חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זכויות הוועדה המקומית ביישום תוכנית תמ"א 38

מאת: אקזיט גרופנדל"ן18/10/20101235 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנת 2005 בהחלטה מספר 3357 ובעקבות תחזיות קודרות ע"י ועדת ההיגוי שהקימה הממשלה נוצרה תוכנית מתאר ארצית שתקרא תמ"א 38 ,התוכנית יוצרת שורה של הטבות וזכויות בנייה המתווספות לבניינים העומדים בדרישות הסף .

מדינת ישראל יזמה את התוכנית על מנת למגן בניינים מבעוד מועד ולמנוע אסון לאומי וכלכלי בקרות רעש אדמה אך לימים מתברר שיישום התוכנית מקים שורה ארוכה של אתגרים משפטיים , תכנוניים ,לוגיסטיים ומותנה בקהל מבין אסרטיבי ופעיל , למיותר לציין שבארצנו הקטנטונת לא אחת נשמע כי חיים בשיטת "יהיה בסדר " ,מתקנים כבישים רק לאחר אובדן חיי אדם , ברזים לאחר דליפה ,הצעות חוק לאחר עיוותים בחוקים הקיימים והרשימה עוד ארוכה ואין סופית ,נדמה כי כך אנו פועלים לגבי האיום המרחף מעל ראשנו שנקרא רעש אדמה .

5 שנים לאחר הקמת תוכנית החיזוק שיזמה הממשלה ניתן לראותפרויקטים בודדים שבוצעו ,עשרות תוכניות שעדיין מופקדות בוועדות השונות ,יזמים ודיירים אובדי עצות , נדמה אף כי לפעמים התוכנית נוצרה כדי להעביר את האחריות מהמדינה לידם של הדיירים והיזמים .

התוכניות המופקדות לוועדה המקומית חייבות לכלול פירוט מלא ומדויק של העבודות שעתידות להתבצע בגבולות המגרש , חישוב העומסים על המבנה הקיים ,תוכנית החיזוק המתחשבת בכוחות הסיסמיים והאופקיים שהבניין יתמודד איתו בקרות רעש אדמה , תוכנית חניות , חזיתות ועוד .

לא פעם הוועדה המקומית דוחה תוכניות בשל אי התאמה למבנה הקיים או למרקם העירוני .

לא פעם קיים פער גדול בין מה שהשמיע היזם או מי מטעמו לבין מה שעתיד להתבצע בבניין לאחר תיקון לתוכנית ואישור סופי מהוועדה המקומית .

יש לזכור שלרשויות המקומיות שיקול דעת נרחב במועד אישור התוכנית ונושא זכויות הערר על החלטות הוועדה עדיין לוטה בערפל ולא ברור , התוכנית פרי יוזמה של ממשלת ישראל לא מקבלת משנה תוקף אם מתנגשת באינטרסים של הוועדות המקומיות השונות .

מכך אנו למדים שבסופו של יום נוצר צוואר בקבוק ושיקול הדעת הבלעדי באישור התוכנית מופקד בידי הוועדה המקומית וזאת בהנחה ולא נמצאים דיירים מתנגדים הרשאים לפנות למפקח לאחר הפקדת תוכניות ולהשמיע את טענותיהם או שקיים מכשול אחר טרם הפקדת התוכנית ואישורה .

יש לציין שלרשויות יש אינטרס מובהק ביישום התוכנית –גביית ארנונה , שיפור במרקם העירוני ,התחדשות אורבאנית ושיפור איכות החיים בסביבה העירונית . דייר סרבן רשאי לשטוח את טענותיו בפני המפקח על הבתים המשותפים ,ראוי לציין שקיימת פסיקה חדשה המצמצמת באופן ניכר את זכויותיו של הדייר המתנגד ונטל הראיה בהוכחת הנזק הקנייני הופך להיות גדול יותר ,כנראה שבתי המשפט הגיעו למסקנה שזכותם של בני אדם לשמור על חייהם ולמגן את עצמם מפני איום המרחף מעל ראשם גובר על זכות קניין של אדם חשובה ככל שתהיה . כמובן שפסק הדין לא מבטל לחלוטין את האפשרות הקיימת בידי הדיירים המתנגדים לפנות למפקח ולשטוח את טענותיהם שאם ימצאו נכונות יתקעו טריז ביישום התוכנית .

אפשרות הדיירים המתנגדים לפנות למפקח על הבתים המשותפים יוצרת תנאי סף מבחינת היזם לפני הפקדת התוכניות לחתימה של 100% מהדיירים אף על פי שהחוק מחייב 66% בלבד,לא רבים היזמים המוכנים לקחת על עצמם את נטל הכנת התוכניות , ההדמיות והבדיקות המקדמיות אם קיימת סבירות שלאחר הפקדת התוכניות יצוצו מתנגדים שעלולים לשבש את יישום התוכנית, נושא החניות הוא נטבח חשוב ביישום תוכנית תמ"א 38 בעיקר בערים בהן קיימות מצוקות חנייה שתחרפנה לאחר בניית יחידות דיור נוספות ,היזמים מחפשים פתרונות יצירתיים ותוכניות רבות נשללות על הסף כבר בתחילת הדרך כי לא נראה פיתרון ראוי למצוקות החנייה הקיימות.

אקזיט פיתוח ובינוי - מקבוצת אקזיט גרופ

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אקזיט גרופ
מגדל רוגובין-תדהר
דרך מנחם בגין 11
רמת גן52136
טל: 073-7131140
פקס: 073-7131141
www.exitgroup.co.il
info@exitgroup.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אקזיט גרופ

מאת: אקזיט גרופפיננסים וכספים - כללי 11/11/101240 צפיות
כאשר משקיע רוכש מניה או נכס נדלני שמניבה לו תשואה לאורך שנים מחקרים מוכיחים כי קשה לו להיפרד ממנה, יש מצבים שנשמעים הזויים בעולם ההשקעות אך אנשים פשוט "מתאהבים במניה" והופכים להיות נאמנים לה גם כשהיא מתחילה לרדת ,משנה הנהלה, מציגה דוחות כספיים כושלים ולא מציגה רווחיות בשום פרמטר, פשוט קשה להיפרד ממניה או ממכשיר השקעה אחר שמשקיע "חי איתו" כבר מספר שנים ומניסיונו האישי הניב לו הצלחות.

מאת: אקזיט גרופנדל"ן19/10/101227 צפיות
בשנת 1999 לאחר אסון גדול שפקד את תורכיה ובעקבות תחזיות מחקר של גופים גדולים שר השיכון ממנה וועדת היגוי שמטרתה לבחון את התוצאות האפשריות העלולות להתרחש בקרות רעש האדמה וליזום חקיקה בנושאים הנדרשים , וועדת ההיגוי הגישה דו"ח חמור לשר השיכון החושף את מצב המבנים ואי עמידותם בפני האנרגיה האדירה המשתחררת בעת רעידת אדמה, הדו"ח מצביע על שורה ארוכה של סכנות שאורבות לדיירים המתגוררים בבניינים שנבנו לפני שנת ,1980 בניינים שנבנו ע"פ תקן הבניה הישן . אקזיט פיתוח ובינוי - מקבוצת אקזיט גרופ

מאת: אקזיט גרופנדל"ן18/10/101207 צפיות
השיטה של למכור את הפרויקט החתום לקבלן אינה תופעה של עסקנים מתחילים או מתווכים שעשו הסבה לתחום התמ"א , מסתובבים היום בישראל אלפי "קבלני הסכמות דיירים " שאוספים חתימות מבניינים ומוכרים אותם לקבלנים ,התופעה יוצרת מצבים שבהם רשימת החתימות מועברת מיד ליד ולא בהכרח מגיעה לכתובת הנכונה ,הגוף שאמור לממן את הפרויקט מקבל חתימות "במחיר יקר" ולאחר שמנתח את שווי הפרויקט ואת ההיתכנות הכלכלית מחליט לסגת מרצונו וכך עוד פרויקט בפוטנציאל הולך לאיבוד.

מאת: אקזיט גרופעזרה והתנדבות15/09/101428 צפיות
אקזיט גרופ ועמותת זיו נעורים מסייעים לנוער בסיכון.

מאת: אקזיט גרופפיננסים וכספים - כללי 14/09/101659 צפיות
מהן הדרכים והאפשרויות חדשות שבהן נוכל להגדיל את ההון האישי שלנו. בתור יזם שמתעניין בנכסים מכל הסוגים מבחינתי ההשקעה הבטוחה ביותר היא השקעה בנדל"ן כיוון שהיא יציבה ואין לה תנודות כמו בהשקעה במניות. (אקזיט גרופ)

מאת: אקזיט גרופנדל"ן14/09/101375 צפיות
מעולם לא היה זמן טוב יותר מעכשיו לרכוש נדל"ן בארה"ב. בשנתיים האחרונות ירדו מכירות הנדל”ן בארה"ב להיקף שנתי חסר תקדים של כ-5 מיליון יחידות דיור לשנה זו; התחזיות היו לעלייה של מעל ל-6 מליון יחידות. אקזיט פיתוח ובינוי - מקבוצת אקזיט גרופ

מאת: אקזיט גרופנדל"ן13/09/101687 צפיות
תחזיות מחקריות מישראל והעולם צופות רעידת אדמה בישראל. פרוייקט תמ"א 38 יסייע בהקטנת הנזקים.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222693 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202515 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183249 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183223 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183251 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182591 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182256 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica