חפש מאמרים:
שלום אורח
19.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דירוג עורכי דין מהו? על טבלאות הדירוג

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי18/01/20111330 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חברות המידע העסקי השונות, מבצעות מדי שנה דירוג מקצועי של בעלי מקצוע שונים וביניהם, גם עורכי דין.

ניתן למצוא דירוג על פי גודלו של משרד עורכי דין ודירוג נפרד, אשר עניינו במשרדים המובילים, בכל תחום התמחות. כמו כן, ישנם שני דירוגים נוספים, מיד נכירם.

בחלק נכבד מן המקרים, נמצאים משרדי עורכי דין הגדולים ביותר בארץ, כמשרדים הטובים ביותר. נתון זה גורם לרבים לתהות האם, גודלו של משרד עורכי דין, משפיע על דירוגו, גם כאשר סוג הדירוג הוא על פי מומחיות לא על פי גודל.

מחד, ניתן לומר כי ככל שמשרד עורכי דין גדול יותר, יש לו יותר כח אדם ומשאבים אחרים, המאפשרים לו להתמקצע יותר  ממשרדים קטנים. מאידך, ניתן לומר כי לקוחותיהם המוכרים של המשרדים הגדולים, אחראים במידה רבה למוניטין המקצועי של עורכי הדין, יותר מן המומחיות עצמה.

מבחינה טכנית, מתבצע הדירוג על פי מספר התיקים, היקף לקוחות, פסקי דין משמעותיים, ראיונות עם עורכי דין ועוד.

סוגי דירוגים של עורכי דין

דירוג עורכי דין איננו נושא חדש, אך בשנים האחרונות יש בהחלט חידושים בתחום הדירוג. במשך תקופה ארוכה, היה דירוג אחד בלבד, אשר דירג משרדי עורכי דין על פי גודלם ותו לא.

האם הייתה משמעות אמיתית לדירוג משרד על פי גודלו? עבור אלו הסבורים כי גודלו של משרד עורכי דין, מעיד על טיבו, כן. עבור אחרים, אשר לא ראו בממד הגודל, כאינדיקציה לאיכות, דירוג זה העלה ולא הוריד.

כך או כך, בעת  האחרונה, החליטו חברות המידע העסקי, לדרג עורכי דין גם על פי קריטריונים אחרים. יש הטוענים כי הדבר נובע מן הביקורת שנשמעה לגבי דירוג משרדים, רק על פי גודלם.

מהם הדירוגים הנוספים הקיימים היום של עורך דין:

1. מומחיות : ישנו דירוג על פי מומחיות מקצועית. זהו דירוג איכותי מאוד, אשר מחולק לתחומים משפטיים ומדרג, דירוג פנימי, בכל תחום משפטי, את המשרדים המובילים.  למשל, בקטגוריה של רשלנות רפואית, ניתן למצוא את המשרדים המובילים, כמו גם בתחומים אחרים, פלילי, מקרקעין וכולי.

2. מנהלים: דירוג מסוג חדש הוא דירוג של מנהלי משרדים. זהו דירוג אישי של מנהלי המשרדים.

3. פעילות התנדבותית: עורך דין שעוסק בפעילות פרו בונו, יכול להשתבץ לדירוג זה. זהו דירוג על פי קטגוריה של משרדים המטפלים בתיקים בהתנדבות, קרי, ללא גביית שכר טרחה עבור הטיפול המשפטי.

פרסום הדירוג

מדי שנה, עם סיום עבודת הדירוג, היו הדירוגים מתפרסמים באמצעי התקשורת. למותר לציין כי מדובר בחשיפה רבה למשרדי עורכי דין וגם במדד של יוקרה.

כאשר החלו חברות המידע העסקי, לדרג משרדים על פי קריטריונים נוספים, גדלה המשמעות של דירוג עורכי דין בישראל, במיוחד לאור העובדה כי כיום קיים דירוג על פי קטגוריות התמחות. לכך יש משמעות ענפה, במיוחד לאור העובדה כי בישראל פועלים משרדי עורכי דין רבים.

הדירוג אינו מתקשר עוד רק עם גודל ויוקרה, אלא גם עם מומחיות מקצועית בתחומים המשפטיים. המוניטין של כל עורך דין השייך למשרד מדורג, עלה יחד עם המוניטין של המשרד עצמו.

לאחר שכלול מדדי הדירוג, טבלאות הדירוג הפכו לאמצעי עבור הציבור, לאתר עורכי דין מומחים בענפי משפט שונים.

האם לבחור עורך דין על פי דירוג?

מקצוע עריכת הדין נמצא, זה מספר שנים, בהצפה גדולה. לנתון זה יש השלכות רבות הן על כל עורך דין כשלעצמו, הן על המשרדים והן על הציבור.

ההיצע הגדול של עורכי דין, הופך לא פעם, את הבחירה של עורך דין לטיפול בתיק, למורכבת יותר עבור הלקוח הפוטנציאלי.

ההצפה גרמה לציבור להבין את החשיבות שבפנייה אל עורך דין מומחה בענף המשפטי ועל כן, נעזר הלקוח של שנת 2010, באמצעים שונים, כדי לאתר את עורך הדין המתאים לו ביותר.

טבלאות הדירוג הוא אחד מן האמצעים הללו, במיוחד כאשר פונים אל טבלת הדירוג על פי קטגוריה משפטית.

עם זאת, לעיתים, אין בכך די, היות וטבלאות הדירוג אינן מצמצמות את הרשימה לחלוטין. על כן, בד בבד, חשוב לנסות ולאתר, המלצה מקצועית של לקוח עבר של עורך דין, או משרד עורכי דין מסוים.

ניתן להתרשם מפסקי דין בהם לקח חלק עורך דין מסוים, אשר נדמה כי מתאים הוא לטפל בתיק, אפשר לגלוש בפורומים רלוונטיים ולקבל את עצתם של מנהלי הפורומים וכדומה. 

מחפש עורך דין? אחת הדרכים לאיתור עורכי דין מתמחים, הוא באמצעות טבלאות הדירוג. ישנם סוגים שונים של דירוגים, על פי גודל, מומחיות מקצועית וכיו"ב.

לקריאה נוספת: השעיית עורכי דין - מתי ומדוע >>

 



תגיות המאמר: עורך דין, עורכי דין


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי19/07/118345 צפיות
כדאי להכיר! מהם כללי האתיקה החלים על עורכי דין בישראל? מהי מטרתם? מה קורה כאשר עורכי דין מבצעים עבירת משמעת? על כללי האתיקה ועל דין משמעתי.

מאת: שירה אלהקנין רוחני09/06/112563 צפיות
מה קורה עם הפייסבוק?? האם חוק זכויות יוצרים מגן על הסטטוס בפייסבוק? זוהי אחת השאלות המשפטיות המעניינות ביותר בתחום זכויות יוצרים באינטרנט.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית26/05/111342 צפיות
נפגעת מרשלנות רפואית בניתוח? מה ניתן לעשות? מהי עמדת בתי המשפט לגבי רשלנות רפואית בניתוחים? כל המידע החשוב לנפגעי רשלנות רפואית בניתוח.

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין17/05/111654 צפיות
רוצה לחסוך כסף? לפני מכירת דירה, בדוק האם הנך זכאי לפטור מתשלום מס שבח. כמו כן, אין להקל ראש בחשיבותו של חוזה מכירת דירה ועל כן, יש לקבל ייעוץ וייצוג משפטי לעניין זה.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי17/05/111646 צפיות
נתפסת על מהירות מופרזת והוגש נגדך כתב אישום? מהי משמעות של משפט תעבורה? מהם שיקוליו של בית המשפט, במסגרת משפט תעבורה?

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין12/05/112410 צפיות
מה קורה כאשר שוכר אינו מתפנה מדירתכם? מהי הדרך הנכונה ביותר לפינוי שוכר? האם ניתן להגיש תביעת פינוי דייר מדירה? במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחקירות23/03/111575 צפיות
תמיד רציתם לדעת! מיהו הנוטריון ומדוע חתימתו כה חשובה? מהי משמעותה? האם נוטריונים בישראל, זקוקים לרישיון בכדי לתת שירותי נוטריון? שאלות ותשובות.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231677 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212088 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211951 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211596 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211269 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201814 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201546 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica