חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך הופכים פטנט טוב לסיפור הצלחה?

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/20091723 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך הופכים פטנט טוב לסיפור הצלחה?

מאת: שמואל שי, ממציא בכיר ומנכ"ל חברת ג'נראל מרקטינג סולושיין

הרגע בו גילית את הפטנט הוא רגע חשוב. אך ההצלחה בשיווק תקבע אם הוא יהפוך לפטנט טוב.

 

נתקעתם בגשם שוטף ללא מטריה, ומייד ברחתם למקום מסתור, תוך כדי ההמתנה עלה במוחכם הרעיון המבריק: פיתוח תרסיס שמונע מטיפות הגשם להרטיב אתכם.

חזרתם הביתה כשאתם בטוחים שבעזרת הפטנט החדש שלכם לא תצטרכו לעבוד יותר למשך כל חייכם.

יכול להיות שניהלתם כמה שיחות נלהבות עם החברים על הרעיון, אך בסופו של דבר, סביר להניח שאחרי כמה ימים כבר תשכחו מהכול.

רבים מאיתנו נוהגים להגדיר את הרעיון הראשוני שלנו כפטנט. הרעיון יכול להיות נחמד או פורץ דרך אפילו, אבל מכאן ועד להפיכתו לפטנט הדרך ארוכה.

לעיתים, אף לא תוכלו לרשום על הרעיון פטנט. להפתעתכם תגלו כי במקרים רבים מישהו כבר חשב על זה קודם והקדים אתכם. הפטנט שלו שמור אי שם ביפן ויתכן כלל כי לא נעשה בו שום שימוש.

במקרים אחרים, תגלו כי למרות היותו של הרעיון יוצא דופן לא כולו יכול להיחשב כפטנט ותאלצו להסתפק ברישום פטנט על חלקים מסוימים מן המוצר. זה מה שקורה בדרך כלל בחברות התוכנה המחזיקות באלפי פטנטים- כשבודקים לעומק מגלים כי הפטנטים רשומים על חלקי קוד בלבד בתוך התוכנה.

נכון, הסיפורים המעניינים ביותר הם על השלב הראשוני ביותר של הפטנט: כלומר, רגע ההכרה של הממציא שהוא עומד בפני הדבר החדש שישנה את העולם.

חשוב לזכור כי לא משנה עד כמה הרעיון נראה מבריק באותו הרגע, מה שיהפוך אותו לפטנט טוב אלו דווקא השלבים "המשמימים" שאחרי.

בדרך כלל, מה שקורה לאחר רגע גילוי הרעיון ועד להפיכתו לפטנט או מוצר, כבר לא ממש מעניינים אף אחד.

בשנים האחרונות חלו התפתחויות חיוביות המקצרות את תהליך רישום הפטנט. אך בכל הקשור לשיווק הפטנט הממציאים עדיין נתקלים בשוקת שבורה. קשה מאוד להשיג את המימון הדרוש לשם פיתוח הפטנט, וגם כאשר זה כבר נמצא, כיצד משווקים אותו לכל העולם?

שמואל שי, ממציא בכיר ומנכ"ל חברת GMS, המתמחה בפיתוח פטנטים ובשיווקם, אומר כי "רגע גילוי הרעיון הוא רגע מכונן בדרכו של ממציא. זה רגע שטוף הילה ותקווה. עם זאת, הוא גם הרגע שבו צריך להתחיל לעבוד קשה".

שי טוען כי לא מספיק שהרעיון פורץ דרך על מנת שיהפוך לפטנט איכותי כזה שמניב תשואה להוגה הרעיון.

שיטות השיווק המוכרות בארץ כדי להביא מוצר לשוק הבינלאומי, מתבססות בעיקר על עבודה עם מפיצים בינ"ל. בסך הכול, מדובר בשיטה מוכרת, אך נושאת בחובה עלויות נוספות.

"הבעיה שמשקיעים לא לוקחים בחשבון את שלב ההפצה. סכום ההשקעה נגזר בדרך כלל, מעלויות הפיתוח, ואז נותרים עם מוצר ללא יכולת לשווק אותו", טוען שי.

עבור בעיה זו קיימת שיטת שיווק נוספת הפופולארית מאוד ברחבי העולם. שיטת שיווק ישירה כפרסומת באמצעי הטלוויזיה המסחרית (DRTV). חשוב להדגיש, כי לא מדובר בפרסום בערוצי הקניות, אלא בפרסום במסגרת השידורים המסחריים הרגילים.

שיטה זו חוסכת את עלויות ההפצה למשווק, למפיץ ולחנות וכוללת רק את עלויות הפרסומות (ומדובר בפער ניכר). בנוסף, השיטה מאפשרת מרווחים גדולים יותר ליזם ואף מוזילה את עלות המוצר לצרכן הקצה.

כי פטנט מצליח זה פטנט שמוכר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הינו שמואל שי ממציא בכיר בעל מספר פטנטים בינלאומיים, אשר מתמחה בשיווק עולמי של פטנטים ומוצרי צריכה על ידי שיווק ישיר דרך פרסום טלוויזיוני בערוצי טלוויזיה מסחריים בעולם.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמואל שי

מאת: שמואל שימוסדות שלטון14/10/127893 צפיות
לפני כשבוע הכריז ראש הממשלה נתניהו על בחירות חדשות בינואר 2013. האם הבחירות הללו יביאו עמן שינוי במערכת הפוליטית?

מאת: שמואל שיעסקים בינלאומיים03/05/101186 צפיות
בקרב היצרנים והתעשיינים הישראלים רווחת הדעה כי הצלחה של מוצר תתבטא בהצלחת שיווקו והפצתו בחו"ל.

מאת: שמואל שייזמות עסקית12/06/091290 צפיות
לאט לאט מתחילים הממציאים להתעורר ולגלות שהעולם הישן של השיווק משתנה. השיווק הישיר הולך וצובר תאוצה. והוא גם יותר זול.

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי30/03/098841 צפיות
כשמנסים לחשוב מה תהיה ההמצאה הגדולה הבאה, נתקלים פתאום במעין "בלאק אאוט" שמונע מאיתנו להמשיך הלאה ואנו עוברים לחשוב כיצד לשפר המצאות קיימות.

מאת: שמואל שייזמות עסקית30/03/091392 צפיות
רוב הבעיות בתעשייה הישראלית קשורות בעלויות. עלות השכר של עובד ישראלי אינה יכולה לעמוד בתחרות מול מדינות המזרח הרחוק, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה. בענף ההיי-טק אנו רושמים שיאים ועלות מהנדס ישראלי משיקה לזו של מקבילו בארה"ב.

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/091812 צפיות
שיטת השיווק הישיר ויתרונותיה בשיווק עולמי

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/091955 צפיות
עידן השיווק הישיר החל

מאמרים נוספים בנושא שיווק בינלאומי

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי14/04/132536 צפיות
מרוב הפרסומים קשה מאד לאנשי שיווק לתכנן את הטקטיקה של העבודה שלהם בשיווק המוצרים או השירותים שלכם.

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי21/03/131834 צפיות
כמעט כל חברה יצרנית ישראלית המעוניינת להתחיל במכירות בשווקים בינלאומיים עומדת בפני הדילמה הבסיסית: מכירה ישירה או רשת הפצה?מכירה ישירה במדינת יעד מבטיחה תקבול גבוה יותר אולם דורשת הקמת תשתיות והשקעת משאבים רבים. ומנגד, ברשת הפצה המכירה היא אמנם מהירה יותר אך אנחנו נאלצים לחלוק את ההכנסות עם גורם שלישי. בסיכומו של יום, חברות ישראליות רבות מעדיפות מפיצים, מאחר וזו הדרך המהירה ביותר למכירה בשווקים בינלאומיים תוך ניצול המוניטין של המפיץ בטריטוריה. כיצד מקימים רשת הפצה מוצלחת? להלן עצות שימושיות:

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי13/07/128584 צפיות
האם המיתוג עוד חי, האם למיתוג עדיין יש משמעות, האם ההשקעה במיתוג כדאית, האם הצרכן יכול בכלל היום להעריך מיתוג?

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי06/12/118898 צפיות
תערוכות בינלאומיות הן אולי ההזדמנות היחידה שבה ניתן לפגוש לקוחות, מפיצים ומתחרים תחת קורת גג אחת. היערכות נכונה לתערוכה יכולה לחסוך כסף רב ולהוות מפתח להצלחתה. להלן שישה שלבים להצלחה בתערוכה בחו"ל.

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי03/11/118679 צפיות
כל מי שעוסק בכתיבה ודאי שמע את האמת המוסכמת "אף אחד לא יקרא את זה בכל מקרה". זה אולי נכון, אבל למשפט יש המשך "אף אחד לא יקרא את זה – אלא אם כן יש שגיאה".

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי02/11/118538 צפיות
קורה לכם שאתם פוגשים אדם השואל אתכם "מה נשמע" ואתם לא יודעים מה לענות? החיים בדרך כלל מתנהלים בשיגרה ללא אירועים מיוחדים, זה מצוין בשביל השקט הנפשי ויכולת התכנון, אבל קצת פחות טוב ליחסי ציבור של חברות שמבוססים על חדשות. הקיץ הוא לרוב עונה כזו. אנשים בחופשות, קשה לקדם עסקאות חדשות, אין יוזמות בתעשיה, פשוט עונת המלפפונים. ובכל זאת, מה עושים כדי לקדם את החברה גם בתקופה שקטה? הנה כמה רעיונות בדגש על יחסי ציבור

מאת: דודי דשאשיווק בינלאומי25/03/119346 צפיות
טיפים קצרים וחיוניים עבור יצרנים המבקדים לבדוק את נושא היציאה לפעילות שיווק בינ"ל. צעדים הכרחיים בתהליך ההכנה לקראת פעילות היצוא

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica