קרוב, וזאת ללא אישורו, ללמדכם שיש להיזהר ולחשובפעמיים בטרם אתם לוקחים את האחריות  ועשויים לקבל תביעה, אפילו מחבר קרוב.

4. אזהרה לבעלי אתרים - אם אתה בעל אתר ואתה מעסיק מעצבים גראפייםשסייעו לך בבנייתו, מוטלת עלייך האחריות שמלבד התשלום עבור שירותיהם, עליךלהקפיד על עריכת הסכם נהיר וברור המעניק לך זכויות בלעדיות על עבודתם שלאותם מעצבים המועסקים אצלך.

הורדות שירים

1. המלחמה בהורדות שירים - המוסיקה באינטרנט ותחום הורדות השירים הואתחום אשר נאבקו רבות, וגם כיום חברות התקליטים מנהלות מאבקים על הפרתהזכויות נגד אתרי הורדות שירים  אשר נוגסות בנתחים גדולים מרווחיהן.

2. רכישות קטנות - אם אתה בתור אזרח קטן רוצה לעשות שימוש בשיר או בקטעמוסזקלי, עליך לדאוג לכך שאתה מקבל בכתב את האישור מיוצר השיר לעשות בושימוש. דרך נוספת היא לפנות אל אקו"ם ולקנות קטעי מוזיקה. למי שמעונייןלחסוך בכסף, קיימים מספר אתרים אשר מציעים בחינם קטעי סאונד לכל דורש.

איך מונעים גניבת זכויות יוצרים באינטרנט?

הכלים אשר בעזרתם ניתן למנוע גניבת זכויות יוצרים, הראשון הוא תוכנותהצפנה והשני הוא תוכנות אבטחה ליצירה למורשים בלבד. כלים אלו  מסייעים בגנהעל זכויות יוצרים באינטרנט, אולם הם לא היחידים וניתן להסתייע בכליםאחרים.

לפרטים נוספים בקרו באתרנו:

חגית לב | גירושין , תביעות גירושין , עריכת דין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

למידע נוסף בקרו באתרנו:

עו"ד חגית לב | גירושין , תביעות גירושין , עריכת דין

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד חגית לב

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה07/08/111129 צפיות
נישואים חד מיניים בישראל הם פצצת גירושין מתקתקת אומרת עורכת הדין חגית לב המתמחה בדיני משפחה. לדבריה, הולדת ילדים במשפחה חד מינית משולשת או מרובעת, (כלומר אם ביולוגית החולקת זוגיות עם אישה, הרה לאב ביולוגי החולק גם הוא זוגיות עם גבר) עלולה ליצור בעיות קשות שבית המשפט יפסוק בהן הרבה פעמים שלא לטובת הילד, ובוודאי שלא מן הצדק – אלא על פי החוק.

מאת: עו"ד חגית לבחוק ומשפט - כללי07/08/111127 צפיות
עידן ההיי-טק שחדר אל העולם לפני מספר שנים, הניח למעשה פלטפורמות של פיתוחים טכנולוגיים, שצמאים ליצירות ולתוכן ייחודי. תוכן מקורי זה מתחומים שונים – מוגן בדיני בזכויות יוצרים. יוצרים של תכנים ויצירות מוגנות אלו, הנם למעשה, על פי דיני זכויות היוצרים בארץ ובעולם, הבעלים של נכסים אלו שהנם קניינם הבלעדי. שלא כמו מעמד של בעלי נכס נדל"ן שכולנו יודעים מהו, בכל הנוגע למעמדו של בעל יצירה המוגנת בזכויות יוצרים, המודעות לכך אינה ברורה דיה.

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה07/08/111259 צפיות
כיום מתגוררים בארץ אנשים רבים שאינם יהודים אשר אין להם כל כוונה להתגייר. לבית הדין הרבני אין כל סמכות לגבי אנשים אלו. סמכותו של בית הדין הרבני חלה על אם שני בני הזוג הינם יהודים ובמידה והינם נשואים. כך גם אין לבית הדין הרבני סמכות לגבי ידועים בציבור.

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה22/08/101344 צפיות
גירושין הם תהליך כאוב היכול להוביל למשבר אישי. כאשר מעורבים בגירושין ילדים ובדרך כלל זהו המצב, התהליך קשה בהרבה. הילדים קולטים הכול והשפעות הגירושין מותירות בהם צלקות לכל החיים. כדי להימנע מכך יש לנקוט בכמה צעדים:

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה22/08/101692 צפיות
בהסכם הגירושין האב מחויב לשלם מזונות לילדיו עד שהם מגיעים לגיל 18. אב שלא עושה כן עובר עבירה פלילית לכל דבר שדינה יכול להיות הפעלה של הוצאה לפועל ועיקולים, עיכוב יציאתו מהארץ ואף מאסר.

מאת: עו"ד חגית לבדיני משפחה22/08/101149 צפיות
תהליך הגירושין הוא ארוך ומתיש ועלול להוביל לחיכוכים ומריבות. בדרך כלל מעורבים ילדים בתהליך שיכולים להיפגע . כדי שהגירושין יתבצעו במהירות, ביעילות וללא בעיות חובה לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום של דיני משפחה.

מאת: עו"ד חגית לבפסקי דין16/06/101651 צפיות
אימוץ הוא הליך של קבלת ילד ביולוגי למשפחה זרה, והפיכתו באופן חוקי לחלק מהמשפחה המאמצת. אימוץ כרוך בדרך כלל בביטול הזכויות והחובות החוקיות של המשפחה הביולוגית כלפי הילד וחובות וזכויות אלו יחולו מעתה ואילך על המשפחה המאמצת החדשה של הילד. בתום תהליך האימוץ הילד זוכה למשפחה חדשה אצל הוריו המאמצים לכל דבר ועניין.

מאמרים נוספים בנושא דיני אינטרנט

מאת: עו"ד פלילי אדטודיני אינטרנט21/04/153427 צפיות
במאמר זה נסקור את אופייה הלא אלים לכאורה מבחינה פיזית , עבריינות מחשבים מהווה עבירה פלילית לכל עניין ודבר והיא כן אלימה מפאת ההרס והנזק שהיא גורמת לנפגע.

מאת: דניאל seoדיני אינטרנט23/04/132159 צפיות
היום מספר עורכי הדין בישראל ביחס לאוכלוסיה הוא הגדול ביותר מבחינה עולמית, לדוגמא אם בארה'ב מספר עורכי הדין הוא אחד למאתים שבעים ושתים תושבים, בבריטניה אחד לארבע מאות ובצרפת אחד לאלף מאתים, הרי בישראל המצב הוא של עורך דין אחד למאה שישים ושלושה תושבים, מצב זה של אנפלציה במספר עורכי הדין שעולה על הצורך הממשי להם במציאות מביא לכך ששליש מהמוסמכים למקצוע בוחרים שלא לעבוד בו כלל ולהתפרנס מדברים אחרים, והמצב מחריך משום שכשלושת אלפים מוסמכים חדשים לעריכת דין מצטרפים בכול שנה אל השוק. מדוע נגרמה א-נורמליו

מאת: דניאל seoדיני אינטרנט09/10/128520 צפיות
כמו בכל דבר, גם לעורכי הדין בישראל יש לשכה המאגדת אותם ושומרת על "חוקי התנועה". קוראים לזה, "לשכת עורכי דין" . תפקידה של לשכה זו, לאגד את כל התלונות, המענות והבעיות אשר קשורות בטיפולם של עורכי דין כאלה ואחרים. ניתן לכנות את תפקידה כמקור להסדר פעילותם הכשירה של עורכי דין בישראל

מאת: עו"ד אודי בוזמןדיני אינטרנט20/12/118540 צפיות
כמו בעולם האמיתי, גם לצורך פעולות משפטיות וסכסוכים בעולם הווירטואלי, ניתן ורצוי להצטייד בעורך דין בשר ודם.

מאת: עו"ד רן פרנקלדיני אינטרנט11/12/118583 צפיות
מהפסיקה ניתן ללמוד כי מדיניות בית המשפט במקרים בהם הארכת כניסה לתוקף של צו ההריסה היא למטרת עשיית רווח היא שלא תינתן הארכה כנ"ל.

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט11/12/118561 צפיות
זוהי השאלה המרכזית העולה מהתביעה כנגד ב.מ.ב.י מערכות תוכנה בע"מ אשר עשתה שימוש במאגר נתונים של נכסי נדל"ן שיצרה חברה מתחרה.

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט20/11/118650 צפיות
בתפ"ח 7956-02-10 הוגשו שתי בקשות של שלוש עותרות מקרב העיתונות והתקשורת (מו"ל ועיתונאית של אתר החדשות המקוון YENT; וחברת החדשות בערוץ השני בטלויזיה) - להתיר להן לפרסם קלטות שחזור וחקירה במשטרה של הנאשמים בתיק זה, האחים סדמי, ולהורות למדינה להעביר לרשותן את אותן קלטות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica