חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שמן אבוקדו – השמן הטוב

מאת: שרית עטיה - שמואליתזונה11/11/20101368 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שמן האבוקדו הינו בעל פרופיל חומצות שומן ייחודי – עשיר בשומן חד בלתי רווי1 (בעיקר חומצה אולאית חד בלתי רוויה 18:1). שמן האבוקדו מכיל כמות נמוכה של שומן רווי. הוא אינו מכיל שומן טראנס.

במחקרים אפידמיולוגיים שנערכו נמצא כי צריכת חומצות שומן חד בלתי רוויות קשורה בתחלואה נמוכה יותר במחלות לב כליליות. במקביל, מחקרים קליניים שנערכו הראו כי לחומצות אלה השפעה חיובית על גורמי סיכון למחלות לב ועל הורדת הכולסטרול.

מנגנוני ההשפעה המיטיבה של חומצות שומן חד בלתי רוויות כוללים הקטנת קרישיות הדם, הפחתת רגישות ה-LDL לחמצון והעלאת רגישות לאינסולין.

חומצות השומן החד הבלתי רוויות נחשבות לאחד המרכיבים החשובים ביותר בדיאטה הים תיכונית. הדיאטה הים תיכונית היא בעלת יכולת השפעה על הקטנת הסיכון למחלות לב וכלי דם. בהשוואה לחומצות שומן רווי, חומצות שומן חד בלתי רוויות מורידות את ריכוז ה-LDL, ולא מורידות את ה-HDL.

יתרונות בריאותיים נוספים:

בנשים, רמות גבוהות של חומצות שומן חד בלתי רוויות, בתאי דם אדומים, הוכחו כגורם מגן מפני סרטן השד. בילדים הוכח כי רמה גבוהה של חומצות שומן חד בלתי רוויות בדם נמצאות במיתאם עם פרופיל שומני דם בריא2.

שמן האבוקדו מופק מפרי האבוקדו. השמן מופק, בכבישה קרה, מהציפה הבשרנית והעשירה של הפרי המשמרת את ערכיו התזונתיים. ככל שהעץ בוגר יותר והפרי בשל יותר מופק ממנו שמן רב יותר. הפרי מוכן לקטיף כאשר שיעור השמן שבו מגיע ל-9% או יותר, שיעור שגדל כל עוד הפרי לא נקטף.

להפקת ליטר שמן אחד דרושים כ-50 פירות אבוקדו טריים.

 

מקורות:

1.http://www.olivado.com/studies3.htm

2.   קרדיו-וסקולרית .ד"ר ישי לוי פיטוסטרולים בתזונה ומניעת תחלואה  Israel J Med . 2009 . March No 14.

3. http://www.avocad-oil.com/

4. http://idir.co.il/articles/13961/1/----/Page1.html

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דיאטנית קלינית. בוגרת בית הספר לתזונה בפקולטה לחקלאות, האוניברסיטה העברית ירושלים.

סטודנטית לתואר שני בחוג לאפידמיולוגיה ורפואה מונעת בבי"ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב .

ניסיון מקצועי עשיר  בטיפול תזונתי בילדים ובבני נוער ( 1998-2007 במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל) , ייעוץ תזונתי לחברות ולגופים שונים, הנחיית סדנאות להרגלי אכילה ולתזונה נכונה, קידום נושאים בריאותיים ,הרצאות בתזונה .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרית עטיה - שמואלי

מאת: שרית עטיה - שמואליבישול ואפיה11/11/101510 צפיות
נקודת עשן (smoke point) נקודת עשן של שמן היא הנקודה שבה הטריגליצרידים מתחילים להתפרק לגליצרול ולחומצות שומן. הגליצרול ממשיך לעבור תהליך פירוק שבו מתקבל חומר הקרוי אקרוליאין הגורם לעשן.

מאת: שרית עטיה - שמואלידיאטה ותזונה11/11/101018 צפיות
שמן האבוקדו מופק מפרי האבוקדו, בכבישה קרה, מהציפה הבשרנית והעשירה של הפרי המשמרת את ערכיו התזונתיים. ככל שהעץ בוגר יותר והפרי בשל יותר מופק ממנו שמן רב יותר. הפרי מוכן לקטיף כאשר שיעור השמן שבו מגיע ל-9% או יותר, שיעור שגדל כל עוד הפרי לא נקטף. להפקת ליטר שמן אחד דרושים כ-50 פירות אבוקדו טריים.

מאת: שרית עטיה - שמואלידיאטה ותזונה07/11/101410 צפיות
שמן האבוקדו מופק מפרי האבוקדו הידוע בסגולותיו הקולינריות והתזונתיות הרבות.

מאת: שרית עטיה - שמואלידיאטה ותזונה11/01/101087 צפיות
אז אחרי שנשקלנו, עשינו הערכת נזקים ופצחנו בדיאטה שתעזור לנו לרדת במשקל, חשוב מאוד שניזהר לא לעשות טעויות קטנות שיעלו לנו ביוקר.

מאת: שרית עטיה - שמואלידיאטה22/12/091146 צפיות
אפשר לשחרר סוף סוף אנחת רווחה: חגי תשרי כבר מאחורינו, ועד חנוכה יש עוד יותר מחודש של שקט נפשי. למה זה טוב? כי לרובנו, החגים מהווים תקופה בעייתית למדיי במובנים של תזונה ומשקל. ארוחות חג, פיתויים, בילויים, זמן פנוי – כל אלה מותירים את חותמם בגופנו בדמות קילוגרמים עודפים ושומן מיותר. אז אחרי שנשקלנו, עשינו הערכת נזקים ופצחנו בדיאטה שתעזור לנו לרדת במשקל, חשוב מאוד שניזהר לא לעשות טעויות קטנות שיעלו לנו ביוקר.

מאת: שרית עטיה - שמואליגיל הזהב22/12/091169 צפיות
גיל הזהב דורש תשומת לב מיוחדת בכל הנוגע לתזונה ובריאות ככלל, ולצריכת חלב וסידן בפרט /שרית עטיה שמואלי, דיאטנית קלינית, עם עצות חשובות לאנשי הגיל השלישי

מאת: שרית עטיה - שמואליבריאות ילדים31/08/091475 צפיות
היא מעודדת למידה, משפרת את תפקוד המוח, מזינה כמובן ואפילו משפרת את ציוני המבחנים. רגע לפני שחוזרים לבית הספר - כמה עצות חשובות שיזכירו לכם למה הילדים פשוט חייבים ארוחת בוקר לפני שהם יוצאים ליום של לימודים ומשחקים

מאמרים נוספים בנושא תזונה

מאת: אבי דוידיתזונה12/12/186907 צפיות
הדיאטה הכי מהירה שיש עם ארוחות מוכנות שמרחיקות אתכם מהמטבח ומצמצמות את החשיפה לפיתויים.

מאת: עופר שלותזונה13/07/187352 צפיות
טיפול טבעי כעזרה ראשונה במצבים בריאותיים שונים

מאת: דודישתזונה23/05/173323 צפיות
הצלחתם להרים את עצמכם מהספה, להיכנס לכושר ואפילו להיכנס לשגרה של אימונים. אתם יודעים שאתם חוזרים מהעבודה, מחליפים בגדים ויוצאים לריצה או לשחייה או לחדר כושר או עם מאמן כושר אישי בבית שלכם ועושים שוב ושוב את אותן פעולות שגיליתם כי הן תורמות לכם.

מאת: רונןתזונה14/03/173514 צפיות
הברזל חשוב מאוד לגוף וצריכים אותו במיוחד טבעונים שלא מקבלים אותו מהחי, ספורטאים שצריכים שהרמה שלו שלא תרד וגם נשים בהריון שעלולות לאבד ברזל. חוסר בברזל עלול לגרום לבעיות שונות

מאת: gilad edelsteinתזונה13/08/143986 צפיות
הרזיה היא אחד מהנושאים האלו שכולם מדברים עליהם כל הזמן. זה נראה כאילו לא ניתן ללכת לשום מקום בלי לראות או לשמוע איזה מסר לגבי הרזיה. סיפורים על הסכנות של אי ירידה במשקל מופיעים באופן קבוע בחדשות הלילה. קנייוני קמעונות והאינטרנט מלאים בשלל מוצרי הרזיה. מדברים על הרזיה במרכזים רפואיים ובבתי ספר ואפילו בעבודה. אם אתם מנסים לרדת במשקל הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל.

מאת: אמיר פטיטותזונה14/07/143955 צפיות
במקרה שאתה מעונין לרכוש ידע מאנשים שמצליחים במהלך החיים ועושים תוצאות בתחום הספורט חשוב לך ללמוד מה מה לאכול לפני אימון וגם מה מה לאכול אחרי אימון כי תזונה זה חלק מאוד חשוב.

מאת: רותם וובזתזונה02/06/144509 צפיות
המילה דיאטה ישר מתקשרת לחסות ורעב מתמיד, כי אין מדובר בדיאטה, צריך לחשוב בריא, ירידה במשקל תלויה בחשיבה בריאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica