חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך יוצאים ממעגל הדיאטות? 10 צעדים להרזיה ואכילה נכונה

נשמע לכם מוכר?  הרשו לי לספר לכם שבעייתכם הגדולה היא לא להחליט שאתם מתחילים בדיאטה, והאמת היא שהבעיה היא לא דיאטה שמתאימה לכם יותר או פחות. ואם נהיה לרגע כנים עם עצמנו, אכילה על פי תפריט דיאטה בריא המותאם על ידי דיאטן מוסמך או תוכנית הרזיה מוכרת,יביא לתוצאות ואתם תרדו במשקל בצורה הדרגתית ומבוקרת. אבל כולנו יודעים שהבעיה האמיתית שלנו היא להתמיד בדיאטה לאורך זמן מבלי להישבר ולאחר מכן לשמר את תוצאות הירידה במשקל. עבור אנשים שמתמודדים כל חייהם עם דיאטות כאלו ואחרות, קשה להתמיד באכילה על פי תפריט דיאטטי לאורך זמן. הם נשברים, מתפתים, חורגים פה ושם מהתפריט ולאט לאט חוזרים להרגלי האכילה הישנים שלהם. דבר זה מלווה כמובן ברגשות אשם כבדים שנאה עצמית וחוסר יכולת להאמין בעצמם שהם יהיו מסוגלים אי פעם להרזות....

רגשות אלו מביאים לא מעט פעמים לאכילה שניתן להגדירה ככפייתית וזו באה במטרה להעניש על חוסר היכולת לעמוד בפני פיתויים והמעגל הזה חוזר על עצמו לאורך כל החיים.



מעגל פיתויים מחזורי



הנה מספר משימות ותרגילים שיעזרו לכם לצאת ממעגל הדיאטות. משימות אלו ילוו אתכם בכל תהליך ההרזיה וגם אחריו. אם תתמידו לעשות את התרגילים ותתנו לעצמכם את האפשרות לצור לעצמכם מציאות חדשה, תצליחו לסגל לעצמכם אורח חיים בריא, נכון, ומלא באנרגיות לטווח ארוך והכי חשוב תוכלו לשבור את מעגל הקסמים שבו אתם נמצאים....



1. דבר ראשון אתם צריכים ללמוד להאמין בעצמכם, תאמינו שאתם יכולים לרדת במשקל! הרבה פעמים אני שומעת מלקוחות שלי שהם לא מאמינים שהם יצליחו להרזות כי "עד היום זה תמיד היה ככה" ואני אומרת שהדגש הוא על צמד המילים "עד היום". מה שהיה עד היום לא אומר כלום על מה שיהיה החל ממחר בבוקר, אתם צריכים להזכיר לעצמכם את זה כל יום מחדש כמו מנטרה. כל יום כזה אתם תתקדמו בעוד צעד אחד לעבר עתיד טוב יותר.

משימות:  תשאלו את עצמכם באיזה תחומים הצלחתם עד היום? אילו תכונות וכישורים שלכם עזרו לכם להצליח בתחומים האלו? ערכו רשימה והסתכלו עליה ועכשיו בדקו אילו מהתכונות האלו שעזרו לכם בעבר להצליח בתחומים אחרים יכולות לעזור לכם בתהליך ההרזיה ולהתמיד בדיאטה לאורך זמן? התכונות האלו הן שלכם אז למה לא לנצל אותן?

2. כתבו את החזון שלכם, איך החיים שלכם יראו כשתרדו במשקל, מה מחכה לכם בסוף הדרך ואיך תרגישו כשתגיעו לשם? מעבר לכמה אתם רוצים לשקול וכמה אתם רוצים לרדת, תשאלו את עצמכם למה אתם רוצים את זה וערכו רשימה של כל מה שיהיה שם בסוף הדרך.

משימות: תלו את רשימת המטרות שלכם בכל מקום בבית (ארון הבגדים, המקרר, שימו אותן בארנק) אף פעם לא מזיק להיזכר מדוע אנחנו נמצאים בדיאטה ותמיד כיף להיזכר במטרות כשאנחנו מחפשים מה ללבוש בבוקר או יושבים בבית קפה וצריכים לוותר על העוגה.

3. בדרך כלל אנחנו נשברים באותם המצבים בגלל הרגלים שיצרנו לעצמנו במהלך החיים. אם אתם רגילים לנשנש בשעות הערב כשאתם צופים בטלוויזיה, סביר להניח שכאשר תעשו לעצמכם ערב שקט בבית, תשברו. אם אתם רגילים לאכול ביום שישי בערב ארוחה גדולה, כנראה שיהיה לכם קשה לשרוד את סוף השבוע כולו.

משימות: ערכו רשימה של נקודות המשבר שלכם במהלך היום ושימו לב באיזו נקודה ביום אתם מועדים למשברים ונפילות. רשמו את השעה ומה עשיתם לפני ומה אתם עומדים לעשות אחרי. לאחר שבוע נסו לראות ולהבין מה גורם לכם להישבר והאם יש משהו שחוזר על עצמו וגורם לכם להיות רעבים יותר?בשבוע שלאחר מכן נסו לסגל לעצמכם הרגלים אחרים במקום ההרגלים הישנים שגרמו לכם להישבר.

4. סבלנות היא מילת המפתח! אל תסתכלו על כל הדרך שיש לכם לעשות עד שתגיעו למשקל הנכסף. זכרו שאתם צריכים לשרוד כל יום בפני עצמו וכל יום שתצליחו לשרוד יקדם אתכם בעוד יום לעבר המטרה שלכם. הרבה יותר קל לנו להגיע ליעד היומי שאנחנו מציבים לעצמנו וזה הרבה פחות מייאש.

משימות: שימו לעצמכם יעדים יומיים קטנים בדרך ליעד הכללי וזה יעשה לכם את הדרך להרבה יותר קלה וברת השגה.

5. נהלו יומן אכילה - יומן אכילה מאפשר לכם להיות בבקרה על מה שאכלתם במהלך היום ולתכנן את שאר היום בהתאם.


6. עסקו בפעילות גופנית, היא תיתן לכם אנרגיה ותקל על תהליך ההרזיה. גם אם אינכם אוהבים לעשות פעילות גופנית ואינכם מעוניינים להירשם לחדר כושר, תשאלו את עצמכם איזו פעילות גופנית אהבתם לעשות כשהייתם ילדים? אם אהבתם לשחק במשחקי כדור (כדורגל, כדורסל, כדור יד) תבדקו האם יש קבוצה במקום מגוריכם שמתארגנת אחת לשבוע לשחק, אם אין ארגנו את חבריכם, גם להם לא יזיק לקום מהכורסא לפעמים. אם אהבתם לרקוד, הצטרפו לחוג סלסה או חוג ריקודי עם או אפילו צאו לדיסקוטק פעמיים בשבוע גם זה שורף קלוריות. יהיה לכם הרבה יותר קל לעסוק בפעילות גופנית אם תעשו משהו שיחזיר אתכם לילדות שלכם ויעלה בכם געגוע קל וחיוך גדול.


7. הרבה פעמים אנחנו אוכלים כדי להחזיר לגוף שלנו אנרגיה שנלקחה מאיתנו במהלך היום בעבודה, בבית, בטיפול בילדים וכו'. מכירים את זה שבסוף היום, אחרי שהילדים נרדמים, הדבר היחידי שבא לנו לעשות זה להכין לעצמנו קפה ולרדת על חבילת עוגיות שלמה???

משימות: עשו רשימה של כל הדברים שאתם אוהבים לעשות אשר יכולים להחזיר לכם אנרגיה מלבד אוכל  (קריאה של ספר, צפייה בטלוויזיה, אמבטיית קצף וכו') והחליטו שכל שבוע אתם עושים 2 דברים מהרשימה הזו. החזרת האנרגיה לגוף על ידי יציאה מהשגרה, תגרום לכך שלא תצטרכו להחזיר אנרגיה לגוף על ידי אכילה חסרת מעצורים.

8. חשיבה חיובית - אחת הסיבות העיקריות לכישלונות בדיאטות היא חשיבה שלילית לדוגמה מחשבות כמו "אני לעולם לא אצליח", "אני לא שווה כלום ולכן לא מגיע לי להשקיע בעצמי", "אני שמן/ה ושונא/ת את עצמי", "אני חלש/ה אופי" וכו'

משימות: רשמו כל מחשבה שלילית שעולה על דף ועשו לה מחשבה מתקנת. יש לזה כמה יתרונות, על ידי זה שאנו רושמים את המחשבה על הנייר אנחנו נותנים לה מקום חשוב ומתייחסים אליה ובנוסף אנחנו גם מתקנים אותה ולומדים לחשוב חיובי ולהאמין בעצמנו.

9. אל תכעסו על עצמכם אם נשברתם, כעס מביא לאכילה רבה יותר ולעיתים אף בלתי מבוקרת. תזכרו שאתם אנושיים ולעיתים קורה שאוכלים מעבר למותר או חורגים מהתפריט, אני יכולה להבטיח לכם שזה לא מה שיביא לעלייה במשקל שלכם. מה שיכול להוביל לעלייה במשקל זה הדרך שבה אתם מנסים להעניש את עצמכם על זה שאכלתם ואתם עושים את על ידי אכילה נוספת.... במידה ונשברתם הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לעשות זה לחזור מייד למסלול ולסלוח לעצמכם. עם הזמן גם תלמדו לאפשר לעצמכם מדי פעם לחרוג מהתפריט מבחירה וישר אחרי זה לחזור לשגרה.


10. תיהנו מהתהליך שאתם עוברים - דרך תהליך הרזיה אתם יכולים ללמוד הרבה על עצמכם ועל האופי שלכם ועל השינויים שאתם עוברים. תסתכלו על התהליך הזה כעל תהליך של למידה מתמדת שבו כל יום אתם לומדים על עצמכם משהו חדש וכך תוכלו להפיק הרבה יותר עבור עצמכם מהדרך עצמה ולא רק מהתוצאה בסוף!



אני יודעת שכל דיאטה מתחילה עם הרבה מוטיבציה ורצון שהפעם זה יהיה אחרת ואני בטוחה שכשקראתם את השורות האחרונות באמת האמנתם שהפעם זה יהיה אחרת ושהפעם בעזרת התרגילים אתם תצליחו לעשות את זה כמו שצריך!!! ואני גם בטוחה שתצליחו, אני רק רוצה להזכיר לכם שכדי להצליח בדיאטה, בתהליך עצמו ובמילוי אחר המשימות לאורך זמן, אתם תצטרכו לצאת מהמקום הנוח שלכם ולהתאמץ, ולוותר לפעמים על מאכלים שאתם אוהבים, ולעמוד מול פיתויים שיבואו בדרך וזה בטוח לא יהיה קל ולעיתים תוותרו לעצמכם כי זה יהיה הרבה יותר נוח ומוכר לעשות את זה. אך אם תעשו את זה ותתמידו, תוכלו אף להצליח ותלמדו להרגיש טוב עם עצמכם ולהאמין בעצמכם ולאהוב את עצמכם! אתם תצאו ממעגל רגשות האשם ותבנו לעצמכם מעגל חדש:

מעגל מחזורי חיובי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענת לובלינסקי-אינדיך

מאת: ענת לובלינסקי-אינדיךדיאטה ותזונה08/12/091076 צפיות
איך למצוא את האור ולעשות לעצמנו נס חנוכה משלנו....

מאת: ענת לובלינסקי-אינדיךפוריות12/10/092206 צפיות
טיפולי פוריות וניסיונות חוזרים להרות יכולים להשפיע רבות על מצב רוחה של האישה. זוהי תקופה קשה, עם מצבי רוח משתנים, דיכאונות ואכזבות שיכולים להשפיע על המשקל ועל התזונה של האישה. במאמר הקרוב אני אתייחס קצת לנושא הדיאטה, התזונה והפעילות הגופנית ממקום של התמודדות עם הכאב וניסיון לעבור את התקופה הקשה הזו בצורה אופטימית וחיובית יותר

מאת: ענת לובלינסקי-אינדיךדיאטה ותזונה23/09/091181 צפיות
טיפים לתזונה נכונה לפני ואחרי צום יום כיפור

מאת: ענת לובלינסקי-אינדיךדיאטה ותזונה31/08/091273 צפיות
ניהול זמן לא נכון הוא אחד הגורמים לאי התמדה בדיאטות ולמשברים. במאמר הבא אני אתן כלים חשובים לניהול זמן בשביל הצלחה בדיאטה!

מאת: ענת לובלינסקי-אינדיךדיאטה ותזונה30/07/091187 צפיות
לקראת חג האהבה בואו ללמוד איך להשקיע בעצמכם ולאהוב את עצמכם!

מאת: ענת לובלינסקי-אינדיךדיאטה ותזונה15/07/091235 צפיות
ההחלטה להתחיל דיאטה היא מאוד קלה, אנחנו מקבלים את ההחלטה הזו מספר רב של פעמים במהלך החיים שלנו, מה שקשה בתהליך ההרזיה זה להמשיך ולהתמיד בו לאורך זמן, לחיות חיים בריאים ולעשות ויתורים גם כשקשה. הרבה מהלקוחות שמגיעים אלי לא מבינים למה הם לא מצליחים, למה כל פעם שהם החליטו שהפעם הם יגשימו את המטרות שלהם ויהיו רזים לתמיד, זה לא הלך ושוב הם חוזרים להרגלים הישנים שלהם, למה הם לא בוחרים בעצמם והולכים אחרי החלומות שלהם. אז מה כל כך קשה שם? למה אנחנו פוגעים בעצמנו ומחזירים את עצמנו כל פעם לנקודות ההתחלה? במאמר הקרוב אני אנסה לתת את התשובות לשאלות האלו.

מאת: ענת לובלינסקי-אינדיךדיאטה ותזונה29/06/091195 צפיות
הקיץ כבר כאן ומתקפת הדיאטות בעיצומה. כולנו רוצים להיכנס לבגד הים שלנו ולהרגיש נוח להסתובב איתו בים ובבריכה. אנחנו כבר לא יכולים להסתתר מאחורי בגדים ארוכים במטרה להסוות את מה שהעלנו במהלך החורף ואנחנו גם רוצים להתחדש בבגדים חדשים וליהנות ממבצעי סוף העונה שהחלו השנה מוקדם מהרגיל.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191994 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181694 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181278 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189690 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181494 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181566 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica