חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

9 טיפים בנושא חשבון הפייסבוק של הילד

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים22/02/20111230 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

9 טיפים בנושא חשבון הפייסבוק של הילד

פייסבוק,

תודו שזו סוגייה לא פשוטה.

מצד אחד עומד החופש של הילד לעולם חברתי פתוח כמו של חבריו. מצד שני עומדת הרשתהחשוכה והמאיימת, שבינינו, גם אנחנו חשופים לפגיעות דרכה לעיתים קרובות (אך לילדיםעדיין אין את הכלים להתמודד עם אלו).

אז מה עושים?

במהלך הזמן בעבודה עם ילדים בגילאים שונים נתקלתי בשיטות שונות ועמדות שונות בהןמשתמשים הורים. גיבשתי גם כמה משל עצמי. את הטיפים האלו אגיש לכם עכשיו לשיקולכםולבחירתכם:

  1. עמדהראשונה: לא פותחים לילד מתחת לגיל 13 חשבון פייסבוק. למה 13? זה מהשהחליטו מארק זאקרברג וחבריו. כל ילד מתחת לגיל זה שיגיש את גילו האמיתי לא יוכללפתוח חשבון, פשוט כי המערכת לא תאפשר לו.
  2. עמדה שניה: פותחים לילד חשבון (כמובן שנצטרך לשקר בטופס ההרשמה בסעיף של גיל) ושיעשה מה שהוארוצה בו, אנחנו סומכים עליו.
  3. עמדהשלישית: פותחים חשבון מפוקח ע"י ההורים. לפחות עד גיל מסויים.

אם בחרתם בעמדה הראשונה או השנייה, חבל שתמשיכו לקרוא הלאה. הרי אין לכם צורךבטיפים אלו בין כה וכה. אני חייב לומר שעל פי דעתי האישית העמדה השלישית היאהאחראית ביותר. מצד אחד שומרת על מעמדו החברתי של הילד ומצד שני שומרת על ביטחונו.

בסופו של דבר חשוב להכיר בכך שהפייסבוק הוא הגן הציבורי, מגרש הכדורסל\גל שלהדור הזה. שם הם מתקשרים ושם מתבצעות הרבה מאוד מהאינטרקציות החברתיות של הילדיםבני גילם. הפייסבוק לא המציא את המונח אונס וגם לא את המונח חרם. הם היו קיימים כברקודם, הדבר היחיד שהשתנה היא המסגרת. לא לאפשר לילד לגלוש כלל בעידן של היום, שקולללא לאפשר לו לצאת מהבית בעידן הטרום-אינטרנט. לא כדאי להגיע לשם. יחד עם זאת,בדיוק כמו שפיתחו שיטות לשמור על הילדים באותם זמנים, היום יש לפתח שיטות חדשות -

טיפ 1: תהיוחברים (בפייסבוק כלומר) של הילדים שלכם. התנו בכך את פתיחת החשבון. חברות עם הילדיםתאפשר לכם חשיפה מקסימלית למידע בחשבון של הילד. למעשה תוכלו לראות הכל פרט להודעותאישיות. אם תהיו מחוברים ברגע הנכון תוכלו לראות גם את הצ'אט שהוא משתתף בו.מניסיוני, ילדים לרוב אינם דיסקרטים והרבה אזהרות חשובות יכולות להמצא ממש על הקירשלהם.

טיפ 2: היוחברים של החברים שלהם. נתקלתי בהורים שהתנו אישור של כל חבר בכך שיהיו חברים שלו גםהם. מהלך נבון והגיוני שכן כך ניתן לקבל חשיפה מקסימלית גם לחשבונו של החבר (מאודקל לנטר את העניין אם זוכרים כמה חברים יש לילד ובודקים את הנתון מידי פעם).

טיפ 3: צרודיאלוג עם 'חברים' שאתם לא מכירים באופן אישי (מהמציאות ז"א). בחנו את הביטויים שהםמשתמשים בהם ונסו להבין האם אכן מדובר בילד ולא חס וחלילה במבוגר שמתחזה.

טיפ 4: קבלומהילד את הסיסמא לחשבונו. מיותר בעיניי אבל לשיקולכם. ילד שיודע שיש להורה סיסמא(שמאפשרת הצצה גם בתיבת ההודעות האישיות) פשוט ידאג למחוק את המידע שלא ירצה שתראו.בנוסף לחוסר היעילות של המהלך, יש כאן גם פגיעה חמורה באמון. שוב - לשיקולכם.

טיפ 5: אספואת שמות המסך של ילדי השכבה. למה? כמו שכבר אמרתי, לרוב, הילדים אינם מאוד דיסקרטיםומנופפים בדיונים שלהם ובקבוצות שלהם על פני כל הקירות באזור. בדר"כ, אלא אם ההורהמודע ופעיל, גם הגדרות האבטחה של החשבונות שלהם פרוצים לחלוטין ומידע חשוב על הילדשלכם יכול להמצא שם (כמו במקרה ההתאבדות האחרון). אני לא חושב שצריך להיות אובססיביבעניין, אבל הצצה פעם ב.. לא רק שלא תהרוג אף אחד, גם לא תוודע לאף אחד.

טיפ 6: טפלובהגדרות האבטחה של הילד שלכם. אשרו רק לחברים שלו לראות את החשבון שלו (ואם, כמושאמרנו, אלה מוכרים, אז אין סכנה חיצונית).

טיפ 7: לאלהעלות תמונות בחשבון של הילד. בכלל, אני חושב שצריכות להיות כמה שפחות תמונות שלילדים (במיוחד הפרטיים שלנו) ברשת. הסיבה לכך היא בעיקר כדי שלא יעשה בהן שימוש לאנאות ע"י מיני אנשים שלא היינו רוצים שיתקרבו לילדים שלנו. כמו כן, פרופיל עם תמונהמגדיל את הסיכויים לפנייה אל הילד ע"י אנשים שאינם מצויים עם חוג החברים שלו. אז מהתהיה תמונת הפרופיל שלו? הסמל של הפועל אולי? מכונית מגניבה? יכול להיות כל מהשעושה את זה לילד, רק לא התמונה שלו.

טיפ 8: לפייסבוק וכל פעילות ברשת - שימו את המחשב בסלון או בכל אזור ציבורי אחר בבית. אםתתקלו בהסתרות מסך כאלו או אחרות תדעו שמשהו קורה.

טיפ 9: תעשוגוגל לשם של הילד מידי פעם. גוגל מאנדקס (כלומר מספק תוצאות) גם את פייסבוק וגםפורומים שונים. התוצאות לא תמיד מבריקות, אבל שווה לנסות, מי יודע, אולי תגלו משהוחשוב.

אם יש לכם טיפ נוסף, שתפו גם את האחרים בתגובות. זה חשוב ברמת הצלתחיים...

למידע נוסף הנוגע לבטיחות ילדיכם, תקשורת עם מערכת החינוך ועוד אתם מוזמנים לבקר בבלוג "החיים שלהם, בידיים שלנו" של חברת קטנטנים - חוגים ותוכניות העשרה לילדים המספקת חוגי העשרה וחוגי בישול לגנים ולפרטיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עמרי אימבר, בעל ניסיון של כ-15 שנים בתחום החינוך לגיל הרך והיסודי. בעליה של חברת קטנטנים.

קטנטנים - www.ktantanim.org.il

מייל - omri@ktantanim.org.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמרי אימבר

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים16/01/111348 צפיות
אז מה באמת אומר לכם המשפט – "בגן שלנו הילדים משתתפים בחוג __X__"? בדרך, רק את השם של החוג. מה עושים בחוג תנועה? מה זה ריתמוסיקה? ומי היא ה"מנגנת"? המשיכו לקרוא כדי לגלות...

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים15/01/111606 צפיות
תאוריית האינטיליגנציות המרובות של האוורד גארדנר פרצה דרך בתפיסת הערכת האינטיליגנציה האנושית. התאורייה עומדת בניגוד לתפיסת ה"חוכמה" עד כה שהיתה נמדדת ע"י מבחני איי.קיו בלבד ולמעשה מציעה שיטה שהינה אומנם מורכבת יותר אך גם הוליסטית יותר לתפיסת ה"חוכמה" האנושית.

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים11/01/111241 צפיות
חוגים הם נושא חשוב בכל בית. בין אם בגן, בצהרון או בשעות אחר הצהריים, היום ברור לכל אם ואב כי חשוב להעשיר את הילדים בתכנים נוספים לתוכניות הלימודים הפורמליות. במאמר זה נבחן את כל הנקודות אליהן חשוב להתייחס לפני בחירת חוג לילד אחר הצהריים, בגן או בצהרון.

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים11/01/111248 צפיות
במאמר זה נתייחס למגוון החוגים לגיל הרך ולמחיריהם המשתנים בשוק, אך ראשית חשוב להבין כי בתחום החוגים לגיל הרך ישנם מספר עולמות שונים, נתייחס כאן לשניים מהם. הראשון - חוגים במהלך שעות הגן, בדרך כלל בבחירת הגננת. השני - חוגים בשעות אחר הצהריים אשר אליהם הולכים הילדים עם הוריהם. המגוון והמחירים משתנים בהתאם לסוג החוגים המדובר.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196325 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196285 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915842 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196310 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196214 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915651 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193835 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica