חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוגים לילדי הגן

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים16/01/20111347 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חוגים לילדי הגן

אז מה באמת אומר לכם המשפט - "בגן שלנו הילדים משתתפים בחוג __X__"? בדרך כלל, רק את השם של החוג. מה עושים בחוג תנועה? מה זה ריתמוסיקה? ומי היא ה"מנגנת"? המשיכו לקרוא כדי לגלות...

בכתבה זו נסקור את מבחר החוגים המוצעים לבחירת הגננות ונפרט על משמעותם. המאמר מיועד להורים אשר רוצים להבין מה משמעות החוג בו משתתף ילדם לאשורה כמו גם לגננת אשר מעוניינת להשאר מעודכנת בנעשה בשוק. החוגים עליהם נדבר נבחרו מאחר והיו עיקר החוגים בתוצאות החיפוש של "חוגים לגיל הרך" בגוגל והיוו את רוב החוגים בלוח מפעילי החוגים של האתרים "גן-פור-יו" ו"הגננת" (לוחות הפונים בעיקר לגננות). סדר החוגים נקבע לפי שכיחותם בגוגל בחיפוש לפי "חוג __X__ לגיל הרך". נציין את מספר התוצאות שעלו לחיפושים אלו עם הפירוט על החוגים עצמם.

אז בואו ניגש למלאכה -

החוג השכיח ביותר המוצע לגנים וגננות הוא חוג ריתמוסיקה, שתחת החיפוש "חוג ריתמוסיקה לגיל הרך" העלה 297,000 תוצאות. ריתמוסיקה היא למעשה שילובם של מוסיקה ותנועה. מי מאיתנו שמספיק מבוגר בכדי לזכור את שיעורי ריתמיקה בבית ספר היסודי ובגן בדרך כלל יוכל לשלוף מירכתי ראשו את הזכרונות של חדר מרוצף במזרנים, מרופד מכל עבר ובו מבוצעות פעילויות של תנועה המשלבות חישוקים, כדורים, סרטים וכו' כאשר ברקע מתנגנת מוסיקה. אז הלכה למעשה מדובר כמעט באותו הדבר, אולי ללא החדר המרוצף במזרנים (במרבית הגנים פשוט אין חדר כזה). הרעיון הינו הפנמת קצב ומקצב ע"י תנועה במרחב ועבודה עם אביזרים. חוגי ריתמוסיקה טובים ישלבו הרבה אביזרים המתחלפים משבוע לשבוע ועבודה עם מנגינות מז'אנרים מגוונים.

חוג תנועה (או התעמלות) הוא אומנם במקום השני אבל הרחק מאחור. חיפוש תחת "חוג תנועה לגיל הרך" ו"חוג התעמלות לגיל הרך" מעלה 161,300 תוצאות, קרוב למחצית התוצאות של ריתמוסיקה! כשמדובר בחוג תנועה לגיל הרך מודגשת התנועה במרחב בשילובם של אביזרים שונים כגון מטפחות, שקיות פוף, חישוקים ודומיהם. פעמים רבות יונע השיעור על ידי סיפור אגדה כזה או אחר ושימוש במוסיקה. חוגי תנועה טובים ישלבו הרבה אביזרים המתחלפים על בסיס שבועי באופן המאתגר את תנועת הילדים במרחב ומדריכיהם יהיו מוסמכים ובעלי תעודה כזו או אחרת (בדרך כלל מוינגייט).

חוג מוסיקה הוא החוג הבא בשכיחותו, חיפוש בגוגל של המשפט "חוג מוסיקה לגיל הרך" יעלה כ-128,000 תוצאות. בחוגי מוסיקה פעמים רבות תגיע לגן מה שנקרא בז'רגון הגנני "מנגנת". אותה ה"מנגנת" (או "מנגן" לצורך העניין) היא אדם העוסק בתחום המוסיקה ומנגן על כלי אחד או יותר ומגיע לגן בכדי לשיר עם הילדים ולנגן להם ממנגינותיו. לעיתים הילדים צריכים פשוט לשבת, להאזין ולהצטרף לשירה כשהם מתבקשים, אבל חוגי מוסיקה מתקדמים יותר יכללו גם סיפורי רקע לשיעור, כלי נגינה שונים ומתחלפים המחולקים לילדים, עבודה משותפת על מקצבים ומנגינות, תנועה מקצבית וכו'.

חוג סיפורטרון\דרמה במקום הרביעי בשכיחותו עומד חוג זה. החיפושים אחר "חוג דרמה לגיל הרך" ו"חוג סיפורטרון לגיל הרך" העלו 89,700 תוצאות. במקרה זה מדובר לרוב בהצגה קצרה המבוצעת על ידי שחקן או שחקנית לפי סיפור מוכר או מקורי. בחלק מחוגים אלו הילדים הינם צופים בלבד וחלק הינם אינטראקטיבים ומשתפים את הילדים בפעילות כדמויות או מפעילי בובות. לעיתים מדובר באדם שפשוט מספר לילדים סיפור אבל חוגים טובים בתחום ישלבו גם תפאורה, כלי נגינה, בובות, מוסיקה, שירים ועוד, ויצליחו להפעיל חלק גדול המילדים תוך כדי סיפור.

חוג טבע במקום האחרון בסקירתנו עם 77,200 תוצאות לחיפוש "חוג טבע לגיל הרך". בחוג זה נפגשים הילדים עם חיות ואלמנטים שונים מהעולם הסובב אותנו. בדרך כלל מדובר בחיות קטנות כמו מכרסמים קטנים ומיני ציפורים. מפעילים אחדים עובדים גם עם חיות גדולות יותר. חוג טבע טוב הוא חוג בו הילדים פוגשים חיות חדשות מידי שבוע (בניגוד לעבודה עם אותן 5-10 חיות לאורך כל השנה) ובו המפעיל הינו בעל מקצוע בתחום הקשור לבעלי חיים ובקיא בעובדות אותן הוא מלמד את הילדים.

חוגים נוספים שלא נכללו בסקירה עקב היותם נדירים יותר הינם בישול, גינון, קפוארה, מדע, פיתוח חשיבה ועוד רבים אחרים.

חברת "קטנטנים - חוגים ותוכניות העשרה לילדים" מציעה חוגים חדשניים המדברים אל הילדים מזווית אחרת - במקום להציג תחום תוכן מסויים (כמו מוסיקה או דרמה) יעבדו הילדים על פיתוח אינטליגנציות שונות בחוג אחד ועל כישורי חיים בחוג אחר, זאת דרך מגוון של חוויות המשתנות משבוע לשבוע ונוגעות בעולמות תוכן שונים. הדגש בחוגים אלו הוא התפיסה החינוכית של פיתוח הילד וקידומו ולאו דווקא הקנייה של תחום תוכן ספציפי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עמרי אימבר, בעל ניסיון של כ-15 שנים בתחום החינוך לגיל הרך והיסודי. בעליה של חברת קטנטנים.

קטנטנים - www.ktantanim.org.il

מייל - omri@ktantanim.org.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמרי אימבר

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים22/02/111230 צפיות
פייסבוק, תודו שזו סוגייה לא פשוטה. מצד אחד עומד החופש של הילד לעולם חברתי פתוח כמו של חבריו. מצד שני עומדת הרשת החשוכה והמאיימת, שבינינו, גם אנחנו חשופים לפגיעות דרכה לעיתים קרובות...

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים15/01/111605 צפיות
תאוריית האינטיליגנציות המרובות של האוורד גארדנר פרצה דרך בתפיסת הערכת האינטיליגנציה האנושית. התאורייה עומדת בניגוד לתפיסת ה"חוכמה" עד כה שהיתה נמדדת ע"י מבחני איי.קיו בלבד ולמעשה מציעה שיטה שהינה אומנם מורכבת יותר אך גם הוליסטית יותר לתפיסת ה"חוכמה" האנושית.

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים11/01/111241 צפיות
חוגים הם נושא חשוב בכל בית. בין אם בגן, בצהרון או בשעות אחר הצהריים, היום ברור לכל אם ואב כי חשוב להעשיר את הילדים בתכנים נוספים לתוכניות הלימודים הפורמליות. במאמר זה נבחן את כל הנקודות אליהן חשוב להתייחס לפני בחירת חוג לילד אחר הצהריים, בגן או בצהרון.

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים11/01/111248 צפיות
במאמר זה נתייחס למגוון החוגים לגיל הרך ולמחיריהם המשתנים בשוק, אך ראשית חשוב להבין כי בתחום החוגים לגיל הרך ישנם מספר עולמות שונים, נתייחס כאן לשניים מהם. הראשון - חוגים במהלך שעות הגן, בדרך כלל בבחירת הגננת. השני - חוגים בשעות אחר הצהריים אשר אליהם הולכים הילדים עם הוריהם. המגוון והמחירים משתנים בהתאם לסוג החוגים המדובר.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196323 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196282 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915827 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196307 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196212 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915642 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193834 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica