חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כתיבת פרופיל חברה ב- 5 צעדים

מאת: סיגל דריאלמיתוג16/11/20101806 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

(נפתח בהערה קטנה אך חשובה. הטיפים שתקבלו כאן מיועדים לאלה שאוהבים לכתוב, שידם קלה על המקלדת... לא מומלץ לכל אחד לכתוב פרופיל חברה לבד.)

הגדירו.

הגדירו את מהות העסק, את ה-DNA שלו, את היעדים ואת קהלי היעד. פרופיל עסקי הוא הבטחה ואפילו התחייבות. זהו מסמך שאמור לייצג אתכם לאורך זמן, לא עוד פלאייר מכירתי. לכן התמקדו במה שמייחד אתכם, במה שאתם מאמינים בו ובמה שאתם יכולים לעמוד מאחוריו.
הגדירו מראש גם את השפה והטון. כתיבת פרופיל חברה יכולה להיעשות בגוף ראשון או שלישי, בשפה עניינית או ידידותית, מדעית או מרגשת, גבוהה או עממית, רצינית או קלילה. חשוב שאופי הפנייה והשפה יהיו מדויקים ומכוונים לקהל היעד המוגדר. כי במקרה של פרופיל עסק, הניסוח הוא יותר מניסוח, הוא חלק מהמהות.

שאלו את הלקוחות.

מאוד קשה לכתוב על עצמך... לפני שאתם ניגשים לכתיבת פרופיל חברה, אספו אינפורמציה ובדקו איך הלקוחות שלכם רואים אתכם, מהם היתרונות, הבולטות והייחודיות שלכם בראי הלקוח. נסו להסתכל על עצמכם מהצד. זה יעזור לגיבוש המסר וגם עשוי לגלות לכם תובנות חדשות על עצמכם. אם מדובר בחברה חדשה לגמרי, תוכלו לעשות את אותו צעד עם "לקוחות ניסיוניים" כמו משפחה וחברים שאולי הענקתם להם שירותים ללא תשלום.

חלקו לפסקאות.

לא יודעים ממה להתחיל?.. שבו עם דף ועט וחלקו לפסקאות: הגדרת תחום העיסוק, היתרונות המיוחדים שאתם מבטיחים, האנשים מאחורי החברה, ניסיון מקצועי, לקוחות , יעדים וחזון. חשיבה על כל פסקה בנפרד תקל עליכם לגבש את המסרים ולנסח פרופיל עסקי צעד אחרי צעד. לאחר מכן חברו לכל פסקה כותרת ממצה, מעניינת ומושכת.

 אל תעסקו במכירה.

אל תתאמצו לשדר מסר שיווקי. חשבו בצורה נקייה ואמיתית, זה יעביר  אתכם הכי טוב. כתיבת פרופיל חברה צריכה להיעשות ללא "מאמץ שיווקי" . פרופיל עסק או פרופיל חברה כתוב ומנוסח היטב הוא כלי מכירה כשלעצמו. ברגע שהלקוח מרגיש שמנסים "למכור" או "לדחוף" לו, הפרופיל מאבד את האמינות ובעצם את המטרה לשמה גובש ונכתב.

 תפתיעו.

צאו מהקונבנציות, אל תכתבו "כמו שמצופה". תחשבו מה ניתן להוסיף, גוונו. פרטים לכאורה לא רלוונטיים יכולים להוסיף טעם וצבע לפרופיל, ולפעמים בהם טמון  סוד הקסם. כתיבת פרופיל חברה מיועדת בסופו של דבר לאנשים. אז תהיו אנושיים. אל תפחדו לשדר רוח חיה, ידידותיות, מגע אנושי. עוסק בהנחיית קבוצות ויש לך תואר בפילוסופיה? ספר לנו. זה מרשים ומצביע על עומק מחשבה ועל פתיחות. יש לך שם חברה מעניין? תן כמה מילים על המקור וההקשר שלו, זה יכול לבטא בידול, מורשת או ייחוס.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סיגל דריאל, מכשפה של מילים.

רעיונאית, עוסקת בכתיבה שיווקית שנים רבות.

כותבת גם ספרי ילדים, וגם שירים (לילדים גדולים).

מאמינה בכוחן של המילים להשפיע, לשנות, לקרב לבבות, לעורר מחשבה, לעשות מעשה.

http://www.sigald.co.il

dariel1@netvision.net.il

050-9426540

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סיגל דריאל

מאת: סיגל דריאלשיווק ואסטרטגיה27/12/101146 צפיות
בעולם רווי עד לעייפה מסרים, גירויים ותכנים שיווקיים, ראוי לשאול - מה ההבדל בין כותבי תוכן "בסיטונאות" לבין קופירייטרים אמיתיים?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג22/11/102580 צפיות
בחירה נכונה של שם לעסק או למוצר משפיעה על הצרכן השפעה דרמטית. טיפים לבחירת שם מוצלח לעסק, לחברה או למוצר.

מאת: סיגל דריאלמיתוג05/11/101128 צפיות
תהליך נכון ושקול של מיתוג עסקי יפסע על שביל הזהב שבין הגדרה נכונה של המציאות ובין התשוקה לשנות ולחדש.

מאת: סיגל דריאלמיתוג02/11/101114 צפיות
איך יודעים שזה זה? איך מזהים את הייחודיות ואת הערך המוסף של סלוגן שיווקי מנצח, מרגש, מניע לפעולה?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג10/10/101240 צפיות
איך כתיבה שיווקית לאתרים תשיג לך מיקומים מועדפים באינטרנט?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג05/10/103086 צפיות
טכניקות לכתיבת סלוגן מוצלח, עם דוגמאות

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג15/06/101496 צפיות
מחפשים רעיון שיווקי אפקטיבי? איך ניתן לטפח בלי מאמץ חשיבה יצירתית? 7 כללי זהב לחיזוק שרירי היצירתיות

מאמרים נוספים בנושא מיתוג

מאת: שלום כהןמיתוג27/09/192734 צפיות
רוצים להדפיס מדבקות למשרדים? מחפשים בית דפוס בו תוכלו להדפיס את המדבקות המתאימות לכם באיכות גבוהה מאוד, ובמחיר משתלם ונוח? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: ויקטוריה פיינרמןמיתוג09/08/176196 צפיות
נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קריינים שמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שונים אלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עם מי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

מאת: amirdadon90מיתוג27/12/162598 צפיות
את דודי מליץ כמעט כולנו מכירים, וזאת לאחר שבשנת 2009 השתתף בתוכנית הריאליטי הפופולרית "האח הגדול" ואף זכה בה - אבל מליץ, וזאת כבר לא רבים יודעים, הוא גם אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר בתחום האסטרטגיה התקשורתית ובעליו של משרד יחסי ציבור מצליח הנושא את שמו.

מאת: שלום כהןמיתוג15/08/162695 צפיות
בשנים האחרונות אפשר לראות לא מעט אנשים שהחליטו לעשות שינוי בחיים, לעזוב את העבודה בתור שכירים ולהקים עסקים עצמאיים.

מאת: דרורמיתוג04/07/162184 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאת: דרורמיתוג04/07/162118 צפיות
אחד הויכוחים שנשמעים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא, האם משתלם לרכוש רכב היברידי או שמא מדובר בכלי רכב שהפרסום החיובי אודותיו עולה על הביצועים שלו בשטח? ויכוח זה נשמע לאור העובדה שבישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף כלי רכב היברידיים של חברת טיוטה, החברה המובילה בייצור מכוניות היברידיות בעולם. הרכב מכרה עד היום למעלה מ-5 מיליון כלי רכב מסוג זה בכל רחבי העולם.

מאת: SEOMANמיתוג22/03/162009 צפיות
בעולם המודרני לא פשוט להפוך את העסק למותג בקרב הציבור ובקרב קהל הלקוחות. אנשי מקצוע רבים מתקשים לפרסם את העסק שלהם ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלהם. להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם למתג את העסק שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica