חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שמן האבוקדו – איכות ובריאות

שמן האבוקדו מופק מפרי האבוקדו, בכבישה קרה, מהציפה הבשרנית והעשירה של הפרי המשמרת את ערכיו התזונתיים. ככל שהעץ בוגר יותר והפרי בשל יותר מופק ממנו שמן רב יותר. הפרי מוכן לקטיף כאשר שיעור השמן שבו מגיע ל-9% או יותר, שיעור שגדל כל עוד הפרי לא נקטף. להפקת ליטר שמן אחד דרושים כ-50 פירות אבוקדו טריים.

 

איכות השמן

איכות שמן נקבעת על סמך שני מדדים: תהליך ההכבישה ורמת החומציות.

הכבישה הקרה ראשונה

שמן האבוקדו עובר כבישה קרה בתהליך קצר ומבוקר שלא פוגע בערכיו. זהו תהליך פיזי טהור המשלב טמפרטורת כבישה נמוכה ומערכת סגורה המונעת חימצון. הכבישה הקרה שומרת על איכותו של השמן, ועל טעמו הטוב, לעומת שמן מזוכך שלצורך הפקתו נעזרים בתהליכי זיקוק כימיים הפוגעים בריחו, באיכותו ובטעמו.

תהליך ייצור השמן אינו כולל מיצוי כימי, חימום, זיכוך, הלבנה והרחקת ריחות (כפי שמקובל בתהליכי ייצור של שמנים מאיכות נמוכה). התוצאה- שמן אנין, טהור, טעים להפליא ובאיכות "כתית מעולה" (Extra Virgin - כבישה אחת בלבד).

 

רמת חומציות נמוכה

רמת החומציות של שמן נקבעת על פי כמות חומצות השומן החופשיות בשמן המועדות לחימצון. ככל שרמת החומציות נמוכה יותר כך השמן איכותי יותר, מכיל פחות חומרים מחמצנים ומועד פחות לחימצון ולקלקול. ככל שרמת החומציות של השמן נמוכה יותר, כך איכות השמן גבוהה יותר. שמן בעל חמיצות נמוכה, טעמו עדין יותר והוא אינו מותיר תחושת עקצוץ בגרון.

רמת החומציות בשמן אבוקדו מכבישה קרה נמוכה במיוחד (0.2%!).

 

איכות השמן נקבעת על סמך שני מדדים - תהליך הכבישה ורמת החומציות. תהליך ההפקה מכבישה קרה אחת הוא האיכותי ביותר. רמת חומציות, מתחת ל-1%, היא המומלצת ביותר.

שמן האבוקדו מצטיין בשני מדדים אלה, מה שהופך אותו לשמן כתית מעולה – EXTRA VIRGIN.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דיאטנית קלינית. בוגרת בית הספר לתזונה בפקולטה לחקלאות, האוניברסיטה העברית ירושלים.

סטודנטית לתואר שני בחוג לאפידמיולוגיה ורפואה מונעת בבי"ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב .

ניסיון מקצועי עשיר  בטיפול תזונתי בילדים ובבני נוער ( 1998-2007 במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל) , ייעוץ תזונתי לחברות ולגופים שונים, הנחיית סדנאות להרגלי אכילה ולתזונה נכונה, קידום נושאים בריאותיים ,הרצאות בתזונה .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרית עטיה - שמואלי

מאת: שרית עטיה - שמואליבישול ואפיה11/11/101510 צפיות
נקודת עשן (smoke point) נקודת עשן של שמן היא הנקודה שבה הטריגליצרידים מתחילים להתפרק לגליצרול ולחומצות שומן. הגליצרול ממשיך לעבור תהליך פירוק שבו מתקבל חומר הקרוי אקרוליאין הגורם לעשן.

מאת: שרית עטיה - שמואליתזונה11/11/101368 צפיות
שמן האבוקדו הינו בעל פרופיל חומצות שומן ייחודי – עשיר בשומן חד בלתי רווי1 (בעיקר חומצה אולאית חד בלתי רוויה 18:1) ומכיל כמות נמוכה של שומן רווי. שמן אבוקדו אינו מכיל שומן טראנס.

מאת: שרית עטיה - שמואלידיאטה ותזונה07/11/101410 צפיות
שמן האבוקדו מופק מפרי האבוקדו הידוע בסגולותיו הקולינריות והתזונתיות הרבות.

מאת: שרית עטיה - שמואלידיאטה ותזונה11/01/101087 צפיות
אז אחרי שנשקלנו, עשינו הערכת נזקים ופצחנו בדיאטה שתעזור לנו לרדת במשקל, חשוב מאוד שניזהר לא לעשות טעויות קטנות שיעלו לנו ביוקר.

מאת: שרית עטיה - שמואלידיאטה22/12/091146 צפיות
אפשר לשחרר סוף סוף אנחת רווחה: חגי תשרי כבר מאחורינו, ועד חנוכה יש עוד יותר מחודש של שקט נפשי. למה זה טוב? כי לרובנו, החגים מהווים תקופה בעייתית למדיי במובנים של תזונה ומשקל. ארוחות חג, פיתויים, בילויים, זמן פנוי – כל אלה מותירים את חותמם בגופנו בדמות קילוגרמים עודפים ושומן מיותר. אז אחרי שנשקלנו, עשינו הערכת נזקים ופצחנו בדיאטה שתעזור לנו לרדת במשקל, חשוב מאוד שניזהר לא לעשות טעויות קטנות שיעלו לנו ביוקר.

מאת: שרית עטיה - שמואליגיל הזהב22/12/091169 צפיות
גיל הזהב דורש תשומת לב מיוחדת בכל הנוגע לתזונה ובריאות ככלל, ולצריכת חלב וסידן בפרט /שרית עטיה שמואלי, דיאטנית קלינית, עם עצות חשובות לאנשי הגיל השלישי

מאת: שרית עטיה - שמואליבריאות ילדים31/08/091475 צפיות
היא מעודדת למידה, משפרת את תפקוד המוח, מזינה כמובן ואפילו משפרת את ציוני המבחנים. רגע לפני שחוזרים לבית הספר - כמה עצות חשובות שיזכירו לכם למה הילדים פשוט חייבים ארוחת בוקר לפני שהם יוצאים ליום של לימודים ומשחקים

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191994 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181694 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181278 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189695 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181494 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181566 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica