חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תאונת דרכים בדרך לעבודה או בחזרה

ישראל היא מדינה המדורגת, לצערנו, במקום גבוה מבחינת תדירות תאונות הדרכים המתרחשות בה. למרות צעדים מונעים המחוקקים חדשות לבקרים, כגון הגבלת כמות האלכוהול בדם, הגבלות מהירות מתעדכנות ואפילו הגבלת שעות מכירת האלכוהול, עדיין קיים הסיכון להיפגע בתאונת דרכים במצבים שונים. נהגים לא אחראיים, או כאלה שעוברים על החוק, תמיד היו ותמיד יהיו. וכמובן שבעוד כל אחד יכול לקחת אחריות על עצמו, אין אפשרות לקחת אחריות על אף אחד אחר על הכביש. ובעוד אנו מאחלים לכם שלא להיקלע למצב שכזה רצוי לדעת מה לעשות באותה סיטואציה מלחיצה. להלן כמה צעדים מומלצים במקרה תאונה בדרך לעבודה, במהלכה או בדרך חזרה ממנה.

צעד 1: לקיחת פרטי הנהג השני: היה ואין צורך בקריאה לניידת מגן דוד אדום ולמשטרה, כלומר במצב של תאונה ללא נפגעים, יש בראש ובראשונה להזיז את הרכב לצד הכביש ולקחת את הפרטים של האדם איתו התרחשה התאונה. צעד זה מטרתו לאפשר תיאום בין חברות הביטוח הן במקרים של נזק לרכב והן במקרים של נזק לכם. לשם כך חשוב להעתיק את הפרטים ממסמך שהוא, ולא להסתמך על דברי המעורב השני בתאונה. רישמו את הפרטים המלאים במסמך וכן את מספר הטלפון של האדם השני וכתובתו.

צעד 2: איתור עדים: היה וקיימים עדים לתקרית, מומלץ לקחת מכמה מהם פרטים על מנת לאשש את הטענה והמניע לתאונה, פרטים שיבוררו בהמשך על ידי חברת הביטוח.

צעד 3: צילום נזקים: לרבים מאיתנו יש מצלמה כחלק מובנה ממכשיר הסלולרי. צלמו את הנזק לרכב שלכם, לרכב השני ולסביבה במידה ויש כזה. במידה ויש עמכם מצלמה שלא כחלק ממכשיר הסלולרי עדיף להשתמש בה, כיוון שאיכות הצילום תהיה כמעט תמיד טובה יותר ותאמוד את הנזק בצורה מדוייקת יותר. זהו עוד מסמך שישמש את חברת הביטוח וחשוב מאוד על מנת לבצע הערכה כספית של הנזקים מצידה.

צעד 4: דיווח: רק לאחר שהשלמתם את כל התיעוד, לרבות עדים ותמונות, הגיע הזמן לפנות לחברת הביטוח וליידע אותה על התאונה לרבות כל הפרטים שמצויים ברשותכם. זאת על מנת להחל את הטיפול במקרה במהירות האפשרית ובצורה הנדרשת על ידי חברת הביטוח. יש להדגיש שהדיווח אינו חובה. במידה והנזק שנגרם לרכב השני קל אפשרי, ולעתים אף רצוי, לשלם את עלותו ולהגיש לחברת הביטוח הצד השני קבלות בדיעבד. חשוב לזכור שכל מעורבות ותביעה של חברת הביטוח תעלה את מחיר הפוליסה העתידית כשיגיע זמנה להתחדש. עשו את החישוב שלכם וודאו שאכן כדאי לדווח לשתי החברות לאחר חישוב הנזקים.

צעד 5: בדיקות רפואיות: היה ונגרם נזק פיזי מסויים או שיש חשש לו, כלומר היה ואתם מרגישים שלא כשורה לאחר התאונה, פנו לרופא שיבצע בכם בדיקות ויוודא שלא נגרם נזק או שמתפתח נזק כתוצאה מעוצמת ההתנגשות. כדאי ורצוי להתלונן בפני גורם רפואי על כל איבר בגוף שחשים שנפגע, גם אם הכאב נסבל שכן אם יתעוררו כאבים מספר ימים לאחר התאונה באיבר עליו לא התלוננו, תבחר חברת הביטוח שלא לשייך הכאבים לתאונה, בגלל הזמן שחלף, גם אם מדובר בזמן קצר.

 

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד עורכי דין אלדד- חגג תביעות נזקי גוף
ייצוג מקצועי וליווי אישי לאורך כל הדרך.
http://www.eldadhagag.co.il/
פנה עוד היום לקבלת ייעוץ אישי 077-7880003  ,054-2333389

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משרד עורכי דין אלדד חגג

מאת: משרד עורכי דין אלדד חגגנזיקין21/02/111204 צפיות
נושא נזקי גוף הוא מהמורכבים ביותר שבתחום המשפט עקב השילוב המהותי הקיים בו בין עולם המפשט לעולם הרפואה. המושג נזקי גוף, בהקשרו המשפטי, מתייחס לכל סוג של פגיעה גופנית (ואף פגיעה מנטאלית אשר מקורה בפגיעה גופנית) אשר קרו במהלך תאונת עבודה, תאונת דרכים, או כתוצאה מרשלנות רפואית.

מאת: משרד עורכי דין אלדד חגגנזיקין05/01/111180 צפיות
לצערנו תאונות דרכים הן חלק בלתי נפרד מחיינו. במרבית הפעמים תאונה נגמרת ללא הרוגים אך בדרך כלל יש נפגעים ובין אם מדובר במי שגרם לתאונה בעצמו ובין אם מדובר באדם אשר נפגע כתוצאה מהתאונה, הכיסוי הכספי עבור ההוצאות הרפואיות השונות חל על חברות הביטוח או על גופים שונים אשר הוקמו לשם כך.

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192394 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192480 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192480 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192579 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192321 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193117 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182210 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica