חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסחר בבורסה למתחילים

מאת: פיננסיםבורסת ת"א10/10/20101139 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

באמר זה נסביר מהי הבורסה לניירות ערך, כיצד מבצעים מסחר עצמאי ומה עלינו לדעת בטרם נתחיל להשקיע את כספינו בשוק ההון.

מהי הבורסה? הבורסה הינה פלטפורמה מתקדמת למסחר, אשר מאפשרת לסוחרים בה לקנות ולמכור ניירות ערך, כאשר המטרה הברורה היא להפיק רווח מהמכירה.

אלו מוצרים פיננסיים נסחרים בבורסה? הבורסה לניירות ערך בתל אביב הינה ייחודית בעולם, כיוון שהיא מאגדת תחת קורת גג אחד מספר רב של מוצרים פיננסיים בהם ניתן לסחור – דוגמת: מניות, המירים, אגרות חוב (אג"ח) ממשלתיות וקונצרניות, מק"מ, מוצרי מדדים, תעודות סל, תעודות בחסר, אופציות וחוזים עתידיים.

המניה נחשבת למוצר הפיננסי המפורסם ביותר בבורסה, והיא למעשה נייר ערך המשמש כשטר בעלות על חלק מחברה. בעל המניה נחשב לשותף בחברה, ואדם המחזיק ביותר ממחצית המניות של חברה מסויימת נחשב לבעל השליטה בה.

האם מפקחים על המסחר בבורסה? למרות שהבורסה היא חברה פרטית שנוסדה בשנת 1953 בתל אביב ע"י קבוצת בנקים וברוקרים, היא מחוייבת לפעול כגוף ציבורי בהתאם לחוק ניירות ערך. זוהי הסיבה לכך שמתוך 15 חברי הדירקטוריון ישנם שמונה נציגי ציבור המתמנים ע"י ועדה ציבורית.

כיצד מתנהל המסחר בבורסה? מסחר בבורסה מתנהל באופן ממוחשב ומקוון לחלוטין, כאשר הקו המנחה אותו הוא היגיון הרצף – הבורסה מקושרת כל הזמן לבנקים ולברוקרים באמצעות קווי תקשורת מהירים המזרימים ללא הפסקה פקודות רכישה ומכירה ניתן ומבוצע מסחר יומי בבורסה. הזרמת הפקודות מתבצעת באופן רציף וסימולטני לאורך כל יום המסחר, בהתאם לשעות הפעילות בבורסה.

מערכת הרצף מקבל פקודות באופן אנונימי – כך שהמוכר לא יכול לדעת מי מעוניין לקנות את המניות שלו, כך שכל הקודם זוכה – הכוונה היא שכאשר המחיר זהה, המניה תימחר להצעה הראשונה שהוגשה, ופקודות הקניה שהוגשו לאחריה ירשמו בספר הפקודות וימתינו למוכר הבא.

כיצד ניתן לסחור בבורסה? כדי לבצע מסחר עצמאי בבורסה, עלינו להעזר בשירותיהם של חברי בורסה. חברי בורסה הם ברוקרים ובנקים אשר סוחרים בניירות ערך ומעבירים פקודות קנייה ומכירה לרשת המקוונת של הבורסה. בשונה מבעבר, מתבצע מסחר עצמאי בבורסה און ליין – מה שמאפשר נגישות וזמינות לכל האינפורמציה הרלוונטית הן למשקיעים העתידיים והן לסורחים השונים בבורסה.

בתמורה לשירותיהם, גובים חברה הבורסה עמלת שירות, כאשר גובה העמלה משתנה מאחד לשני. בשל ההבדלים בגובה העמלה, רצוי מאוד לערוך השוואה מקיפה בין חברי בורסה שונים בטרם תחליטו באמצעות מי מהם לסחור בברוסה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר פיננסים הנו פורטל מגוון להצעות מחיר להלוואות ומשכנתאות, בתי השקעות וייעוץ פיננסי, מארבע חברות מקצועיות ומהימנות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פיננסים

מאת: פיננסיםמשכנתא16/05/121081 צפיות
רוב האנשים נאנחים למשמע הביטוי משכנתה ורכישת דירה, אבל לא ניתן להתחמק מהנושא, ככלות הכל, כולנו רוצים להגשים את החלום, וללא נטילת משכנתאות מגוף פיננסי כלשהו, סביר להניח שלא נוכל לעשות זאת. במאמר הבא נסביר על ריבית משכנתאות, כיצד ניתן ומדוע חשוב כל כך לחשבן, טרם בחירת משכתנה כזו או אחרת.

מאת: פיננסיםבורסת ת"א20/03/121373 צפיות
מי שמחפש יציבות כלכלית, כתוספת מן הצד, או כעיסוק עיקרי, ייתכן ויפנה להשקעה בבורסה. ככל שנושא המסחר בבורסה נשמע מפתה, הוא טומן בחובו גם סיכון פיננסי. במאמר הבא נסביר אודות השקעה ומסחר בבורסה, למתעניינים שבינינו.

מאת: פיננסיםהלוואות09/08/111157 צפיות
בשל הריביות המשתנות ותנאי ההלוואה בכלל, מומלץ לערוך השוואה מקיפה, שבסופה תבחרו להלוות מהמקום שתנאיו יתאימו לכם ולצרכיכם.

מאת: פיננסיםשוק ההון07/08/111336 צפיות
ישראל זו מדינה קטנה ומשום כך מגוון החברות הנסחרות בבורסה הישראלית הינו קטן. חלק מבתי ההשקעות והבנקים מאפשרים ללקוחותיהם לערוך מסחר במניות בחו"ל. אין זה דורש לעזוב את הארץ, אין זה דורש לדעת שפות רבות, כל שצריך הוא לפנות לחבר בורסה שיבצע את המסחר עבורכם.

מאת: פיננסיםמסחר יומי14/10/101388 צפיות
מסחר בבורסה או מסחר עצמאי הינה כל פעולה בניירות ערך לדוגמה קניה או מכירה של מנייה של טבע, אורמת או בנק הפועלים. בעבר הלא רחוק ניתן היה לסחור רק באמצעות העברת פקודה לפקיד הבנק ולכן המסחר נעשה דרך הבנק הו מנוהל חשבון העו"ש.

מאת: פיננסיםהשקעות10/10/101218 צפיות
במאמר זה נסביר מהם בתי השקעות, כיצד מנהלים תיק השקעות בפועל ומהם הקריטריונים שעליכם לבחון בטרם תחליטו היכן להשקיע את כספיכם. אם צברתם סכום כסף מסויים בעקבות חסכון משכורת, ירושה, זכייה לא צפויה וכדומה – כדאי לכם לשקול היטב את האופציות העומדות בפניכם להפקת רווחים עתידיים.

מאת: פיננסיםהלוואות10/10/101322 צפיות
הלוואה לרכב היא מימון רכב הניתן ע"י הבנק למטרה ספציפית – רכישת רכב חדש. ההבדל בין הלוואה לרכב והלוואה רגילה הוא שבהלוואה לרכב אנו ממשכנים למעשה את הרכב לטובת הבנק.

מאמרים נוספים בנושא בורסת ת"א

מאת: כתיבת מומחיםבורסת ת"א26/05/161950 צפיות
מחפשים מערכת מסחר בשביל לסחור בבורסה? חושבים לבצע מסחר במניות ולא יודעים באמצעות איזו חברה לבצע את המסחר? איך בוחרים את הברוקר הטוב ביותר, כזה שמציע לכם אפשרות מסחר בבורסה העולמית בעמלות משתלמות במיוחד? קראו להלן את המידע על חברת אינטראקטיב ברוקרס, ואולי גם אתם תמצאו את החברה הזו כמתאימה עבורכם. כמו סוחרי מניות רבים בעולם כולו.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/06/144967 צפיות
צעירים רבים לאחר השירות הצבאי פונים ללמוד קורס מסחר בבורסה, כדי להשיג השכלה פיננסית פרקטית. חלקם, יעברו אחר כך להיות סוחרים לפרנסתם. אם נתבונן ברשת, נמצא קורסים כאלה במחירים הנעים בין כמה מאות שקלים, לכמה אלפי שקלים. אם כך, מהו המחיר הראוי לקורס כזה? על כך במאמר הבא.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/03/148153 צפיות
אין זה סוד, כי ישראלים רבים סוחרים בשוק באופן פעיל, לפחות כמה פעמים בחודש. חלק מהם עושים זאת אפילו על בסיס סדיר וקבוע, מספר פעמים בכל יום (סוחרים יומיים). נישאלת השאלה, האם בכלל ניתן לסחור בשוק ההון בלי ללמוד את הנושא באופן מסודר? במילים אחרות, האם לימודי שוק ההון הם בכלל דבר הכרחי? המאמר הבא ינסה לענות על שאלה זו.

מאת: יוסי אמודאיבורסת ת"א21/01/148287 צפיות
היסטוריה למניית Google. המנייה חצתה את 1,000 הדולרים וקבעה שיא חדש. הדו"חות לרבעון השלישי שפורסמו על ידי החברה הביאו לעלייה המשמעותית ולחציית הרף, כך פורסם באתר "כלכליסט".

מאת: betraderבורסת ת"א02/06/131784 צפיות
מסחר בבורסה- אז איך נכנסים אל שוק ההון ?

מאת: betraderבורסת ת"א06/05/131777 צפיות
מסחר ב-CFD - רוצים גם? מסחר ב- CFD הינו סגנון מסחר פופולארי ביותר. שמו בעברית הינו חוזה הפרשים. כיום מרכז חוזה ההפרשים קרוב ל- 65% מנפח המסחר במדינות המתוקנות. הסיבה לכך הינה פשוטה:

מאת: betraderבורסת ת"א07/04/131781 צפיות
מסחר בבורסה - ללמוד ברצינות ואז להתחיל ללכת אם אתה אוהב כסף ומחפש דרכים מגוונות להרוויח אותו, תוכל למצוא עניין בתחום המסחר בבורסה. מסחר בבורסה עשוי לאפשר לך ליהנות מעלייה ברמת החיים שלך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica