חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך בחירת שם לעסק תייצר לך מכירות?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג22/11/20102581 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

(וואו, איך מתחילים עם זה בכלל?...קודם כל, נושמים עמוק)

שם מותג - שם חברה, יוצר את המפגש הראשוני שלנו עם המוצר או השירות.
כמו בפגישה עיוורת, אנחנו מגבשים דעה ועמדה ראשונית לגבי המוצר, לא תמיד מבוססת, אך לעיתים קרובות גורלית.
בחירת שם חברה מוצלח ומושך, תגרום לנו לשלוף ספר מסוים מן המדף ולדלג על אחר, לשלוח את היד לשמפו אחד ולהישאר אדישים לזה שלידו, להזמין משלוח פרחים מחברה ששמה מעלה בנו ניחוחות טובים ונעימים יותר מאחרות.
כולנו כצרכנים מכירים היטב את הסיטואציות האלה. לא תמיד אנחנו מודעים לכך, אבל באופן אינטואיטיבי, בחירה נכונה של  שם לעסק או למוצר, משפיעה עלינו השפעה דרמטית.
שם חברה מעורר בנו קשת רחבה של תחושות ורגשות - סקרנות, אהדה, אמינות, קירבה, יציבות. שם עסק לא מוצלח, לעומת זאת, יותיר אותנו אדישים (במקרה הטוב) או יעורר בנו חוסר אמון (במקרה הפחות טוב).
לעיתים, שם מוצלח עושה את כל ההבדל בין מותג נחטף ובין עוד מוצר על המדף. 

מי אני ומה שמי
בחירת שם לעסק עושה שימוש מושכל בגלריית אסוציאציות ומשמעויות מעולם הדימויים הקולקטיבי שלנו. כך, מרכז לרפואה אלטרנטיבית יקרא לעצמו "דייויד בראון" - כדי ליצור מיתוג מזוהה בין המותג ובין הבעלים, שמשייכים לו מוניטין בתחום הרפואה הסינית. הרווחנו: שם לחברה המשדר תחושה של אמינות, אחריות ומגע אישי.
חברה לייצור שוקולד תפתה אותנו עם "שוקולדה" - שם פשוט לכאורה, אך כזה המנכס לעצמו את כל ערכיו של המותג האהוב והמתוק. הרווחנו: שם לעסק הבונה אוטוריטה, המשדרת לאוהבי השוקולד את "הדבר האמיתי".
חברה ישראלית לקוסמטיקה שמעבדותיה ממוקמות בדימונה תתנוסס על אריזות ורדרדות אלגנטיות בשם "beautylife " - כדי להתרחק מהפרובינציה ולבנות תדמית גבוהה למוצר. הרווחנו: בחירת שם לעסק היוצרת יש מאין אטמוספרה וניחוח של חו"ל.

מחפשים שם לעסק, שם לחברה? שאלו את עצמכם:
מהם היתרונות ונקודות הבידול של המוצר/ החברה/ השירות?
אילו ערכים ותחושות אתם מעוניינים שהמוצר יוביל או ישקף?
מי הוא קהל היעד הראשוני והמשני?
מי הם המוצרים המתחרים? מה הן נקודות החוזק והחולשה שלהם?

איך יעבוד בשבילכם שם עסק מוצלח?

במחיר. מוצרים קיימים על המדף. מותגים קיימים בראש שלנו. שם חברה מוכר לנו הבטחה גדולה - איכות, אמינות, דימוי עצמי חיובי, שיפור ההרגשה, תחושת התרגשות וציפייה - ערכים שבשמם נהיה מוכנים לשלם יותר. בשפת השיווק - פרמיית מותג.

ביצירת בידול. שם מותג מוצלח יוצר באחת הכרה במותג ובידול מהמתחרים. לשם זכיר, מעניין, בולט, יש חלק מהותי בשיווק חכם, יעיל ומוצלח של המוצר.

באיכות. בחירת שם לחברה היא בעלת כוח שכנוע רב: רוב האנשים נוטים ליחס איכויות גבוהות יותר למוצר ממותג מאשר למוצר לא ממותג, כאשר לעיתים כל ההבדל בין השניים הוא שם מוצלח. 
בפסון. גם מוצרים "קטנים" יכולים לדהור קדימה עם שמות "גדולים". שם עסק מוצלח משמש מנוף שיווקי ויוצר תחושה של חברה גדולה ובעלת עוצמה.

בוותק ובאמינות. בחירת שם לחברה, מוצלח וחזק, תעורר בנו תחושת קירבה ואהדה. שם מותג טוב, גם כשמדובר במוצר שזה עתה נולד, "יריח" לנו כמו משהו שיש לו איכות מוכחת.

טיפ אחרון וחשוב
בחנו את השמות שעלו עם אנשים סביבכם. ערכו סקר קצר. בסופו של דבר, המוצר נועד להמונים, אז השתמשו ב"תבונת ההמון". יחד עם זאת, אל תבחרו שם לעסק או שם לחברה שאתם לא חיים איתו בשלום. לתחושת השלמות והסיפוק שלכם יש חשיבות, והיא עשויה להתבטא לאורך כל חיי המוצר.

ועוד אחד קטן
אורך רוח. בחירת שם לעסק היא אחת המשימות היותר מורכבות שיש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סיגל דריאל, מכשפה של מילים.

רעיונאית, עוסקת בכתיבה שיווקית שנים רבות.

כותבת גם ספרי ילדים, וגם שירים (לילדים גדולים).

מאמינה בכוחן של המילים להשפיע, לשנות, לקרב לבבות, לעורר מחשבה, לעשות מעשה.

http://www.sigald.co.il

dariel1@netvision.net.il

050-9426540

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סיגל דריאל

מאת: סיגל דריאלשיווק ואסטרטגיה27/12/101147 צפיות
בעולם רווי עד לעייפה מסרים, גירויים ותכנים שיווקיים, ראוי לשאול - מה ההבדל בין כותבי תוכן "בסיטונאות" לבין קופירייטרים אמיתיים?

מאת: סיגל דריאלמיתוג16/11/101809 צפיות
פרופיל חברה הוא הבטחה ואפילו התחייבות. איך ניגשים לכתיבת הפרופיל ואיך להפוך אותו למסמך שמייצג אתכם בכבוד?

מאת: סיגל דריאלמיתוג05/11/101130 צפיות
תהליך נכון ושקול של מיתוג עסקי יפסע על שביל הזהב שבין הגדרה נכונה של המציאות ובין התשוקה לשנות ולחדש.

מאת: סיגל דריאלמיתוג02/11/101116 צפיות
איך יודעים שזה זה? איך מזהים את הייחודיות ואת הערך המוסף של סלוגן שיווקי מנצח, מרגש, מניע לפעולה?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג10/10/101241 צפיות
איך כתיבה שיווקית לאתרים תשיג לך מיקומים מועדפים באינטרנט?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג05/10/103088 צפיות
טכניקות לכתיבת סלוגן מוצלח, עם דוגמאות

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג15/06/101498 צפיות
מחפשים רעיון שיווקי אפקטיבי? איך ניתן לטפח בלי מאמץ חשיבה יצירתית? 7 כללי זהב לחיזוק שרירי היצירתיות

מאמרים נוספים בנושא קופירייטינג

מאת: רוןקופירייטינג26/06/193797 צפיות
כל בעל עסק מבין את החשיבות של אתר אינטרנט המייצג את החזון של העסק. אך בעידן שבו אנו נמצאים היום, הקמת אתר אינטרנט דורשת לא מעט משאבים - וברוב המקרים גם התקשרות עם לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בנושאים אלו

מאת: שלום כהןקופירייטינג23/10/172461 צפיות
כתיבת תוכן איכותי דורשת רעיונות יפים כנסו לאתר שלנו ותגלו איך כותבים משהו איכותי ויפהפה.

מאת: יובל לויזוןקופירייטינג20/11/142667 צפיות
מאמר הוא רצף משפטים עם מבנה ייחודי שמתמקד בנושא מסוים. ישנם סוגי מאמרים שונים, כמו מאמרים חדשותיים, מדעיים, טכניים ומאמרים העוסקים בנושאים כלליים שנועדו לקריאה בשעות הפנאי. בעבר המאמרים היו מתפרסמים בעיקר בעיתונים ובספרים וכיום עם התגלגלות הטכנולוגיה של ימינו ישנם המאמרים האינטרנטיים.

מאת: פרופיל און לייןקופירייטינג06/08/142811 צפיות
כל עסק מוקם במטרה להרוויח. גם עסק קטן. לעיתים עסק קטן הוא עסק בתחילת דרכו, אשר שואף להתקדם, להצליח ולגדול. לעיתים עסק קטן הוא עסק משפחתי שמראש מעדיף להישאר קטן ואינטימי. בכל מקרה, אין טעם לפתוח עסק אם בסופו של דבר אין רווחים. לכן, כל עסק, גם עסק קטן, חייב פרופיל עסק מקצועי המגדיר את מהות העסק, קהל היעד, השירות או המוצרים שלו ומהווה למעשה תעודת זהות של העסק עצמו.

מאת: ליאה גריןקופירייטינג26/10/138147 צפיות
אל לבעל אתר להתפתות לתרגם את האתר או לפרסם מאמרים באנגלית שאינם נכתבו על ידי כותב תוכן מקצועי הדובר את השפה האנגלית

מאת: איציק עומריקופירייטינג23/01/138208 צפיות
הססמאות שלי מרגישות שחוקות, אני מטיף ב-5 השנים האחרונות את ההכרח בהכרת קהל היעד שלך, אני עומד מאחורי המשפט שלי “אתה לא יכול לכתוב בצורה אפקטיבית למישהו שאתה לא מכיר". אבל יום אחד קרה משהו שטיפה גרם לי לחשוב אבל בסופו של דבר רק חיזק את הדבקות שלי ברעיון. חבר שלי החליט שהוא חייב להבין מה עומד מאחורי ההטפה שלי ואתגר אותי, “אני כותב קופירייטינג לחברות מחשבים" הוא אמר,”כולם צריכים ויכולים להשתמש במחשב, איך יכול להיות שלמוצר שהוא די בסיסי ובלי אפיונים מיוחדים יכול להיות קהל יעד שונה ?”. ידידי אמרתי ל

מאת: איציק עומריקופירייטינג07/01/138356 צפיות
זה בטוח אחת מהעצות הקופירייטינג הכי טובות שאי פעם קיבלתי, ?אם יש באפשרותך התחל פיסקה בעותק שלך עם משפטים שיתפסו את הקוראים חזק ויכניסו אותם פנימה" מדוע ? מכיוון שהמשפט שבא לאחר הכותרת הוא מה שמושך את רוב הקוראים. בדרך כלל אחרי הנקודה הזו הקוראים/הלקוחות מדלגים לסעיף הבא אלא אם כן הם מרגישים חובה לקרוא עד הסוף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica