חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פנייה לעורך דין צבאי

השירות בצבא ההגנה לישראל הוא חלק בלתי נפרד מחובותינו למדינה בה אנו חיים. במהלך השירות הצבאי אנו כפופים לכל מערכות צה"ל בכל אספקט ואספקט של חיינו, עד הקטן ביותר – למשל, מערכת הבריאות הצבאית במקרה של בעיה רפואית, או המשטרה הצבאית (מצ"ח) במקרה של הפרת חוק. גם עבור ענישה פלילית ומשפט לצה"ל יש מערכת שלו, נפרדת ממערכת המשפט האזרחית בישראל, עם שופטים צבאיים, עורכי דין צבאיים וכו'.

לא רבים יודעים כי במידה והינך חייל – בין אם חייל חובה, איש קבע או מילואים, ובכל דרגה שהיא מסולם הדרגות – במידה והינך נזקק לייעוץ משפטי, ניתנת לך הזכות לפנות אל עורך דין צבאי. אומנם במשפט צבאי הנערך בבית דין צבאי הינך זכאי לייצוג על ידי סנגור הממונה מטעם הצבא, אולם כל חייל רשאי לפנות אל עורך דין בו ירצה כראות עיניו, ובלבד שיהיה עורך דין צבאי מוסמך.

מיהו עורך דין צבאי מוסמך? אלו הם למעשה עורכי דין אזרחים, הפועלים במערכת המשפט האזרחית, המצוידים באישור מיוחד מטרם ועדה מיוחדת לנושא. עורך דין פלילי במגזר האזרחי יכול להיות עורך דין צבאי כל עוד הוא מחזיק באישור המעניק לו הסמכה להופיע בבתי המשפט הצבאיים.

מדוע יש צורך לפנות לעורך דין פלילי מבחוץ? מכיוון שלעתים חיילים מואשמים בעבירות פליליות חמורות, ועל חלקם הענישה בבית הדין הצבאי חמורה מזו הנקבעת על ידי בית הדין האזרחי. כפי שבמשפט פלילי אזרחי תרצו לקבל ייצוג של עורך דין פלילי מובחר, הטוב ביותר שתוכלו להשיג, כך גם בעבירה דומה במערכת המשפט הצבאית – תעדיפו שיעמוד לצדכם עורך דין צבאי אמין ומקצועי ובלתי תלוי, שאתם סומכים עליו שיספק לכם ייצוג הולם בשעותיכם הקשות.

מאחר כי עורך דין צבאי הוא למעשה עורך דין פלילי, הוא מתמחה בעבירות שונות בהן תיתקלו הן במערכת המשפט הצבאית והן במערכת המשפט האזרחית: עבירות סמים, גניבה, עבירות מין ואלימות וכו'. כמובן כי רצוי לבדוק כי אותו עורך דין צבאי מתמחה גם בעבירות ייחודיות למגזר הצבאי במידת הצורך, כגון: עריקה מצה"ל, ריגול, אובדן נשק, שימוש בלתי חוקי בנשק הצבאי וכיוצא בזה. עורך דין פלילי המבקש הסמכת עורך דין צבאי לומד על המשפט הצבאי ועל עבירות כגון אלו כדי שיוכל לייצג כיאות את לקוחותיו.

עורך דין צבאי יוכל לטפל בבעיות ובצרכים שונים של לקוחותיו במערכת המשפט הצבאית: מהכנה לחקירת מצ"ח, דרך ייצוג משפטי בבית הדין, הגשת ערעורים ובקשות להקלה בעונש או בקשות לחנינה. שירות חשוב שמספק עורך דין פלילי לחיילים ולאנשי קבע הנזקקים לשירותיו, הוא פעולות למען שאותו רישום פלילי צבאי לא יירשם גם במערכת האזרחית. זאת מכיוון שלא כל עבירה פלילית בצה"ל נרשמת באזרחות. עו"ד פלילי צבאי טוב ינסה לעשות פעולות שיבטיחו הסרת רישום שכזה מתיקכם האזרחי, למען לא יפריע לכם בחייכם בעתיד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יערה דניאל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יערה דניאל

מאת: יערה דניאלאבטחת הבית11/08/111363 צפיות
מערכות כיבוי אש הן אביזר חיוני בכל מבנה. מערכות אלו, כדוגמת הספרינקלרים, מספקות מענה ראשוני לכל שריפה, מיד כשהיא פורצת וגם אם איש עדיין לא הבחין בקיומה

מאת: יערה דניאלפרופילי חברות11/08/111790 צפיות
אוטובוסים בדרך כלל מזכירים לנו את תקופת הילדות. אז, לפני שהיה בידינו רישיון נהיגה או חברים בעלי רישיון נהיגה, אבל כשהיינו כבר מספיק גדולים כדי להגיע ממקום למקום באופן עצמאי, אוטובוסים היו כלי התחבורה שבאמצעותו התניידנו. מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלנשים - כללי11/08/112154 צפיות
המראה שלנו והטיפוח הם חלק חשוב בחיינו בשנים אלו. מדברים הרבה על קוסמטיקה- במאמר הבא 5 דברים שאומרים על קוסמטיקה, והאמת מאחוריהם.

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי09/08/111508 צפיות
הובלות מנוף כשמן כן הן – הובלות אשר לשם ביצוען יש להשתמש במנוף. לא בכל הובלה נדרש השימוש בכלי המכאני, אולם ישנם מצבים המחייבים שימוש בו על מנת שההעברה תצלח - מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלרהיטים08/08/111315 צפיות
כל מי שיש לו דירה עם גינה או עם מרפסת יודע, שאין כמו ריהוט גן איכותי כדי להפוך את הישיבה בחוץ לנעימה במיוחד. המאמר הבא יעזור לכם לבחור ריהוט לגינתכם בצורה הנכונה.

מאת: יערה דניאלבית חכם26/07/111419 צפיות
כמדי שנה, גם הקיץ, בשלהי חודש יולי, אנו מתבשרים באמצעי התקשורת על שיאי חום חדשים. וכמדי שנה, גם הקיץ חברת החשמל משמיעה את איומיה הקבועים על הפסקות חשמל יזומות, כדי שתוכל לעמוד בביקושים העצומים לחשמל

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי26/07/111701 צפיות
כל חברת בנייה עושה שימוש בכלים מכאניים ובחומרים אשר שמם הכולל הוא "ציוד לבניין". על מנת שהתוצאות בשטח תהיינה טובות ויעילות, חשוב שהחברות יעשו שימוש בכלים חזקים ובחומרים באיכות טובה, שיאפשרו בנייה חזקה ויציבה.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231620 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212071 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211927 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211582 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211257 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201803 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201536 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica