חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סמכויותיו של נוטריון – סקירה מעניינת

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי23/12/20101336 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


רשימת הסמכויות של הנוטריונים, מופיעה בחוק הנוטריונים, כאשר המדובר ברשימה סגורה. יש לציין כי סמכותו של נוטריון לערוך צוואה, קבועה בחוק הירושה ולא בחוק הנוטריונים.

לנוטריון מספר סמכויות אך מאמר זה עורך סקירה של הסמכויות המעניינות ביותר והן שלושה: צוואה נוטריונית, תרגום נוטריוני ואימות הסכם ממון.

כל סמכות דורשת מן הנוטריון להיות ער לכשירות המשפטית של המבקשים ולוודא כי הם פועלים מרצון חופשי וללא כפייה.

כאשר המבקש מאושפז בבית חולים או מרותק למיטה, דורשת תקנה 4 (ה) לתקנות הנוטריונים, כי תוצג בפני הנוטריון, תעודת רופא ובלעדיה, חל עליו איסור לאשר כי הפעולה בוצע בפניו.

צוואה נוטריונית

הסמכות לערוך צוואה, היא הסמכות היחידה של הנוטריון, אשר איננה רשומה בחוק הנוטריונים, אלא בחוק הירושה. סעיף 22 לחוק הירושה, עוסק בצוואה בפני רשות ומכיוון שהנוטריון הוא רשות, ניתן לערוך צוואה בפניו.

ביצועה כל פעולה נוטריוניות, חייב להיעשות בזהירות ותוך הקפדה על הוראות חוק הנוטריונים ותקנותיו. קל וחומר כאשר מדובר על צוואה, אשר אמורה לשקף את רצונו של המצווה, באופן מלא ומוחלט.

צוואה נוטריונית יכולה להיעשות בכתב או בעל פה, כאשר על הנוטריון להקריא למצווה את הצוואה. לאחר מכן, יאשר הנוטריון על גבי הצוואה כי הצוואה הוקראה למצווה וכי הוא אישר זוהי צוואתו.

לשם תקינותה של הצוואה, המצווה חייב להיות כשיר משפטית. בהקשר זה, נוטריון חייב להקפיד על מילוי הוראות תקנה 4 (ה) לתקנות הנוטריונים, אשר קובעת כי אם מבקש הפעולה, במקרה זה, המצווה, מאושפז בבית חולים או מרותק למיטתו, לא יאשר הנוטריון את ביצוע הפעולה ובמקרה זה, את הצוואה, עד שתוצג בפניו תעודת רופא.

תעודת הרופא תהיה על פי הטופס שבתוספת הראשונה לתקנות הנוטריונים ובה מצהיר הרופא כי המצווה הוא בדעה צלולה וכשיר לעשיית הפעולה. יש להדגיש כי את תעודת הרופא יש להוציא ביום ביצוע הפעולה.

נוטריון – תרגום מסמכים

סעיף 7 (4) לחוק הנוטריונים, קובע את סמכותו של נוטריון לאשר נכונות של תרגום מסמך. במקרים רבים, מגיע פונה אל נוטריון, כאשר בידו מסמך משפטי שהוצא במדינה זרה ועל מנת שיקבלו מסמך זה ברשויות בישראל, הוא נדרש להציג תרגום נוטריוני.

נוטריון יכול לאשר נכונות תרגום של אדם אחר או לתרגם את המסמך בעצמו. מבחינה משפטית, אין כל הבדל בין השניים, היות שבשני המקרים, מתקבל האישור הנוטריוני על התרגום עצמו.

חשוב להדגיש כי תרגום נוטריוני איננו אישור על הצהרת מתרגם, כפי שנקבע בתקנה 14 א (א) לתקנות הנוטריונים. אישור הצהרת מתרגם, הוא אישור על ההצהרה בלבד ואין הוא מהווה אישור על נכונות תרגום. למען הסר ספק בעניין זה, קבע המחוקק בתקנה כאמור, כי נוטריון חייב לציין על גבי אישור הצהרת מתרגם, כי אין המדובר באישור נכונות תרגום.

נוטריון אשר מתרגם מסמך או מאשר את נכונות התרגום, חייב להקפיד על הכללים הבאים:

1. דייקנות בתרגום : תרגום נוטריוני נדרש, בכדי שהמסמך יתקבל כראיה. לכן, ישנה חשיבות גדולה לכך כי התרגום יהיה מדויק.

2. תרגום מלא : נוטריון חייב לתרגם את כל המסמך ולא להותיר אף מילה, מונח או משפט, ללא התייחסות.

3. שימוש נכון במונחים : תרגום מדויק חייב לשקף את הפרשנות הנכונה של כל המונחים שבמסמך.

אימות הסכם ממון

סעיף 7 (11) לחוקק הנוטריונים קובע כי נוטריון מוסמך לאמת הסכם ממון בין בני זוג, אשר טרם נישאו.

בכל הנוגע להסכם ממון, יש להבדיל בין הסכם אשר נכרת לפני הנישואין והסכם אשר נחתם אחרי שהזוג נישא. במקרה הראשון, ניתן לאשר את ההסכם בבית המשפט או לפנות אל נוטריון. אולם, לאחר שהזוג נישא, הוא מחויב לפנות אל בית המשפט לאישור ההסכם והנוטריון איננו מוסמך לאשר הסכם ממון לאחר הנישואין.

מהו הסכם ממון? זהו הסכם אשר מסדיר את חלוקת הרכוש של בני הזוג והוא בא להחליף את קביעתו של חוק יחסי ממון. על פי החוק, בעת גירושין, או מוות, מתחלק הרכוש אשר נצבר בתקופת הנישואין, בין בני הזוג, שווה בשווה.

לעיתים קרובות, ההסדר שבחוק, אינו מתאים לבני הזוג ולכן, הם עורכים הסכם ממון אשר יחול עליהם, במקרה של פרידה או מוות.

כאמור, כאשר הסכם הממון נחתם, לפני הנישואין, מוסמך נוטריון לאשרו, כפי שמוסמך לעשות זאת בית המשפט. בבואו לאמת הסכם ממון ולתת את חתימתו, יסביר הנוטריון לצדדים את משמעות ההסכם ועליו לוודא כי שני בני הזוג חותמים על ההסכם מרצון חופשי.

מאמר זה סקר את שלושת הסמכויות המעניינות ביותר של הנוטריון: צוואה נוטריונית, תרגום נוטריוני ואימות הסכם ממון. טרם יעניק את האישור הנוטריוני, חייב נוטריון לוודא כי מבקש הפעולה, כשיר משפטית לבצע את הפעולה וכי הוא מבין את משמעותה. כאשר המבקש מאושפז או מרותק למיטה, דורשות תקנות הנוטריונים, להציג תעודת רופא בפני נוטריון, אשר הוצאה ביום ביצוע הפעולה. 

לקריאה נוספת >> עבודת נוטריון - הלכה למעשה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי19/07/118196 צפיות
כדאי להכיר! מהם כללי האתיקה החלים על עורכי דין בישראל? מהי מטרתם? מה קורה כאשר עורכי דין מבצעים עבירת משמעת? על כללי האתיקה ועל דין משמעתי.

מאת: שירה אלהקנין רוחני09/06/112554 צפיות
מה קורה עם הפייסבוק?? האם חוק זכויות יוצרים מגן על הסטטוס בפייסבוק? זוהי אחת השאלות המשפטיות המעניינות ביותר בתחום זכויות יוצרים באינטרנט.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית26/05/111334 צפיות
נפגעת מרשלנות רפואית בניתוח? מה ניתן לעשות? מהי עמדת בתי המשפט לגבי רשלנות רפואית בניתוחים? כל המידע החשוב לנפגעי רשלנות רפואית בניתוח.

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין17/05/111645 צפיות
רוצה לחסוך כסף? לפני מכירת דירה, בדוק האם הנך זכאי לפטור מתשלום מס שבח. כמו כן, אין להקל ראש בחשיבותו של חוזה מכירת דירה ועל כן, יש לקבל ייעוץ וייצוג משפטי לעניין זה.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי17/05/111636 צפיות
נתפסת על מהירות מופרזת והוגש נגדך כתב אישום? מהי משמעות של משפט תעבורה? מהם שיקוליו של בית המשפט, במסגרת משפט תעבורה?

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין12/05/112401 צפיות
מה קורה כאשר שוכר אינו מתפנה מדירתכם? מהי הדרך הנכונה ביותר לפינוי שוכר? האם ניתן להגיש תביעת פינוי דייר מדירה? במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחקירות23/03/111567 צפיות
תמיד רציתם לדעת! מיהו הנוטריון ומדוע חתימתו כה חשובה? מהי משמעותה? האם נוטריונים בישראל, זקוקים לרישיון בכדי לתת שירותי נוטריון? שאלות ותשובות.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231579 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212063 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211918 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211565 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211245 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201788 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201518 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica