חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תפקידו של משוב לקוחות

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות12/07/20101816 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאת: יפעת ברעם

כאשר שואלים אותי לדעתי, אני מצפה להתיחסות.

חברות רבות למדו להשתמש בסקרי שביעות רצון או משובים ככלי ללימוד,ייעול ואיתור כשלים במערכת. אולם אם דעתי אכן חשובה לאותם עסקים,למה הם לא נותנים לי להרגיש בזה?
כמה פעמים קרה לכם שמילאתם גלוית משוב במסעדה, עניתם לשאלון משוב ששלחה חברת התקשורת במייל או מילאתם שאלון שביעות רצון ארוך בבית המלון בו התארחתם.

נסו להיזכר- בכמה מקרים חזרו אליכם בעקבות המשוב הזה?

הרבה עסקים מבינים כי כדי להראות ללקוחות עד כמה הם ממוקדי שירות, עליהם לבקש משוב. אני רוצה להאמין כי חלקם הגדול אכן מסתכל ובודק את המשובים האלה על מנת ללמוד ולהשתפר. אבל לצערי, רק מיעוטם מבין כי הצדק חייב גם להראות,ולא רק להיעשות.

אם אני, לקוחה לא מרוצה, טורחת וממלאת טופס משוב בו אני מציינת מה הליקויים שפגמו בשביעות רצוני, אני כמובן מצפה שמישהו שם יחזור, יסביר, יתנצל ויפתור בעיות. כשלא חוזרים אלי באותם מקומות, אני חוזרת ושואלת את עצמי האם זרקו את המשוב לפח לפני שמישהו קרא בו, או אולי מיד אחרי. האם זהו שירות קשוב?

אז לכם שם בסלקום, נטויז'ן, ישרוטל ולכל בעלי המסעדות המבקשים את חוות דעתי על השירות. אם מטרתכם היתה להראות לי עד כמה אתם שמים דגש על השירות ללקוח, נכשלתם בגדול אם לא חזרתם ללקוחות שאינם מרוצים ! ואגב, גם מילת תודה ללקוח שבע רצון שטרח ומילא את המשוב לא תזיק לתדמית שלכם.

למאמרים נוספים בנושא: שירות לקוחות

ועוד מילה לחברת אל על

בטיסות האחרונות שלי הועברו גלויות משוב בין כל הנוסעים. העובדה שלא ביקשתם לדעת מי מילא את המשוב (המשיבים כלל לא נשאלים לשמם או לפרטים אישיים) מעידה כי אין לכם כוונה לאתר נוסעים לא מרוצים, לטפל בהם ולהפוך אותם ללקוחות שבעי רצון. אני מודיעה לכם כאן, כי מאחר ואין לכם כל עניין לטפל בי אם תגלו כי אינני מרוצה מהשירות בטיסה, לי אין עניין לשרת אתכם ולמלא עבורכם את המשוב. ככה זה עובד…

הלקוחות אוהבים להרגיש כי דעתם חשובה, אבל רק לשאול אותם לדעתם – זה פשוט לא מספיק. כדי שלקוח מרוצה ישאר מרוצה, ולקוח שאינו שבע רצון ירגיש כי יש מי שמקשיב לטענותיו וכי יש כוונה ורצון אמיתי מצד בעל העסק ללמוד מטעויות, לתקן אותן ולשמור על הלקוח – הרי שאין דרך אחרת : בעל העסק יהיה חייב, מעבר לבקשת משוב, גם לעשות משהו עם האינפורמציה שקיבל מהלקוחות. לנקוט פעולה שתראה ללקוח כי לא בזבז את זמנו במילוי טופס המשוב, וכי יש מישהו שמקשיב לו ומעוניין לעשות כל אשר ביכולתו כדי שחווית הלקוח ואיכות השירות ישתפרו.

המאמר התפרסם לראשונה בבלוג של יפעת ברעם תחת הקטגוריה משוב לקוחות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יפעת ברעם - יעוץ לשירות קשוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יפעת ברעם

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות05/12/101101 צפיות
ידוע כי מדיניות בארגונים היא הכרח למניעת אי סדר וכאוס, אבל אותה מדיניות, כשניצמדים אליה בנוקשות, עלולה להיות הגורם שיבריח לקוחות למתחרים, להם מדיניות גמישה יותר.

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות04/11/101190 צפיות
הייתם מעלים על הדעת אפשרות שהרופא שלכם ימליץ לכם על טיפול כזה או אחר בגלל עמלות שהוא מקבל ממכון הטיפול או מחברת התרופות? הייתם ישנים בשקט אם הייתם יודעים כי עליו לעמוד ביעדי מכירת כמות תרופות מסויימת כל חודש כדי לקבל בונוס או טובת הנאה?

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות24/10/101091 צפיות
אם אתם נותני שירות לקוחות ו/או עובדים מול קהל, אני מקווה שאתם עושים כל שביכולתכם בכדי למנוע תקלות. ברור שגם כאשר שמנסים, לא תמיד מתאפשר להביא לידי שביעות רצונו של הלקוח, ואף יותר מכך, אין ספק שכל נותן שירות באשר הוא, עומד בפני מצבים לא רצויים בהם הוא טועה, נכשל או "מפשל". החוכמה היא להצליח לצאת ממצבים אילו בשלום, וזאת מבלי לאבד את הלקוח עקב כך וזוהי מהותו של השירות הקשוב.

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות05/10/101081 צפיות
שימור לקוחות מורכב מהרבה רגעים קטנים של שירות ותשומת לב לפרטים. לקוח נאמן הוא אותו לקוח שחוזר ומקבל שירות טוב פעם אחרי פעם, לקוח המרגיש שיש עם מי לדבר ועם מי להתייעץ, לקוח איתו נשמר קשר רצוף גם לאחר הקניה, או אותו לקוח המרגיש כי גם במצבי משבר או חוסר שביעות רצון נותני השירות אינם מתנערים ממנו ומוצאים את הדרך לפתרון משביע רצון של הבעיה.

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות28/09/101034 צפיות
חברות ועסקים משקיעים סכומים ניכרים בשיווק המוצרים והשירותים שלהם, רק כדי להביא כל הזמן לקוחות חדשים. אז למה, למען השם, הם לא משקיעים את המינימום הנדרש בכדי לשמור על מאגר לקוחותיהם הקיימים? הרי אין ספק ששמירה על לקוח קיים זולה ומשתלמת בהרבה לעומת השגת לקוח חדש, ומכירה ללקוח ותיק ונאמן קלה ודורשת פחות אנרגיה ממכירה ללקוח חדש.

מאת: יפעת ברעםשימור לקוחות14/09/101162 צפיות
ב"קרב" על הלקוח, כדאי להיות חכמים, יותר מאשר צודקים. בשיחות שלי עם נציגי שירות ובעלי עסקים אני שומעת כל הזמן סיפורים ודוגמאות על לקוחות חצופים, דרישות מוזרות של לקוחות וניסיונות להשיג הטבות במרמה.

מאת: יפעת ברעםצרכנות16/08/101381 צפיות
אם בעל עסק רוצה להגיע למיצוי הפוטנציאל המלא של השירות הקשוב, אני חושבת שהוא חייב לשים את עצמו במקום הלקוח. בעל העסק גם הוא לקוח במקומות אחרים, ולכן לא צריכה להיות עבורו בעיה "להיכנס לנעליהם" של לקוחותיו ולנסות להבין מה הוא היה חושב ומרגיש במקומם על השירות אותו הם מקבלים, גם כשמדובר בטיפול בלקוח מתלונן.

מאמרים נוספים בנושא שימור לקוחות

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/231563 צפיות
מתנות לראש השנה – זמן מצוין לעקוף את המתחרים שלכם חגים וימים מיוחדים הם זמנים ששווה לנצל מבחינה עסקית. חלוקת מתנות לחגים כדי להעניק לעסק שלכם ערך מוסף. אחד החגים המרגשים והמתאימים ביותר הוא ראש השנה. חג זה פותח את השנה תוכלו לשמח את הלקוחות והעובדים שלכם עם מגוון עציצים ממותגים לראש השנה ולהדק את הקשר האישי והעסקי איתם. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583 למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות?

מאת: ישראל רף שימור לקוחות06/05/21885 צפיות
בשנים האחרונות נערכים כנסים ואירועים עסקיים רבים במגוון תחומים שמטרתם, לייצר קשרים עסקיים ולהציג את ההתחדשות בכל תחום מהם מוצרי הפרסום שייתנו לכם את תוצאה עסקית הטובה ביותר עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות02/05/21868 צפיות
שירות כתוב - גם אם לא רציתם, נמנעתם, התחמקתם, היום, כבר אין ברירה!

מאת: אבי דוידישימור לקוחות11/10/201177 צפיות
מידע שימושי על חלוקת פליירים לעסקים שעושים זאת לראשונה בתקופת הקורונה

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות06/04/20924 צפיות
המודעות לצורך בעבודת שימור לקוחות איכותית, לצד עבודת המכירות והשירות, וכחלק מאסטרטגית השיווק, כבר אינה בחיתוליה. ההשלכות השונות, כתוצאה מעבודה לא מדויקת, המשפיעות על שורת הרווח, ברורות. שימור לקוחות איכותי חוצה את שלושת מעגלי שימור הלקוחות:

מאת: רונית אלפסישימור לקוחות11/11/191431 צפיות
מועדון לקוחות הוא כלי עסקי ושיווקי מאוד חזק ומשתלם, לכן חשוב מאוד לנהל אותו נכון. לקוח שיצא מהמועדון אולי לא יחזור אליו, ולכן חשוב ללמוד איך לנהל את מועדון הלקוחות של העסק שלכם כך שיתווספו אליו לקוחות כל הזמן ולא ייגרעו ממנו, כי ניהול נכון של מועדוני לקוחות משמעותו הגדלת הרווחים של העסק שלכם.

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/191640 צפיות
מתנות לחגים, ובעיקר כאשר מדובר על מתנות ממותגות לראש השנה, הופכות את המותג שלכם לא רק לזכיר אלא גם לאהוד ולאהוב, ומחברות אותו לערכים של צמיחה, טיפוח, שגשוג, נאמנות ומסירות. אנו מציעים לכם עשרות עציצים ממותגים, אשר יוכלו להעביר את ערכי המותג שלכם הלאה, ולהעניק חוויה בלתי נשכחת ללקוחות, לספקים ולעובדים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica