חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אימון דרך תראפיית הגשטאלט

מאת: ירון זיואימון אישי24/11/20109371 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
מה זה גשטאלט גשטאלט - ד"ר ירון זיו

גשטאלט זוהי מילה בגרמנית אשר פירושה הוא "תבנית" דהיינו השלם. הנחת המוצא היא כי היצור האנושי הינו יצור שלם השואף כל הזמן לממש את הפוטנציאל הטמון בו.

כאשר האדם אינו מממש את הפוטנציאל שבו, הוא אינו חי באיזון ובהרמוניה כתוצאה מכך לא מתאפשרת לו בחירה חופשית. . המטרה של תרפיית הגשטלט היא "ליילד" מחדש חלקים מוכחשים ו/או מודחקים. בתוך אישיות האדם כדי לאפשר לו לחיות חיים מלאים ומספקים.

דרך התנסות רגשית יכול האדם לסגור "עניינים בלתי גמורים" אשר נלקחים מתוך הילדות המוקדמת ולא מאפשרים התנהלות חופשית אלא מותנית.

- כאשר האדם מצהיר כי הוא רוצה להתנהג בצורה מסוימת ומוצא את עצמו מתנהג בצורה אחרת לגמרי מבלי שהוא יכול לשלוט בהתנהגות שלו. מבלי שהוא מודע אפילו מדוע הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג אין הוא יכול לשנות את התנהגותו וגם אם הוא מודע מדוע הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג- מודעות זו היא מודעות קוגניטיבית בלבד ואין היא בהכרח גורמת לאדם ליצור שינוי בחייו.

הוא אינו מודע מה חוסם אותו מלתרגם את המודעות הקוגניטיבית הזו לשינוי. בזה עוסקת תרפיית הגשטלט – לייצר חוויות מתקנות אשר משלימות מעגלים.

כל ההסברים ההגיוניים לא עובדים, משפט המפתח של האנשים המגיעים אלי הוא: "אני יודע שזה לא הגיוני איך שאני מתנהג זה אפילו מטופש ואני מודע לזה, אבל אני לא מצליח באמצעות ההגיון לשנות את זה, זה יותר חזק ממני, לא אני מנהל את זה אלא זה מנהל אותי"

במקום זה נגמר ההגיון, ומתחילה החוויה, אירועים טראומטיים אשר ארעו לנו בילדות המוקדמת של חיינו הם אינן הבנות, הן חוויות, ולכן רק חוויה מתקנת יכולה לסגור מעגל,

To complete an unfinished business, בגישת הגשטלט אנו משחזרים את החוויה הטראומטית אשר הייתה לאדם והפגישה אותו עם תחושה של חוסר אונים, תסכול, חרדה או פחד ומייצרים עבורו חוויה מתקנת אשר מחזירה את השליטה לחיים שלו ו"מנתקת" את ההתניה האוטומטית בין העבר להווה.

האדם אז יכול באמת לבחור ולקחת אחריות מלאה על חייו ועל דרך התנהלותו, שכן הוא אינו מונע יותר מחוויות ילדות אשר מנהלות אותו אלא הוא מנהל אותן. לנהל אותן פירושו לא רק לקחת אחריות אלא גם לקחת בעלות-"לנכס", להצהיר בבירור כי החלק המסויים הזה באישיותי הוא שייך לי והוא חלק בלתי נפרד ממני-רק אז כשהחלק הזה זוכה ל"לקיחת בעלות" הוא הופך להיות באמת חלק ממני ולא מחוצה לי- מרגע זה נוצרת השלמת התבנית השלמת הגשטאלט

הגישה הזו מאפשרת לאנשים אשר מוצאים עצמם תקועים במשך שנים רבות בכבלי ההבנה "ההגיונית" ללא יכולת לבצע שינוי, לייצר את אותה חוייה מתקנת עבורם אשר מאפשרת הרמוניה ומימוש פוטנציאל אמיתי

המאמר ניכתב ע"י ד"ירון זיו

מנהל מרכז "מעוף" להתפתחות אישית

אימייל: maof2002@zahav.net.il

אתר: www.maof-center.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר ירון זיו – מייסד ומנהל מקצועי מרכז "מעוף" להתפתחות אישית, מחבר הספר "מסע קבוצתי". .
ד"ר לפסיכולוגיה קלינית (Newport University)
עובד סוציאלי (Yeshiva University,MSW)
יועץ ארגוני,(Polythecnic University, M.Sc )
עמית מחקר ומדריך במכון אלברט אליס בניו-יורק לתרפיה רציונלית אמוטיבית REBT
מטפל מוסמך בגישת הגשטלט מטעם מכון הגשטלט בקליבלנד אוהיו,
מטפל קוגניטיבי -התנהגותי מוסמך מטעם אוניברסיטת תל-אביב

כתובת האתר
www.maof-center.com.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון זיו

מאת: ירון זיואימון לרוחניות03/01/1211887 צפיות
כמו בתיאטרון, תפקיד הוא סדרת פעולות המנחות וקובעות את מה שמצופה מאתנו במצבים מסוימים. תפקידים יוצרים את האחידות ואת יכולת הניבוי של התנהגות ויוצרים ציפיות מהתנהגותם של חברים כלפי האחרים בתא הקבוצתי. כל התפקידים משרתים את צורכי הפרט והקבוצה. הפרט כבר מגיע לקבוצה עם "תפקיד" שעיצב ב"סגנון החיים", שפיתח בשנותיו הראשונות במשפחה שבה גדל {אדלר}. לפיכך אפשר לכנות תפקיד זה "תפקיד פסיכולוגי".

מאת: ירון זיופסיכולוגיה11/12/111803 צפיות
גורדון הלפורט דמות חשובה בפסיכולוגיה, בסיפורו רב ההשפעה אודות האישיות האנושית מדגיש את תפקיד ההומור בקידום "אובייקטיביות עצמית", ביטוי מגושם אולי אולם בכל זאת מונח יעיל לביטוי אספקט מרכזי בפסיכותרפיה.

מאת: ירון זיופילוסופיה14/11/119883 צפיות
ד"ר ירון זיו פיתח מודל המכונה "מודל המכתבים", והו הוא מציג תיאור מדויק של משוב בונה ותומך לעומת משוב ביקורתי ותוקף, ומסביר את מידת השפעתו על יכולת הלמידה של האדם את עצמו:

מאת: ירון זיואימון לאיכות חיים04/11/114299 צפיות
הפסיכולוגים ג'ו לופט והארי אינגראם {1970} היטיבו לתאר את התהליך במודל שבנו והידוע בשם "חלון ג'והרי". זה מודל גרפי של התנהגות בין אישית, המעוגנת במבחר תאוריות אישיות ופסיכולוגיה חברתית.

מאת: ירון זיואימון לאיכות חיים12/10/112124 צפיות
משוב הוא תקשורת מילולית או לא מילולית, המכוונת אל אדם או על קבוצה ומעבירה להם מידע על האופן שבו נתפשת התנהגותם על-ידי האחר, כיצד היא משפיעה על האחר ואילו תגובות היא מפיקה ממנו. התהליך של מתן משוב ושל קבלת משוב הוא אחד התהליכים החשובים ביותר בעבודה הקבוצתית.

מאת: ירון זיואימון למערכות יחסים07/10/111511 צפיות
לכבוד יום כיפור, החלטתי לגעת בנושא אשר לרוב איננו מעזים להתקרב אליו. אני מעוניין לקרוא תיגר על טרנד הסליחה, על האנשים אשר אומרים כל הזמן: "תסלח, הכל יהיה בסדר".

מאת: ירון זיואימון לרוחניות23/08/112608 צפיות
תחום הנחיית הקבוצות הופך בשנים האחרונות להיות אחד מן המקצועות המבוקשים ביותר בתחומי מדעי ההתנהגות. מובילי תהליכים המתרחשים בתוך קבוצה, חייבים להיות אנשים מיומנים ומקצועיים ביותר המבינים את התהליכים הבין אישיים והתוך-אישיים המתרחשים בתוך העבודה בקבוצות.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213612 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205244 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193106 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192940 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193005 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174126 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173530 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica