חפש מאמרים:
שלום אורח
25.10.2021
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

העידן החדש בעולם הפטנטים

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי30/03/20098493 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

העידן החדש בעולם הפטנטים

מאת: שמואל שי, ממציא בכיר ומנכ"ל חברת ג'נראל מרקטינג סולושיין

כשמנסים לחשוב מה תהיה ההמצאה הגדולה הבאה, נתקלים פתאום במעין "בלאק אאוט" שמונע מאיתנו להמשיך הלאה ואנו עוברים לחשוב כיצד לשפר המצאות קיימות.

אתם לא לבד, תחושה זו מאפיינת ממציאים ויזמים רבים מידי יום. התחושה הכללית היא שאין מקום לחידושים שישנו את העולם. את הגלגל כבר המציאו וכנראה שרשמו עליו גם פטנט אחד לפחות.

כיום, כל תחום בו תחפשו להיות חלוצים ולבוא עם רעיון חדש, תגלו מהר מאוד שמישהו כבר תפס את מקומכם. מילא תפס אבל גם דאג להניף שם דגל משפטי בדמות פטנט רשום.

זה לא סוד שכיום כבר לא תוכלו להמציא את הגלגל, אבל תתנחמו בעובדה שתוכלו לרשום פטנט על הוונטיל.

עשרות השנים שחלפו מאז החלו בשיטה המאפשרת לממציא לרשום פטנטים על המצאתו, ובכך להשיג זכויות שימוש בלעדיות בה, הביאו לכך שכל תחום אפשרי כוסה וגובה בפטנטים. במרבית הפטנטים הרשומים כלל לא משתמשים, והם נועדו כדי למנוע מגופים אחרים להשתמש בהם. כך קורה למשל בחברת מיקרוסופט שדואגת לרשום כל פרט קטן במערכות ובתוכנות שלה כפטנט. זה לפעמים מגיע למצבים אבסורדיים בהם נרשמים פטנטים על שימוש בלחצנים מסוימים במקלדת המחשב. 

העובדה שככל הנראה כבר נרשם פטנט על הרעיון שלכם, לא אמורה לגרום לכם לוותר על הצורך להיכנס לתהליך של רישום פטנט, ובטח שלא לוותר על הרעיון.

אסור לוותר על רעיונות שהגיתם. כל רעיון שהוא, הנולד מצורך, רק יכול להועיל לאנושות ואולי גם לתגמל את בעליו. עם זאת, לא צריך למהר ולהחליט שאי אפשר לרשום פטנט על הרעיון שלכם.

"היום מגלים יזמים רבים שאי אפשר לרשום פטנט על רעיון כולו. כמעט ואין רעיון שאין מישהו בעולם שחשב עליו קודם, ולא רק בן אדם אחד", אומר שמואל שי, ממציא בכיר ומנכ"ל חברת GMS המתמחה בפיתוח פטנטים ובשיווקם. "אני לא מתכוון להביא יזמים וממציאים לכדי ייאוש, אך כשמגיע אלי יזם עם רעיון, אני יכול בקלות רבה למצוא 40 פטנטים על אותו הרעיון. הגישה שלי אומרת, 'למה שלא תהיה מספר 41. בוא תרשום גם אתה פטנט נוסף על הרעיון' ".

לדבריו של שי קשה היום להיות בעל פטנט למוצר כולו, והפטנטים נרשמים כיום על טכנולוגיה בתוך המוצר, על תהליכי עבודה שונים בייצור ואפילו על שורת קוד בודדת בתוכנה. לכל רעיון קיים וחדש, ניתן לרשום פטנט על זווית שעדיין לא נתגלתה בו. ולא רק פטנט אחד, אלא כמה.

שי טוען שלכל רעיון ובעיקר לרעיונות טכנולוגיים ניתן לרשום אף יותר מפטנט אחד. "נכון שהפטנטים יכולים להיות מאוד טריוויאליים ולעיתים אף קטנוניים, כמו במקרה של מיקרוסופט, אך כדאי מאוד לרשום פטנט על כל אחת מהטכנולוגיות ברות הרישום, זה חשוב מאוד לשלבים הבאים, ויעלה את ערכה של החברה".

למרות שלכאורה נראה כי מדובר ברישום טכני ומינורי בלבד, קיימת חשיבות רבה לרישום הפטנט. מכיוון שכאשר היזם נדרש לגייס הון להמצאתו, ככל שיהיו פטנטים רשומים רבים יותר ברשותו, כך הוא יזכה להערכה רבה יותר אצל המשקיעים.

הסיבה לכך היא שמשקיעים מעוניינים לסכן באופן מינימאלי את השקעתם ולכן הם רוצים שיהיו פטנטים רשומים שיגנו על המוצר הסופי באופן משפטי. הזכויות על הפטנט מונעות ממתחרים פוטנציאלים לחקות את המוצר באופן מדויק.

מעבר לכך, במקרים בהם המוצר אינו מצליח הפטנטים משמשים חלק מן הקניין הרוחני של החברה וניתן למכור אותם ולממש הכנסה שתמזער את הנזק, ואולי אף תייצר את הרווח שלא התקבל מהמוצר עצמו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הינו שמואל שי ממציא בכיר בעל מספר פטנטים בינלאומיים, אשר מתמחה בשיווק עולמי של פטנטים ומוצרי צריכה על ידי שיווק ישיר דרך פרסום טלוויזיוני בערוצי טלוויזיה מסחריים בעולם.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמואל שי

מאת: שמואל שימוסדות שלטון14/10/127666 צפיות
לפני כשבוע הכריז ראש הממשלה נתניהו על בחירות חדשות בינואר 2013. האם הבחירות הללו יביאו עמן שינוי במערכת הפוליטית?

מאת: שמואל שיעסקים בינלאומיים03/05/10989 צפיות
בקרב היצרנים והתעשיינים הישראלים רווחת הדעה כי הצלחה של מוצר תתבטא בהצלחת שיווקו והפצתו בחו"ל.

מאת: שמואל שייזמות עסקית12/06/091085 צפיות
לאט לאט מתחילים הממציאים להתעורר ולגלות שהעולם הישן של השיווק משתנה. השיווק הישיר הולך וצובר תאוצה. והוא גם יותר זול.

מאת: שמואל שייזמות עסקית30/03/091171 צפיות
רוב הבעיות בתעשייה הישראלית קשורות בעלויות. עלות השכר של עובד ישראלי אינה יכולה לעמוד בתחרות מול מדינות המזרח הרחוק, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה. בענף ההיי-טק אנו רושמים שיאים ועלות מהנדס ישראלי משיקה לזו של מקבילו בארה"ב.

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/091479 צפיות
שיטת השיווק הישיר ויתרונותיה בשיווק עולמי

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/091635 צפיות
עידן השיווק הישיר החל

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/091353 צפיות
הדרך להצלחה מרעיון למוצר

מאמרים נוספים בנושא שיווק בינלאומי

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי14/04/132061 צפיות
מרוב הפרסומים קשה מאד לאנשי שיווק לתכנן את הטקטיקה של העבודה שלהם בשיווק המוצרים או השירותים שלכם.

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי21/03/131410 צפיות
כמעט כל חברה יצרנית ישראלית המעוניינת להתחיל במכירות בשווקים בינלאומיים עומדת בפני הדילמה הבסיסית: מכירה ישירה או רשת הפצה?מכירה ישירה במדינת יעד מבטיחה תקבול גבוה יותר אולם דורשת הקמת תשתיות והשקעת משאבים רבים. ומנגד, ברשת הפצה המכירה היא אמנם מהירה יותר אך אנחנו נאלצים לחלוק את ההכנסות עם גורם שלישי. בסיכומו של יום, חברות ישראליות רבות מעדיפות מפיצים, מאחר וזו הדרך המהירה ביותר למכירה בשווקים בינלאומיים תוך ניצול המוניטין של המפיץ בטריטוריה. כיצד מקימים רשת הפצה מוצלחת? להלן עצות שימושיות:

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי13/07/128085 צפיות
האם המיתוג עוד חי, האם למיתוג עדיין יש משמעות, האם ההשקעה במיתוג כדאית, האם הצרכן יכול בכלל היום להעריך מיתוג?

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי06/12/118436 צפיות
תערוכות בינלאומיות הן אולי ההזדמנות היחידה שבה ניתן לפגוש לקוחות, מפיצים ומתחרים תחת קורת גג אחת. היערכות נכונה לתערוכה יכולה לחסוך כסף רב ולהוות מפתח להצלחתה. להלן שישה שלבים להצלחה בתערוכה בחו"ל.

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי03/11/118058 צפיות
כל מי שעוסק בכתיבה ודאי שמע את האמת המוסכמת "אף אחד לא יקרא את זה בכל מקרה". זה אולי נכון, אבל למשפט יש המשך "אף אחד לא יקרא את זה – אלא אם כן יש שגיאה".

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי02/11/118040 צפיות
קורה לכם שאתם פוגשים אדם השואל אתכם "מה נשמע" ואתם לא יודעים מה לענות? החיים בדרך כלל מתנהלים בשיגרה ללא אירועים מיוחדים, זה מצוין בשביל השקט הנפשי ויכולת התכנון, אבל קצת פחות טוב ליחסי ציבור של חברות שמבוססים על חדשות. הקיץ הוא לרוב עונה כזו. אנשים בחופשות, קשה לקדם עסקאות חדשות, אין יוזמות בתעשיה, פשוט עונת המלפפונים. ובכל זאת, מה עושים כדי לקדם את החברה גם בתקופה שקטה? הנה כמה רעיונות בדגש על יחסי ציבור

מאת: דודי דשאשיווק בינלאומי25/03/118857 צפיות
טיפים קצרים וחיוניים עבור יצרנים המבקדים לבדוק את נושא היציאה לפעילות שיווק בינ"ל. צעדים הכרחיים בתהליך ההכנה לקראת פעילות היצוא

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica