חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סלוגן: איך לומר הכל בשלוש מילים

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג05/10/20103086 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זיהיתם את יתרונות המוצר, הגדרתם ערכים, ניסחתם את המסר.
עכשיו כל מה שצריך זה להכניס את ה-כ-ל לשתיים שלוש מילים וליצור סלוגן. פשוט לא? זהו, שלא. איך לעזאזל עושים את זה?
הגישה, השפה והטון  של סלוגן שיווקי נקבעים על פי אופיו של המותג או השירות ועל פי הגדרת מאפייני קהל היעד. הנה טכניקות לכתיבת סלוגן (סיסמה בעברית) עם שפע דוגמאות שעשויות לעזור.

חסימת התנגדויות:
סלוגן שעובד על חסימת התנגדויות מציג יתרון אחד ברור תוך נטרול או חסימת התנגדויות אפשריות או צפויות. דוגמא:  H&O זה רק נראה יקר. סיסמה שמעבירה מסר של איכות ויוקרה, במחיר לא יקר שמזמין לקנות. (ובדיחה שלי: זה רק נראה יקר, למעשה זה יקר מאוד. אבל הסלוגן אמר, הסלוגן קובע...)

חריזה ומצלול:
קודם כל מה זה מצלול: אמצעי לשוני שמבוסס על חזרה על הצליל של מילה מסוימת. סלוגן שעושה שימוש נכון ויצירתי בטכניקות של חריזה ומצלול – יש בו אסתטיקה ומנגינה פנימית שנחרטת היטב בזיכרון.  
עם חריזה זה הולך ככה: או שזה רע מאוד, או שזה טוב מאוד. חרוז רע יכול להרוג סלוגן, חרוז טוב יכול לתת לו חיי נצח. חריזה טובה חייבת להיות נכונה ומושלמת מבחינת המשקל והמקצב. אחרת, עדיף שלא... דוגמאות: מגה גלופלקס, כי לגוף אין חלקי חילוף (מרק של האותיות ג', פ' ו-ח'), קח פרי ותהיה לי בריא, תעמיס לי ביסלי.

בית ספר:
כשמדובר במסר אחד, חד משמעי וחזק, כדאי להעביר אותו באופן הכי פשוט והגיוני שאפשר. כתיבת סלוגן דידקטי, ש"עושה לנו בית ספר", כדאי שתכלול גם מילות ציווי. דוגמאות:
לא נוסעים לפני שכולם חגורים, אם שותים לא נוהגים, בכביש אל תהיה צודק, תהיה חכם.

חוויה:
לעיתים, כוחו של סלוגן טוב הוא בחוויה ובתחושות שהוא מצליח להעביר ולעורר, גם על חשבון הגדרות, מספרים או מאפיינים מדויקים. נביעות הלכו עם "נביעות לגוף ולנשמה". סיסמה הוליסטית, שמעבירה את התחושה שבמים האלה יש הרבה יותר ממים.

צחוקים:
כתיבת סלוגן שעושה שימוש בהומור יכולה לעבוד יפה. סלוגן מצחיק או קליל מפיל מחיצות, מעלה חיוך ומעורר תחושת קרבה. כמובן שצריך לדעת מתי ואיך. ההומור צריך להיות חינני ולא מאולץ, לא נמוך ולא מעליב. דוגמאות: מילקי, אל תשאירו אותו לבד אפילו רגע אחד. תפוצ'יפס, טבעי שלא תשלוט בעצמך.

דרמטיות וטוטאליות:
סלוגן חזק יכול לשאוב את כוחו גם מהתבססות על "אמיתות מוחלטות". פולסווגן מנסה לשכנע אותנו עם "פולסווגן כי חיים רק פעם אחת", אקסיומה שקשה להתווכח איתה. סלטי צבר מתעקשים ש"חומוס עושים באהבה או לא עושים בכלל", כלומר מנגנים על הקונספט של האהבה כחוויה טוטאלית.

הצהרה:
גם עם הצהרות קשה להתווכח. סלוגנים כמו "אין כמו במבה", "מיצובישי ויש בה הכל" באים עם אמירה חזקה והכוח של המסר הוא בפשטות ובחד המשמעות. במילים אחרות, סלוגן עם נקודה.

תחכום:
הגענו למגרש המשחקים הכי גדול בעולם. כל האפשרויות פתוחות, צריך רק לאהוב, לבוא עם דרייב ויאללה להשתולל... סיסמה מתוחכמת יכולה להיות מבוססת על שימוש בשפות זרות (בדרך כלל אנגלית), כפל משמעות, משחקי מילים ומשחקי אסוציאציות. חוויה מרתקת למי שמילים משחררות אצלו את האדרנלין. דוגמאות: הונדה מציתה את הדמיון, וקסטרו עם Designed for desire (באחרון יש גם את המצלול שדיברנו עליו).

הבטחה:
פרסום הוא אמנות הפיתוי, וכוחו של פיתוי בפיצוי. רוצה לשדרג את חיי החברה שלך? "יש מכבי יש חברים". עסוקה בקריירה ואין לך זמן לטגן שניצלים? "טבעול ויש בו הכל".
כולנו זקוקים לפיצוי, לחיזוק, לחיבוק. סלוגן מבטיח יודע איך לפרוט לנו בדיוק על הנימים האלה.

 



תגיות המאמר: סיסמה, סלוגן, כתיבת סלוגן


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סיגל דריאל, מכשפה של מילים.

רעיונאית, עוסקת בכתיבה שיווקית שנים רבות.

כותבת גם ספרי ילדים, וגם שירים (לילדים גדולים).

מאמינה בכוחן של המילים להשפיע, לשנות, לקרב לבבות, לעורר מחשבה, לעשות מעשה.

http://www.sigald.co.il

dariel1@netvision.net.il

050-9426540

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סיגל דריאל

מאת: סיגל דריאלשיווק ואסטרטגיה27/12/101147 צפיות
בעולם רווי עד לעייפה מסרים, גירויים ותכנים שיווקיים, ראוי לשאול - מה ההבדל בין כותבי תוכן "בסיטונאות" לבין קופירייטרים אמיתיים?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג22/11/102580 צפיות
בחירה נכונה של שם לעסק או למוצר משפיעה על הצרכן השפעה דרמטית. טיפים לבחירת שם מוצלח לעסק, לחברה או למוצר.

מאת: סיגל דריאלמיתוג16/11/101807 צפיות
פרופיל חברה הוא הבטחה ואפילו התחייבות. איך ניגשים לכתיבת הפרופיל ואיך להפוך אותו למסמך שמייצג אתכם בכבוד?

מאת: סיגל דריאלמיתוג05/11/101128 צפיות
תהליך נכון ושקול של מיתוג עסקי יפסע על שביל הזהב שבין הגדרה נכונה של המציאות ובין התשוקה לשנות ולחדש.

מאת: סיגל דריאלמיתוג02/11/101116 צפיות
איך יודעים שזה זה? איך מזהים את הייחודיות ואת הערך המוסף של סלוגן שיווקי מנצח, מרגש, מניע לפעולה?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג10/10/101240 צפיות
איך כתיבה שיווקית לאתרים תשיג לך מיקומים מועדפים באינטרנט?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג15/06/101496 צפיות
מחפשים רעיון שיווקי אפקטיבי? איך ניתן לטפח בלי מאמץ חשיבה יצירתית? 7 כללי זהב לחיזוק שרירי היצירתיות

מאמרים נוספים בנושא קופירייטינג

מאת: רוןקופירייטינג26/06/193787 צפיות
כל בעל עסק מבין את החשיבות של אתר אינטרנט המייצג את החזון של העסק. אך בעידן שבו אנו נמצאים היום, הקמת אתר אינטרנט דורשת לא מעט משאבים - וברוב המקרים גם התקשרות עם לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בנושאים אלו

מאת: שלום כהןקופירייטינג23/10/172457 צפיות
כתיבת תוכן איכותי דורשת רעיונות יפים כנסו לאתר שלנו ותגלו איך כותבים משהו איכותי ויפהפה.

מאת: יובל לויזוןקופירייטינג20/11/142658 צפיות
מאמר הוא רצף משפטים עם מבנה ייחודי שמתמקד בנושא מסוים. ישנם סוגי מאמרים שונים, כמו מאמרים חדשותיים, מדעיים, טכניים ומאמרים העוסקים בנושאים כלליים שנועדו לקריאה בשעות הפנאי. בעבר המאמרים היו מתפרסמים בעיקר בעיתונים ובספרים וכיום עם התגלגלות הטכנולוגיה של ימינו ישנם המאמרים האינטרנטיים.

מאת: פרופיל און לייןקופירייטינג06/08/142803 צפיות
כל עסק מוקם במטרה להרוויח. גם עסק קטן. לעיתים עסק קטן הוא עסק בתחילת דרכו, אשר שואף להתקדם, להצליח ולגדול. לעיתים עסק קטן הוא עסק משפחתי שמראש מעדיף להישאר קטן ואינטימי. בכל מקרה, אין טעם לפתוח עסק אם בסופו של דבר אין רווחים. לכן, כל עסק, גם עסק קטן, חייב פרופיל עסק מקצועי המגדיר את מהות העסק, קהל היעד, השירות או המוצרים שלו ומהווה למעשה תעודת זהות של העסק עצמו.

מאת: ליאה גריןקופירייטינג26/10/138141 צפיות
אל לבעל אתר להתפתות לתרגם את האתר או לפרסם מאמרים באנגלית שאינם נכתבו על ידי כותב תוכן מקצועי הדובר את השפה האנגלית

מאת: איציק עומריקופירייטינג23/01/138205 צפיות
הססמאות שלי מרגישות שחוקות, אני מטיף ב-5 השנים האחרונות את ההכרח בהכרת קהל היעד שלך, אני עומד מאחורי המשפט שלי “אתה לא יכול לכתוב בצורה אפקטיבית למישהו שאתה לא מכיר". אבל יום אחד קרה משהו שטיפה גרם לי לחשוב אבל בסופו של דבר רק חיזק את הדבקות שלי ברעיון. חבר שלי החליט שהוא חייב להבין מה עומד מאחורי ההטפה שלי ואתגר אותי, “אני כותב קופירייטינג לחברות מחשבים" הוא אמר,”כולם צריכים ויכולים להשתמש במחשב, איך יכול להיות שלמוצר שהוא די בסיסי ובלי אפיונים מיוחדים יכול להיות קהל יעד שונה ?”. ידידי אמרתי ל

מאת: איציק עומריקופירייטינג07/01/138352 צפיות
זה בטוח אחת מהעצות הקופירייטינג הכי טובות שאי פעם קיבלתי, ?אם יש באפשרותך התחל פיסקה בעותק שלך עם משפטים שיתפסו את הקוראים חזק ויכניסו אותם פנימה" מדוע ? מכיוון שהמשפט שבא לאחר הכותרת הוא מה שמושך את רוב הקוראים. בדרך כלל אחרי הנקודה הזו הקוראים/הלקוחות מדלגים לסעיף הבא אלא אם כן הם מרגישים חובה לקרוא עד הסוף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica