חפש מאמרים:
שלום אורח
13.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הנפקת כרטיס אשראי חוץ בנקאי – יש לך כרטיס מועדון ?

את השאלה שבכותרת "יש לך כרטיס מועדון?", שמענו בוודאי כולנו פעמים רבות בבואנו לרכוש דבר מה בחנויות הקניון או בסופרמרקט, ואין פלא – רבים מאיתנו מחזיקים מספר כרטיסי מועדון בארנק, כולם צבעוניים ומושכים את העין ומאפשרים רכישת מוצרים ושירותים בתנאים טובים, במבצעים ובהנחות. אולם, כיצד מבוצעת הנפקת כרטיס אשראי אלה, מהם כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים והאם הם טובים ללקוחות, לחברות האשראי ולמוכרים ? כל זאת ועוד במאמר הבא.

מהי הנפקת כרטיס אשראי חוץ בנקאי ?

הנפקת כרטיס אשראי חוץ בנקאי היא הנפקת כרטיס אשראי המבוצעת על ידי חברות האשראי שלא דרך הבנקים. כרטיסי אשראי אלה מיועדים בעיקר למועדוני לקוחות מכל סוג, שבאמצעות חתימת הסכם הנפקת כרטיסי אשראי עם חברות האשראי השונות, מאפשרת לאותם מועדוני לקוחות להציע ללקוחותיהם כרטיסי אשראי פרטיים, המקנים הנחות גדולות, החזר כספים ואיסוף נקודות היכול לשמש גם הוא ככוח קניה.

הנפקת כרטיס אשראי חוץ בנקאי מאפשרת למחזיקים בהם לעבוד איתם ככל כרטיס אשראי אחר, כך שבאמצעות הנפקת כרטיס אשראי מסוג זה, הם יכולים לקבל מסגרת אשראי נוספת שלא דרך הבנק, ובכך להשתמש בכמה כרטיסי אשראי במקביל וליהנות מההטבות שמעניק כל אחד מהם.

הנפקת כרטיס אשראי חוץ בנקאיים מבוצעת בישראל על ידי חברות האשראי הגדולות בתיאום עם קבוצות עובדים ומועדוני לקוחות. הנפקת כרטיס אשראי בדרך זו היא חדשה יחסית בישראל, אולם מאפשרת לחברות האשראי לעבוד בצורה עצמאית עם לקוחותיהם, מבלי להיות כפופים לבנקים או לערב אותם בכל דרך במהלך הנפקת כרטיס אשראי .

מהו תהליך הנפקת כרטיס אשראי חוץ בנקאי?

הנפקת כרטיס אשראי חוץ בנקאי מבוצעת בדרך כלל באמצעות נציגי חברת האשראי ומועדוני הלקוחות, האמונים על איסוף פרטי הלקוח והחתמתו על בקשת לקבלת כרטיס. באמצעות מילוי הבקשה, מוסר הלקוח את פרטי חשבון הבנק שלו, ומאשר למעשה את ביצוע חיובי הכרטיס החדש שיונפק לו, דרך חשבון הבנק. עם העברת בקשת הנפקת כרטיס אשראי אל חברת האשראי, נבדקים נתוני הלקוח והיסטוריית האשראי שלו (אם קיימת בחברה), או אז מתקבל אישור להענקת כרטיס עבור אותו לקוח, וזה נשלח אליו באמצעות הדואר בתוך זמן קצר.

ישנם תהליכי הנפקת כרטיס אשראי המפיקים כרטיסי אשראי לכל דבר ועניין, המשמשים גם ככרטיסים לצורך הוצאת כספים ממכשירי הכספומט, ולעומתם כרטיסים אחרים המאפשרים רכישת מוצרים רק בחנויות מסוימות הכפופות לאותו הסכם הנפקה, שחתמה החנות עם חברת כרטיסי האשראי. בעת בקשת הנפקת כרטיס אשראי על ידי הלקוח, חשוב שיבין מהן בדיוק האפשרויות העומדות בפניו בעת החזקת הכרטיס ומה יוכל לעשות בעזרתו.

מה ההבדל בין הנפקת כרטיס אשראי ובין סליקה ?

כאשר לקוח מבצע עסקה, הוא משלם בכרטיס האשראי שברשותו, ומקבל את המוצר או השירות שהתכוון לקנות. החיוב בעבור הרכישה מבוצע מחשבון הלקוח רק במועד החיוב של הכרטיס, אולם אין הכוונה היא כי בעל העסק מחכה עד אז בכדי לקבל את כספו. כאשר מבוצע תשלום בכרטיס אשראי, מקבל בעל העסק את כספו במקום, דרך חברת האשראי בניכוי עמלת סליקה, שהיא עמלה קבועה שנקבעה בעת הסכם הסליקה בין העסק ובין חברת האשראי.

חברת אשראי משמשת במקרה זה גם כחברת הנפקת כרטיס אשראי וגם כחברת סליקה, אולם אין חובה שהחברה שביצעה הנפקת כרטיס אשראי תהיה גם החברה הסולקת, ויתכנו בהחלט מצבים בהם העסק מחייב גם כרטיסי אשראי אחרים, שאיתם לא חתם על הסכם סליקה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלוגר וכותב מאמרים בנושא, צרכנות פיננסית, הלוואות וכרטיסי אשראי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Tamir Grover

מאת: Tamir Groverתעודות סל28/06/1212249 צפיות
סליקה היא צורת תשלום של מחזיקי כרטיס אשראי הרוכשים מוצרים או שירותים דרך האינטרנט או בהזמנה טלפונית וגם בנקודות המכירה הממשיות. השימוש בכרטיסי אשראי עלה בשנים האחרונות עד כדי כך שהממשלה חוקקה לפני שנה את חוק הסליקה כדי לאפשר לחברות קטנות להיכנס לשוק הסליקה ולא לאפשר לחברות הגדולות ליצור לעצמן מונופול או שליטה בלעדית בתחום.

מאת: Tamir Groverהלוואות16/04/121103 צפיות
מתכננים להתחתן ואין לכם מושג איך להתמודד עם ההוצאות? מוכרחים להחליף את הרכב והמכירה של הישן לא תספיק לקניית אחר? בחיים, כמו בחיים, ישנן סיבות רבות בהן אנו זקוקים לתוספת כספית בלתי צפויה, שלא נערכנו אליה בהתאם, או כי ההכנסה השוטפת שלנו לא מספיקה לחסוך כסף לימים גשומים. למרבה המזל, קיימים היום סוגים שונים של פתרונות פיננסיים, אמינים ובטוחים, שמאפשרים לנו לצלוח גם גשרים בלתי צפויים בחיים, מבלי להכנס לחובות מעיקים.

מאת: Tamir Groverהלוואות13/02/121114 צפיות
הצורך בקבלת הלוואות אקספרס מתעורר ברגעים לא צפויים. בניגוד לסוגים אחרים של הלוואות, היתרון של הלוואות אקספרס הוא הזמינות והמיידיות שלהן. הלוואות אקספרס אינן מחייבות היערכות מקדימה מורכבת, ובעזרת גורמי מימון מובילים ניתן לקבל הלוואות כאלה תוך מספר שעות מרגע הבקשה היישר אל חשבון הבנק.

מאת: Tamir Groverהלוואות28/12/111171 צפיות
רבים אינם מבינים את הניסוחים הבנקאיים ואת המשמעותיות שלהם. מטרתו של מאמר זה היא לשפוך מעט אור על המשמעות של הניסוחים, כי יש להם משמעות כספית, אותה אתם היחידים שמשלמים בסוף כל חודש.

מאת: Tamir Groverהלוואות04/12/111209 צפיות
הלוואות חוץ בנקאיות הן הלוואות הניתנות על ידי תאגיד שאינו בנקאי, ביניהם חברות אשראי, חברות ביטוח וכן גופים פרטיים. הלוואות אלה הן דרך אלטרנטיבית להשגת אשראי שלא באמצעות מימון בנקאי. נושאים אלה הוגדרו בחוק הלוואות חוץ בנקאיות משנת 1993 התשנ"ג, המגיש את דבר החקיקה בתחום.

מאת: Tamir Groverהלוואות04/12/111244 צפיות
כן, התחבורה הציבורית בישראל היא לא תמיד פשוטה ונגישה כפי שראוי היה לצפות. האוטובוסים מאחרים, הרכבת לפעמים שובתת ולעיתים סתם לא מגיעה, גנבי האופניים חוגגים ודו גלגלי זה מסוכן... רובנו מחפשים להגשים את חלום ארבעת הגלגלים ולרכוש רכב חדש, אולם כידוע – מכוניות לא צומחות על העצים ופעמים רבות הן יקרות למדי. כיצד ניתן להשיג מימון רכב? האם הלוואה למימון רכב היא אפשרות סבירה? ומה נדרש לקחת טרם לקיחת הלוואה שכזו ? לפניכם כל המידע אודות מציאת מימון רכב בצורה נכונה ומושכלת.

מאת: Tamir Groverבנקאות17/10/111415 צפיות
כרטיס אשראי חוץ בנקאי מאפשר ללקוח לנצל מסגרת אשר אינה תלויה או קשורה לחשבון הבנק הרגיל שלו. העקרונות העומדים מאחורי האופציה הפשוטה הזו רבים, ומחזקים את הכוח של הלקוח לצורך מימוש הצרכים האישיים שלו. אותה מסגרת אשראי חוץ בנקאית למעשה מתקיימת במקביל למסגרת האשראי הרגילה של הבנק, ולא באה להחליפה. בתוך מסגרת זו ובעזרת כרטיס האשראי יכול הלקוח לנהל כספים אישיים או עסקיים, ולמעשה להימנע מפגיעה בתזרים הכללי אותו מקצה הבנק אליו הוא שייך.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211364 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208757 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202963 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193020 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181371 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181618 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172027 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica