חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיתוג: הריקוד המופלא של השם והסלוגן

מאת: סיגל דריאלמיתוג05/11/20101126 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מיתוג, בהגדרתו הפשוטה והטבעית ביותר, הוא פתרון לבעיה. תהליך של מיתוג עסקי תפקידו להעביר אותנו מנקודה א' ל-ב', ממצוי לרצוי, ממצב של "אין" ל"יש" . מיתוג עסק במיטבו הוא ריקוד מופלא בין שם, סלוגן ולוגו. כדי שהריקוד הזה יקסים ויסחף את רואיו הוא צריך להיות מדויק, שקול, הרמוני, מפתיע ומרגש בעת ובעונה אחת. מיתוג הוא הזדמנות להגשמה, להצלחה, לשינוי. 

תהליך נכון ושקול של מיתוג  עסקי יפסע על שביל הזהב שבין הגדרה נכונה של המציאות ובין התשוקה לשנות ולחדש.
תשומת לב רבה מדי להגדרת המציאות, תגרום להתחפרות בבעיה ותניב מיתוג חברה חסר מעוף. מנגד עומדים לא מעט מהלכי מיתוג קריאטיביים, מסקרנים וחדורי מוטיבציה, שלא השכילו להגדיר את הבעיה ולתקוף אותה מהזוויות הנכונות. התוצאה עלולה להיות מיתוג עסקי שחוטא למוצר ולא מבטא את ייחודו ואת רוחו. הבגד אולי מרשים על הקולב, אבל לא מתאים ללובש. 

מיתוג פורץ דרך לפעמים פשוט מגדיר מחדש את הבעיה.
לעיתים הדרך לפתרון עוברת בהגדרת הבעיה מחדש, והחלפתה בבעיה אחרת, כזו שניתן למצוא לה פתרון מעולה ומקורי, עם שפע תועלות לקהל היעד. איקאה לא נאבקה עם החברות המתחרות במגרש ה"שירות". היא עשתה מהלך מיתוגי אמיץ, נטשה את המגרש, ולקחה את הניצחון עם המסר המהפכני "אצלנו אין שירות, לכן המחירים שלנו טובים יותר".  

מיתוג עסק - אז איך עושים את זה?
מצבו את עצמכם.
את קוסמטיקאית? את יכולה למצב את השירות שלך כ"קוסמטיקה פרא-רפואית", "מכון יופי" או "קוסמטיקה טבעית". מיצוב מדויק יסייע ליצירת פנייה ממוקדת ואיכותית לקהל היעד הרצוי. 

צרו בידול.
מה ההבדל ביניכם לבין המתחרים? מה הם היתרונות היחסיים שלכם? במה אתם טובים וחזקים? הבידול שלכם ינבע מן השוני (אמיתי או מיתוגי) שביניכם לבין המתחרים - במוצר בלעדי, באיכות משובחת, בתפיסת שירות מיוחדת, במומחיות שקשה להתחרות בה ועוד. 

ועכשיו הכי קשה... שלב המיתוג.
התוצרים של תהליכי מיתוג לעסקים הם שם מותג - שם לעסק או לחברה, סלוגן, ולוגו, שהוא ההמחשה הגרפית של השניים הראשונים. שם מותג וסלוגן מבוססים על תהליכי המיצוב והבידול, וצריכים לבטא באופן הנאמן והמרתק ביותר את ערכי המותג ואת רוחו. על יצירת שם מותג וכתיבת סלוגן, אתם מוזמנים לקרוא במאמריי המוקדשים לנושאים אלה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סיגל דריאל, מכשפה של מילים.

רעיונאית, עוסקת בכתיבה שיווקית שנים רבות.

כותבת גם ספרי ילדים, וגם שירים (לילדים גדולים).

מאמינה בכוחן של המילים להשפיע, לשנות, לקרב לבבות, לעורר מחשבה, לעשות מעשה.

http://www.sigald.co.il

dariel1@netvision.net.il

050-9426540

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סיגל דריאל

מאת: סיגל דריאלשיווק ואסטרטגיה27/12/101145 צפיות
בעולם רווי עד לעייפה מסרים, גירויים ותכנים שיווקיים, ראוי לשאול - מה ההבדל בין כותבי תוכן "בסיטונאות" לבין קופירייטרים אמיתיים?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג22/11/102580 צפיות
בחירה נכונה של שם לעסק או למוצר משפיעה על הצרכן השפעה דרמטית. טיפים לבחירת שם מוצלח לעסק, לחברה או למוצר.

מאת: סיגל דריאלמיתוג16/11/101806 צפיות
פרופיל חברה הוא הבטחה ואפילו התחייבות. איך ניגשים לכתיבת הפרופיל ואיך להפוך אותו למסמך שמייצג אתכם בכבוד?

מאת: סיגל דריאלמיתוג02/11/101114 צפיות
איך יודעים שזה זה? איך מזהים את הייחודיות ואת הערך המוסף של סלוגן שיווקי מנצח, מרגש, מניע לפעולה?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג10/10/101240 צפיות
איך כתיבה שיווקית לאתרים תשיג לך מיקומים מועדפים באינטרנט?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג05/10/103086 צפיות
טכניקות לכתיבת סלוגן מוצלח, עם דוגמאות

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג15/06/101495 צפיות
מחפשים רעיון שיווקי אפקטיבי? איך ניתן לטפח בלי מאמץ חשיבה יצירתית? 7 כללי זהב לחיזוק שרירי היצירתיות

מאמרים נוספים בנושא מיתוג

מאת: שלום כהןמיתוג27/09/192732 צפיות
רוצים להדפיס מדבקות למשרדים? מחפשים בית דפוס בו תוכלו להדפיס את המדבקות המתאימות לכם באיכות גבוהה מאוד, ובמחיר משתלם ונוח? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: ויקטוריה פיינרמןמיתוג09/08/176193 צפיות
נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קריינים שמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שונים אלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עם מי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

מאת: amirdadon90מיתוג27/12/162594 צפיות
את דודי מליץ כמעט כולנו מכירים, וזאת לאחר שבשנת 2009 השתתף בתוכנית הריאליטי הפופולרית "האח הגדול" ואף זכה בה - אבל מליץ, וזאת כבר לא רבים יודעים, הוא גם אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר בתחום האסטרטגיה התקשורתית ובעליו של משרד יחסי ציבור מצליח הנושא את שמו.

מאת: שלום כהןמיתוג15/08/162693 צפיות
בשנים האחרונות אפשר לראות לא מעט אנשים שהחליטו לעשות שינוי בחיים, לעזוב את העבודה בתור שכירים ולהקים עסקים עצמאיים.

מאת: דרורמיתוג04/07/162180 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאת: דרורמיתוג04/07/162115 צפיות
אחד הויכוחים שנשמעים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא, האם משתלם לרכוש רכב היברידי או שמא מדובר בכלי רכב שהפרסום החיובי אודותיו עולה על הביצועים שלו בשטח? ויכוח זה נשמע לאור העובדה שבישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף כלי רכב היברידיים של חברת טיוטה, החברה המובילה בייצור מכוניות היברידיות בעולם. הרכב מכרה עד היום למעלה מ-5 מיליון כלי רכב מסוג זה בכל רחבי העולם.

מאת: SEOMANמיתוג22/03/162006 צפיות
בעולם המודרני לא פשוט להפוך את העסק למותג בקרב הציבור ובקרב קהל הלקוחות. אנשי מקצוע רבים מתקשים לפרסם את העסק שלהם ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלהם. להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם למתג את העסק שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica