חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מכשירי שמיעה

מאת: ילדונתבריאות ורפואה כללי01/09/20101814 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מכשירי שמיעה וחשיבותם

ממש כפי שכתב ברייל משמש את העיוור וכיסא גלגלים משמש את הנכה, כך מסייעים מכשירי שמיעה לאנשים כבדי שמיעה. כבדי שמיעה משתמשים בשפת הסימנים על מנת לתקשר עם העולם החיצון, אולם לא כולם סובלים מחירשות מוחלטת ובלתי הפיכה.

ישנם כבדי שמיעה שהחירשות שלהם היא חלקית, מה שאומר שהם שומעים קולות וצלילים אך בדרגות נמוכות יותר. כל דרגה כמובן היא על פי מידת החומרה ומשתנה מאדם לאדם.

בעשורים האחרונים התפתחה הטכנולוגיה ויחד עמה השתכללו גם מכשירי שמיעה עצמם. הדבר מאפשר יצירת מכשירים טובים ויעילים יותר לאנשים כבדי שמיעה. המכשירים מסייעים להם לחיות אורח חיים רגיל לחלוטין שבו יוכלו לשמוע את הסביבה הקרובה בצורה צלולה, בהירה ומובנת, בדיוק כמו שהיו שומעים במידה ולא היו סובלים מחירשות חלקית.

התאמת מכשירי שמיעה

קיימים סוגים שונים ומגוונים של מכשירי שמיעה. מכיוון שכל אדם שסובל מליקוי שמיעה הוא שונה מאחרים, המכשיר צריך להיות מותאם לו באופן אישי. ישנם פרמטרים שונים שמשפיעים על אופי ואורח השמיעה של כבדי שמיעה. הגיל משחק כאן תפקיד. אנשים מבוגרים וזקנים יכולים לסבול מלקויות שמיעה עקב הגיל שלהם והידרדרות במצב השמיעה עם חלוף השנים.

לכן יש צורך בהתאמת מכשירי שמיעה, שיהיה ניתן לכוון אותם גם על פי רמת הפגיעה בשמיעה וההידרדרות הנמשכת שלה לאורך זמן. גם גודל המכשיר עצמו שונה מגיל לגיל. ילדים למשל, יקבלו מכשירים קטנים יותר שמתאימים גם לגודל הראש והמבנה הפיזי שלהם, בשונה מאדם מבוגר שצרך מכשיר גדול יותר. יש לבצע התאמה של המכשיר לאוזן והדבר משתנה מאדם לאדם, עקב מבנה האוזן של כולם.

מכשירי שמיעה ושדרוגים

כיום ישנם סוגים רבים של מכשירי שמיעה שטומנים בחובם אפשרויות משוכללות ורבות ללקויי שמיעה כמו למשל: מכשירים שבהם המשתמש יכול לכוון את עוצמת השמיעה על פי רצונו באמצעות כפתורים.

ישנם מכשירים שמגדילים לעשות וניתן להתחבר באמצעותם למכשירים אלקטרוניים אחרים על ידי קליטת גלי התדר שלהם, כמו למשל: לכוון את המכשיר כך שיצליח לקלוט תדרים של תחנת רדיו באמצעות גלים שמשודרים אליו (ממש בדומה לטרנזיסטור).

בנוסף, יש מכשירים שבהם ניתן לבצע וויסות בין קולות הדובר שמולך, לבין קולות הרקע שמסביב שעשויים להפריע למשתמש במכשיר השמיעה לשמוע את הדובר מולו.

לא בכל המכשירים קיימים תכונות אלו והכל תלוי בסוג המכשיר, אופיו והמחיר שלו כמובן.

בסופו של דבר, מכשירי שמיעה עוזרים לאנשים הסובלים מליקוי שמיעה לגלות עולם חדש של צלילים שלא הכירו לפני כן ולהתנהל ממש כמו אנשים רגילים ששומעים בצורה טובה ויכולים לתפקד ללא שום ליקוי. הוא עוזר בעיקר לילדים שחשופים לסבל והצקות בעקבות הליקוי מצד ילדים אחרים.

 



תגיות המאמר: מכשירי שמיעה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ילדונת

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194049 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

מאת: ילדונתפסיכולוגיה10/06/196906 צפיות
האם גמילה מהימורים אפשרית? ניתן לומר שהסיבה העיקרית לעליה החדה במספר המתמכרים שנדרשים לגמילה מהימורים היא הנגישות הקלה של ההימורים על כל סוגיהם, הן באינטרנט והן מחוצה לו, לכל שכבות החברה ולכל הגילאים.

מאת: ילדונתרפואה15/08/182427 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: ילדונתצרכנות11/04/151409 צפיות
ערכת כלי עבודה בסיסית איננה דורשת ממכם להחזיק יותר מדי כלים ובמרבית המקרים תוכלו ליהנות ממענה מקיף וכולל לכ-90% מהשיפוצים בבית עם מספר מצומצם של כלי עבודה איכותיים.

מאת: ילדונתתכשיטים07/01/151769 צפיות
טבעות אירוסין הן לא רק טבעות, אלא האופן שבו האישה בוחנת את יחסיכם ואת עתידכם. זכור: אישה אולי תתפשר על הגבר שלה פה ושם כי אין גבר מושלם, אבל אין שום מקום לפשרה כשמדובר בטבעת האירוסין שלה.

מאת: ילדונתבריאות השן15/12/141815 צפיות
אורתודנט יכול לסייע במקרים בהם נסיגת חניכיים נגרמה כתוצאה מסגירת שיניים לא ישרה או כאשר הנסיגה גרמה לכך ששן בעמדה קדמית בולטת מקשת השיניים.

מאת: ילדונתצרכנות19/09/141368 צפיות
בשל תפקודן של הנעליים הצבאיות על תקן של נעלי עבודה הן זוכות לטיפול קפדני הכולל צחצוח במשחת נעליים, ששומרת על הלחות של העור ומסלקת ממנו חומרים העלולים לפגוע בו.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223122 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213627 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201738 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201510 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201781 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201499 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191973 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica