חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שמן אבוקדו – השמן שלא נשרף

נקודת עשן (smoke point)

נקודת עשן של שמן היא הנקודה שבה הטריגליצרידים מתחילים להתפרק לגליצרול ולחומצות שומן. הגליצרול ממשיך לעבור תהליך פירוק שבו מתקבל חומר הקרוי אקרוליאין הגורם לעשן. בנקודה זו מתחילים להיווצר שיירי חלקיקי עשן בתוך השמן ובתוך המזון שבו הוא מטוגן, מבושל או נאפה. חלקיקי העשן האלה מאיצים תהליכי חימצון ופוגעים הן באיכות התזונתית של השמן והן באיכות הקולינרית שלו.

ככל שנקודת העשן של שמן גבוהה יותר, השמן נחשב יציב יותר בתנאי חימום, בישול וטיגון.

 

נקודת העשון של שמן אבוקדו היא 255 מעלות צלסיוס (הגבוהה ביותר מבין כל השמנים הצמחיים בכבישה קרה ). שמן האבוקדו שומר על תכונותיו בטמפרטורות גבוהות ואינו נשרף, בשל כך הוא מתאים לשימוש במגוון טכניקות טיגון, כולל הקפצה, טיגון-ערבוב וטיגון עמוק.

שמן האבוקדו מופק מפרי האבוקדו, בכבישה קרה, מהציפה הבשרנית והעשירה של הפרי המשמרת את ערכיו התזונתיים. ככל שהעץ בוגר יותר והפרי בשל יותר מופק ממנו שמן רב יותר. הפרי מוכן לקטיף כאשר שיעור השמן שבו מגיע ל-9% או יותר, שיעור שגדל כל עוד הפרי לא נקטף. להפקת ליטר שמן אחד דרושים כ-50 פירות אבוקדו טריים.

מקורות:

1. http://www.olivado.com/studies3.htm

2. http://www.articles.co.il/article/86447/שמן%20אבוקדו%20-%20מסע%20מהעץ%20אל%20הבקבוק

3. http://www.articles.co.il/article/83362

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דיאטנית קלינית. בוגרת בית הספר לתזונה בפקולטה לחקלאות, האוניברסיטה העברית ירושלים.

סטודנטית לתואר שני בחוג לאפידמיולוגיה ורפואה מונעת בבי"ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב .

ניסיון מקצועי עשיר  בטיפול תזונתי בילדים ובבני נוער ( 1998-2007 במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל) , ייעוץ תזונתי לחברות ולגופים שונים, הנחיית סדנאות להרגלי אכילה ולתזונה נכונה, קידום נושאים בריאותיים ,הרצאות בתזונה .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרית עטיה - שמואלי

מאת: שרית עטיה - שמואליתזונה11/11/101368 צפיות
שמן האבוקדו הינו בעל פרופיל חומצות שומן ייחודי – עשיר בשומן חד בלתי רווי1 (בעיקר חומצה אולאית חד בלתי רוויה 18:1) ומכיל כמות נמוכה של שומן רווי. שמן אבוקדו אינו מכיל שומן טראנס.

מאת: שרית עטיה - שמואלידיאטה ותזונה11/11/101017 צפיות
שמן האבוקדו מופק מפרי האבוקדו, בכבישה קרה, מהציפה הבשרנית והעשירה של הפרי המשמרת את ערכיו התזונתיים. ככל שהעץ בוגר יותר והפרי בשל יותר מופק ממנו שמן רב יותר. הפרי מוכן לקטיף כאשר שיעור השמן שבו מגיע ל-9% או יותר, שיעור שגדל כל עוד הפרי לא נקטף. להפקת ליטר שמן אחד דרושים כ-50 פירות אבוקדו טריים.

מאת: שרית עטיה - שמואלידיאטה ותזונה07/11/101409 צפיות
שמן האבוקדו מופק מפרי האבוקדו הידוע בסגולותיו הקולינריות והתזונתיות הרבות.

מאת: שרית עטיה - שמואלידיאטה ותזונה11/01/101086 צפיות
אז אחרי שנשקלנו, עשינו הערכת נזקים ופצחנו בדיאטה שתעזור לנו לרדת במשקל, חשוב מאוד שניזהר לא לעשות טעויות קטנות שיעלו לנו ביוקר.

מאת: שרית עטיה - שמואלידיאטה22/12/091146 צפיות
אפשר לשחרר סוף סוף אנחת רווחה: חגי תשרי כבר מאחורינו, ועד חנוכה יש עוד יותר מחודש של שקט נפשי. למה זה טוב? כי לרובנו, החגים מהווים תקופה בעייתית למדיי במובנים של תזונה ומשקל. ארוחות חג, פיתויים, בילויים, זמן פנוי – כל אלה מותירים את חותמם בגופנו בדמות קילוגרמים עודפים ושומן מיותר. אז אחרי שנשקלנו, עשינו הערכת נזקים ופצחנו בדיאטה שתעזור לנו לרדת במשקל, חשוב מאוד שניזהר לא לעשות טעויות קטנות שיעלו לנו ביוקר.

מאת: שרית עטיה - שמואליגיל הזהב22/12/091167 צפיות
גיל הזהב דורש תשומת לב מיוחדת בכל הנוגע לתזונה ובריאות ככלל, ולצריכת חלב וסידן בפרט /שרית עטיה שמואלי, דיאטנית קלינית, עם עצות חשובות לאנשי הגיל השלישי

מאת: שרית עטיה - שמואליבריאות ילדים31/08/091473 צפיות
היא מעודדת למידה, משפרת את תפקוד המוח, מזינה כמובן ואפילו משפרת את ציוני המבחנים. רגע לפני שחוזרים לבית הספר - כמה עצות חשובות שיזכירו לכם למה הילדים פשוט חייבים ארוחת בוקר לפני שהם יוצאים ליום של לימודים ומשחקים

מאמרים נוספים בנושא בישול ואפיה

מאת: אבי דוידיבישול ואפיה12/11/183891 צפיות
חולמים להגיש ארוחה ביתית ברמה של מסעדה אך אנכם יודעים לבשל? עם שירותי שף עד הבית תוכלו להגיש לאורחים שלכם ארוחה מדהימה מבלי לבלות אפילו שעה אחת במטבח.

מאת: SEOMANבישול ואפיה28/04/183264 צפיות
מהו בית בד וכיצד ניתן לדעת האם בית הבד מייצר את שמני הזית בצורה טובה, בריאה ואיכותית? כל מה שרציתם לדעת על תהליך הכנת שמן הזית בבתי הבד השונים ועל סגולותיו של שמן הזית בהוספתו בבישול.

מאת: דודישבישול ואפיה20/03/174489 צפיות
את המיתוס הגורס שעל מנת להכין פסטה טובה באמת צריך להיות נצר למשפחה איטלקית באתי לנפץ, למרות שאני האמנתי בו בכל ליבי במשך תקופה ארוכה מאוד.

מאת: דודישבישול ואפיה16/03/164063 צפיות
ידע זה כוח, וידע יאפשר לכם באמת להיות טבעונים. ללא הידע אתם עלולים להישבר מהר מאוד ולהרגיש אין לכם מה לאכול או אף לסבול מחסכים תזונתיים שממש אין סיבה שיהיו לכם

מאת: עידן שלומןבישול ואפיה21/10/152643 צפיות
העולם הקולינרי בישראל הופך להרבה יותר מקצועי ואיכותי כאשר בבתים ישראלים רבים כבר לא מסתפקים בסטים בסיסיים של כלי בישול, אפייה והגשה שלהם, אלא בציוד מודרני מעוצב שמוסיף לחוויה עצמה.

מאת: ענת אמרבישול ואפיה17/09/151991 צפיות
אנחנו מבינים ויודעים כמה קשה לתמרן בין זמן המשפחה, לעבודה לבין כל מה שמסיבת יום הולדת דורשת. אנחנו גם יודעים שאת רוצה מסיבה יפה, שילדך יהנה ממנה ותוכלו להיזכר בה בתמונות גם עוד שנים ארוכות.

מאת: ירון כהןבישול ואפיה29/12/142159 צפיות
אם אתם מוכשרים באפיה ורוצים להעשיר את המטבח שלכם במאפים נפלאים ללא גלוטן תמצאו באתר המאפים של תמר מגוון מתכונים ללא גלוטן למאכלים פשוט נפלאים. תוכלו למצוא באתר של המאפיה של תמר מגוון מתכונים אנינים ומעולים שכולם מתכונים ללא גלוטן ביניהם תמצאו מאפים מתוקים ללא גלוטן, מאפים מלוחים ללא גלוטן, עוגיות ללא גלוטן ועוגות ללא גלוטן. לקבל באתר ידע נרחב תמר עברה מסלול לימודים מכובד בקונדיטוריה והיא חולקת את הידע הנפלא הזה באתר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica