חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החופש להסיר את המסכה - אימון אישי לשלמות פנימית

מאת: עירית לויאימון אישי29/05/20091130 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

החופש להסיר את המסכה - אימון אישי לשלמות פנימית

מאת עירית לוי

אחד הנתיבים היעילים בתהליך השחרור פנימי, הוא עבודה עם החלק בתוכנו שאותו אין לנו חופש להיות. לכל אחד יש לפחות "מישהו" או "מישהי" אחת כזאת. יש אנשים שאין להם חופש להיות אגואיסטים, או אטומים, או ביקורתיים. יש את אלו שאין להן את החופש להיות רעות, או נבזיות, או אגרסיביות.

הכל אפשר להגיד עלי, אבל לא שאני אגואיסטית!

כל אחד מאיתנו מכיר את תאור האופי המסוים שהוא הכי סולד ממנו. התכונה שהוא הכי לא אוהב אצל אחרים, תכונה שרק המחשבה שאנשים אחרים יחשבו עליו ככזה, מעוררת בו חלחלה.

כאן עולה השאלה המתבקשת: אבל מדוע שאני ארצה שיהיה לי חופש להיות, למשל, אגואיסטית? הרי זו תכונה לא רצויה, שאני רוצה להתעלות מעליה, להיות חופשייה ממנה, ולהתרחק ממנה כמה שרק ניתן. זוהי התנגדות פנימית שנתפסת כהגיונית וראויה.

אני רוצה להציע כאן, שההתנגדות הזאת מהווה את אחד המחסומים בפני שחרור. היא גורמת לי לעטות על עצמי מסכה, ולכבול את עצמי בשלשלאות, ובנוסף לכל – לעצום עיניים ולסרב בכל תוקף לראות את זה.

להיות אלטרואיסטית מבחירה, לא מחוסר ברירה

חופש להיות משהו או מישהו - אין פירושו שמחר בבוקר אהפוך להיות אדם כזה, או שכל ישותי תיצבע בצבע המסוים הזה. זה רק אומר שתהיה לי שם בחירה. שאני אוכל לפעול מדי פעם בדרך שעשויה להיתפס כאגואיסטית, אם זו דרך הפעולה שיהיה נכון לי לפעול בה באותו רגע.

במצב בו אין לי חופש להיות אגואיסטית - בהחלטה שלי להיות לא-אגואיסטית אין בחירה אמיתית. אני בעצם "חייבת" להיות מתחשבת ואלטרואיסטית. הפחד להיחשב אגואיסטית הוא זה שבחר במקומי. במצב משוחרר, סביר להניח שעדיין אהיה רוב הזמן אדם מתחשב, אבל תהיה שם בחירה גם לא להיות כזאת ברגע נתון.

"לעבוד" בלהיות מישהו

מעבר לעניין של פעולה אוטומטית שאין בה ברירה ובחירה יש כאן עוד כמה מחירים. ראשית, אני משקיעה כמות  - לעיתים קטנה, לעיתים גדולה – של אנרגיה בהסתרה, לרוב הסתרה לא מודעת, של החלק הזה שבי. לרוב, ההסתרה הזאת, מעצם היות לא מודעת, היא גם מעצמי.  

אני עוטה על עצמי מסכה ואני "עובדת", באופן לא מודע, בלהיות מישהי אחרת, מישהי מאוד מסוימת שיש לה מסר מאוד מסוים לעולם: 'מקסימה', 'טובת לב', 'ליברלית', נדיבה וכדומה. מישהי שהתפקיד שלה הוא ליצור מיסוך כבד על חלק ההוויה שבעיני הוא בעייתי: "על מקסימה כמוני אף אחד לא יאמין שהיא גם אגרסיבית." מה ששכל כך מתחוכם במנגנון הזה - זה שאנחנו מצליחים בדרך כלל לרמות גם את עצמנו עם התחפושת הזאת.

מי שאין לו חופש להיות אגרסיבי, ישקיע את מאמציו ביצירת מסכה של אדם רך, נחמד ונעים. זה גם מה שרוב האנשים יאמרו עליו: ש"הוא ממש נחמד, וטוב לב". כאשר אותו אדם יהיה משוחרר מהמסכה, סביר להניח שהוא ימשיך להיות 'מקסים', אבל הוא יהיה 'מקסים' חופשי יותר: כזה שלא חושש להביע את עצמו, את עמדתו או את רגשותיו, גם כאשר הם לא כאלה מקסימים.

כאלה אנשים אני לא רוצה בחיים שלי

מחיר נוסף הוא הקושי להתנהל מול אנשים שאני מזהה בהם את התכונה ה"בזויה". אשה שהתנהגותה נתפסת כחסרת התחשבות - תעורר בי התנגדות, סלידה, או כעס. במשרד יש את הנודניקית האיומה ההיא, השכנה המתלהמת ממול – שלא תתקרב אלי, ובעלה של החברה הכי טובה שלי  - איך היא מסוגלת לחיות עם אדם כזה אטום?!

אז - או שנימנע מחברתם של האנשים הללו, או שנכעס עליהם, או שנבוז לה בסתר ליבנו ו"נקטין" אותם בתפיסתנו. מאוד יכול להיות שגם במצב משוחרר לחלוטין נבחר בסופו של דבר לא לקיים איתם מערכות יחסים אבל, כאמור, תהיה שם בחירה. במצב לא-משוחרר, צעדינו בעולם מוגבלים, והאנרגיה שלנו מנותבת אוטומטית לא לאן שבאמת היינו רוצים לנתב אותה.

המחיר השלישי שאני רוצה לדבר עליו הוא המחיר האשמה והגינוי העצמי. הזמזום התמידי של חוסר הנחת מעצמי, תחושת ה"אני לא בסדר". הרי כל עוד אני לא חיה בשלום עם האגרסיבית שבתוכי, אז בכל פעם שהיא תצוץ על פני השטח - ובמוקדם או מאוחר היא תצוץ - יחד איתה תצוץ גם תחושה של שנאה ושיפוטיות כלפי עצמי, שאין לה שובע, ואין לה מנוח. ההתנגדות הזאת למי שאני גוזלת גם היא כמות נכבדה של אנרגיה.

החופש להיות מי שאני בכל רגע נתון

אם כך, הנתיב לשחרור שהזכרתי, מתחיל בזיהוי של החלקים בהוויה שלי אני לא חיה בשלום, כלומר - אלו תכונות אנושיות גורמות לי לאי נוחות. מצב הוויה של שלמות פנימית פירושו "לעשות שלום" עם כל החלקים, גם עם החלקים שנתפסים בעיני כבזויים. מצב בו יש לי חופש להיות כל מי שאני בכל רגע נתון. אני לא מושלמת, אני שלמה עם מה שיש.

הצעד הבא הוא להתחיל לזהות את כל המנגנונים שהזכרתי – כאשר הם בפעולה. להתחיל להעביר אותם מהרמה הלא מודעת – למודעת, כאשר יש חשיבות רבה לזיהוי וליצירת המודעות בזמן אמת.

מי זה מסתתר מאחורי המסכה

לשים לב לאנרגיה שמושקעת ביצירת המסכה, לשים לב לתחפושת של "אני נדיב", "אני רכה ועדינה", "אני טוב לב", "אני מתחשבת באחרים" וכו' וכו', לשים לב לאנרגיה שאנחנו משקיעים על מנת שלא יתפסו אותנו במערומינו: למשל, מתפרצים בזעם חסר רסן, או מתחשבנים ומתקטננים על מה שנלקח מאיתנו.

לשים לב למה אנשים "כאלה" מעוררים בנו: לתחושות (סלידה? כעס? פחד?), לדרך ההתנהלות שלנו בחברתם (הימנעות? התעמתות?), ולמחשבות שעוברות לנו בראש ביחס אליהם ("אלוהים, כמה היא נוראית", "אני לעולם לא אהיה כזה").  

לשים לב לקיומה של אותה תכונה בתוכי, להתבונן במבט אמיץ וכנה על עצמי ולזהות את הרגעים בהם היא נוכחת בי. לשים לב לתגובות שעולו בי לנוכח אותו חלק, אותה תכונה. לסלידה העצמית, לאשמה, לכעס.

התבוננות עקבית, נחושה, וממוקדת כזאת, במוקדם או במאוחר יוצרת שינוי. זה לא יכול לקרות בכוח. אי אפשר לתלוש את המסכה מעצמינו. מה שכן קורה הוא התעוררות לעצם קיומה. לאורך זמן, אני לא אוכל להבחין שוב ושוב ושוב שאני מתהלכת בתוך בתחפושת, ולהסכים להמשיך לעטות אותה. מגיע הרגע בו היא נושרת מעצמה, כמו קליפה ישנה שאין לי בה יותר צורך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עירית לוי,  מאמנת אישית עם ניסיון מעשי של 9 שנים בתחום האימון, עם תוצאות פורצות דרך של עשרות מאומנים, עם יכולת הבחנה בהירה וחדה, ויכולת גבוהה לתרגם תובנות לתרגול מעשי מדויק, ולכן גם יעיל, ועם אהבה גדולה למקצוע.  

מתמחה באימון בתחום ההורות והמשפחה, ובאימון ליצירת זוגיות,
אך מלווה תהליכי אימון הנוגעים גם בשאר תחומי החיים (לימודים, כסף, קריירה, מימוש עצמי ועוד).

התהליך שאני מציעה משלב שחרור פנימי עמוק מדפוסים כובלים - והגשמת יעדים במציאות החיצונית.

אני מאמינה ששחרור פנימי כזה הוא המצע למימוש חלומות.

 www.LoveCoaching.co.il

054-4804444

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עירית לוי

מאת: עירית לויאימון למערכות יחסים29/05/091036 צפיות
לא משנה כמה תנסי להתעלם מהם, לעניינים לא סגורים מהעבר יש נטייה לבוא ולהיות נוכחים בהווה שלך או אפילו בעתיד שלך. כמה מילים על התנתקות והתנקות.

מאת: עירית לויאימון למערכות יחסים29/05/091045 צפיות
בהתחלה הכל נראה מקסים ואת בטוחה שאחרי שנים של המתנה מתסכלת מצאת סוף סוף את הנסיך המושלם מהאגדות. מהר מאוד את מגלה לחרדתך שהנסיך שלך משקר לך או בוגד בך או סתם מבריז ונעלם על ימין ועל שמאל. אחרי חודש זה קורה לך שוב עם נסיך מקסים אחר. ''לאן נעלמו כל הבחורים הטובים?'' את תוהה, ומתחילה לבכות את מר גורלך.

מאת: עירית לויאימון למערכות יחסים29/05/091029 צפיות
בתהליך חיפוש בן זוג, לא כל קשר הופך לרציני ולא כל בן זוג נשאר לכל החיים. אפשר לראות במסע החיפושים סיוט, אבל אפשר, וגם כדאי, לראות בו פוטנציאל לצמיחה והעצמה. גישה יותר חיובית הופכת כל מכשול בדרך לזוגיות המיוחלת מבעיה להזדמנות. ניתן להביט על מערכות יחסים שלא הובילו בסופו של דבר לקשר מחייב כאל כישלונות, אך הרבה יותר מעצים לראות בהן קרקע פורייה לצמיחה אישית.

מאת: עירית לויאימון למערכות יחסים29/05/091045 צפיות
מקובל לחשוב שיש אמיתות מוצקות וקבועות בסלע בנוגע ליחסים. כולם מכירים את האמיתות האלה, כולם משתמשים בהן כל הזמן ונדמה לנו שהן מבטאות את המציאות. הבעיה מתחילה כשאנחנו פועלים מתוך האמיתות הללו באופן אוטומטי ולא נותנים לעובדות לבלבל אותנו.

מאת: עירית לויאימון למערכות יחסים29/05/091064 צפיות
יש אנשים שהשפע שמציעים אתרי ההיכרויות משרת אותם ואת מטרתם. זה בדיוק מה שהם צריכים כדי לפגוש את האיש או האישה המתאימים ולצמוח איתם אל תוך קשר זוגי. לעומתם, יש כאלה שהשפע אינו מיטיב איתם ואף מקשה עליהם למצוא את הנפש התאומה. מה מבדיל ביניהם? לאיזו קבוצה אתם שייכים?

מאת: עירית לויאימון אישי29/05/091124 צפיות
יום אחד, לפני עשרים או שלושים או ארבעים שנה חטפנו זבנג מהמציאות. משהו מכאיב קרה, והכאב היה קשה מנשוא. כנראה, שלאחר אותה חוויה החלטנו החלטה לא-מודעת ש"לעולם לא ניתן לעצמנו לעבור את הזוועה הזאת שוב בעוצמה שכזו". אם כך הוא הדבר, אז אולי על מנת להשתחרר, על מנת לפגוש את האני האמיתי שלי ולמוסס את מערך ההתניות שלי – אולי כל מה שאני צריכה הוא רק להסכים לחוות, להסכים לחוש כאב – ואז כל המערך יתמוטט כמו מגדל קלפים?

מאת: עירית לויאימון אישי29/05/091170 צפיות
בכל סוג של עבודה פנימית אנו משקיעים את מרצנו בשחרור דפוסים, תפיסות, וזיכרונות מכאיבים שנצרבו בנו. וזה כמובן נתיב חשוב והכרחי. סביר להניח שבלי עבודת הניקיון הזאת לא נגיע לשחרור פנימי. אבל מה עם הדפוסים שנוצרים ברגע זה? ומה עם אלו שיתהוו מחר בבוקר? אני מציעה להתחיל לבדוק מה אנחנו לוקחים איתנו הלאה מהיום הזה.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213636 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205267 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193109 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192944 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193009 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174131 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173535 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica