חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שער הדולר

מאת: ילדונתמט"ח17/08/20103668 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שער הדולרשער הדולר הינו מושג המתאר את ערך הדולר ביחס לערך המטבע בשער העולם. שער הדולר הינו ערך דינמי, המשתנה בכל יום ביחס למתרחש בכלכלה העולמית.

לדוגמה, אם נבחן את שער הדולר ביחס לכלכה הישראלית, בכל יום מוציא בנק ישראל הערכה מחודשת של שער הדולר. במידה וביצעתם עסקה ביחס לשער הדולר, רצוי לבדוק את השער באותו היום, מפני שכשמדובר בסכומי כסף גדולים ויש לזה משמעות, ולכל שינוי במדד יש ערך כספי.

שימושים של שער הדולר בישראל

למרות שהמטבע הישראלי אינו מטבע דולרי, הוא מוצמד ונבחן ביחס לדולר.
בישראל נהוג לשלם על שכר הדירה בצמוד לשער הדולר. כלומר, הסכום החודשי לתשלום הינו דולרי, ובכל חודש השוכרים משלמים בשקלים את הסכום לפי שער הדולר של אותו היום.

לדוגמה: אם שווי שכר דירה הינו חמש מאות דולר לחודש, בתאריך המסוכם בחוזה על פיו משלמים השוכרים לבעל הדירה, מחושב הסכום בשקלים, לפי שער הדולר באותו היום.

גם קנייה ומכירה של נדל"ן מקובלת להתבצע בהתאם לשער הדולר לפי תאריך שמסוכם מראש.
כיום מקובל גם לשלם על פי שער הדולר לאנשי מקצוע בתחום האירועים: צלמי חתונות, תקליטנים ואולמות אירועים. עסקים אלה נוהגים לגבות את התשלום המגיע להם על פי שער הדולר.

שער הדולר בעולם

בשנים האחרונות במקביל למשבר הכלכלי,  אנו עדים להיחלשותו של שער הדולר בעולם. חשוב לציין כי היום המצב השתפר ושער הדולר התחזק ביחס לתקופה אשתקד.

היו ימים, לפני כשנתיים, כאשר שער הדולר היה נמוך במיוחד. עובדה זו השפיעה על המצב הכלכלי בכל העולם וכן על הכלכלה הישראלית. היחלשותו של שער הדולר פגע בעסקים רבים בארץ ובעולם.

היות והמחירים היו צמודים לשער הדולר, ירד ערך התשלום במטבע המקומי: מכאן החלה התופעה שאנשי עסקים ובעלי רכוש,  החלו להשתמש במחיר של המטבע המקומי על מנת למנוע נזק מצטבר בהכנסותיהם.

עם התאוששות שער הדולר בכלכלה העולמית, אנו יכולים להבחין כי שוב, כי החלו לגבות את הכסף מאיתנו בצמוד לשער הדולר, וכך ע"י משחק עדין במטבע מקומי ודולרי, מצליחים לגבות מאיתנו הרבה מאד כסף.

 



תגיות המאמר: שער הדולר, שער דולר


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ילדונת

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194049 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

מאת: ילדונתפסיכולוגיה10/06/196907 צפיות
האם גמילה מהימורים אפשרית? ניתן לומר שהסיבה העיקרית לעליה החדה במספר המתמכרים שנדרשים לגמילה מהימורים היא הנגישות הקלה של ההימורים על כל סוגיהם, הן באינטרנט והן מחוצה לו, לכל שכבות החברה ולכל הגילאים.

מאת: ילדונתרפואה15/08/182427 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: ילדונתצרכנות11/04/151410 צפיות
ערכת כלי עבודה בסיסית איננה דורשת ממכם להחזיק יותר מדי כלים ובמרבית המקרים תוכלו ליהנות ממענה מקיף וכולל לכ-90% מהשיפוצים בבית עם מספר מצומצם של כלי עבודה איכותיים.

מאת: ילדונתתכשיטים07/01/151770 צפיות
טבעות אירוסין הן לא רק טבעות, אלא האופן שבו האישה בוחנת את יחסיכם ואת עתידכם. זכור: אישה אולי תתפשר על הגבר שלה פה ושם כי אין גבר מושלם, אבל אין שום מקום לפשרה כשמדובר בטבעת האירוסין שלה.

מאת: ילדונתבריאות השן15/12/141815 צפיות
אורתודנט יכול לסייע במקרים בהם נסיגת חניכיים נגרמה כתוצאה מסגירת שיניים לא ישרה או כאשר הנסיגה גרמה לכך ששן בעמדה קדמית בולטת מקשת השיניים.

מאת: ילדונתצרכנות19/09/141368 צפיות
בשל תפקודן של הנעליים הצבאיות על תקן של נעלי עבודה הן זוכות לטיפול קפדני הכולל צחצוח במשחת נעליים, ששומרת על הלחות של העור ומסלקת ממנו חומרים העלולים לפגוע בו.

מאמרים נוספים בנושא מט"ח

מאת: מסחר בינלאומימט"ח08/06/152457 צפיות
בשנים האחרונות אנו שומעים הרבה על מסחר בפורקס, אתם בוודאי יודעים שזה משהו הקשור לשוק ההון. אך לא כולם יודעים מהו בדיוק מסחר בפורקס ומה ההבדל בינו לבין מסחר בשוק ההון. הרשו לי להסביר לכם בקצרה מהו מסחר בפורקס ומדוע הוא הופך להיות לכל כך פופולארי.

מאת: אריאל כהןמט"ח26/02/151898 צפיות
הדולר הוא ללא ספק אחד המטבעות היותר חשובים שיש לנו בכלכלה העולמית. ישנם עוד מספר מטבעות ששווים הרבה מאוד, אך היוקרה היא ללא ספק של הדולר עצמו.

מאת: רן טוביהמט"ח12/01/151976 צפיות
מהו למעשה "המסחר החברתי"? מדוע מתרבות החברות שמצטרפות למתן שירות לסוג מסחר זה? האם זה אמור ללמד שמדובר בסגנון מסחר שלכאורה מאוד כדאי?

מאת: שמעוןמט"ח24/12/141958 צפיות
מטבחים הם המקום שבו אנחנו מכינים לעצמנו אוכל, בין אם זה אוכל בסיסי, ארוחות גורמה או אפילו ארוחות מוכנות שאנחנו פשוט מכניסים לתוך המיקרוגל ומחכים 30 שניות.

מאת: רן טוביהמט"ח15/12/141863 צפיות
סוחרים שמנתחים את השוק בגישה הפונדמנטלית עושים שימוש נרחב בחדשות הכלכליות. האם הסוחר בגישה הטכנית אמור להתעלם מהן? מסתבר שאפשר - אך בהחלט לא תמיד רצוי!

מאת: רן טוביהמט"ח08/12/141854 צפיות
הטעות הגדולה ביותר שעושים סוחרים כשהם בוחרים עם איזו תוכנה הם מעוניינים לעבוד, וכיצד אתה תימנע מאותה טעות! ואם בכל זאת כבר שגית - איך תתקן זאת אחת ולתמיד.

מאת: רן טוביהמט"ח30/11/141880 צפיות
למסחר במטבע חוץ אכן יש פוטנציאל רווח אדיר ותוך אפשרות שזה יקרה בפרק זמן קצר, אבל גם אסור לך להתייחס בביטול או זלזול למספר לא קטן של מהמורות שיכולות להסב לך נזק!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica