חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

קישורים נוספים
נוטריון
   
 

מוסד הנוטריון – מהו נוטריון?

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי23/05/20101082 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מוסד הנוטריון הוא מוסד מוכר בעל שם ומעמד. במהלך חיינו, אנו זקוקים פעמים רבות לקבלת שירותי נוטריון ולכן חשוב שנכיר מיהו הנוטריון, כיצד הוא מתמנה ומהם השירותים שהוא מוסמך לתת.

האם ידעתם כי נוטריונים הם למעשה עורכי דין? נוטריון הוא קודם כל עורך דין אשר עוסק במקצוע עריכת הדין תקופה נכבדת של 10 שנים לפחות. וותק נמוך מ-10 שנים, לא מאפשר לעורך דין לקבל רישיון נוטריון וכמובן כי הוא אינו רשאי לתת שירותי נוטריון ללא רישיון.

תפקידו של נוטריון הוא לאשר, לאמת, לערוך ולתרגם מסמכים משפטיים ברי חשיבות אדירה. אישור נוטריוני על סוגיו השונים, טומן בחובו כוח ראייתי רב בבתי המשפט ובגופים שונים אחרים.

במסגרת עבודתו, מוסמך נוטריון לספק לציבור שירותי נוטריון שונים כדוגמת ייפוי כוח נוטריוני, תרגום נוטריוני ואישור הסכם ממון. בהמשך הדברים, נרחיב על כל אחד מן השירותים הללו.

האם כל עורך דין יכול לתת שירותי נוטריון? איזה סוגים של שירותי נוטריון יש וכיצד בוחרים נוטריון?

האם כל עורך דין הוא נוטריון?

חשוב לדעת כי נוטריון הוא עורך דין במקצועו וליתר דיוק, עורך דין פעיל. ידוע לכל כי מספרם של עורכי הדין בישראל הינו רב אך למעשה, ישנם עורכי דין רבים אשר אינם פעילים ועוסקים בתחומים אחרים לגמרי. אין המצב כך לגבי נוטריון. הנוטריון הוא עורך דין בעל וותק של 10 שנים לפחות במקצוע ולא יינתן רישיון נוטריון לעורך דין שאינו בעל הוותק המינימאלי של 10 שנים.

ובכן, הבנו כי כל נוטריון הוא בהכרח עורך דין אך האם ההפוך מכך הוא הנכון? לא ולא. ראשית, כפי שנאמר, עורך דין מוכרח להיות בעל וותק של 10 שנים לפחות טרם קבלת רישיון נוטריון. מעבר לזאת, ישנן דרישות אחרות בחוק אשר קובעות את הזכאות לקבלת רישיון נוטריון. אחת מהן היא גיליון התנהגותי נקי.

עורכי דין אשר הושעו מן הלשכה או הורשעו בעבירות שיש עמן קלון, לא יוכלו להיות נוטריונים וכמובן כי לא יוכלו להציע שירותי נוטריון.

מעמדו של מוסד הנוטריון הוא מעמד מכובד ובר חשיבות גדולה. על כן, קבע החוק כי רק עורכי דין בעלי עבר נקי ללא רבב, יוכלו להתקבל אל מוסד הנוטריון ולהציע לציבור שירותי נוטריון.

שירותי נוטריון שונים

נוטריון מוסמך להעניק שירותי נוטריון שונים. בפתח הדברים, ציינו כמה מהם ועתה נרחיב מעט על כל אחד ואחד:

1. ייפוי כוח נוטריוני : המונח ייפוי כוח הוא מונח שכיח ומוכר. באופן כללי, כל אדם יכול רשאי לעשות ייפוי כוח ללא נוכחות של נוטריון או עורך דין. עם זאת, ישנם מקרים מסוימים כמו למשל לשם קבלת משכנתא, אשר בהם יש צורך בייפוי כוח נוטריוני. ניתן לומר כי כל נוטריון מעניק שירותי נוטריון של ייפוי כוח. הנוטריון מזהה את האדם אשר חותם על ייפוי כוח ומאשר בכתב כי זיהה אותו ואת חתימתו.

2. תרגום נוטריוני : הגשתו של מסמך משפטי ממדינה זרה, דורש לעיתים צירוף של תרגום נוטריוני. שירותי נוטריון של תרגום נוטריוני אינם ניתנים על ידי כל נוטריון. מדוע? היות שלשם ביצוע תרגום נוטריוני, על הנוטריון לשלוט הצורה מלאה בשתי השפות.

3.  אישור הסכם ממון:  שירותי נוטריון של אישור הסכם ממון רלוונטיים עבור בני זוג אשר רוצים לחתום על הסכם ממון, טרם הנישואים. במצב דברים זה, עליהם לחתום בפני נוטריון על מנת שההסכם יהיה בר תוקף.

נוטריון רשאי לספק שירותי נוטריון רבים אחרים כגון: אימות חתימה, אישורי חיים, צוואה נוטריונית ועוד.

זהו המקום לציין כי התעריף אשר נגבה מן הציבור עבור שירותי נוטריון, איננו נתון לשיקול דעתו של כל נוטריון. שכר הטרחה שמקבל נוטריון עבור שירותי נוטריון קבוע בחוק וניתן לראות מהו התעריף שיכול נוטריון לגבות עבור כל שירות ושירות.

בחירת נוטריון

בישראל פועלים נוטריונים רבים. אולם נשאלת השאלה, היכן מחפשים נוטריון וכיצד בוחרים נוטריון? ראשית, נוכל לחפש נוטריון באינדקסים באינטרנט, כמו גם באתר של לשכת עורכי הדין. ניתן לחפש נוטריון על פי מיקום גיאוגרפי וכמובן גם על פי שפה שכן אם אנו זקוקים לתרגום נוטריוני, עלינו לאתר נוטריון השולט בשתי השפות.

יש לשים לב כי הנוטריון אליו אנו פונים, מספק שירותי נוטריון להם אנו זקוקים. נוטריון אינו מציע תמיד את כל השירותים הנוטריוניים, במיוחד אם המדובר על הנפקת תרגום נוטריוני או אישור על נכונות תרגום.

כמו כן, יש לבדוק האם הנוטריון הוא בעל רישיון נוטריון ישראלי תקף ותקין. באשר לשכר הטרחה הנדרש – זכרו כי התעריף בגין שירותי נוטריון קבוע בחוק ואין זה עניין לשיקול דעתו של נוטריון.

מוסד הנוטריון הוא מוסד חשוב מאוד ואישוריו של נוטריון משמעותם כוח ראייתי רב. נוטריון הוא עורך דין בעל עבר התנהגותי ללא רבב ובעל ניסיון מקצועי של 10 שנים לפחות בעריכת דין.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי19/07/118225 צפיות
כדאי להכיר! מהם כללי האתיקה החלים על עורכי דין בישראל? מהי מטרתם? מה קורה כאשר עורכי דין מבצעים עבירת משמעת? על כללי האתיקה ועל דין משמעתי.

מאת: שירה אלהקנין רוחני09/06/112555 צפיות
מה קורה עם הפייסבוק?? האם חוק זכויות יוצרים מגן על הסטטוס בפייסבוק? זוהי אחת השאלות המשפטיות המעניינות ביותר בתחום זכויות יוצרים באינטרנט.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית26/05/111335 צפיות
נפגעת מרשלנות רפואית בניתוח? מה ניתן לעשות? מהי עמדת בתי המשפט לגבי רשלנות רפואית בניתוחים? כל המידע החשוב לנפגעי רשלנות רפואית בניתוח.

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין17/05/111646 צפיות
רוצה לחסוך כסף? לפני מכירת דירה, בדוק האם הנך זכאי לפטור מתשלום מס שבח. כמו כן, אין להקל ראש בחשיבותו של חוזה מכירת דירה ועל כן, יש לקבל ייעוץ וייצוג משפטי לעניין זה.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי17/05/111637 צפיות
נתפסת על מהירות מופרזת והוגש נגדך כתב אישום? מהי משמעות של משפט תעבורה? מהם שיקוליו של בית המשפט, במסגרת משפט תעבורה?

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין12/05/112404 צפיות
מה קורה כאשר שוכר אינו מתפנה מדירתכם? מהי הדרך הנכונה ביותר לפינוי שוכר? האם ניתן להגיש תביעת פינוי דייר מדירה? במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחקירות23/03/111567 צפיות
תמיד רציתם לדעת! מיהו הנוטריון ומדוע חתימתו כה חשובה? מהי משמעותה? האם נוטריונים בישראל, זקוקים לרישיון בכדי לתת שירותי נוטריון? שאלות ותשובות.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231599 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212068 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211923 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211574 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211252 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201800 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201531 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica