חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בעיות פוריות - טיפול באמצעות פיטותרפיה

בעיות פוריות - הקדמה

כ 10-15% מהזוגות נתקלים בבעיות במהלך הניסיון להביא ילדים לעולם. כ- 40% מהבעיות של אי פריון מיוחסות לאישה ומספר דומה של בעיות אי פוריות מיוחס לגבר. חלק אחר מבעיות הפוריות מיוחס לשילוב גורמים ולגורמים בלתי מוסברים.

מתי לערוך בירור?

מרבית הזוגות מצליחים להרות במהלך 4-6 החודשים הראשונים מתחילת ניסיון הכניסה להריון, התקופה המקובלת שלאחריה אי התעברות עלולה להצביע על בעיות אי פריון, ומקובל לערוך בירור של נושא הפריון הינה לאחר שנה של קיום יחסי מין ללא הגנה וניסיון בלתי צליח להביא ילדים. לנשים שגילן הינו 35 שנים, ולבני זוג אשר אחד מהם לפחות משתייך לקבוצות סיכון שונות (עבר של מחלת סרטן ובפרט סרטן באחד מאיברי הפריון, מחלות כרוניות שונות, בעיות בבלוטת התריס, היסטוריה של בעיות פוריות בקרב בני משפחה אחרים וכד'), מומלץ לערוך בירור כבר לאחר חצי שנה ולעיתים אף במקביל לתחילת ניסיונות הכניסה להריון).

כיצד לקבל עזרה?

הגורם הראשון בו מומלץ להיוועץ בתחילה הדרך כאשר בני זוג נתקלים בבעיות אי פוריות, הינו הרופא המטפל אשר יערוך את הבירור הראשוני. בבירור הראשוני הרופא ינסה לברר פרטים על אורח החיים של בני הזוג (נהוגים לעשן? לצרוך אלכוהול? לבצע פעילויות הפוגעות בפוריות? האם הינכם תחת לחצים שונים וכיו"ב?), עבר משפחתי, נתונים פיזיולוגיים בסיסיים שעלולים להשפיע על הפוריות ועוד.

כמו כן, בתחילה עשויים בני הזוג להידרש לבצע בדיקות שגרתיות שונות, לרבות בדיקות דם ושתן - הכוללות בדיקת הפרופיל ההורמונאלי (המתבצעת ביום השני או השלישי לדימום הווסתי), ויטמינים וכד'. לאחר קבלת תוצאות הבדיקות, תהיה לרוב בידי הרופא תמונה ראשונית שתאפשר להחליט על דרך הפעולה המומלצת, לרבות פניה לרופא המתמחה בתחום הפוריות. לא אחת, תוצאות הבדיקות יהיו תקינות אז תידרשנה בדיקות נוספות לאיתור בעיית אי הפוריות, במידה וישנה.

בשלב זה, יש לבצע בדיקה מושכלת ולבחור ברופא מומחה בעל ניסיון רב בתחום הפוריות והטיפול בבעיות אי פוריות, שהינו בעל גישה המתאימה לגישתם של בני הזוג, מדובר בהחלטה שעשויה להשפיע על חיי בני הזוג ועתידם, בלא צל של ספק ראוי כי הבחירה ברוא תיעשה תוך הפעלת שיקול דעת ולאחר מחשבה רבה.

בהמשך, בעצה אחת עם הרופא המטפל ולעיתים לאחר בדיקות רפואיות מקיפות, יחליטו בני הזוג והרופא האם נדרשת מעורבות רפואית נוספת (בין אם מקור בעיית הפוריות נמצא, ובין אם לא נמצאה סיבה לבעיית אי פריון) ובאיזו דרך לבחור - לרבות טיפול הורמונאלי חליפי, טיפול אנטיביוטי (במקרה של זיהום נרתיקי או זיהום רחמי), טיפולי פוריות שונים...

הטיפול המוצע ע"י ד"ר ברוך פיליפ הוא טיפול אלטרנטיבי. ד"ר ברוך הוא רופא נשים קונבנציונאלי המתמחה בפוריות הגבר והאישה אבל בשונה מרופאים אחרים הטיפולים הם בשיטה טבעית הכוללת פיטותרפיה - טיפול ע"י חימום הנרתיק לבעיות של דלקות, פטריות וזיהומים חוזרים בנרתיק. הטיפול נועד לטפל בבעיות אילו אך תוך כדי העבודה נמצא שנשים שעברו טיפול זה רירית הרחם שלהן גדלה בצורה טובה ובריאה ביותר. נשים שרוצות להיכנס להיריון עם בעיה ברירית הרחם לאחר טיפול זה מצליחות להרות מספר רב של פעמים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 ד"ר יוסף דיין- מומחה ברפואה פנימית, בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. מנהל "מרכז מומחים דר' דיין לרפואה משולבת" שהוקם ב-1986. מרכז מומחים דר' דיין לרפואה משולבת המשלב בין רפואה קונבנציונלית ושיטות שונות של רפואה משלימה במטרה להביא להבראה מלאה של המטופל תוך הענקת טיפול יסודי, מעמיק ויחס אישי.ב-2009 הקים ד"ר דיין בשיתוף עם דניאלה שפי, מרפאה טבעית עם 20 שנות ניסיון ומומחית לקנדידה, את מרכז קנדידה סנטר ישראל – המרכז הישראלי הראשון מוסמך לטיפול בקנדידה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מרכז ד"ר דיין לרפואה שלמה ומשולבת

דלקת בערמונית או פרוסטטיטיס, היא דלקת כרונית בבלוטת הערמונית, בלוטה הנמצאת מתחת לשלפוחית השתן הגברית, אשר מייצרת את נוזל הזרע. מכשיר הפועל בטכנולוגיה היפר תרמית (חימום יתר) בגלי מיקרו לטיפול בדלקת הערמונית.

מחלת קרוהן היא מחלה התוקפת את המעי הדק. קרוהן היא מחלה דלקתית החודרת לכל שכבות דופן המעי ויכולה להופיע בכל חלקי מערכת העיכול, מהפה ועד לפי הטבעת. מטרת הטיפול בחולה קרוהן היא להחזיר את החולה לתפקוד רגיל ושגרתי, ללא צורך בתרופות, לאורך זמן רב ככל האפשר. ברוב המקרים, החולה סובל מחסר תזונתי חריף, על רקע הפרעות בספיגה והימנעות ממרכיבי תזונה חשובים, לאורך שנים. לכן, ללא השלמת הרכיבים התזונתיים ע"י אינפוזיות ויטמינים ומינרלים ויצירת בסיס הולם, לא ניתן לרפא את הדלקת.

מאת: מרכז ד"ר דיין לרפואה שלמה ומשולבתרפואה08/05/112540 צפיות
כיב פפטי הוא פצע הנוצר בדופן הקיבה או בדופן התריסריון. כיב פפטי נוצר לרוב בשל הימצאות החיידק הליקובקטור פילורי. טיפול יעיל באולקוס יכלול תוכנית תזונתית מקיפה לשינוי הרגלי התזונה והאכילה של המטופל. כאשר הגורם לאולקוס הוא חיידקי, ניתן לטפל בבעיה באמצעות מי כסף בשילוב עם חיידקים ידידותיים לסילוק החיידק המזיק, וכן באמצעות תכשירים טבעיים לטיפול בכיב וחידוש רקמת דופן המעיים. כמו כן, ניתן לחזק את המצב התזונתי והמערכת החיסונית של הגוף באמצעות עירויי ויטמינים ומינרלים שמסייעים להחזרת האיזון לגוף.

רפואה סינית מטפלת בכאב גב תחתון באמצעות דיקור סיני. דיקור סיני נועד לשפר ולתקן את המקור לכאבי הגב ולהניע את אברי הגוף לפעילות משופרת.

כאב ראש, הינו בסיס לתלונה אשר מופיע בחייו של כל אדם מפעם לפעם, קיימות סיבות רבות ומגוונות לכאבי ראש וקיימים סוגים רבים ומאפיינים שונים. לרפואה הסינית, גישה ייחודית לטיפול בכאבי ראש והצלחות טיפוליות בלתי מבוטלות.

קנדידה הנה פטריית שמרים השוכנת באופן קבוע בגופנו ונחשבת לחלק אורגני מהמעי הגס. במצב תקין הקנדידה היא תחת שליטתה של מערכת החיסון, הבעיות מתחילות כאשר מסיבות מסוימות מתחילה הקנדידה לנדוד ל קומות אחרים, כאשר המקום המועדף עליה הוא נרתיק האישה, בשל קרבתו לפי הטבעת

מאת: מרכז ד"ר דיין לרפואה שלמה ומשולבתרפואה23/12/102019 צפיות
עצירות מופיעה אצל חלק מן האנשים בתקופות מסוימות ולפרקי זמן מוגבלים בעוד אצל אוכלוסיות אחרות, בעיקר אנשים מבוגרים, חווים אותה כעצירות כרונית, אשר מהווה חלק משגרת חייהם. חשוב לציין כי העצירות אינה מחלה בפני עצמה כי אם תסמין אשר מעיד על בעיה תזונתית, שרירית או בעיה אחרת בתפקוד מערכת העיכול.

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201458 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192362 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192401 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192013 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182421 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181430 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181380 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica