חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רישום בפנקס הקבלנים

רישום בפנקס הקבלנים המתנהל במשרד הבינוי והשיכון הנו בהתאם לחוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות, תשכ"ט-1969 והתקנות שהוצאו מכוחו.

פנקס הקבלנים כולל רשימה של כל הקבלנים הרשומים במדינת ישראל, בהתאם לענף המקצועי שבו הם רשומים ולסוג הקבלני שנקבע להם.

על-פי החוק, חייב ברישום כל קבלן המבקש לבצע "עבודות הנדסה בנאיות" כהגדרתן בחוק בהיקף של למעלה מ- 32,094 ₪ (הסכום מתעדכן מעת לעת), וכן קבלנים לעבודות שלד בכל סכום שהוא.

מהו ענף מקצועי?

הענף המקצועי שבו רשום קבלן מגדיר את סוג העבודות שהקבלן רשאי לבצע בהתאם לחוק.

עבודות אלו, המכונות בחוק "עבודות הנדסה בנאיות", כוללות רשימה ארוכה של כל עבודות הבנייה והתשתיות, כשהן מחולקות לשבע קבוצות של ענפים ראשיים המסומנות בספרות 100-700, ולתת ענפים המכונים ענפי משנה.

כך למשל, הענף הראשי שמסומן 100 מתייחס לעבודות בנייה, וניתן למצוא בתוכו, בין היתר, את ענפי המשנה 130 (שלד ובטונים) ו- 131 (שיפוצים).

קבלן הרשום לענף ראשי מסוים, רשאי על-פי החוק לבצע את כל העבודות המפורטות בענפי המשנה הנכללים באותו ענף ראשי, בכפוף למגבלות הנובעות מהסוג הקבלני שנקבע לו.

מהו סוג קבלני?

הענפים המקצועיים מתחלקים לשלוש קבוצות סיווג המסומנות באותיות א-ג, כאשר בכל קבוצת סיווג ישנן חמש רמות, המכונות "סוג". סוג זה קובע למעשה את ההיקף הכספי או הכמותי (בבנייה למגורים) של העבודות שהקבלן הרשום רשאי לבצע.

כך, קבלן הרשום בענף משנה  131 (שיפוצים), ישתייך לקבוצת סיווג א', ובמידה שהוא בעל סוג 1, הוא יהיה רשאי לבצע עבודות שיפוצים בהיקף כספי של עד 475,000 ₪ (הסכום מתעדכן מעת לעת).

קבלן הרשום כבעל סוג 5 רשאי לבצע היקף בלתי מוגבל של העבודות בענף המקצועי שבו הוא רשום.

קבלן הנרשם בפנקס לראשונה, יסווג בהתחלה בסוג 1, ורק לאחר שנה הוא רשאי להגיש בקשה להעלאת סיווגו לסוג גבוה יותר, בכפוף לעמידה בתנאים מסוימים.

כיצד מתבצע הרישום?

באמצעות בקשה מאומתת בתצהיר על-ידי עו"ד, ובה מפורטים פרטי הכשרתו המקצועית וניסיונו של המבקש או של עובדיו, ושאליה מצורפים תעודות מקצועיות ואישורים המעידים על ניסיונו של המבקש בעבודות שהוא מבקש להיות רשום לגביהן.

במידה שהקבלן מבקש להירשם לענף משנה מסוים ולא לענף ראשי, תנאי הרישום מקלים יותר. במקרה כזה, המבקש רשאי להסתמך על ניסיון ביצועי בלבד, ולחלופין – על תעודת סיום קורס או בי"ס מקצועי בענף המבוקש.

פרק הזמן הכולל לאישור הבקשה נע בדרך כלל סביב החצי שנה ממועד הגשתה, בכפוף כמובן לעמידת המבקש בדרישות החוק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד יוסי נחמני עומד בראש משרד עוה"ד י. נחמני, המתמחה בייצוג ובהופעה בבתי משפט, בליווי חברות ובייצוג קבלנים וחברות קבלניות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד יוסי נחמני

מאת: עו"ד יוסי נחמנינדל"ן ומקרקעין29/07/101291 צפיות
קבלן נשכר לבצע עבודות תאורה עבור מזמין מסוים, ומיד לאחר מכן מסר את ביצוע העבודות לקבלן משנה מטעמו. בתמורה לביצוע העבודות שולמה לקבלן על-ידי המזמין התמורה שנקבעה בהסכם ביניהם, בתוספת התייקרויות עקב הצמדת המחירים בהסכם למדד תשומות הסלילה. קבלן המשנה מצד שני, קיבל מהקבלן הראשי את סכום התמורה שהוסכם ביניהם בלבד, ללא התייקרויות כלשהן. בנסיבות אלה, נשאלת השאלה האם זכאי קבלן המשנה לקבל מהקבלן תוספת בגין ההתייקרויות?

מאת: עו"ד יוסי נחמניחוק ומשפט - כללי29/07/101025 צפיות
סעיף 3 לחוק חוזה קבלנות, תשל"ד-1974 קובע, כי על המזמין להודיע לקבלן על פגם שהתגלה בעבודות שבוצעו על-ידי הקבלן בתוך זמן סביר ממועד הגילוי, ובמידה שהפגם ניתן לתיקון – לתת לקבלן הזדמנות נאותה לתקנו. במידה שעשה כן המזמין, עובר הנטל אל הקבלן להוכיח כי תיקן את הפגם. לא עשה כן המזמין – הוא איננו רשאי לתבוע את הקבלן בהסתמך על הפגם (אלא אם הוכיח שהקבלן ידע על הפגם, הפגם אינו ניתן לתיקון הוא שמדובר בפגם שיש לתקנו באופן דחוף).

מאת: עו"ד יוסי נחמנינדל"ן ומקרקעין02/06/101098 צפיות
ברשימה הקודמת שפורסמה בעניין עמדתי על החשיבות הרבה הטמונה בהכללת הגדרה מדויקת של העבודות המוזמנות במסגרת חוזה קבלנות בנייה וכן של קביעת בסיס ברור לחישוב התמורה המוסכמת על-פי החוזה. ברשימה זו, אציין שני עניינים נוספים שאני סבור שרצוי לפרטם במסגרת חוזה קבלנות בנייה (מעבר, כמובן, לעניינים רבים נוספים, אשר יריעה זו אינה רחבה דיה בכדי להעלותם במסגרתה).

מאת: עו"ד יוסי נחמנינדל"ן ומקרקעין02/06/101700 צפיות
ברשימה זו וברשימה הבאה שתפורסם באותו עניין, אנסה לעמוד על מספר נקודות אשר רצוי כי יבואו לידי ביטוי בחוזה קבלנות בנייה, ואשר שימת דגש על קיומן עשויה לחסוך לכל הצדדים הנוגעים בדבר זמן ומשאבים כלכליים רבים בקיום התדיינויות משפטיות ממושכות.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211695 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201321 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201512 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201310 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201594 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201003 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20960 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica