חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו בית השקעות

מאת: פיננסיםהשקעות10/10/2010991 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במאמר זה ננסה לעשות קצת סדר בבלאגן ולהסביר אחת ולמיד – מהו בית השקעות וכיצד משקיעים באמצעותו בשוק ההון הישראלי.

אם יש ברשותכם סכום כסף נכבד שהצלחתם לחסוך או קיבלתם בירושה, ייתכן ותרצו לשקול את אחת משתי האופציות הבאות – השקעה וחסכון. מדובר למעשה בשני אפיקים שונים שמטרתם זהה – הפקת רווח מכסף שאינו נמצא בשימוש.

חיסכון מתבצע לרוב בבנק, כאשר אנו סוגרים אותו בחשבון נפרד למשך תקופה שנקבעה מראש. בתמורה לסגירת החשבון בבנק, אנו מקבלים ריבית בעלת שחיעור קבוע. אופציה זו נחשבת לרוב בטוחה יותר כיוון שאלמנט הסיכון הגלום בה נמוך ביותר.

השקעה מתבצעת לרוב באמצעות בית השקעות, אשר משקיע את כספינו בבורסה לניירות ערך ובשוק ההון הישראלי. ניתן להשקיע במניות ובאגרות חוב (אג"ח) וישנו מגוון רחב של מוצרים פיננסים שונים בהם ניתן להשקיע, דוגמת: קרנות פנסיה, קרנות השתלמות, קופות גמל, אופציות כיסוי, תעודות סל ועוד.

אופציה זו נחשבת פחות בטוחה, כיוון שאלמנט הסיכון הגלום בה מעט יותר גבוה. עם זאת, ייתכן ופוטנציאל הרוווח יהיה גבוה יותר, אך כמובן שאין שום ערובה לכך.

אם בחרתם באפיק ההשקעה, הרי שעליכם לפנות לבית השקעות ולפתוח בו חשבון עמית. אך מהו בית השקעות? בית השקעות הוא גוף פיננסי המאפשר לנו לסחור בבורסה ולהשקיע במגוון מוצרים פיננסיים. כל בית השקעות מעמיד לרשות לקחותיו צוות מיומן של אנליסטים, יועצי השקעות, אנשי שוק הון ומנהל תיקי השקעות – במטרה לעזור לנו להפיק תשואה גבוהה.

בתמורה לשירות זה, בית ההשקעות גובה מאיתנו עמלה בשיעור משתנה, כאשר כל בית השקעות יכול לגבות עמלה שונה, ולכן רצוי ואף מומלץ לערוך השוואה מקיפה בין מספר בתי השקעות בטרם תחליטו באמצעות מי אתם מעוניינים להשקיע את כספכם.

לאחר שבחרתם בית השקעות באמצעותו תרצו להשקיע בבורסה, יפתח לכם חשבון עמית וביחד עם יועץ השקעות תקבעו את מדיניות ההשקעה שלכם. מדיניות ההשקעה קובעת מראש כמה כסף תרצו להשקיע ובאיזה אפיק – מניות או אגרות חוב. מנהל בית ההשקעות הוא האדם שיחליט ברגע האמת כיצד להשקיע את כספכם ועם למכור או לקנות מניות ואגרות חוב – הכל כמובן בהתאם למדיניות ההשקעה.

בעת בחירת בית השקעות כדי לשים לב למספר דברים:

ניסיון ומקצועיות – כמה שנים פועל בית השקעות ומהו תחום ההתמחות שלו. כמו כן, רצוי לבדוק מה הניסיון שיש בפועל למנהל תיק ההשקעות כיון שבידיו אנו מפקידים את כספינו. בדקו באנטרנט, שאלו מכרים והתעניינו בפורומים שונים.

תשואה – בדקו מהי התשואה של אותו בית השקעות לאורך תקופה ארוכה, כיוון שתשואה חיובית לאורך תקופה קצרה לא תמיד מייצגת נאמנה את המציאות. חשוב לבדוק האם בית ההשקעות נחשב יציב ושיש לו מוניטין טוב. לעיתים, כדאי לשלם עמלה מעט יותר גבוהה בתמורה לשירותיו של בית השקעות איכותי יותר.

שקיפות ושירות – בית ההשקעות צריך לפעול בשקיפות מוחלטת מול לקוחותיו, לעדכן אותם בנוגע לקווים מנחים ואסטרטגיית השקעה, וכמובן להקשיב ולפעול בהתאם לצרכיו של הלקוח. בדקו כיצד מתייחסים אליכם בבית ההשקעות, האם יש צוות לתמיכה טכנית בפועל במקביל לשעות המסחר בבורסה.

עמלה – כאמור, גובה העמלה משתנה בין בית השקעות אחד לשני, ולכן חשוב לבדוק היטב מהי העמלה שגובה כל בית השקעות ובתמורה לאיזה שירות. אחת הדרכים המוכרות לעריכת השוואת מחירים היא באמצעות האינטרנט, המאפשר לנו גישה נוחה לכל האינפורמציה הרלוונטית לנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר פיננסים הנו פורטל מגוון להצעות מחיר להלוואות ומשכנתאות, בתי השקעות וייעוץ פיננסי, מארבע חברות מקצועיות ומהימנות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פיננסים

מאת: פיננסיםמשכנתא16/05/121086 צפיות
רוב האנשים נאנחים למשמע הביטוי משכנתה ורכישת דירה, אבל לא ניתן להתחמק מהנושא, ככלות הכל, כולנו רוצים להגשים את החלום, וללא נטילת משכנתאות מגוף פיננסי כלשהו, סביר להניח שלא נוכל לעשות זאת. במאמר הבא נסביר על ריבית משכנתאות, כיצד ניתן ומדוע חשוב כל כך לחשבן, טרם בחירת משכתנה כזו או אחרת.

מאת: פיננסיםבורסת ת"א20/03/121379 צפיות
מי שמחפש יציבות כלכלית, כתוספת מן הצד, או כעיסוק עיקרי, ייתכן ויפנה להשקעה בבורסה. ככל שנושא המסחר בבורסה נשמע מפתה, הוא טומן בחובו גם סיכון פיננסי. במאמר הבא נסביר אודות השקעה ומסחר בבורסה, למתעניינים שבינינו.

מאת: פיננסיםהלוואות09/08/111160 צפיות
בשל הריביות המשתנות ותנאי ההלוואה בכלל, מומלץ לערוך השוואה מקיפה, שבסופה תבחרו להלוות מהמקום שתנאיו יתאימו לכם ולצרכיכם.

מאת: פיננסיםשוק ההון07/08/111340 צפיות
ישראל זו מדינה קטנה ומשום כך מגוון החברות הנסחרות בבורסה הישראלית הינו קטן. חלק מבתי ההשקעות והבנקים מאפשרים ללקוחותיהם לערוך מסחר במניות בחו"ל. אין זה דורש לעזוב את הארץ, אין זה דורש לדעת שפות רבות, כל שצריך הוא לפנות לחבר בורסה שיבצע את המסחר עבורכם.

מאת: פיננסיםמסחר יומי14/10/101394 צפיות
מסחר בבורסה או מסחר עצמאי הינה כל פעולה בניירות ערך לדוגמה קניה או מכירה של מנייה של טבע, אורמת או בנק הפועלים. בעבר הלא רחוק ניתן היה לסחור רק באמצעות העברת פקודה לפקיד הבנק ולכן המסחר נעשה דרך הבנק הו מנוהל חשבון העו"ש.

מאת: פיננסיםהשקעות10/10/101223 צפיות
במאמר זה נסביר מהם בתי השקעות, כיצד מנהלים תיק השקעות בפועל ומהם הקריטריונים שעליכם לבחון בטרם תחליטו היכן להשקיע את כספיכם. אם צברתם סכום כסף מסויים בעקבות חסכון משכורת, ירושה, זכייה לא צפויה וכדומה – כדאי לכם לשקול היטב את האופציות העומדות בפניכם להפקת רווחים עתידיים.

מאת: פיננסיםהלוואות10/10/101327 צפיות
הלוואה לרכב היא מימון רכב הניתן ע"י הבנק למטרה ספציפית – רכישת רכב חדש. ההבדל בין הלוואה לרכב והלוואה רגילה הוא שבהלוואה לרכב אנו ממשכנים למעשה את הרכב לטובת הבנק.

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181572 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173058 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171709 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171773 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161752 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161600 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161470 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica