חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מעצר , כל מה שרציתם לדעת על עילה למעצר

מאת: עו"ד נוגה ויזלפלילי22/12/20101232 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאשר אתם שומעים על אדם שנעצר, אתם ישר חושבים שמדובר באשם. אחרי הכול, מעצר זהו אקט כוחני כל כך, גזילת החופש מאדם והפיכתו בבאת אחת למישהו מסומן, עבריין.
בפועל מעצר מתקיים בדרך כלל כאשר האדם רק נחשד במעשה וללא כל קשר לאשמתו.
למעשה, במקרים רבים מסתיים מעצר ללא הגשת כתב אישום ואפילו ללא הארכת מעצר.

מכירים מישהו שנעצר או עומד בפני דיון להארכת מעצר ?  הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת, על מנת לעשות סדר בכל נושא המעצרים וזכויותיכם. הכי חשוב, אל תוותרו על ייצוג משפטי הולם, בשום שלב.

משה הסתובב בתחנה המרכזית הישנה, כאשר על בגדיו סימני דם והוא שיכור. המשטרה עצרה אותו בחשד לדקירה שהתרחשה לא רחוק משם. למשטרה לא היה צו מעצר נגדו, אולם היו לה סיבות לחשוד במעורבותו בתקיפה, היה חשש שימלט מהמקום ולכן מצב זה אפשר מעצר ראשוני ללא צו.

צו מעצר איך זה עובד: כאשר המשטרה מבקשת לעצור מישהו, עליה לפנות לבית משפט על מנת לנמק את טענותיה ולקבל צו מעצר. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם ניתן לעצור אדם ללא צו מעצר, כמו במקרים בהם ישנה עילה או חשד ברור כי האדם ביצע פשע אלים או כשיש מספיק ראויות על מנת להציג מעצר, כשיש מגבלה של זמן או חשש לבריחה או פגיעה באדם אחר. במקרה ועצרו אותך ללא צו מעצר, מומלץ שתפנה מיד לייעוץ משפטי על מנת להבין מהו הראיות העומדות נגדך ובמה אתה נחשד.

נעצרתי על ידי שוטר בחשד לעבירה פלילית. השוטר ניסה לשכנע אותי להודות וכשסירבתי אמר שאין לו בעיה לחכות. מבחינתו אני יכול לשהות פה גם ימים שלמים. בלי לראות את המשפחה שלי, בתנאים לא תנאים. האם זה נכון או שהוא ניסה להפחיד אותי?

החוק מאפשר לשוטר לעצור חשוד לתקופה של עד כ-24 שעות. לאחר מכן חייבת המשטרה לבקש מבית המשפט הארכת מעצר. הסיבות להארכת מעצר יכולות להיות רצון להעמיק בחקירה, או חשש לשיבוש הליכי חקירה ופגיעה באדם אחר. כך או כך, המשטרה חייבת להוכיח כי יש עילה להארכת מעצר וכי לא מדובר בעיכוב סרק או בניסיון לדוג ראיות ללא בסיס.

שופט גזר עלי הארכת מעצר, לאחר דיון בנוכחותי ובנוכחות עורך הדין שלי. לאחר שהוחזרתי לחדר החקירות אמר לי החוקר כי צעק זה של הארכת מעצר, מעיד על כך שאפילו מערכת המשפט חושבת שאני אשם ולכן עדיף לי להודות. האם הדבר נכון ?
הארכת מעצר לאחר 24 שעות אינה מעידה על חוזק התיק נגדך. כאשר יש עילה למעצר ראשון והמשטרה מרגישה שהחקירה לא מוצתה או שיש חשש שתחבל בראיות או תשבש את הליך החקירה, היא רשאית לפנות לשופט על מנת לבקש הארכת מעצר. דווקא הצעד הזה מעיד שהתיק נגדך כלל איננו מבוסס, שהרי המשטרה צריכה עוד זמן לחקור, לבדוק ולאסוף ראיות ולכן חשוב מאוד שלא להילחץ ולא לעשות שום צעד, בטח שלא הודאה באשמה, ללא התייעצות עם עורך דין.

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד פלילי, נגה ויזל, ייצוג מקצועי עם יחס אישי.

זומנת לחקירה ? הוגש נגדך כתב אישום ?

זה הזמן לקבל ייצוג הולם

052-3295296 03-6935310
מגדל המוזיאון ,רחוב ברקוביץ 4 תל אביב

  למידע מקיף אודות המשפט הפלילי בקרו בבלוג שלי

http://nogawiesel.com/

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד נוגה ויזל

מאת: עו"ד נוגה ויזלפלילי25/08/111379 צפיות
כאשר אדם נחשד בעבירת אלימות, הוא יכול לסיים את הפרשה בגדר חשוד או להפוך לנאשם באם הפרקליטות החליטה להגיש נגדו כתב אישום על אלימות, עליו להתמודד עם הדבר ולהוכיח את חפותו בבית המשפט. בשביל זה צריך משרד עורכי דין המתמחה בעבירות אלימות.

מאת: עו"ד נוגה ויזלפלילי17/08/111449 צפיות
רובנו אנשים שומרי חוק וסדר ולא מסתבכים עם החוק, בטח שלא בפלילים. יחד עם זאת, לעיתים קורה כי דווקא באופן הכי לא צפוי אנו עומדים בפני כתב אישום. כתב אישום על איומים הוא מצב בו כל אחד כמעט עשוי להיות מועמד לדין. האופי הישראלי, החום והמתח השוררים פה לעיתים מוציאים אותנו מכלינו ואנחנו צועקים, מקללים ומאיימים. ברוב המקרים זה מתחיל ונגמר בזה, אך במקרים קיצוניים, אנחנו עשויים לעמוד בפני כתב אישום על איומים.

מאת: עו"ד נוגה ויזלפלילי11/08/111278 צפיות
"למה זה נחשב לעבירת מין ? מה כבר עשיתי ? זה היה בהסכמה. למה אני צריך להצדיק את עצמי ואת מה שקרה ? "

מאת: עו"ד נוגה ויזלפלילי04/08/111375 צפיות
לעיתים בית משפט מחליט לעצור אדם עד תום ההליכים בשל סיבות שונות. חשוב כי כל אדם העומד במצב כזה ידע ויבין מהו האפשרויות העומדות בפניו, על פיהן יחליט באיזו דרך לפעול.

מאת: עו"ד נוגה ויזלפלילי01/08/111203 צפיות
"אני לא מבין למה אני צריך להיות פה ולהסביר להם מה קרה. זה עניין שלי ושל חברים שלי." "מי הם שהם יחשדו בי שעשיתי את זה ויגידו לי כך וכך. מה אני חייב להם?"

מאת: עו"ד נוגה ויזלפלילי01/08/111309 צפיות
כאשר אדם עומד בפני הליך פלילי, החוק מגן על זכויותיו ומאפשר לו לקבל את ההגנה הטובה ביותר, לצד ניהול משפט תקין. חלק מהליך זה נקרא שחרור בערבות. מהלך מהוגן בחוק, אשר יכול לקבוע איפה יבלה הנאשם את זמנו עד תחילת המשפט.

מאת: עו"ד נוגה ויזלפלילי24/07/111314 צפיות
"למרות שהמשפט שלי הולך להיות מורכב וקשה, ברור לי שלא יחזיקו אותי במעצר עד שהוא יתחיל, אחרי הכול, מה זה. מכניסים מישהו למעצר לפני שקובעים אם הוא אשם ? "

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201362 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201182 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191560 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181464 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161895 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161928 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162529 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica