חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ישראל תעבור רעידת אדמה – תמ"א 38 תסייע בהקטנת נזקיה - אקזיט פיתוח ובינוי - מקבוצת אקזיט גרופ

מאת: אקזיט גרופנדל"ן13/09/20101687 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תחזיות מחקריות מישראל והעולם צופות רעידת אדמה בישראל. השבר הסורי-אפריקאי מהווה את אחת המערכות הפעילות בכדור הארץ ומקור הסיכון העיקרי לרעידות אדמה באזורנו. השבר הסורי-אפריקאי הוא תוצאה של התזוזות של הלוח האפריקאי, הלוח הערבי והלוח של אירופה-אסיה (הלוח האירו אסייתי).לאורך השבר הסורי-אפריקאי מתקיימת תנועה יחסית שלפיה רבת עמון (והשטח ממזרח לירדן) נעה צפונה לעומת ירושלים (והשטח ממערב לירדן) שנעה דרומה. קצב התנועה הממוצע במרוצת 10-20 מיליון השנים האחרונות הוא 5-10 מ"מ בשנה. זהו קצב תנועה איטי יחסית. באזורים סיסמיים אחרים בכדור הארץ נמדד קצב תנועה של מספר ס"מ בשנה. למרות העובדה שארץ ישראל שוכנת באזור בעל פעילות סיסמית נמוכה יחסית, יש בידנו עדויות היסטוריות רבות על רעידות אדמה הרסניות וקטלניות. שגרמו לאסונות בהיקף של עשרות אלפי הרוגים והרס של בניינים בכל היישובים בארץ ישראל ובמדינות סביבה.

לא ניתן כמובן לחזות את המועד המדויק של התרחשותה אולם, ברור כי יש להיערך לקראתה. כחלק מההערכות שבסופה אושרה תמ"א 38, הוקמה בשנת 1999 ועדת היגוי ממשלתית הכוללת נציגים של משרדי הממשלה השונים, גופי חירום, מכוני מחקר וארגונים אזרחיים. ועדת ההיגוי עוסקת בכלל הנושאים הקשורים להכנות לקראת רעידת אדמה: הקמת מרכזי מידע, הכנת מענה רפואי, מניעת נזקים בתחום הבניה הקיימת והחדשה, חקיקה ועוד.

רעידת אדמה חזקה תתרחש באזורינו - בכך אין שום ספק. אבל רעידת אדמה חזקה אינה חייבת להיות קטלנית. כאמור, רעידת אדמה היא תהליך שבו משתחררת כמו גדולה מאוד של אנרגיה. חלק מהאנרגיה הזו הופך לגלים אלסטיים (גלים סיסמיים) אשר נעים בתווך המוצק של כדור הארץ, וכשהם מגיעים אל פני השטח הם מנדנדים את כל מה שנמצא עליו: אנשים, בתים, גשרים, מתקנים וכיוצא בזה. את התנודות האנכיות יכולים לסבול מרבית הבניינים והמבנים ההנדסיים, אפילו אם לא תוכננו לכך במיוחד; אך לא כך הוא לגבי התנודות האופקיות. כדי לעמוד בתנודות האופקיות יש צורך בתכנון מיוחד של הבניין. במדינות מתוקנות כמו ישראל יש תקן מיוחד, המכתיב למהנדס כיצד עליו לתכנן את האלמנטים השונים של הבניין כך שיעמדו בפני הכוחות האופקיים הנוצרים בו בעת מעבר הגלים הסיסמיים. ואולם בבניינים ישנים, רבים מאד במדינת ישראל, לא עומדים בניינים רבים בתקן. לכן, קמה תוכנית תמ"א על מנת ליצור סיטואציה מנצחת עבור כל הנוגעים בדבר, דיירי הבניינים, החברות הקבלניות, יזמים ותוואי הערים בהם נמצאים הבניינים הישנים. הנזק העלול להיגרם כתוצאה מבניינים ישנים הנופלים כאבני דומינו הוא בעיקר בפגיעת השרשרת שאלו עלולים ליצור והרבה פחות אם רק בניין ישן יינזק. מדינת ישראל תיערך בקפידה על ידי כל הגורמים הנדלניים, הפיננסיים והמשפטיים על מנת להעביר את תהליך תמ"א 38 במהירות וביעילות. לשם כך נחוצים גופים פיננסיים איתנים כאקזיט גרופ שיוכלו להעביר את תהליכי הבנייה באופן בו דיירי הבניינים יעברו את תהליכי השיפוץ באופן הטוב ביותר, הזריז ביותר והבטוח בותר עבורם.

היערכות פירושה בראש ובראשונה, לדאוג לכך שהבניינים שאנו חיים בהם יעמדו בתנודות הקרקע הצפויות. היערכות פירושה להכין שיטות ואמצעים כדי להתמודד עם תוצאותיה של רעידת אדמה חזקה. ללא היערכות מתאימה יש לצפות לאפשרות שרעידת אדמה חזקה תגרום לאסון לאומי בהיקף של אלפי הרוגים, עשרות אלפי פצועים ומאות אלפים נפגעים. אסון כזה אינו מחויב המציאות. אפשר וצריך להיערך לשעת מבחן, ויפה שעה אחת קודם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אקזיט גרופ
מגדל רוגובין-תדהר
דרך מנחם בגין 11
רמת גן52136
טל: 073-7131140
פקס: 073-7131141
www.exitgroup.co.il
info@exitgroup.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אקזיט גרופ

מאת: אקזיט גרופפיננסים וכספים - כללי 11/11/101240 צפיות
כאשר משקיע רוכש מניה או נכס נדלני שמניבה לו תשואה לאורך שנים מחקרים מוכיחים כי קשה לו להיפרד ממנה, יש מצבים שנשמעים הזויים בעולם ההשקעות אך אנשים פשוט "מתאהבים במניה" והופכים להיות נאמנים לה גם כשהיא מתחילה לרדת ,משנה הנהלה, מציגה דוחות כספיים כושלים ולא מציגה רווחיות בשום פרמטר, פשוט קשה להיפרד ממניה או ממכשיר השקעה אחר שמשקיע "חי איתו" כבר מספר שנים ומניסיונו האישי הניב לו הצלחות.

מאת: אקזיט גרופנדל"ן19/10/101228 צפיות
בשנת 1999 לאחר אסון גדול שפקד את תורכיה ובעקבות תחזיות מחקר של גופים גדולים שר השיכון ממנה וועדת היגוי שמטרתה לבחון את התוצאות האפשריות העלולות להתרחש בקרות רעש האדמה וליזום חקיקה בנושאים הנדרשים , וועדת ההיגוי הגישה דו"ח חמור לשר השיכון החושף את מצב המבנים ואי עמידותם בפני האנרגיה האדירה המשתחררת בעת רעידת אדמה, הדו"ח מצביע על שורה ארוכה של סכנות שאורבות לדיירים המתגוררים בבניינים שנבנו לפני שנת ,1980 בניינים שנבנו ע"פ תקן הבניה הישן . אקזיט פיתוח ובינוי - מקבוצת אקזיט גרופ

מאת: אקזיט גרופנדל"ן18/10/101236 צפיות
מדינת ישראל יזמה את התוכנית על מנת למגן בניינים מבעוד מועד ולמנוע אסון לאומי וכלכלי בקרות רעש אדמה אך לימים מתברר שיישום התוכנית מקים שורה ארוכה של אתגרים משפטיים , תכנוניים ,לוגיסטיים ומותנה בקהל מבין אסרטיבי ופעיל , למיותר לציין שבארצנו הקטנטונת לא אחת נשמע כי חיים בשיטת "יהיה בסדר " ,מתקנים כבישים רק לאחר אובדן חיי אדם , ברזים לאחר דליפה ,הצעות חוק לאחר עיוותים בחוקים הקיימים והרשימה עוד ארוכה ואין סופית ,נדמה כי כך אנו פועלים לגבי האיום המרחף מעל ראשנו שנקרא רעש אדמה .

מאת: אקזיט גרופנדל"ן18/10/101207 צפיות
השיטה של למכור את הפרויקט החתום לקבלן אינה תופעה של עסקנים מתחילים או מתווכים שעשו הסבה לתחום התמ"א , מסתובבים היום בישראל אלפי "קבלני הסכמות דיירים " שאוספים חתימות מבניינים ומוכרים אותם לקבלנים ,התופעה יוצרת מצבים שבהם רשימת החתימות מועברת מיד ליד ולא בהכרח מגיעה לכתובת הנכונה ,הגוף שאמור לממן את הפרויקט מקבל חתימות "במחיר יקר" ולאחר שמנתח את שווי הפרויקט ואת ההיתכנות הכלכלית מחליט לסגת מרצונו וכך עוד פרויקט בפוטנציאל הולך לאיבוד.

מאת: אקזיט גרופעזרה והתנדבות15/09/101430 צפיות
אקזיט גרופ ועמותת זיו נעורים מסייעים לנוער בסיכון.

מאת: אקזיט גרופפיננסים וכספים - כללי 14/09/101659 צפיות
מהן הדרכים והאפשרויות חדשות שבהן נוכל להגדיל את ההון האישי שלנו. בתור יזם שמתעניין בנכסים מכל הסוגים מבחינתי ההשקעה הבטוחה ביותר היא השקעה בנדל"ן כיוון שהיא יציבה ואין לה תנודות כמו בהשקעה במניות. (אקזיט גרופ)

מאת: אקזיט גרופנדל"ן14/09/101376 צפיות
מעולם לא היה זמן טוב יותר מעכשיו לרכוש נדל"ן בארה"ב. בשנתיים האחרונות ירדו מכירות הנדל”ן בארה"ב להיקף שנתי חסר תקדים של כ-5 מיליון יחידות דיור לשנה זו; התחזיות היו לעלייה של מעל ל-6 מליון יחידות. אקזיט פיתוח ובינוי - מקבוצת אקזיט גרופ

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222697 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202515 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183249 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183223 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183252 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182592 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182257 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica