חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו גובה פיצוי בגין חיסון מוטעה? - דיני נזיקין

מאת: yaelנזיקין05/07/20101013 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהו גובה פיצוי בגין חיסון מוטעה? - דיני נזיקין

האם יוכל אדם להיפרע מנזקו כאשר קיבל חיסון מוטעה?


מקרה שארע לח' (להלן: "התובע") בת.א 018822/08 אשר פנה באופן פרטי וקנה חיסון נגד השפעת בסופר-פארם. הרוקחת אשר היתה באותה עת, התבלבלה  ומכרה לתובע חיסון אחר, חיסון נגד מחלת צהבת B. התובע פנה עם החיסון למרפאת קופ"ח על מנת להתחסן כנגד השפעת באמצעות החיסון אשר רכש. אחות קופ"ח חיסנה את התובע, ללא שבדקה כלל אם החיסון הוא החיסון המתאים וכתוצאה מכך, חוסן התובע כנגד מחלת צהבת B וכל זאת כאשר בא להתחסן כנגד השפעת!

לאחר החיסון חש התובע סחרחורת וטשטוש אך חשב כי אלו תופעות הלוואי של חיסון "השפעת" שקיבל. בערב, התקשר הרוקח האחראי בסופר –פארם ויידע את התובע בגין הטעות. התובע נחרד ונכנס להלם וטען בביהמ"ש כי מאז אותו המקרה, הוא חרד, מתקשה להירדם וכל חולי מכניס אותו לפאניקה. כמו כן, צירף התובע חוות דעת בדבר הסכנות הכרוכים בקבלת חיסון כנגד מחלת צהבת B.

בפס"ד ביהמ"ש קבע כי אכן ישנה התרשלות הן של הרוקחת בסופר- פארם והן של אחות קופ"ח. אך היות ולתובע לא הוכח כי נגרם לו נזק של ממש(ביהמ"ש לא התרשם מהרשימה הארוכה של סיבוכים אפשריים לחיסון כנגד מחלת צהבת B, שיתכן וסיבוכים דומים יכולים להיגרם גם מחיסון כנגד השפעת).

לפיכך קיבל ביהמ"ש את התביעה באופן חלקי בלבד וחייב את הנתבעות ב- 10,000 ₪  + הוצאות ושכ"ט עו"ד.

ד"ר דוד סער, עו"ד


למידע נוסף בנושא עורכי דין - דיני נזיקין בקרו באתר מה הסיכוי - עורכי דין עונים על שלות

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת yael

מאת: yaelספורט אתגרי27/04/111529 צפיות
SUP ובמילים אחרות: Stand Up Paddle הוא מונח מתחום גלישת הגלים. קייטסרף כולל גלישה בישיבה באמצעות תושבת מתאימה. היא אמנם מגבילה את הגולש, אך בהחלט מיועדת לתפיסת תאוצה.

מאת: yaelבריאות העין05/04/111384 צפיות
עולם עזרי הראייה ובעיקרו תחום עדשות המגע, עובר בשנים האחרונות התפתחות רבה. הטכנולגיות החדשות המשמשות ליצור עדשות מגע, מאפשרים ליצרנים הושנים לספק עדשות במגוון רחב מאוד של עדשות מסוגים שונים ומגוונים

מאת: yaelטיולים בארץ01/04/112058 צפיות
טיולים מאורגנים הם הדבר הקלה והנוחה ביותר לטייל בארץ ובחו"ל, ללא צורך בהזמנת טיסות, מקומות לינה, כלי תחבורה, תכנון מסלול וכן הלאה

מאת: yaelבעלי חיים - כללי22/02/112245 צפיות
בניית אקווריום נחשב כיום לתחביב פופולארי ושכיח. לא יהיה זה שגוי להגיד כי בשנים האחרונות רבים "מגלים מחדש" את הקסם שבגידול הדגים

מאת: yaelבר ובת מצווה14/02/111297 צפיות
מועדוני בר מצווה הם למעדה מועדוני אירועים, בהם נהוג לחגוג אירועים קטנים וצנועים יחסית

מאת: yaelעיצוב פנים08/02/111344 צפיות
פרקט הוא למעשה כינוי צרפתי לרצפת עץ. במקורם מקשטים פרקטים אחוזות, ארמונות וכיום גם אולמות ספורט סגורים

מאת: yaelקניות 01/02/111306 צפיות
בחירת מתנות מקוריות, נחשבת למשימה לא פשוטה כלל ואין זה משנה אם אנו מעוניינים להעניק מתנה לאבא, מתנה מקורית לחברה או מתנה לחבר

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192387 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192475 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192473 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192574 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192316 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193113 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182207 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica