חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הורות - שיעור בהתפתחות

מאת: אפרת בנורהורות07/01/20111125 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
הורות - שיעור בהתפתחות

21/9/10. יום השיוויון. סתיו.  התקופה הזו מביאה עמה בדרך כללמצב רוח הרהורי. אני מוצאת עצמי מתבוננת במערכות יחסים, במחוייבויות,בלקיחת אחריות, בשמירה על ארגון וסדר.     בתפיסה הסינית, אנחנו נמצאיםבתקופת המתכת. התקופה הזו מזמינה אותנו להיות בהירים עם עצמנו, לבחור, לדייק, להשיב איזון למקומות בהם הוא חסר.

הפעם, אני ממקדת את הכוונת על ההורות.

חגי תשרי "נופלים"  סביב יום השיוויון. שיוויון בין שעות האורלשעות החושך. היקום מזמין אותנו לבדק בית. איפה האיזון שלי? האם פי ולבישווים? האם אני מרוצה מהחלוקות שאני עושה בחיי? האם הייתי רוצה לחלק את"עוגת חיי" אחרת?

מה אני אמורה לעשות אם אני רוצה לשנות? התשובה הפשוטה, המוכרת והידועה היא פשוט לעשות!

ואני? שוב אני מוצאת עצמי מתחילה ברחם, מתבוננת בהורות שלי..

הרחם היא נקודת המוצא לכל המסעות שנצא אליהם אי פעם. בעצם,אין זו הרחם עצמה - אלא מי שנושאת אותה ומי שמלווה את ההריון של מי שנושאתאותה.

במילים אחרות, אמא שלנו ובן הזוג שלה. בעיקר אמא שלנו.

מה מצב בריאותה הריגשי והפיזי של האם שברחמה נוצרים חיים? האםהיא שותפה לחווית הבריאה הקסומה שהיא זכתה לקחת בה חלק? מה היא אוכלת? האםהיא ישנה מספיק? כיצד היא מתמודדת עם מצבי לחץ, חרדות ופחדים?  האם היאמודעת לכך שהנשמה שברחמה בחרה בה כאמא ומורה בגלגול הזה? האם היא דואגתלממש את הפוטנציאל הטמון בה?

מי שקולט בצורה בלתי רגילה את התשובות והמשמעות של השאלות הללו, הוא העובר הנמצא ברחמה.

כבר ברחם, העובר חש,מקשיב וסופג את המורה הראשונה והעיקרית שתהיה לו בחייו. הוא יזכור כיצדהגיבה, התנהלה ופעלה בסיטואציות שונות. מרגיש, רואה  ולומד אותה כשהיא שמחהונינוחה וכשהיא מוטרדת ומתוחה.  בשנות חייו הראשונות היא בעצם"אֶלוֹאִמָא".   חייו תלויים באופן מוחלט בה. הוא יעשה הכל על מנת לרצותאותה ולקבל ממנה תשומת לב. הכל!

קסם הבריאה מזמין את האישה ההרה להתכנס פנימה. להבין שאיןמצבים מובנים מאליהם. שלכל פעולה שאנו עושים יש משמעות ותוצאות. שבחירותמסויימות מובילות לתוצאות מסויימות ועלינו לשאת באחריות שבאה איתן.

אילו כל האמהות בעולם היו מודעות לכך, העולם היה נראה אחרת.היינו יולדות ילדים בריאים, נינוחים, שמחים. היינו הופכות להיות נשים מלאותשמחה, נשים המממשות עצמן. נשים לומדות ומאושרות. כאשר אנחנו מלאות חדווה,אנחנו מהדהדות אותה לסביבה בה אנו נמצאות. כולם מרוויחים מזה. ההיפך, פועלבדיוק באותה מידה.

התפיסה הטבעית אומרת שכאשר פוגש אותנו מצב, אנחנו יכולים לו.הפוטנציאל שלנו יכול לו. השאלה היא אם אנחנו מודעים / קשובים / רוציםומוכנים לממש אותו, את הפוטנציאל של מי שאנחנו נולדנו להיות.

חישבו רגע על הזוגיות וההורות האולטימטיביים. כיצד נראיתזוגיות כזו? כיצד נראים היחסים עם הילדים?  הביטו סביבכם לרגע . כמה זוגותכאלה אתם מכירים? זוגות שבנו יחד קן והם חיים בסך הכל באושר עד היום? אכן,מלאכה לא פשוטה. לא מלמדים אותנו זוגיות ולא מלמדים אותנו הורות.

כאשר אנחנו בזוגיות, אנחנו מוזמנים לשיעור בהקשבה ותקשורת.שיעור בגמישות, ויתור ואיתנות. אנחנו לומדים להכיר את עצמנו דרך בן הזוגשלנו וכך לגדול ולהתפתח. לעבוד על דפוסי הורינו  שדבקו בנו ואינם משרתיםאותנו יותר, דרך הזוגיות שלנו.  הזוגיות מזמינה אותנו להיות אדם שלם בפניעצמנו. זוגיות טובה מעניקה מרחב. משלבת שני עולמות שלמים ומפגישה אותםבנקודות ההשקה. כל אחד מבני הזוג הוא גם הסיר וגם המכסה. שני סירים שכל אחדמהם עצמאי, מפותח ובעל עולם משלו. האושר הפנימי והעמוק של האחד אינו תלויבאחר.

נקודת מוצא זוגית של "אני הסיר והוא המכסה" תוביל לתלות,קנאות ולמחשבה שהקיום שלי והאושר האישי שלי, תלויים באחר. שאינני שלמה כאדםבפני עצמי.

תפיסה כזו, תעבור ותיצרב בתאים של הילדים לעתיד. הורה כזה,המחפש את האחר על מנת לקבל אישור לקיומו הוא, משכפל בעצם את תבנית התלותוהקנאה.

בחזרה לרחם, לאמא. לאדמה.

אנחנו חקיינים. ככה הכי טוב. האדמה היתה פה הרבה לפניינוותמשיך להיות הרבה אחרינו. יש לנו המון ללמוד ממנה, מההתנהלות שלה, מהאופישלה.

היא מתמידה. מזינה את החי והצומח, מכילה את שינויי העונותומגיבה בהתאם. האמא האולטימטיבית. גם כשהיא רועדת, מתפרצת, מטביעה, יבשה -היא תמיד שם. לא מרימה ידיים ולא מתייאשת. מתוך הקשבה מתמדת, יש לה היכולתלתת לכל ברוא את שהוא צריך. מזמינה אותנו להתבונן בה בדיוק כפי שהיא. לאזקוקה למתיחת פנים. גאה בקמטים, גאה בילדים.

הילדים הם כל מי שניזון ממנה. הצמחים, בעלי החיים ואנחנו, בני האדם.

הקמטים הם השיעורים. כל שיעור מתביע חותם, מחכים ומבשיל. ככלשרבים הקמטים, כך רבה היכולת שלה להמשיך ולהכיל. לתמוך, לחייך ולהתמלאגאווה על ילדיה.

כולנו משתמשים בביטוי "אמא אדמה". היא המזינה, היא מעניקה לנו בית ובזכותה אנו חיים. פנינו כפניה.

פני ילדינו כפני האמהוּת שלנו. אנחנו, האמהות ( סליחה עם כלהאבות!)  אחראיות על החינוך, על ההזנה. אנחנו הדמות העיקרית לחיקוי. איזהמודל רואים בנו הילדים שלנו? האם הם גאים בנו? האם הם בריאים בנפשם וגופם?האם הם שמחים? האם הם מממשים את הפוטנציאל שלהם?

תשובות חיוביות מעידות על כך שאנחנו עושות עבודה טובה עםעצמנו. אנחנו מתפתחות, לומדות, עצמאיות, חיוביות בתפיסה שלנו את החייםושמחות בחלקנו באופן כללי. אנחנו מראה טובה לילדים שלנו.

כילדי האדמה, אנחנו לא מפסיקים לקחת ממנה, לקבל. זה מן סוג שלאכסיומה: אמא אדמה נמצאת בכל מקום עבורנו. לתת, להקשיב, לתמוך. אנחנובודקים כיצד היא מתפקדת, מותחים את גבולותיה.

כהורים, הילדים הם "לקחנים" עקביים. אל לנו לצפות לתמורה. התמורה הטובה ביותר היא ההתפתחות האישית שלנו עצמנו.

הקשיבו להגדרה של אבן שושן:

אב - יסוד, עיקר המשמש מקור לדברים אחרים המסתעפים ממנו.

אם -  אשה שממנה יצא שבט או עם.

הורות: יעודם ותפקידם של הורים: רגש ההורות.

אם אני אב, הרי שאשאף להיות מקור משפיע איכותי, קשוב וסבלני לכל מי שיסתעף ממני- דהיינו, ילדיי ( ממש כמו אדמה ).

אם אני אם, אשמח שהשבט / עם שיצא ממני יהיה מוסרי, בריא, שמח ומאמין בטוב האדם.

כהורים, נשמח ונשאף למלא את היעוד והתפקיד המכובד כל כך שניתןלנו - להיות מורים למי שבוחר בנו : להתנהל בעולם הרגש בתבונה. להבדיל ביןעיקר לתפל. להיות  קרקע בטוחה לילדינו , ויהי מה .

באופן אישי, בכל הזדמנות אני מודה לילדיי על שבחרו בי להיום אמם בגלגול הזה. מאוד גאה ושמחה בתפקיד ובזכות להיות אמא.

יש ואני אמא לא מספיק קשובה או מקשיבה בחצי אוזן, קורה לא פעםשאני פורקת מתח שקשור לעבודה / לזוגיות על הילדים. אני שוכחת להפריד ביןהילדה הקטנה שבי, הלא מסופקת, זו שלא ראו אותה - לבין האישה המבוגרת שאני.

כשהללו קורים, ילדיי מוכיחים אותי על כך. יש ביניינו הסכם.כשהם מבינים שאני  "לא מבררת עובדות" או "מאבדת פרופורציות", הם אומרים לי:"אמא, חייכי!". זה הקוד ביניינו שאומר לי לנשום רגע ולהזכר במה שחשובבאמת. להגיב אליהם ממקום הורי ולא ממקום של ילדה פגועה. לשמחתי, זה עובד מצויין ב85% מהזמן. שניהם מורים מופלאים. בזכותם אני גדלה ולומדת המון עלעצמי, עליהם ועל תקשורת אישית.

ב"קרטה קיד 4" היה המשפט הזה: כשהחיים מפילים אותך, הבחירה לקום נמצאת בידך.

ברוח הציטוט הזה , מאחלת לכולנו את היכולת לדבוק בדברים החשובים באמת.

זה הזמן לתת חיבוק לילדינו ולהורינו.

לא עוד מעט,

עכשיו!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפרת בנור L.Ac - מדברת סינית בעברית
דרך אפרתה -מגע מביא שלום
לתאום טיפולים / סדנאות / הדרכה :
054-4525259 04-6221592
www.efrata-way.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפרת בנור

מאת: אפרת בנוררפואה סינית23/02/111757 צפיות
הפעם, נתמקד בטיניטוס. השם טיניטוס מתאר למעשה צלצולים באוזניים. בעברית, הוא נקרא: טנטון. את סוגי הצלצולים, מחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: טנטון חזק וטנטון חלש. הטנטון החזק מטריד יותר, פוגע ומוריד את איכות החיים. הטנטון החלש, נבנה עם השנים ו"קל" יותר לחיות איתו. בואו נבין יחד, מהם הגורמים להופעת הטנטון על פי הרפואה הסינית. א. הסיבה העיקרית היא עניינים רגשיים.

מאת: אפרת בנוררפואה סינית15/02/111245 צפיות
מעבר לזיהוי ה"טכני",נרצה להבין יחד עם המטופל מהו השורש של המחלה. מה גרם לה להופיע ומדוע דווקא בתקופת זמן זו. התשובות לשאלות הללו יהוו קרש קפיצה משמעותי בתהליך ההחלמה. כשאנו שואלים, אנו מעודדים את המטופל לקחת אחריות. האם קיים קושי עם פרידות? האם יש קושי ב"לחתוך" עניינים? האם היתה חריגה / טלטלה בשיגרה? האם היה שינוי בהרגלי התזונה? האם יש חוויה של דאגה??

מאת: אפרת בנוררפואה סינית24/01/111827 צפיות
אפשר לסמוך על עבודת המטפל ב דיקור סיני / שיאצו / רפואה סינית - שתטפל בסימנים המעיקים עבורנו. אנחנו נגיע עם תחילת הופעת הסימפטומים בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע. נקבל עיסוי ללחיים, כוסות רוח, דיקור ואולי אף הסבר ל"למה דווקא לי" ו"למה דווקא עכשיו"...

מאת: אפרת בנוררפואה סינית17/01/111117 צפיות
מזג האוויר הוא העיקרימבין מחוללי המחלה המפר את האישון האנרגטי שלנו. מתוכו, הרוח זוכה במקום הראשון. בגדול, ההתייחסות / הטיפול דומה למתמתיקה.. לחות - מטופלת ביובש, קור מטול בחום וכו'.. מוזמנים להקשיב היטב לגופכם. קחו נשימה וקדימה - יוצאים לדרך!

מאת: אפרת בנוררפואה סינית17/01/111030 צפיות
ממשיכים במסע. בטיול שלנו היום, נבין מהם הגורמים להפרעות בזרימת האנרגיה בגוף. מה גורם לנו לחולשה, להתפרצות, לעייפות וכו'.

מאת: אפרת בנוררפואה סינית16/01/111138 צפיות
אנחנו ממשיכים במסע שלנו והפעם נחקור את מקורות הצ'י, נבין מהו צ'י מולד, היכן כל הצ'י הזה נמצא, איך שומרים עליו וכיצד הוא "מתבזבז"

מאת: אפרת בנוררפואה סינית16/01/111073 צפיות
כאן נקרא על עמודי התווך של הרפואה הסינית, הלא הם היין והיאנג. נכיר במצבי איזון, הרמוניה ובמצבים שאינם הרמוניים. יחד, נתרגל את האינטואיציה שלנו. פשוט. קדימה, בואו!

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214004 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204588 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204635 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201457 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201445 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201488 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201626 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica