חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול תיקי השקעות – המדריך המקוצר

מאת: פיננסיםהשקעות10/10/2010886 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במידה וחסכתם סכום כסף מסויים, ייתכן ותרצו להשקיע אותו בבית השקעות במטרה להפיק רווח. במאמר זה נסביר מהו ניהול תיק השקעות, כיצד בוחרים בתי השקעות ומהם הקריטריונים שעליכם לבחון בטרם תחליטו היכן להשקיע את כספכם.

ישנם שני מסלולים פופולריים במיוחד להפקת רווח והם השקעה וחסכון – השקעה נעשת באמצעות בתי השקעות, שם ישקיעו את כספינו בבורסה באמצעות ניהול תיקי השקעות. חסכון נעשה לרוב בבנקים, שם סוגרים את כספינו בחשבון נפרד למשך תקופה קבועה מראש, ובתמורה אנו מרוויחים ריבית מסויימת. אפיק חסכון נחשב לרוב בטוח יותר מאפיק השקעה, אך פוטנציאל הרווח שבו קטן יותר.

אם החלטתם כי ברצונכם להשקיע את כספכם באמצעות אפיק ניהול תיק השקעות, עליכם לבחור בתי השקעות ומנהל תיקי השקעות מתאימים. לשם כך עליכם לבחון מספר נקודות:

ותק וניסיון – חשוב לבדוק כמה ותק יש לכל בית השקעות, והאם יש להם ניסיון מוכח בתחום השקעות וניהול תיקי השקעות. בידקו הישיגים של ניהול תיקי השקעות בטווח הקצר ובטווח הארוך. הישיגים אלו ניתן לבדוק ע"י חיפוש באינטרנט או באמצעות פנייה לבית ההשקעות.

מקצועיות – בדקו מיהו מנהל תיקי השקעות, כמה שנים הוא עוסק בתחום ניהול תיקי השקעות וזאת בכדי שתוכלו להתרשם מהישגיו בתחום ולהעריך את רמת מיומנותו.

תשואות – כדי להעריך נאמנה את הסיכוי שלכם לזכות בתשואה גבוהה, עליכם לבדוק הישיגים בניהול תיקי השקעות לאורך תקופה ארוכה, ולא להסתנוור מנתונים מרשימים שנאספו בעת האחרונה. זה תמיד יכול להיות עניין של מזל ובכדי לקבוע האם מדובר בבית השקעות איכותי עליכם להשוות הישיגים לאורך תקופה ארוכה המצביעים על יציבות בתחום.

שקיפות – בתי השקעות חייבים להציג בפני לקוחותיהם גילוי נאות, הצגת עובדות מהותיות בדבר חברות שייתכן ויש להם קשר אליהם או אינטרס מסויים. כמו כן, ללקוח צריכה להיות גישה מיידית ומלאה לכל האינפורמציה הכרוכה בניהול תיקי השקעות – מהי האסטרטגיה של המנהל, אלו שינויים נערכו בתיק ומהם התנודות בתשואה.

שירות – מן הסתם אנו מעוניינים לקבל שירות אדיב ומקצועי מכל הנוגעים בעניין. על מנהל תיקי השקעות להיות קשוב ללקוחותיו, בנוסף למחלקת שירות לקוחות שאמורה להיות זמינה בכל עת.

דמי ניהול – לצד איכות ומקצועיות, חשוב לבדוק מהו גובה דמי ניהול תיקי השקעות. בתי השקעות גובים עמלה בעבור השירות אותו הם מעניקים, וגובה העמלה משתנה מבית השקעות אחד לשני. רק באמצעות עריכת השוואה מקיפה תוכלו לודא כי אכן בחרתם בבית ההשקעות המקצועי, האיכותי והמשתלם ביותר עבורכם.

לאחר שבחרתם בית השקעות עליכם להיפגש עם יועץ השקעות במטרה לסכם מדיניות השקעה. מדיניות השקעה קובעת מראש איזה אחוז מכספי החוסך ניתן להשקיע באגרות חוב (נחשבות בטוחות יותר) ואיזה במניות. מנהל תיק השקעות ינהל את כספינו באמצעות ניהול תיק השקעות ומדיניות השקעה. בנוסף, בתי השקעות מעמידים לרשות לקוחותיהם צוות של אנליסטיים, חוקרים סטטיסטיים, אנשי שוק הון ועוד.

לסיכום, זכרו תמיד לבדוק אצל בתי השקעות בישראל את המאפיינים הבאים: ותק, ניסיון, מקצועיות, תשואות, שקיפות, שירות ודמי ניהול תיקים. אל תחששו לשאול שאלות נוקבות ולדרוש תשובות מהנוגעים לעניין. בסופו של דבר מדובר בכסף שלכם ואתם רוצים שהוא ינוהל בידיים הטובות ביותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר פיננסים הנו פורטל מגוון להצעות מחיר להלוואות ומשכנתאות, בתי השקעות וייעוץ פיננסי, מארבע חברות מקצועיות ומהימנות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פיננסים

מאת: פיננסיםמשכנתא16/05/121083 צפיות
רוב האנשים נאנחים למשמע הביטוי משכנתה ורכישת דירה, אבל לא ניתן להתחמק מהנושא, ככלות הכל, כולנו רוצים להגשים את החלום, וללא נטילת משכנתאות מגוף פיננסי כלשהו, סביר להניח שלא נוכל לעשות זאת. במאמר הבא נסביר על ריבית משכנתאות, כיצד ניתן ומדוע חשוב כל כך לחשבן, טרם בחירת משכתנה כזו או אחרת.

מאת: פיננסיםבורסת ת"א20/03/121374 צפיות
מי שמחפש יציבות כלכלית, כתוספת מן הצד, או כעיסוק עיקרי, ייתכן ויפנה להשקעה בבורסה. ככל שנושא המסחר בבורסה נשמע מפתה, הוא טומן בחובו גם סיכון פיננסי. במאמר הבא נסביר אודות השקעה ומסחר בבורסה, למתעניינים שבינינו.

מאת: פיננסיםהלוואות09/08/111157 צפיות
בשל הריביות המשתנות ותנאי ההלוואה בכלל, מומלץ לערוך השוואה מקיפה, שבסופה תבחרו להלוות מהמקום שתנאיו יתאימו לכם ולצרכיכם.

מאת: פיננסיםשוק ההון07/08/111336 צפיות
ישראל זו מדינה קטנה ומשום כך מגוון החברות הנסחרות בבורסה הישראלית הינו קטן. חלק מבתי ההשקעות והבנקים מאפשרים ללקוחותיהם לערוך מסחר במניות בחו"ל. אין זה דורש לעזוב את הארץ, אין זה דורש לדעת שפות רבות, כל שצריך הוא לפנות לחבר בורסה שיבצע את המסחר עבורכם.

מאת: פיננסיםמסחר יומי14/10/101390 צפיות
מסחר בבורסה או מסחר עצמאי הינה כל פעולה בניירות ערך לדוגמה קניה או מכירה של מנייה של טבע, אורמת או בנק הפועלים. בעבר הלא רחוק ניתן היה לסחור רק באמצעות העברת פקודה לפקיד הבנק ולכן המסחר נעשה דרך הבנק הו מנוהל חשבון העו"ש.

מאת: פיננסיםהשקעות10/10/101219 צפיות
במאמר זה נסביר מהם בתי השקעות, כיצד מנהלים תיק השקעות בפועל ומהם הקריטריונים שעליכם לבחון בטרם תחליטו היכן להשקיע את כספיכם. אם צברתם סכום כסף מסויים בעקבות חסכון משכורת, ירושה, זכייה לא צפויה וכדומה – כדאי לכם לשקול היטב את האופציות העומדות בפניכם להפקת רווחים עתידיים.

מאת: פיננסיםהלוואות10/10/101324 צפיות
הלוואה לרכב היא מימון רכב הניתן ע"י הבנק למטרה ספציפית – רכישת רכב חדש. ההבדל בין הלוואה לרכב והלוואה רגילה הוא שבהלוואה לרכב אנו ממשכנים למעשה את הרכב לטובת הבנק.

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181562 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173050 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171704 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171767 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161749 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161596 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161465 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica