חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיגעון הגוגל

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג10/10/20101242 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 איך כתיבה שיווקית לאתרים תשיג לך מיקומים מועדפים בגוגל?

נפתח בשאלת מיליון הדולר: לכתוב לגוגל או לגולשים?
כתיבה שיווקית לאתרים צריכה לפנות קודם כל לגולשים. כי מה שטוב לגולשים טוב לגוגל. תכניסו את זה טוב טוב להארד דיסק... גוגל נמצא כאן בשבילנו, הגולשים. כדי לספק לנו את התכנים שמעניינים אותנו, שמחדשים לנו, שמספקים תשובות. זו זכות הקיום שלו, זו הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי ההצלחה שלו. כתיבה שיווקית לאתרים צריכה לתת מענה טוב ויעיל לצרכי הגולשים, על ידי יצירת תכנים טובים ואיכותיים, שיכניסו את הגולש לאתר ויתפסו אותו חזק. ריבוי מבקרים באתר יעלה אתכם בתוצאות החיפוש באופן טבעי.
יחד עם זאת,  התחרותיות העצומה הקיימת ברשת מאלצת "לשחק את המשחק" ולנסות להשיג מיקומים מועדפים במנועי החיפוש. כתיבה שיווקית לאתרים משיגה עדיפות במנועי החיפוש על ידי "שתילת" מילות מפתח מתחומכם בטקסטים. וכאן נוצרה בעיה: האינטרנט הוצף בתכנים דלים, לא מעניינים, שייעודם היחיד היה לדחוף את מילות המפתח להשגת מיקומים טובים, בעוד שהמטרה העיקרית נשכחה בדרך: לספק לגולשים מידע איכותי ומעניין.  במילים אחרות, התחלפו היוצרות: התכנים הם שצריכים להוביל את מילות המפתח ולא להיפך. את מילות המפתח יש לפזר בטבעיות לאורך הטקסט, לא במינון צפוף ורב מדי ולא באופן צורם. כתיבה שיווקית לאתרים טובה וזורמת תשכנע גם את הגולשים וגם את גוגל.

אז מה גוגל אוהב?

גוגל אוהב את הגולשים.
כמו שאמרנו, מתן מענה מושלם לגולשים הוא זכות הקיום של גוגל. כתיבה שיווקית, או קופירייטינג לאתרי אינטרנט, צריך לתת לגולש הרגשה שהוא בבית. גם אם האתר עוסק בתחום לא מוכר לו, ובמיוחד משום כך. שפה זורמת, נגישה, ברורה ומדויקת (ויצירתית כמובן) תיצור אווירה נעימה ונינוחה. האתר שלכם שופע מילים מתוחכמות מהטרמינולוגיה המקצועית שלכם? מילים מיופייפות בלועזית? בחנו את התכנים שוב, ונסו להגיש אותם בשפה פשוטה ובהירה עד כמה שניתן, על מנת לפנות למכנה משותף רחב יותר של גולשים. ריבוי מילים לא מובנות יוצר תחושה של ריחוק וניתוק.
גוגל אוהב מילים (הוא פשוט לא מבין שום שפה אחרת)
כתיבה שיווקית לאתרים איכותית וטובה, היא קודם כל טובה. כתיבה שיווקית איכותית ותקנית באתר חשובה יותר מכל פלאש או אפקט ויזואלי. גוגל כידוע קורא רק מילים. הקפידו על כך שהניסוחים בהירים ולא מעורפלים, שאין חזרות מיותרות, ודאו שאין שגיאות כתיב או הדפסה. קראו שוב ושוב את הטקסטים כדי לוודא שהמסר עובר חלק וזורם.

גוגל בעד תכל'ס
כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט צריכה להיות "מודולארית". לתת מענה הולם גם למבקרים לרגע, וגם למתעמקים. איך עושים את זה? קודם כל , מגיעים למסר העיקרי כמה שיותר מהר. הגולשים הם בדרך כלל חסרי סבלנות, ומחפשים תשובות מידיות וקולעות. כשמדובר בעמודים מרובי טקסט כדאי לבנות עם כותרת תמציתית, קולעת ומסקרנת, כותרות משנה ברמת פירוט גבוהה יותר, וטקסטים אינפורמטיביים. קבלו רעיון: כבר בדף הבית אפשר להציג משפטי מפתח חשובים, עם קישוריות שמפנות אל הטקסטים בעמודים הרלוונטיים. 

גוגל (ממש לא) אוהב שמעתיקים
תכנים מועתקים נחשבים לעבירה חמורה בגוגל (ואל תנסו אותו). העונש הצפוי הוא הרחקה של האתר לתקופה מסוימת או לזמן בלתי מוגבל. ודאו היטב שהתכנים המופיעים באתר הם מקוריים לחלוטין. כתיבה שיווקית לאתרים חייבת להיות קודם כל מקורית.

גוגל מעריך מומחיות
בין היתר, תפקידו של קופירייטינג לאתרים הוא למקם אתכם במעמד של מומחים בתחומכם. ספרו, שתפו, הרחיבו, החכימו את הגולשים. איך? על ידי קישורים למקורות מידע מעשירים, מאמרים מקצועיים בנושאים הקרובים או נושקים לתחומכם, פינת טיפים ועצות, קטגוריית שאלות ותשובות, עדויות והמלצות של  לקוחות מרוצים.

ולא פחות חשוב: מה אתם אוהבים?
התוכן שלכם צריך להרגיש לכם כמו בבואה במראה.
מה אתם מרגישים בבטן? אתם מזדהים עם התוכן? מרגישים בנוח עם כל מילה? הוא מייצג אתכם בכבוד? קראו את התכנים ונסו לומר לעצמכם איך אתם מרגישים. בשורה התחתונה, כתיבה שיווקית לאתרים צריכה להגיש תמצית מזוקקת ואיכותית של הייחוד שלכם. 

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סיגל דריאל, מכשפה של מילים.

רעיונאית, עוסקת בכתיבה שיווקית שנים רבות.

כותבת גם ספרי ילדים, וגם שירים (לילדים גדולים).

מאמינה בכוחן של המילים להשפיע, לשנות, לקרב לבבות, לעורר מחשבה, לעשות מעשה.

http://www.sigald.co.il

dariel1@netvision.net.il

050-9426540

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סיגל דריאל

מאת: סיגל דריאלשיווק ואסטרטגיה27/12/101148 צפיות
בעולם רווי עד לעייפה מסרים, גירויים ותכנים שיווקיים, ראוי לשאול - מה ההבדל בין כותבי תוכן "בסיטונאות" לבין קופירייטרים אמיתיים?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג22/11/102583 צפיות
בחירה נכונה של שם לעסק או למוצר משפיעה על הצרכן השפעה דרמטית. טיפים לבחירת שם מוצלח לעסק, לחברה או למוצר.

מאת: סיגל דריאלמיתוג16/11/101810 צפיות
פרופיל חברה הוא הבטחה ואפילו התחייבות. איך ניגשים לכתיבת הפרופיל ואיך להפוך אותו למסמך שמייצג אתכם בכבוד?

מאת: סיגל דריאלמיתוג05/11/101131 צפיות
תהליך נכון ושקול של מיתוג עסקי יפסע על שביל הזהב שבין הגדרה נכונה של המציאות ובין התשוקה לשנות ולחדש.

מאת: סיגל דריאלמיתוג02/11/101117 צפיות
איך יודעים שזה זה? איך מזהים את הייחודיות ואת הערך המוסף של סלוגן שיווקי מנצח, מרגש, מניע לפעולה?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג05/10/103089 צפיות
טכניקות לכתיבת סלוגן מוצלח, עם דוגמאות

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג15/06/101500 צפיות
מחפשים רעיון שיווקי אפקטיבי? איך ניתן לטפח בלי מאמץ חשיבה יצירתית? 7 כללי זהב לחיזוק שרירי היצירתיות

מאמרים נוספים בנושא קופירייטינג

מאת: רוןקופירייטינג26/06/193797 צפיות
כל בעל עסק מבין את החשיבות של אתר אינטרנט המייצג את החזון של העסק. אך בעידן שבו אנו נמצאים היום, הקמת אתר אינטרנט דורשת לא מעט משאבים - וברוב המקרים גם התקשרות עם לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בנושאים אלו

מאת: שלום כהןקופירייטינג23/10/172461 צפיות
כתיבת תוכן איכותי דורשת רעיונות יפים כנסו לאתר שלנו ותגלו איך כותבים משהו איכותי ויפהפה.

מאת: יובל לויזוןקופירייטינג20/11/142668 צפיות
מאמר הוא רצף משפטים עם מבנה ייחודי שמתמקד בנושא מסוים. ישנם סוגי מאמרים שונים, כמו מאמרים חדשותיים, מדעיים, טכניים ומאמרים העוסקים בנושאים כלליים שנועדו לקריאה בשעות הפנאי. בעבר המאמרים היו מתפרסמים בעיקר בעיתונים ובספרים וכיום עם התגלגלות הטכנולוגיה של ימינו ישנם המאמרים האינטרנטיים.

מאת: פרופיל און לייןקופירייטינג06/08/142812 צפיות
כל עסק מוקם במטרה להרוויח. גם עסק קטן. לעיתים עסק קטן הוא עסק בתחילת דרכו, אשר שואף להתקדם, להצליח ולגדול. לעיתים עסק קטן הוא עסק משפחתי שמראש מעדיף להישאר קטן ואינטימי. בכל מקרה, אין טעם לפתוח עסק אם בסופו של דבר אין רווחים. לכן, כל עסק, גם עסק קטן, חייב פרופיל עסק מקצועי המגדיר את מהות העסק, קהל היעד, השירות או המוצרים שלו ומהווה למעשה תעודת זהות של העסק עצמו.

מאת: ליאה גריןקופירייטינג26/10/138147 צפיות
אל לבעל אתר להתפתות לתרגם את האתר או לפרסם מאמרים באנגלית שאינם נכתבו על ידי כותב תוכן מקצועי הדובר את השפה האנגלית

מאת: איציק עומריקופירייטינג23/01/138209 צפיות
הססמאות שלי מרגישות שחוקות, אני מטיף ב-5 השנים האחרונות את ההכרח בהכרת קהל היעד שלך, אני עומד מאחורי המשפט שלי “אתה לא יכול לכתוב בצורה אפקטיבית למישהו שאתה לא מכיר". אבל יום אחד קרה משהו שטיפה גרם לי לחשוב אבל בסופו של דבר רק חיזק את הדבקות שלי ברעיון. חבר שלי החליט שהוא חייב להבין מה עומד מאחורי ההטפה שלי ואתגר אותי, “אני כותב קופירייטינג לחברות מחשבים" הוא אמר,”כולם צריכים ויכולים להשתמש במחשב, איך יכול להיות שלמוצר שהוא די בסיסי ובלי אפיונים מיוחדים יכול להיות קהל יעד שונה ?”. ידידי אמרתי ל

מאת: איציק עומריקופירייטינג07/01/138356 צפיות
זה בטוח אחת מהעצות הקופירייטינג הכי טובות שאי פעם קיבלתי, ?אם יש באפשרותך התחל פיסקה בעותק שלך עם משפטים שיתפסו את הקוראים חזק ויכניסו אותם פנימה" מדוע ? מכיוון שהמשפט שבא לאחר הכותרת הוא מה שמושך את רוב הקוראים. בדרך כלל אחרי הנקודה הזו הקוראים/הלקוחות מדלגים לסעיף הבא אלא אם כן הם מרגישים חובה לקרוא עד הסוף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica