חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זכויות יוצרים באינטרנט

מאת: גיא לביאניהול תוכן26/06/20101095 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחת השאלות הפופולריות ביותר ברשת היא מה מותר ומה אסור לעשות באינטרנט בכל הקשור לזכויות יוצרים על יצירות קיימות ברשת. מאמר זה בא להסביר מעט על הנושא ולתת מספר דגשים בעת הקמת וניהול אתר באינטרנט.

חוק זכות יוצרים ברשת
חוק זכות יוצרים, 1911, מגן על היצירות ( יצירה אומנותית, יצירת ספרותית, תמונות, וידאו, מוזיקה וכדומה ) באינטרנט ומתיר הפרה מסויימת של זכות היוצרים במקרים חריגים ( שימוש הוגן בכפוף לתנאים מחמירים ).

חוק זכות יוצרים, 1911, מאפשר לכל שופט בישראל לפצות אדם אשר הפרו את זכותו בפיצוי סטטוטורי של 10,000-20,000 לכל הפרה. פיצוי סטטוטורי נקבע כאשר התובע אשר זכויותיו הופרו לא יכול להוכיח מהו הנזק שנגרם לו כתוצאה מהפרת זכות היוצרים. כאמור, במקרה כזה, הפיצוי הוא כ - 10,000-20,000 לכל הפרה שבוצעה.

דגשים בנושא זכויות יוצרים ברשת
אם אתה עומד בפני הקמת אתר חדש או אם אתה מנהל כבר היום אתר קיים, מומלץ שתקרא את הדגשים הבאים אשר ימנעו ממך לעמוד בפני מצבים משפטיים בעתיד :


1. זכויות יוצרים על תמונות ברשת - לכל תמונה ברשת יש זכויות יוצרים ולכן במידה ואתה זקוק לתמונות אשר יתארו את המוצרים או את הטקסטים באתרך, מומלץ להשתמש במאגרי תמונות חינמיות כמו sxc.hu.

2. זכויות יוצרים על טקסטים - מידע טקסטואלי גם הוא מוגן על ידי זכויות יוצרים ולכן אסור להעתיקו ללא רשות מהמחבר. במקרים מסויימים ניתן להשתמש בחלק מהטקסט המקורי ( כחלק משימוש הוגן ) תוך ציון המקור ושם המחבר. בכל מקרה, מומלץ ליצור קשר עם המחבר ולקבל את אישורו בכתב על הנושא.

3. זכויות מוסריות - לעיתים ניתן להפר את זכות המוסרית של יוצר היצירה. למשל, לאחר רכישה של אלמנט ויזואלי ( למשל, תמונה, סרטון וכדומה ) אסור לנכס אותו לגורם אחר וזאת למרות שהוא נרכש בתשלום ( אלא אם הסכם הרכישה מכיל ויתור על זכויות יוצרים ).

1. זכויות יוצרים על תמונות ברשת - לכל תמונה ברשת יש זכויות יוצרים ולכן במידה ואתה זקוק לתמונות אשר יתארו את המוצרים או את הטקסטים באתרך, מומלץ להשתמש במאגרי תמונות חינמיות כמו sxc.hu. 

 2. זכויות יוצרים על טקסטים - מידע טקסטואלי גם הוא מוגן על ידי זכויות יוצרים ולכן אסור להעתיקו ללא רשות מהמחבר. במקרים מסויימים ניתן להשתמש בחלק מהטקסט המקורי ( כחלק משימוש הוגן ) תוך ציון המקור ושם המחבר. בכל מקרה, מומלץ ליצור קשר עם המחבר ולקבל את אישורו בכתב על הנושא. 

 3. זכויות מוסריות - לעיתים ניתן להפר את זכות המוסרית של יוצר היצירה. למשל, לאחר רכישה של אלמנט ויזואלי ( למשל, תמונה, סרטון וכדומה ) אסור לנכס אותו לגורם אחר וזאת למרות שהוא נרכש בתשלום ( אלא אם הסכם הרכישה מכיל ויתור על זכויות יוצרים ). 



חברת Guru4rent היא בית תוכנה אשר מציע פתרון כולל אשר מותאם לצרכים שלך. אנחנו מתמחים בבניית אתרי Web 2.0, רשתות קהילתיות ופורטלים לפי דרישה. בנוסף, נשמח לייעץ, ללוות ולעזור לך בכל בעיה או סוגיה משפטית אשר קשורה באופן ישיר לרשת האינטרנט.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גיא לביא, מתכנת עם ניסיון של 12 שנים בתחום האינטרנט, הבעלים של Guru4rent - בית תוכנה בעל ניסיון רב באפיון ופיתוח מערכות אינטרנטיות מורכבות. מתמחה בעיקר בפיתוח אתרים יעודים, בניית אתרים בהתאמה אישית, קהילות WEB 2.0, פורטלים ועיצוב ממשקי GUI.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא לביא

מאת: גיא לביאשיווק באינטרנט18/09/101095 צפיות
אחד הדברים הקשים ביותר לכל עסק הוא נושא איתור הלקוחות. לקוחות קיימים של החברה , שמכירים כבר את המוצרים ואיכות השירות של החברה , יעדיפו לחזור ולקנות בחברה. לשם כל עלינו לנסות ולשמר את אותם לקוחות. שמירת קשר עם הלקוחות ויצירת אינטראקציה קבועה עמם – תבטיח לנו הגדלת מכירות ושמירה על הקיים.

מאת: גיא לביאבניית אתרים18/09/101044 צפיות
בתופעה כלכלית שיש לתת לה יחס מועדף. כל חברה או מותג עסקי שניסו להתעלם , מצאו את עצמם בסופו של דבר נשאבים ומקימים אתר אינטרנט , שהרי בעל עסק שלא קיים באינטרנט – בסופו של דבר יאבד רלוונטיות ויפשוט את הרגל. אתרים רבים שקמו בשנים הראשונות של האינטרנט, מוצאים את עצמם כיום בסיטואציה לא פשוטה , לפיה האתר שלהם כבר לא עונה לצרכים המתקדמים של ציבור הגולשים כיום. חלק מהאתרים שהוקמו בשנים הראשונות , פשוט לא נותנים מענה מתאים – דבר שהופך חלק גדול מאתרים אלו ללא רלוונטיים.

מאת: גיא לביאקידום אתרים18/09/10950 צפיות
גוגל כמנוע חיפוש המוביל בעולם, חייב לשמור ולמצב את עצמו בתור אתר מוביל. אחת הדרכים הבולטות שבה גוגל ממצב את עצמו היא באמצעות שיטת העבודה שלו והכלים החינמיים שהוא מקנה לבעלי האתרים. גוגל למעשה יצרו שפה חדשה של קידום אתרים לפיה עובד כיום כל העולם. מנוע החיפוש של גוגל חינך אותנו לקדם את האתרים שלנו בהתאם לפרמטרים שהוא קבע. על אף שאף אחד מאיתנו לא יודע בוודאות מהם כל הפרמטרים שמשפיעים על קידום אתרים, אנו למדים רבות מגוגל כיצד ניתן לקדם אתרים דרכו. במדינה בה למעלה מ- 90% מהגולשים משתמשים בגוגל ...

מאת: גיא לביאבניית אתרים18/09/101133 צפיות
כתובת URL , הקרויה בעברית שם מתחם או דומיין - היא למעשה כתובת האתר שלכם. מאז כניסת האינטרנט הכרנו בעיקר דומיינים בשפה האנגלית. איגוד האינטרנט העולמי Icann , שהוקם בשנת 1998 , הוא הגוף שאחראי על הקצאת שמות דומיין ברחבי העולם. מאז שנת 2009 אושרה באופן רשמי האפשרות לרשום שמות דומיין בשפות נוספות פרט לאנגלית. בין השפות שאושרו, אושרו גם רישום שמות דומיין בעברית.

מאת: גיא לביארשתות חברתיות18/09/101521 צפיות
עד לא מזמן כשהיינו שומעים על רשתות חברתיות, לרובנו זה היה מזכיר פורומים ואתרי קהילות שבעיקר כוונו לגולשים צעירים. אך מאז כניסת עידן ה- web 2.0 כבר ברור לכולם שרשתות חברתיות זה הדבר החם ביותר שיש. בארץ הכרנו בשנים האחרונות את רשת "מקושרים" , "ח'ברה" והקהילות השיתופיות לגולשים באתר תפוז. אך מאז כניסתה של פייסבוק, נטרפו כל הקלפים ורשתות חברתיות החלו להפוך לנחלת הכלל. יותר מכך, מעידן בו פלח קטן מהאוכלוסיה פעיל ברשתות אלו – הגענו למצב בו מרבית הציבור שפעיל באינטרנט , פעיל גם ברשתות חברתיות.

מאת: גיא לביאפרסום באינטרנט18/09/101058 צפיות
לא לקח יותר מדי זמן עד שפייסבוק, הענקית החברתית החלה לפלוש גם לזירת הפרסום. האמת, זה באמת היה עניין של זמן. לאור גדילתה המאסיבית של פייסבוק בשנים האחרונות החלו חברות שיווק רבות לפרסם גם בפייסבוק. מרבית הגולשים שוהים שם את מרבית זמנם וזוהי הזירה הטובה ביותר לתפוס את הלקוחות הבאים שלכם.

מאת: גיא לביאפרסום באינטרנט18/09/101457 צפיות
אינטרנט היא ללא ספק המדיה האפקטיבית והטובה ביותר לפרסום. לצד ענקיות החיפוש והרשתות החברתיות אפשר לרשום באותיות קידוש לבנה גם את ענקית חיפוש הוידאו – YouTube . פרסום ב- YouTube הפך בשנים האחרונות למקום אטרקטיבי במיוחד לפרסום.

מאמרים נוספים בנושא ניהול תוכן

מאת: mikzoanניהול תוכן13/04/183766 צפיות
לוכד עכברים בתל אביב - הכי זולים בעיר 053-7102038- מדביר ברישיון

מאת: mikzoanניהול תוכן12/04/182808 צפיות
לוכד עכברים במודיעין - הכי זולים בעיר 0537102038- מדביר ברישיון

מאת: שלום כהןניהול תוכן25/11/172854 צפיות
בעולם הדיגיטל שאינו מפסיק להתחדש, כל בעלי העסקים ואתרי האינטרנט - בין אם אלה הם אתרי מכירות ובין אם אתרי תדמית שנועדו ליצור לידים להמשך יצירת קשר, חייבים להמציא את עצמם בכל יום ויום מחדש, כדי לשמור על רלוונטיות ויתרון אל מול המתחרים.

מאת: דויד מנשהניהול תוכן18/09/143231 צפיות
שני מרכיבים חשובים בקידום אתרים, שלא רבים נוטים להתייחס אליהם במלוא החשיבות הראויה להם הם שני אלמנטים בכתובת האתר, URL, שהגולשים מקלידים בדפדפן : שם הדומיין והסיומת. במאמר זה נתייחס לשני מרכיבים אלה ונעמוד על חשיבותם.

מאת: עודד בלקיןניהול תוכן12/07/144126 צפיות
הביובית מבצעת: *פתיחת סתימות בתל אביב *שאיבות בורות ביוב בתל אביב *שאיבת בורות שומן בתל אביב *שאיבת בורות דלק בתל אביב בעבודות אלו מבצעים פעולה הדומה לשאיבת ואקום בעוצמה גבוהה מאוד. הביובית היא הכלי הטוב ביותר לביצוע עבודות אלו. לעיתים,כשיש סתימה בצנרת הביתית,הדיירים יכולים "לעשות זאת בעצמם"ולפתוח אותה בקלות. אך לעיתים הסתימה לא נפתחת בקלות - משום שמערכת הביוב בחצר או ברחוב - נסתמת. במצב כזה,נדרשים אמצעים גדולים ומשוכללים יותר כדי לפתוח את הסתימה וחייבים להזמין אנשי מקצוע מומחים בנושא שישימו קץ

מאת: דויד מנשהניהול תוכן22/04/146035 צפיות
אחד הגורמים שמשפיעים על האופן שבו גוגל מדרגת את האתר שלכם, (ה"רנקינג") שלו, הוא עד כמה התכנים של האתר עדכניים. מדוע חשוב כל כך לעדכן את האתר לעיתים מזומנות ככל האפשר, במה לעדכן אותו - ולא פחות מכך מה לא לעשות מבחינת העידכון.

מאת: גוגלל אנלייזרניהול תוכן02/02/148375 צפיות
במאמר דעה אישי זה אציג לכם את דעתי, מדוע אין הבדל מהותי בין לשדוד חנות לשימוש בתוכן וסירוב לתשלום.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica