חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רישום פלילי

מאת: מנשה כץפלילי10/09/20101175 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הבעיה בריבוי המורשים לראות מרשם פלילי הינה שבכל אותם מקומות בעלי המרשם הפלילי מוכתמים בסטיגמה קשה ומיותרת. הועדות המחליטות באותם גופים לרוב אינן שוקלות את המידע שהגיע אליהם מן המרשם כאחד מתוך שיקולים רבים, אלא פוסלות באופן אוטומטי את בעל הרישום – מבלי לבדוק מה המשקל האמיתי שיש לייחס לאותה עבירה שבוצעה אי שם בעבר. מאז שנחקק חוק המרשם הפלילי הרשימה רק הולכת ומתרחבת כאשר כל פעם פונה עוד גוף המבקש אישור להצטרף לרשימה (במקרים מסוימים ההצטרפות טעונה אישור ממשלתי בלבד, ואין צורך בתיקון חוק כדי להוסיף גורם שיהיה מורשה לקבל רישום פלילי לידיו).

דוגמא לחשיבות היתר שנוהגים לייחס לרישום הפלילי עלתה בבג"צ לפני כשנה כאשר אדם פרטי הגיש עתירה בה דרש לאפשר גם לאזרחים פרטיים לעיין במרשם פלילי של אזרחים אחרים, אותם הם מעוניינים להעסיק. הרקע לדברים נשמע סביר בהחלט: אותו אדם חיפש באותה עת מטפלת לילדיו, ובאופן טבעי רצה לבחון היטב כל מועמדת לתפקיד. ברור לחלוטין שאב יחשוש מפני מטפלת שהורשעה בהתעללות, וגם לא יחפוץ להעסיק מטפלת שהורשעה בגניבה או מרמה. לגיטימי שהאב המודאג יבדוק בדקדקנות כל מועמדת – אבל זו טעות להניח שבדיקה מדוקדקת של אדם נעשית דרך עיון במרשם הפלילי שלו. דווקא כאשר מדובר בתפקיד רגיש וחשוב כמטפלת לילדים על המעסיק לסמוך על שכלו ועל חושיו, לא על הדין הפלילי ומערכת האכיפה. כדי לעמוד על טיבה של מועמדת לעבודה יש לשוחח עמה, ובעיקר להקשיב לה, לבחון את שפת הגוף, לברר על עבודות קודמות ולבקש לשוחח עם מעסיקים קודמים. מעסיק שאינו סומך על יכולת האבחון שלו יכול לצרף לראיון אדם נוסף, או אפילו להפנות את המועמד למכון אבחון. אבל מה כבר ניתן להסיק ממרשם פלילי? אצל רוב בעלי המרשם הפלילי – חשיפת המרשם רק תבייש אותם, תחשוף חולשה קטנה מן העבר, ולא יותר מזה.

למטבע הזה יש גם צד שני: לא כל מעשה רע או בלתי מוסרי נחשב למעשה פלילי, כלומר תעודת יושר "נקייה" אינה מעידה על אישיות חיובית. יכול להיות שההישענות על מרשם פלילי ככלי אבחוני הינה חלק ממגמה חברתית (מצערת) שבה אנו מאבדים את המגע האנושי, חשים רחוקים ומנוכרים יותר זה מזה, מאבדים את האמון באינטואיציות שלנו, וכמובן את האמון באחרים. בחברה כזאת נראה לצד מגמת הניכור גם מגמת "משפטיזציה". תפיסת עולם שבה יש הסתמכות יתר על כללים חדים, שבה מבקשים מאחרים להחליט עבורנו, ומעדיפים פתרון צודק על פני פתרון טוב.

מחיקת רישום פלילי עדיף לעשות לאחר התייעצות עם עורך דין מומחה לדבר. הבהרה חזקה בחוק ובפסיקה לגבי חשיבות תקנת השבים, יכולה לסייע בהפחתת המשקל שמיוחס לרישום פלילי. אם פחות גורמים יוכלו לקבל את הרישום לידיהם, או אם תקופת ההתישנות של הרישום הפלילי תקוצר – לא יהיה למעסיקים מנוס מלהסתמך על שיטות אבחון אחרות, חכמות והוגנות יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מנשה כץ

מאת: מנשה כץהפקות אירועים09/02/12909 צפיות
ארגון כנס חברה יכול להגיע לכדי עצירה כשמגיעים לנושא שכירת הריהוט. לאירוע עם נושא מסויים צריך תמיד לדאוג לתוספת אישית כי הצרכנים יצטרכו בסופו של דבר אמצעי כלשהו על מנת שיוכלו להעריך את התוצאה. עם איזון נכון של שולחנות וכסאות, מפות שולחן וכלי אוכל בנוסף לקישוטים אפשר להגיע לתוצאות מצויינות

מאת: מנשה כץרהיטים05/01/121089 צפיות
בני נוער זקוקים לשעות רבות של שינה. הם אקטיביים מאד, ומוציאים אנרגיה רבה במשך היום על פעילויות שונות כמו לימודים אינטנסיביים, ספורט ואימונים, בילויים עם חברים, פעילויות יצירתיות ופיתוח תחביבים. חלקם אף עובדים, בנוסף לכל, בחצי משרה. בנוסף, שינויים הורמונאליים בגיל זה גורמים לשינויים בשעון הביולוגי שלהם ולכך שהם נרדמים בשעות מאוחרות בלילה. לא רק מכיוון שהם עסוקים בכל מיני דברים, אלא גם פשוט מכיוון שאינם ישנוניים מספיק כדי ללכת למיטה

מאת: מנשה כץריהוט 23/09/111254 צפיות
מערכות ישיבה הן רהיטים בעלי נוחות וחוויה מהנה עבור כל מי שיושב עליהן. בין אם אתם מחפשים מערכת בגודל קטן או גדול, עבור דירה או סטודיו, סלון מפואר, טרקלין או אפילו מערכת ישיבה לגינה, מערכות ישיבה ישפרו את הסלון שלכם או את בית, ואתם יכולים למצוא אותם היום בקלות בשוק.

מאת: מנשה כץרהיטים14/09/111387 צפיות
בניגוד לדעה הרווחת, המזרונים שאנו ישנים עליהם הינם פריטי הריהוט החשובים ביותר המצויים בבתינו. מזרון הינו הפריט שאנו משתמשים בו הכי הרבה, ואין אף פריט ריהוט שתורם באופן כזה לרווחת החיים שלנו ולבריאות שלנו. אנו מבלים לפחות שליש מהחיים שלנו על המזרון שלנו. אנו זקוקים לשנת לילה טובה כדי להתעורר רעננים בבוקר, ולתפקד כיאות במשך היום.

מאת: מנשה כץרהיטים05/04/112173 צפיות
חדרי שינה הם מקדשים בהם אנו יכולים להירגע ולחדש את מאגרי האנרגיה שלנו. הפרעות בחלל זה יכולות לשבש את חיינו, החל בשינה חסרת מנוחה ועד חיפושים מעצבנים אחרי חולצה אהובה. המפתח ליצירת חדר שינה שיהיה מפלט מרגיע היא לפרוץ עם האמונה הרווחת של אופן העיצוב. הנוסחה הרגילה של שולחן, מיטה, שידה וארון לעיתים קרובות יעיל לבלימת העומס שעלול להצטבר בחדר השינה אבל לפעמים הוא לא ממש מתאים לכם

מאת: מנשה כץאורטופדיה ופיזותרפיה05/04/111682 צפיות
כיסא גלגלים, כשמו כן הוא, הוא כיסא עם גלגלים, שמטרתו לשמש כתחליף להליכה. רוב הכיסאות מגיעים עם ידיות אחוריות שמטרתן לאפשר למישהו אחר לדחוף את הכסא. ההחלטה הראשונה שיש לקבל בעת בחירת כסא גלגלים היא האם אתם זקוקים ומעוניינים בכסא ממונע או ידני. בחירה זו לעיתים נעשית עבורכם מטעמים פיזיים. לקראת רכישת כסא גלגלים הקפידו להתייעץ במרפא בעיסוק או באיש מקצוע, התייעצות באנשים אחרים בעלי כסאות גלגלים יכולה גם היא להיות מומלצת ויעילה.

מאת: מנשה כץעיצוב גינות06/01/111288 צפיות
ההצלחה בשילוב אומנות בעיצוב גינה טמונה בבחירה נבונה של היצירה הנכונה למיקום הנכון. בגינות חדשות, המיקום לאומנות יכול להיכלל בשלב תכנון הגינה, כאשר בגינות קיימות נדרשת השקעת מחשבה במציאת המקום הטוב ביותר. מיקום זה צריך להיבחר בקפידה ומותנה ביצירה עצמה

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201361 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201179 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191557 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181463 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161893 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161922 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162526 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica