חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

העידן החדש של השיווק הישיר DRTV החל

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/20091954 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

 

 

העידן החדש של השיווק הישיר DRTV החל

 

מהפכת השיווק הישיר מקבלת תנופה עולמית בכל התחומים

האם עידן הקניות הווירטואלי הנו המלך החדש , נדע בקרוב

מאת: שמואל שי, מנכ"ל  ג'נראל מרקטינג סולושיין

חברת ג'נראל מרקטינג סולושיין , הנה החברה היחידה בישראל המיישמת את שיטת השיווק הישיר משנת 1990 בארה"ב ובשנים האחרונות בסין והודו וגם רוסיה מלזיה ואינדונזיה בדרך

פני השטח של שיטת השיווק השתנו קיצונית בשלושת השנים האחרונות. מחירי אמצעי התקשורות העולים, תפוצת הערוצים המרובים והיעדר חדשנות מוצרים כמעט העלימו את מודל שיטת השיווק הישיר הקלאסי הפשוט של "עלות פר הזמנה".

כמעט ונעלמו ימי ה-"3  $ דולר במכירות עבור כל 1$ דולר שהושקע בתקשורת", ואני מוצא את עצמי כל הזמן מייעץ ללקוחות, המתגעגעים לימי ההם של מחיר נמוך ויחסי תקשורת גבוהים.

ברוב המקרים, משווקי טלוויזיה מצליחים פשוט לא יכולים להצליח ברווחים ישירים של צעד אחד אלא אם כן יש להם מוצרים בעלי ערך גבוה עם שוליים חזיתים, המאפשרים יחס עלות פר הזמנה גבוה (מודל Bowflex) או מוצרים ממשיכים (מודל הפתרון הפרו-אקטיבי), המאפשרים להם לספוג הפסד במכירה הראשונית לטובת רווחים לטווח הרחוק באמצעות הזמנות חוזרות.

מערכת היחסים שבעבר לא הייתה נדרשת בין מפיצים קמעוניים וישירים הפכה לנישואין של ממש בעוד משווקי המוצר מאמצים את העובדה שאחת התכונות המשכנעות ביותר של DRTV (שיווק ישיר) היא יכולתה להניע רכישות קמעוניות ומקוונות של הצרכנים.

היה זה מעבר קשה להרבה משווקי DRTV (שיווק ישיר), משום שהמודל הישיר / קמעוני הוא הרבה יותר דיווחי ויקר לבדיקה, ובסופו של דבר דורש אמונה שהמכירה הקמעונית תמשיך למול הוצאות כספיות על אמצעי התקשורת. אבל משווקים מצליחים פונים יותר ויותר להוצאות כספיות על DRTV (שיווק ישיר) כמודל כלאיים של פרסום / מכירות ישירות.

חברות של מוצרי צריכה נכנסות ל-DRTV (שיווק ישיר).

יתכן ואין דבר שנותן יותר תוקף לנישואי הישיר / קמעוני מאשר כניסתם של הטיטאנים של הפרסום המותגי המסורתי, Procter & Gambel Co. ו- Clorox (חברות ידועות בארה"ב) לעולם ה-DRTV (שיווק ישיר) .

נראה שכל מפרסמי מוצרי הצריכה הראשיים החלו לשים לב ל-DRTV (שיווק ישיר) לאחר העלייה המטאורית של Orange Glo בעשור האחרון באמצעות שיווק ישיר – חברת הניקוי שהפכה ממשווק ישיר זעיר לענק קמעוני בעל מותגים כגון OxiClean. OxiClean יצר קטגוריה שהמתחרים מיהרו לשכפל, כולל השימוש ב-DRTV (שיווק ישיר) ככלי שיווק.

הן P&G והן Clorox (ומשווקים מסורתיים רבים אחרים) הפכו את ה-DRTV (שיווק ישיר) לחלק עקבי בתערובת השיווק שלהם, אף שהם משתמשים בפורמט בצורה קצת שונה. P&G נוקטים גישה מאוד ידידותית לקמעוני, על ידי שימוש ב-DRTV (שיווק ישיר) עבור מותגים כגון Crest, Downy, Oil of Olay ואפילו מותגי מזון החיות שלהם.

תוך שימוש בפרסומות של 60 ולעיתים 120 שניות, הגישה המרכזית של P&G היא לדחוף את הצרכנים אל הטלפון או אל אתר האינטרנט עבור קופון הנחה. יעילות אמצעי התקשורת נמדדת באמצעות עלות פר קופון ונתוני פירעון, וגם שימוש במטריצות פרסום קצת יותר מסורתיות.

Clorox נקטה אסטרטגיות די דומות, אבל הייתה קצת יותר הרפתקנית, ואפילו הכניסה תשדיר טלוויזיה בן 28.5 דקות לפני שנתיים כדי לקדם מלבין.

כששמעתי לראשונה על תוכנית המוקדשת להיסטוריה של מלבינים חשבתי שזה רעיון נוראי. אבל אז ערב אחד בעודי משוטט בין ערוצים מצאתי את עצמי מרותק לזה, וכתוצאה מכך יש לי גישה חדשה (ואני מכיר הרבה יותר שימושים) לחומר הניקיון הזה בעל הריח החזק.

בנוסף לשימוש בקופונים עבור מוצרים מבוססים, Clorox משתמשים ב-DRTV (שיווק ישיר) כפלטפורמה לבדיקת מוצרים חדשים, המסכמת בצורה נכונה נתונים אמיתיים מצופי טלוויזיה לגבי האטרקטיביות של מוצר חדש, שהינם תקפים יותר מאשר הערות מקבוצות מיקוד.

יתרונות מיתוג, שימוש בקופונים

למשווקי המותגים הללו ישנן סיבות טובות רבות להשתמש בפורמט. כפי שמשווקי DRTV (שיווק ישיר) תמיד ידעו, הדגמות והמלצות מניעים מכירות, והחדרת טכניקות אלו חזרה לפרסום הטלוויזיוני אפילו עבור מותגים נכבדים ומבוססים עוזרת למכור מוצרים.

שישים, 120 שניות או אפילו 28.5 דקות הם זמן ארוך לדבר על מוצר בהשוואה לתשדירי ה-15 וה-30 שניות, והן מאפשרות הצגה של סיבות מרובות לרכישה.

שימוש בקופונים לא רק מאפשר מטריצת תקשורת מעולה הניתנת למעקב ואף מספק אפשרות לערוצי הפצת קופונים רגילים, אלא אף בונה מאגר נתונים.

מחירי אמצעי התקשורת הטובים של DRTV (שיווק ישיר) והגמישות שלה יכולים להיות גם יתרון למותגים אלה, לרוב על ידי הכפלת ההשפעה של תקציב פרסום. מכיוון ש-DRTV (שיווק ישיר) נרכשת בדרך כלל רק שבועיים מראש, משווקים יכולים להגיב במהירות לתנאי שוק, אפילו בהתמקדות על שווקים מקומיים כדי לבנות נוכחות באזורים בהם נדרשת תשומת לב נוספת.

לבסוף, יותר קמעונאים אינם נבוכים בשל אהבתם לטלוויזיית התגובה הישירה, מתוך הבנה שפרסום החייב בדיווח נותן למשווקים את ההצדקה להוציא יותר על טלוויזיה, שרק עוזרת יותר לקמעונאי.

11 טקטיקות של יודעי דבר להצלחה ב-DRTV (שיווק ישיר)

DRTV (שיווק ישיר) היא עסק קשה ופרוע; למעט מוצרים יש אטרקטיביות המונים מספקת כדי לעבוד בטלוויזיה, והערכות שמרניות מראות שרק אחד מתוך עשרים מוצרים שנבדקו אכן מניב רווח. אלו שמצליחים סובלים משחיקה בנתח השוק שלהם כמעט מייד על ידי אומני החיקויים. זה מספיק כדי לגרום לך לרעוד ולהתחלחל מהמחשבה על כך.

אבל אפילו אם אתה מסוגל לעמוד בתלאות עולם הגאדג'טים הזה, הנה אחת עשרה טקטיקות שיודעי דבר משתמשים בהן כדי לשפר את סיכויי ההצלחה שלהם.

הצע מוצר ייחודי. קמעונאות עדיין שולטת משום שעדיין מהיר יותר, קל יותר, וזול יותר עבור רוב האנשים לקנות בחנות המקומית. אם אתה רוצה שאנשים יקנו ממך בטלוויזיה, עליך להציע להם משהו מיוחד. ה-Hairagami מאפשר לנשים לקפל את שיערן הן לסגנונות מורכבים. ה-Taplight מאפשר לך להוסיף אביזר אור קטן בכל מקום. Louie the Loud Mouth Bass נראה כמו לוח אך מתחיל לזוז ולשיר כשהוא חש שאתה קרוב. ככל שהמוצר שלך שונה יותר, יותר טוב. רק תזכור שאתה צריך ייקור של לפחות ארבע לאחד, עדיף שש לאחד כדי לעשות כסף בגלל העלות הגבוהה של אמצעי התקשורת.

ערוך מכירה ישירה. רון פופייל התחיל במכירת חותכי מזון, ספריי לצחצוח נעליים, וערכות פלסטיק לצמחים ברחוב, בחנויות ובירידים. הוא היה איש מכירות ו-DRTV (שיווק ישיר) צמחה מחוך גישת המכירות הישירה הזו. אם יש סוד אמיתי כלשהו להצלחה – אז זה זה.

פתור בעיה. זוהי הנוסחה הקלאסית של DRTV (שיווק ישיר). לא יכול להגיע לבורג הזה? "המברג הנלחץ" (Squeeze Wrench)מבטיח עבודה גם במקומות צרים שאליהם צבתות, גלגלי שיניים ומברגים לא מתאימים. לא כל מוצרי הטלוויזיה פותרים בעיה לכשעצמה, אבל לרוב משהו מיוחד עבור מחיר טוב יותר – כמו מפת הרבעים של ארה"ב עבור חמישה דולרים לעומת עשרים ויותר עבור אחרים.

דחוף את ההמ"י שלך. הצעת המכירה הייחודית שלך ממקמת את מוצרך ומעמידה אותו ברמה אחרת מכל האחרים. ה-IGIA Laser White היא "מברשת שיניים לייזר הראשונה והיחידה בעולם." תמיד הראה איך המוצר שלך הכי טוב, הכי קל, הכי הכי, הראשון או היחיד.

הגזם ביתרונות ובתוצאות. תשדיר הפרסומת עבור Showtime Rotisserie משקיע מעט זמן במוצר עצמו, ומדגים במקום זאת את כל המזון מעורר התיאבון שאתה יכול להכין. ג'ורג' פורמן לא אומר לך פשוט שהגריל שלו מנקז שומן; הוא צולה כמה המבורגרים ומראה לך את השומן מטפטף ומתנקז לצלחת. אנשים מאמינים למה שהם רואים. תראה איך המוצר שלך עובד. הגזם במאפיינים וביתרונות בצורה הדרמטית ביותר האפשרית.

הבטח הבטחה רבת עוצמה. זה צריך להיות היתרון המרכזי שלך או הטענה המרכזית שלך הנטענים בבירור וישירות. ה-Steam Bullet מבטיח "לנקות ולחטא את כל הבית שלך באמצעות כוח הקיטור בלבד." Mega Lip מבטיח לשפר את הקולגן הטבעי שלך ולמלא את שפתיך "בתוך 29 יום". רק היזהר לא להבטיח יותר מדי. אתה לא רוצה לקוחות מאוכזבים או להביא על עצמך תלונות ותביעות.

צור ערך נתפס גבוה. המחיר שלך צריך להיות אטרקטיבי מראש. אבל אתה יכול לעשות יותר בטכניקה שאני קורא לה "ניגוד תפיסתי". פרסומת ל-Euro Sealer מדגישה קודם כל ש"אוטם חשמלי עולה יותר מ-200 $" ואז מציע לך את ה-Euro Sealer עבור 19.95 $ בלבד. הנגדת המחיר הגבוה עם המחיר הנמוך גורם למחיר הנמוך להיראות עוד יותר נמוך.

הוסף ערך מוסף באמצעות תוספות. מכין הפסטה והנקניקיות של Popeil נשמע כמו רעיון טוב במחיר של 99.95$, אבל כשאתה רואה שהוא מגיע עם חוברת הוראות ומתכונים, ערכת הדרכה בווידיאו, 12 טבעות עיצוב, כוס מדידה לפסטה, חותך פסטה אוטומטי, קרן נקניקיות איטלקית, עטיפות בגודל איטלקי ובאורך של 3.5 מטר, ותבלינים איטלקיים – הכול ללא תוספת מחיר – העסקה נראית עוד יותר טובה. תוספות הופכות עסקה טובה להצעה שאנשים לא יכולים לסרב לה.

השתמש בהמלצות אמיתיות. אמנם תתפתה לכתוב להם תסריט או להשתמש בשחקנים אבל עליך לעמוד בפיתוי. מילים אמיתיות מאנשים אמיתיים תמיד ישמעו ויראו אמינים יותר.

תן ערבות משמעותית. ערבות להחזר כספי תוך 30 יום היא סטנדרט, אבל אל תפחד לחזק אותה. דרך פשוטה אחת לעשות את זה היא לשלב את הבטחתך. מכשיר הAb-Doer מבטיח ש"אתה תוריד לפחות 5 ס"מ מהמותן שלך בעשרה הימים הראשונים או שתקבל את כספך חזרה."

היה מציאותי. לרוב תוכניות ה-DRTV (שיווק ישיר) יש תוחלת חיים של כשמונה חודשים, אז עליך להתכונן להתיישנות. ואל תתעלם מקמעונות, שדרוגים, חוברות מכירות וניצול של רשימות דף אחורי. לדולרים צבע ירוק לא משנה באיזה ערוץ שיווק אתה משתמש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הינו שמואל שי ממציא בכיר בעל מספר פטנטים בינלאומיים, אשר מתמחה בשיווק עולמי של פטנטים ומוצרי צריכה על ידי שיווק ישיר דרך פרסום טלוויזיוני בערוצי טלוויזיה מסחריים בעולם.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמואל שי

מאת: שמואל שימוסדות שלטון14/10/127893 צפיות
לפני כשבוע הכריז ראש הממשלה נתניהו על בחירות חדשות בינואר 2013. האם הבחירות הללו יביאו עמן שינוי במערכת הפוליטית?

מאת: שמואל שיעסקים בינלאומיים03/05/101185 צפיות
בקרב היצרנים והתעשיינים הישראלים רווחת הדעה כי הצלחה של מוצר תתבטא בהצלחת שיווקו והפצתו בחו"ל.

מאת: שמואל שייזמות עסקית12/06/091289 צפיות
לאט לאט מתחילים הממציאים להתעורר ולגלות שהעולם הישן של השיווק משתנה. השיווק הישיר הולך וצובר תאוצה. והוא גם יותר זול.

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי30/03/098841 צפיות
כשמנסים לחשוב מה תהיה ההמצאה הגדולה הבאה, נתקלים פתאום במעין "בלאק אאוט" שמונע מאיתנו להמשיך הלאה ואנו עוברים לחשוב כיצד לשפר המצאות קיימות.

מאת: שמואל שייזמות עסקית30/03/091392 צפיות
רוב הבעיות בתעשייה הישראלית קשורות בעלויות. עלות השכר של עובד ישראלי אינה יכולה לעמוד בתחרות מול מדינות המזרח הרחוק, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה. בענף ההיי-טק אנו רושמים שיאים ועלות מהנדס ישראלי משיקה לזו של מקבילו בארה"ב.

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/091811 צפיות
שיטת השיווק הישיר ויתרונותיה בשיווק עולמי

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/091696 צפיות
הדרך להצלחה מרעיון למוצר

מאמרים נוספים בנושא שיווק בינלאומי

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי14/04/132534 צפיות
מרוב הפרסומים קשה מאד לאנשי שיווק לתכנן את הטקטיקה של העבודה שלהם בשיווק המוצרים או השירותים שלכם.

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי21/03/131832 צפיות
כמעט כל חברה יצרנית ישראלית המעוניינת להתחיל במכירות בשווקים בינלאומיים עומדת בפני הדילמה הבסיסית: מכירה ישירה או רשת הפצה?מכירה ישירה במדינת יעד מבטיחה תקבול גבוה יותר אולם דורשת הקמת תשתיות והשקעת משאבים רבים. ומנגד, ברשת הפצה המכירה היא אמנם מהירה יותר אך אנחנו נאלצים לחלוק את ההכנסות עם גורם שלישי. בסיכומו של יום, חברות ישראליות רבות מעדיפות מפיצים, מאחר וזו הדרך המהירה ביותר למכירה בשווקים בינלאומיים תוך ניצול המוניטין של המפיץ בטריטוריה. כיצד מקימים רשת הפצה מוצלחת? להלן עצות שימושיות:

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי13/07/128581 צפיות
האם המיתוג עוד חי, האם למיתוג עדיין יש משמעות, האם ההשקעה במיתוג כדאית, האם הצרכן יכול בכלל היום להעריך מיתוג?

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי06/12/118892 צפיות
תערוכות בינלאומיות הן אולי ההזדמנות היחידה שבה ניתן לפגוש לקוחות, מפיצים ומתחרים תחת קורת גג אחת. היערכות נכונה לתערוכה יכולה לחסוך כסף רב ולהוות מפתח להצלחתה. להלן שישה שלבים להצלחה בתערוכה בחו"ל.

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי03/11/118678 צפיות
כל מי שעוסק בכתיבה ודאי שמע את האמת המוסכמת "אף אחד לא יקרא את זה בכל מקרה". זה אולי נכון, אבל למשפט יש המשך "אף אחד לא יקרא את זה – אלא אם כן יש שגיאה".

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי02/11/118536 צפיות
קורה לכם שאתם פוגשים אדם השואל אתכם "מה נשמע" ואתם לא יודעים מה לענות? החיים בדרך כלל מתנהלים בשיגרה ללא אירועים מיוחדים, זה מצוין בשביל השקט הנפשי ויכולת התכנון, אבל קצת פחות טוב ליחסי ציבור של חברות שמבוססים על חדשות. הקיץ הוא לרוב עונה כזו. אנשים בחופשות, קשה לקדם עסקאות חדשות, אין יוזמות בתעשיה, פשוט עונת המלפפונים. ובכל זאת, מה עושים כדי לקדם את החברה גם בתקופה שקטה? הנה כמה רעיונות בדגש על יחסי ציבור

מאת: דודי דשאשיווק בינלאומי25/03/119346 צפיות
טיפים קצרים וחיוניים עבור יצרנים המבקדים לבדוק את נושא היציאה לפעילות שיווק בינ"ל. צעדים הכרחיים בתהליך ההכנה לקראת פעילות היצוא

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica