חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחפשת זוגיות? תחליפי משקפיים!

מחפשת זוגיות? תחליפי משקפיים!

מאת עירית לוי

כולנו בטוחים שאנחנו יודעים הכל על יחסים ושהאמונות שלנו הם  'האמת'. לפעמים כדאי להוריד את המשקפיים ולהתחיל להסתכל על המציאות מנקודת מבט אחרת.

מקובל לחשוב שיש אמיתות מוצקות וקבועות בסלע בנוגע ליחסים. כולם מכירים את האמיתות האלה, כולם משתמשים בהן כל הזמן ונדמה לנו שהן מבטאות את המציאות. הבעיה מתחילה כשאנחנו פועלים מתוך האמיתות הללו באופן אוטומטי ולא נותנים לעובדות לבלבל אותנו.

בתחום האימון עוסקים הרבה בהטלת ספק באמיתות שלנו - בכל דבר שעבורנו הוא "האמת" הבלתי מעורערת, כל האמונות שלנו וכל מה שאנחנו שמים אחריו סימן קריאה או אומרים לגביו "ככה זה". לאמיתות אלה יש השפעה רבה על תפישת המציאות שלנו, על הפעולות ועל הרגשות שלנו ובסופו של דבר גם על המציאות שאנחנו יוצרים לעצמנו.

אין שום דבר לא בסדר באמיתות. כבני אדם אנחנו מעוצבים לחשוב בצורה תבניתית ולאמץ דפוסי חשיבה שמסייעים לנו לתפקד ביומיום. ולא רק שאין בהן שום דבר שהוא לא בסדר – הן מאפשרות לנו להתמצא בעולם, לחוש בטוחים, ללמוד, לארגן מידע ועוד.

הבעיה מתחילה כאשר אנחנו פועלים מתוך אמיתות שנוצרו באופן אוטומטי ושאינן משרתות אותנו, וכלל לא מודעים לכך שאנחנו שבויים בהן. נדמה לנו שזאת האמת ואין אחרת.

האמיתות יוצרות את ה"פילטר", את ה"עדשה" דרכה אנחנו רואים את העולם, ולכן, תמיד יהיה נכון לומר שאנחנו לא בהכרח רואים את העובדות אלא את הפרשנות שלנו לעובדות!

העולם במשקפיים סגולים

דמיינו שלפני הרבה שנים התחלתם להרכיב משקפיים עם עדשות בצבע סגול, וכל מה שראיתם מאז נראה לכם סגול. אחרי תקופה מסויימת שכחתם שהעדשות הן אלו שנותנות את הצבע הסגול ואתם בטוחים ש"ככה זה" - שהעולם הוא סגול, או ש"אם שכבנו בפגישה ראשונה, סימן שזה סטוץ ולא ייצא מזה קשר רציני" ,ש"אם הוא לא מתקשר סימן שהוא לא מעוניין" וכו' וכו' וכו'.

סקס בפעם הראשונה = סטוץ

המיתוס הידוע לפיו "אם שכבנו בפגישה ראשונה, סימן שזה סטוץ ולא ייצא מזה קשר רציני". לפעמים זה נכון, אבל לא תמיד. אולי היה כזה חיבור חזק שהוביל לסקס? חיבור שחבל לוותר עליו כל כך מהר. אולי הוא באמת חשב בהתחלה על סטוץ, אבל בינתיים התאהב בך? אבל אם החלטת מראש שאין פה סיכוי למשהו רציני, ואלו ה"משקפיים" מהם תתייחסי לקשר הזה, את לא תראי את הסימנים הרציניים, גם אם יהיו כאלה.

לא מתקשר = לא מעוניין

אם את מאלה שאומרות "שאם הוא לא מתקשר אליי/מסמס לי למחרת הדייט הראשון, סימן שהוא לא מעוניין", יכול להיות שבחלק מהמקרים את צודקת, אבל בהרבה מקרים אחרים את עלולה לפספס בחור רציני כי סגרת לו את הדלת רגע אחד מוקדם מדי. הרי אולי הוא מעוניין אבל קיבל ממך מסר הפוך ועכשיו הוא חושש? לרוב הגברים יש סטנדרטים אחרים לגמרי ופרדיגמות אחרות לגמרי בנוגע לקצב בו אמורים להתקדם היחסים. הבעיה עם הצהרה מסוג כזה היא שמרגע שהצהרת אותה את מחפשת לה הוכחות. וכשמחפשים – מוצאים!

אם הוא מדבר על חתונה = הוא רוצה להתחתן איתי

הסתכלי על זה לרגע מן הצד. תארי לך כיצד תתנהג בחורה שמסתכלת על קשר חדש דרך הפילטר של "אם בדייט הראשון, הוא הבטיח לי הבטחות עתידיות, סימן שהוא רואה עתיד משותף לשנינו". יכול להיות שהיא צודקת. אבל מה אם לא? יש לא מעט בחורים שאימצו לעצמם סגנון של פיזור הבטחות עוד לפני שהחליטו משהו לגבי הקשר. אם אלו ה"משקפיים" שיש לה, היא תרשה לעצמה לדחוף קדימה, ולא תמיד תוך בדיקה שהפרטנר שמולה באמת מוכן לזה.

אני מציעה להתאמן לחשוב באופן שמטיל ספק באמיתות. איך עושים את זה? ראשית, מזהים שההצהרה שהצהרנו זה עתה לחלל האוויר (או שסתם חלפה במוחנו) היא לא בהכרח האמת. לעצור רגע, ולהחליף את סימן הקריאה בסימן שאלה. לאחר מכן, לבחון לגופו של עניין האם ההצהרה הזאת מועילה או סתם מקלקלת? האם היא מקדמת אותי או תוקעת אותי במקום? אילו רווחים לא מודעים יש לי ממנה? אם היא מועילה – סבבה. אם היא מזיקה בנקודת הזמן הספציפית, מותר להיפרד ממנה לשלום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עירית לוי,  מאמנת אישית עם ניסיון מעשי של 9 שנים בתחום האימון, עם תוצאות פורצות דרך של עשרות מאומנים, עם יכולת הבחנה בהירה וחדה, ויכולת גבוהה לתרגם תובנות לתרגול מעשי מדויק, ולכן גם יעיל, ועם אהבה גדולה למקצוע.  

מתמחה באימון בתחום ההורות והמשפחה, ובאימון ליצירת זוגיות,
אך מלווה תהליכי אימון הנוגעים גם בשאר תחומי החיים (לימודים, כסף, קריירה, מימוש עצמי ועוד).

התהליך שאני מציעה משלב שחרור פנימי עמוק מדפוסים כובלים - והגשמת יעדים במציאות החיצונית.

אני מאמינה ששחרור פנימי כזה הוא המצע למימוש חלומות.

 www.LoveCoaching.co.il

054-4804444

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עירית לוי

מאת: עירית לויאימון למערכות יחסים29/05/091036 צפיות
לא משנה כמה תנסי להתעלם מהם, לעניינים לא סגורים מהעבר יש נטייה לבוא ולהיות נוכחים בהווה שלך או אפילו בעתיד שלך. כמה מילים על התנתקות והתנקות.

מאת: עירית לויאימון למערכות יחסים29/05/091043 צפיות
בהתחלה הכל נראה מקסים ואת בטוחה שאחרי שנים של המתנה מתסכלת מצאת סוף סוף את הנסיך המושלם מהאגדות. מהר מאוד את מגלה לחרדתך שהנסיך שלך משקר לך או בוגד בך או סתם מבריז ונעלם על ימין ועל שמאל. אחרי חודש זה קורה לך שוב עם נסיך מקסים אחר. ''לאן נעלמו כל הבחורים הטובים?'' את תוהה, ומתחילה לבכות את מר גורלך.

מאת: עירית לויאימון למערכות יחסים29/05/091028 צפיות
בתהליך חיפוש בן זוג, לא כל קשר הופך לרציני ולא כל בן זוג נשאר לכל החיים. אפשר לראות במסע החיפושים סיוט, אבל אפשר, וגם כדאי, לראות בו פוטנציאל לצמיחה והעצמה. גישה יותר חיובית הופכת כל מכשול בדרך לזוגיות המיוחלת מבעיה להזדמנות. ניתן להביט על מערכות יחסים שלא הובילו בסופו של דבר לקשר מחייב כאל כישלונות, אך הרבה יותר מעצים לראות בהן קרקע פורייה לצמיחה אישית.

מאת: עירית לויאימון למערכות יחסים29/05/091063 צפיות
יש אנשים שהשפע שמציעים אתרי ההיכרויות משרת אותם ואת מטרתם. זה בדיוק מה שהם צריכים כדי לפגוש את האיש או האישה המתאימים ולצמוח איתם אל תוך קשר זוגי. לעומתם, יש כאלה שהשפע אינו מיטיב איתם ואף מקשה עליהם למצוא את הנפש התאומה. מה מבדיל ביניהם? לאיזו קבוצה אתם שייכים?

מאת: עירית לויאימון אישי29/05/091130 צפיות
אחד הנתיבים היעילים בתהליך השחרור פנימי, הוא עבודה עם החלק בתוכנו שאותו אין לנו חופש להיות. לכל אחד יש לפחות "מישהו" או "מישהי" אחת כזאת. יש אנשים שאין להם חופש להיות אגואיסטים, או אטומים, או ביקורתיים. יש את אלו שאין להן את החופש להיות רעות, או נבזיות, או אגרסיביות.

מאת: עירית לויאימון אישי29/05/091123 צפיות
יום אחד, לפני עשרים או שלושים או ארבעים שנה חטפנו זבנג מהמציאות. משהו מכאיב קרה, והכאב היה קשה מנשוא. כנראה, שלאחר אותה חוויה החלטנו החלטה לא-מודעת ש"לעולם לא ניתן לעצמנו לעבור את הזוועה הזאת שוב בעוצמה שכזו". אם כך הוא הדבר, אז אולי על מנת להשתחרר, על מנת לפגוש את האני האמיתי שלי ולמוסס את מערך ההתניות שלי – אולי כל מה שאני צריכה הוא רק להסכים לחוות, להסכים לחוש כאב – ואז כל המערך יתמוטט כמו מגדל קלפים?

מאת: עירית לויאימון אישי29/05/091169 צפיות
בכל סוג של עבודה פנימית אנו משקיעים את מרצנו בשחרור דפוסים, תפיסות, וזיכרונות מכאיבים שנצרבו בנו. וזה כמובן נתיב חשוב והכרחי. סביר להניח שבלי עבודת הניקיון הזאת לא נגיע לשחרור פנימי. אבל מה עם הדפוסים שנוצרים ברגע זה? ומה עם אלו שיתהוו מחר בבוקר? אני מציעה להתחיל לבדוק מה אנחנו לוקחים איתנו הלאה מהיום הזה.

מאמרים נוספים בנושא אימון למערכות יחסים

מאת: כרמי אומרואימון למערכות יחסים19/04/205459 צפיות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים24/12/173097 צפיות
שבע דרכים עיקריות להתקרב לאנשים רובן ככולן נשענות על מחקרים

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים03/12/172646 צפיות
איך לחיות את החיים הללו בלי לפגוע באחרים אך גם בלי לפגוע בעצמנו זה אחד האתגרים הגדולים בחיים

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים19/11/172735 צפיות
אם יש לכם יחסים לא טובים עם מישהו במשפחה שלכם, אל תחכו לרגע האחרון. תעבדו על היחסים הללו ותחסכו לכם ולסביבה שלכם שנים של כאב, כעסים ובזבוז אנרגיה אדירה.

מאת: אורלי גולד זנדברגאימון למערכות יחסים22/11/162230 צפיות
את נורא רוצה אהבה, למצוא את האחד שלך ולחיות איתו באושר ועושר.. אך מדוע זה לא קורה? מדוע את עדיין לבד? 6 שלבים ליצירת זוגיות.

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים17/07/161669 צפיות
זוג שהיה במשבר הגיע אלי לאימון וקיבל כלים איך לשפר את היחסים ביניהם. יש גם טיפים לכם הקוראים שתוכלו להתחיל ליישם מיידית.

מאת: רוני הכהןאימון למערכות יחסים11/05/162392 צפיות
לשמור על מערכת היחסים טובה ומתפקדת מצריך ביצוע של פעולות רבות כדי שמערכת היחסים תחזיק מעמד לאורכן של שנים רבות מבלי לחוש כי נמצאים במקום שבו לא רוצים להיות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica