חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מרעיון למוצר להצלחה

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/20091691 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מרעיון למוצר להצלחה

 

מדוע רוב ההמצאות נופלות בשלב החשוב ביותר בחייהן

ולמה יש ליחס חשיבות רבה לשיווק המוצר בדיוק כמו לשלב הפיתוח

מאת: שמואל שי, מנכ"ל  ג'נראל מרקטינג סולושיין.

אין ספק כי מדינת ישראל נמצאת בין המדינות המובילות בעולם בפיתוח והמצאות פטנטים בתחומים שונים , אבל מתברר שבתחום שיווק הפטנטים והבאתם לשלב הסופי , ישראל נמצאת במקום האחרון בחשיבה אסטרטגית בשיווק המוצר בקרב הממציאים.

כאשר פוגשים ממציא ניתן לראות ההתלהבות והריגוש שיש לגבי המצאה חדשה ותמיד נשמע את המשפט שזה פטנט שלא ראו מעולם וכל העולם ירצה להשתמש בו, נשמע כמה חשוב המוצר כמה הוא עוזר,את הפתרונות הטכנולוגיים וכמה הרעיון מדהים, אבל בסוגיית השיווק לא נשמע ולו אפילו משפט אחד כיצד נשווק את המוצר מהם דרישות השוק ומהי הדרך הנכונה לשיווק  המוצר.

בתחום השיווק נראה כי הממציאים מתייחסים לסוגיה זו כמעין ילד חורג שאסור לדבר עליו, אבל למעשה סוגיה זו יותר חשבוה אפילו מפיתוח המוצר עצמו.

לרוב שממציא עובד על רעיון חדש עיקר המשאבים מופנים לפיתוח הרעיון ולייצור מוצר עובד, לרוב אין הממציא מיחס כל חשיבה לשיווק המוצר למעט שהמוצר יהיה הצלחה מסחררת בגלל הרעיון.

חשוב לדעת שגם רעיון טוב ואדיר חייב להגיע לידיעת הציבור וכישלון בהצגת המוצר כנדרש תגרום לכישלון המוצר בכללותו.

כאשר ממציא ניגש למשקיע לגייס כספים ברוב המייקרים חוליית השיווק הנה חוליה חסרה מאוד, לא מתייחסים לחשיבותה באופן מעמיק לא מציגים אסטרטגיה ממשית ומהי הדרך הנכונה לשיווק.

וברוב המייקרים המימון שמושג עבור הפרויקט הנו חלקי וברגע שמגיעים לשלב הקריטי של שיווק המוצר, לא נותר כסף להמשך פעילות השיווק, נושא שמלכתחילה לא נכלל בתוכנית הכללית של שיווק המוצר.

מקרים אלה מבאים ברוב המייקרים לסגירת הפרויקט ,מערכת יחסים שבורה בין המשקיע לממציא ב95% מהמקרים הפרויקט פשוט נעלם מהמפה והממציא מוצא עצמו במצב נעילה כללי ללא כל יכולת התקדמות בנושא.

כיום היעדים השיווקים העולמיים מתייחסים בעיקר לגושי אוכלוסיה גדולה כמו ארה"ב, סין והודו שווקים גדולים מאוד המונים מעל 2 מיליארד צרכנים פוטנציאלים, גם אירופה הינה נתח שוק חשוב אבל המערכת ביבשת זו מחולקת לפי מדינות בפועל.

צריך להבין שבעשור האחרון עקב המהפכה התעשייתית המחודשת ,שונו  כללי המשחק בתחום השיווק העולמי וזאת בעיקר עקב התקדמות טכנולוגית , שינוי בהרגלי הצריכה , עלויות ייצור ובעיקר הקדמה המשמעותית בהליכי הייצור בעולם ובעיקר בסין.

לכן שממציא חושב לגבי נושא שיווק המוצר לרוב הוא איננו מודע לבעיות העיקריות שקיימות בהליך זה

קיום ישנם שני הליכי שיווק עיקריים

שיווק סיטונאי

שיווק ישיר

השיווק הסיטונאי מתייחס להליך שבוא ממציא מייצר את המוצר או בעצמו או דרך ייצרן חיצוני , מציאת משווק באותה מדינה אשר דואג להפיץ את המוצר דרך מפיצים -> לחנויות-> לצרכן הסופי.

יש להבין כי הליך זה הנו מאוד יקר וארוך מכיוון שלרוב אין המפיצים מחזיקים מלאי וכל אחריות אחזקת המלאי נופלת על היצרן כולל פרסום המוצר, שירות לקוחות, תמיכה טכנית וכו'.

הליך זה הנו הליך מאוד יקר וארוך ועם ניקח לדוגמא את ארה"ב יש להבין שהקמת מערך שיווק סיטונאי יעלה מעל 3-5 מליון דולר לתקופה של 2-4 שנים.

המחשבה כי הממציא ימצא גורם שיבוא וייקח את המוצר מהממציא וידאג לכל הדברים איננה נכונה להיום וכי כללי המשחק ישתנו ללא הכר.

קיימים מיקרים בהם הממציא מוכר את המצאתו לגוף שלישי או אחר, אבל מוצרים אלה בעיקר קורים בתחומים ספציפיים כמו רפואה, תקשורת, מחשבים ובפטנטים ספציפיים להליכים מסוימים.

בנושאי מוצרי הצריכה ואחרים קשה מאוד למצוא היום גוף שירכוש פטנט בשלב הראשוני.

בתחום השיווק הישיר

כללי המשחק שונים לחלוטין,כי בהליך זה  מערכת היחסים הנה בין הממציא לצרכן באופן ישיר וזאת ללא כל גורמי ביניים בהליך שיווק המוצר.

נושא השיווק הישיר הנו הליך שקיבל תאוצה בשנים האחרונות בצורה דרמתית

בעיקר אנחנו רואים את כל נושא המכירות דרך האינטרנט, ערוצי קניות  ופרסום טלוויזיוני בערוצים מסחריים.

נושא עיקרי שמומלץ לממציא לעשות ,הנו היישום של שיווק ישיר על יד פרסום טלוויזיוני בערוצים מסחריים או כפי שידוע בשפה המקצועית

DIRECT RESPONDS TV

שיטת שיווק זו הנה השיטה היעילה והאגרסיבית ביותר הידועה כיום.

שיטה זו פועלת על בסיס פרסום טלוויזיוני בערוצים מסחריים המאפשרת לצופה לרכוש את המוצר בזמן אמת דרך הזמנה ממרכז הזמנות

תעשיית השיווק הישיר בארה"ב מגלגלת מעל 50 מיליארד דולר בשנה בתחום מוצרי צריכה.

לכן חשוב מאוד להבין כי נושא השיווק של המוצר הנו הגורם החשוב ביותר להצלחת הרעיון בפרויקט

הליך השיווק הישיר חוסך מיליוני דולרים רבים למשקיע ולממציא מכיוון שתהליך זה הינו מאוד מהיר וקצר ולא נדרשים משאבים ארוכי טווח להצלחת שיווק המוצר.

יש לציין כי הליך זה איננו מוכר בישראל מכיוון שאין הצדקה כלכלית להליך במידה שמספר תושביה קטן, הליך זה מאוד מוכר בארה"ב סין והודו ובמדינות בעלי אוכלוסיה גדולה.

לפרטים נושפים בתחומי השיווק ניתן לפנות לחברת GMS בטל 054-2249602

או באתר  www.israeli-idea.com

בהצלחה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הינו שמואל שי ממציא בכיר בעל מספר פטנטים בינלאומיים, אשר מתמחה בשיווק עולמי של פטנטים ומוצרי צריכה על ידי שיווק ישיר דרך פרסום טלוויזיוני בערוצי טלוויזיה מסחריים בעולם.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמואל שי

מאת: שמואל שימוסדות שלטון14/10/127890 צפיות
לפני כשבוע הכריז ראש הממשלה נתניהו על בחירות חדשות בינואר 2013. האם הבחירות הללו יביאו עמן שינוי במערכת הפוליטית?

מאת: שמואל שיעסקים בינלאומיים03/05/101183 צפיות
בקרב היצרנים והתעשיינים הישראלים רווחת הדעה כי הצלחה של מוצר תתבטא בהצלחת שיווקו והפצתו בחו"ל.

מאת: שמואל שייזמות עסקית12/06/091286 צפיות
לאט לאט מתחילים הממציאים להתעורר ולגלות שהעולם הישן של השיווק משתנה. השיווק הישיר הולך וצובר תאוצה. והוא גם יותר זול.

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי30/03/098839 צפיות
כשמנסים לחשוב מה תהיה ההמצאה הגדולה הבאה, נתקלים פתאום במעין "בלאק אאוט" שמונע מאיתנו להמשיך הלאה ואנו עוברים לחשוב כיצד לשפר המצאות קיימות.

מאת: שמואל שייזמות עסקית30/03/091389 צפיות
רוב הבעיות בתעשייה הישראלית קשורות בעלויות. עלות השכר של עובד ישראלי אינה יכולה לעמוד בתחרות מול מדינות המזרח הרחוק, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה. בענף ההיי-טק אנו רושמים שיאים ועלות מהנדס ישראלי משיקה לזו של מקבילו בארה"ב.

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/091807 צפיות
שיטת השיווק הישיר ויתרונותיה בשיווק עולמי

מאת: שמואל שישיווק בינלאומי27/03/091950 צפיות
עידן השיווק הישיר החל

מאמרים נוספים בנושא שיווק בינלאומי

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי14/04/132533 צפיות
מרוב הפרסומים קשה מאד לאנשי שיווק לתכנן את הטקטיקה של העבודה שלהם בשיווק המוצרים או השירותים שלכם.

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי21/03/131823 צפיות
כמעט כל חברה יצרנית ישראלית המעוניינת להתחיל במכירות בשווקים בינלאומיים עומדת בפני הדילמה הבסיסית: מכירה ישירה או רשת הפצה?מכירה ישירה במדינת יעד מבטיחה תקבול גבוה יותר אולם דורשת הקמת תשתיות והשקעת משאבים רבים. ומנגד, ברשת הפצה המכירה היא אמנם מהירה יותר אך אנחנו נאלצים לחלוק את ההכנסות עם גורם שלישי. בסיכומו של יום, חברות ישראליות רבות מעדיפות מפיצים, מאחר וזו הדרך המהירה ביותר למכירה בשווקים בינלאומיים תוך ניצול המוניטין של המפיץ בטריטוריה. כיצד מקימים רשת הפצה מוצלחת? להלן עצות שימושיות:

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי13/07/128577 צפיות
האם המיתוג עוד חי, האם למיתוג עדיין יש משמעות, האם ההשקעה במיתוג כדאית, האם הצרכן יכול בכלל היום להעריך מיתוג?

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי06/12/118887 צפיות
תערוכות בינלאומיות הן אולי ההזדמנות היחידה שבה ניתן לפגוש לקוחות, מפיצים ומתחרים תחת קורת גג אחת. היערכות נכונה לתערוכה יכולה לחסוך כסף רב ולהוות מפתח להצלחתה. להלן שישה שלבים להצלחה בתערוכה בחו"ל.

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי03/11/118675 צפיות
כל מי שעוסק בכתיבה ודאי שמע את האמת המוסכמת "אף אחד לא יקרא את זה בכל מקרה". זה אולי נכון, אבל למשפט יש המשך "אף אחד לא יקרא את זה – אלא אם כן יש שגיאה".

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי02/11/118532 צפיות
קורה לכם שאתם פוגשים אדם השואל אתכם "מה נשמע" ואתם לא יודעים מה לענות? החיים בדרך כלל מתנהלים בשיגרה ללא אירועים מיוחדים, זה מצוין בשביל השקט הנפשי ויכולת התכנון, אבל קצת פחות טוב ליחסי ציבור של חברות שמבוססים על חדשות. הקיץ הוא לרוב עונה כזו. אנשים בחופשות, קשה לקדם עסקאות חדשות, אין יוזמות בתעשיה, פשוט עונת המלפפונים. ובכל זאת, מה עושים כדי לקדם את החברה גם בתקופה שקטה? הנה כמה רעיונות בדגש על יחסי ציבור

מאת: דודי דשאשיווק בינלאומי25/03/119342 צפיות
טיפים קצרים וחיוניים עבור יצרנים המבקדים לבדוק את נושא היציאה לפעילות שיווק בינ"ל. צעדים הכרחיים בתהליך ההכנה לקראת פעילות היצוא

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica