חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיתוח זיכרון ע"י אימון קוגניטיבי - לימודי רפואה

פיתוח זיכרון

אז איך בכלל זה קורה? המושג "זיכרון" מגדיר את יכולתנו המופלאה של בני האדם לאחסן ולאגור  מידע רב ולשלוף אותו בזמן הדרוש לשימוש . זוהי תכונה שכלית שמאפשרת לנו לקלוט את כל הפרטים הרבים שמוחנו אגר ולהשתמש בהם בעת הצורך. אין זה אומר שאנו משתמשים בכל המידע שמוחנו קלט אך מתוך אלפי הפרטים שאנו אוגרים בכל יום אחדים מהם נשמרים לצורך שימוש חוזר.

פיתוח זיכרון הינו גורם עיקרי שמאפשר למוח  האדם לקלוט את הפרטים הרבים ולאוגרם לטווח ארוך יותר. זיכרון תלוי באיכות ומספרם של תאי העצב שמוחנו מכיל  ומערכת מסועפת שתאי המוח באיזור זה מקיימים זה עם זה.

למרות שעם השנים הושקע מאמץ רב במחקרים רפואיים שיזהו למה יכולת זו נשחקת עם הזמן ומופיעים סימנים לבעיות זיכרון מהקלות ביותר ועד לקשות כמו אלצהיימר בגיל המבוגר. פיתוח זיכרון בשלב מוקדם יותר יכול לשפר באופן ניכר את יכולת הזיכרון שלנו ולמנוע מבעוד מועד את הפרעות הזיכרון שעלולות להגיע בשלב מאוחר יותר של החיים.

אימון  קוגניטיבי

כיוון שעוד לא נמצאה תרופת פלא שתפחית באופן משמעותי את הנזק הרב שנגרם בעקבות מחלות עצביות למינהן גוברת ההתעניינות בכל מה שניתן לעשות מוקדם יותר כדי לצמצם את הסיכויים לחלות במחלות אלו וכדי להתמודד איתן טוב יותר.

ניתן לקבל יטותר מידע כאן - לימודי רפואה קוגנטיבית!

מחקרים מדעיים מוכיחים את יכולתיו של אימון קוגניטיבי לשפר את הכישורים הקוגניטיביים והפסיכו-מוטוריים הבסיסיים.כשם שעלינו לעסוק בספורט כדי לשמור על כושרנו הפיסי, כך המוח זקוק לאימון קוגניטיבי ולתרגול כדי לשמור על היכולות הקוגניטיביות.

בזמן אימון קוגניטיבי מתרגלים את המוח ברמת ביצוע אפשרית אך אך שתאתגר את האיזורים האחראים על הזיכרון במוח., במטרה לאמן אותו ובכך לשפר את היכולות הקוגניטיביות בכלל ואת יכולת הזיכרון בפרט.  ממש בדומה לשריר, גם את המוח צריך לאמן בכדי ליצור  קשרים חדשים, ולתחזק  קשרים קיימים בין הנוירונים במוח.

חשוב מאד להתאים את סוג רמת האימון הקוגניטיבי לרמתו של המטופל,

תרגילי פיתוח זיכרון שהם מעבר ליכולת הביצוע של אותו מטופל, לא יתרמו לשיפור יכולותיו.

חשיבה אנליטית – למה צריך את זה?

חשיבה אנליטית = analytical thinking

חשיבה אנליטית עוזרת לנו בקבלת החלטות . זוהי צורת חשיבה שבה המידע מעובד ועובר אנליזה של נתונים כמו |:האם המידע רלוונטי לנושא או לא ? מה ההשפעות של גורמים מסויימים ? מה יהיה חסר לתהליך ללא מידע זה. הנתונים האלה משלימים את התמונה לשלמה ומעניקים לנו את היכולת לזהות פרמטרים חשובים, להסיק מסקנות ולקבל החלטות .

אימון קוגניטיבי ותרגילים של פיתוח זיכרון יתרמו רבות לפיתוח החשיבה האנליטית ומשתמע מכך שיסייעו לנו רבות לקבלת החלטות חשובות ופתרון בעיות מורכבות בחיינו.

ראו עוד בנושא : קורס פיתוח אפליקציות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף שמעון

מאת: אסף שמעוןבריאות גברים24/01/131468 צפיות
חיי מין מלאים לא אמורים להפוך לחלום אלא לעניין בר קיימא שניתן להשיגו ורצוי מאד לפעול על מנת להגיע לשיא של תפקוד מיני ולשיפור קיצוני של איכות החיים.

מאת: אסף שמעוןבריאות גברים24/01/131371 צפיות
כמוסות גברא MAX מכילות אך ורק רכיבים טבעיים, כל אחד מהם מפרק בגופנו חומר פעיל המביא לשיפור משמעותי בתפקוד המיני.

מאת: אסף שמעוןייעוץ עסקי17/01/131471 צפיות
תפקידו הראשי של הליך הנפקת רשיון יצרן משרד הבריאות הינו דאגה לכל אזרחי המדינה, לבריאותם ולבטיחותם

מאת: אסף שמעוןמכירות01/01/131302 צפיות
מתקני תצוגה לחנויות מהווים חלק בלתי נפרד מהתדמית העסקית של המקום, ומערכות מידוף לחנויות מיועדות לעובדים בלבד כגון מערכות להצבה במחסן האחורי של החנות.

מאת: אסף שמעוןשיפוצים01/01/131069 צפיות
על מנת לייצר מקום משפחתי וחם, נפרד מן החוץ, יש להתאים את השערים לגינה, את הגדרות ואת הפרגולה לסטנדרטים מקצועיים גבוהים במיוחד

מאת: אסף שמעוןאירועים וחתונות – כללי30/12/121095 צפיות
השכרת ציוד לאירועים היא פתרון נהדר בעבור אירועים ואירוח ביתי של קבוצות גדולות בהם מבקשת המשפחה להימנע מלעסוק בהובלה ושינוע רהיטים או בטיפול בכלים, הגשה לאורחים או בכל הקשור לניקיון.

מאת: אסף שמעוןעיצוב אירועים30/12/1210783 צפיות
ירידים המציגים תפאורה מרשימה מעוררים עניין באמצעי התקשורת וזוכים לפרסום רב. ישנם מקרים בהם היריד כה מעורר התפעלות עד כי מבקרים מכל רחבי הארץ ממהרים למקום בכדי לחזות בעצמם בפלא

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: רונןהפרעות קשב וריכוז19/06/171997 צפיות
ברפואה הסינית יש כמה צמחי מרפאה שעוזרים מאוד לתפקוד המוחי ולפתרון בעיות של קשב וריכוז. אחד מהם הוא גינקו בילובה שמכיל ג'ינסנג

מאת: אודי ביגהפרעות קשב וריכוז29/11/142612 צפיות
בשנים האחרונות עלתה משמעותית המודעות לכל מה שקשור להפרעות קשב וריכוז, ומי שפעם היו מתייחסים אליו כבעייתי ולא היו משקיעים בו יותר מידי היום יכול לעבור אבחון הפרעת קשב שאולי תסביר למה הוא בעייתי. המודעות לנושא גדולה וכיום אנשי חינוך יודעים כבר לזהות מי עם הפרעה כזו וניתן לסייע ללוקים בהפרעה להמשיך את לימודיהם בלי להישאר מאחור. ישנם מספר סימנים מזהים להפרעת קשב וריכוז ומי שיפתח עיניים על התלמיד שלו או על הילד שלו יוכל לזהות את הסימפטומים הללו ולטפל בבעיה כמה שיותר מוקדם.

מאת: אתי בר לבהפרעות קשב וריכוז12/01/149237 צפיות
מספר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצבעים על הקשר הישיר בין התחדשות התאים במוח האנושי לבין פעילות גופנית, ומראים איך פעילות גופנית יכולה להוריד את רמת חרדת הבחינות בקרב התלמידים.

מאת: מושיקוהפרעות קשב וריכוז22/12/139122 צפיות
טיפול בקסדה מגנטית משמש על מנת לעורר את המוח בדומה לסורק MRI זעיר. לדברי פרופ לאון גרינהאוס, הקסדה משווקת לשם טיפל בתסמיני דיכאון ותסמונת פוסט טראומטית בקרב חלק מהחולים.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז19/08/132433 צפיות
הוראה מתקנת – מתאימים לך שיטה טובה ללמידה

מאת: טומי רןהפרעות קשב וריכוז19/06/132270 צפיות
הפרעות קשב וריכוז (ADHD), אשר מופיעות אצל 5% -8% מהילדים, מתבטאות בקושי בריכוז והתמדה בפעולות שאינן מתגמלות או שאינן מעניינות, וכמו כן בקושי לשלוט בדחפים. ילדים עם הפרעות אלו, נוטים יותר משאר בני גילם, או לפחות מההתנהגות המקובלת אצל שאר בני גילם, לפעילות יתר ולאימפולסיביות. הם מתמקדים בפעולות מצומצמות המעניינות אותם ואין ביכולתם להפנות את תשומת הלב למוקדי עניין אחרים המתרחשים סביבם. בגלל שהקושי העיקרי והמשמעותי של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז הוא ביכולתם להתרכז, הוא ניכר מאוד בהקשבה, בקריאה, בלמידה, וכן בכל מה שדורש התארגנות ויציבות.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז11/06/131957 צפיות
הוראה מתקנת - לכוון אל המטרה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica